satunnaisluku

aika

Hei. Saako satunnailuku kaavaan sellaista komentoa, jossa painettaessa F9 nappia satunaisluku generaattori pyörisi vaikka 1min ja ilmoittaisi sen jälkeen luvun. Käytössä suomenkielinen excel

kaava =satunnaisluku()*1500

6

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkana

      Tästä voisi kehittää ainakin VBA:lla helposti "miettivän" generaattorin.

      Eli moduliin tämä:
      '*******
      Sub aja()
      ThisWorkbook.Sheets(1).Calculate
      ' tee proseduuri "luku" annetun ajan jälkeen
      milloin = Now TimeValue("00:00:10")
      Application.OnTime milloin, "luku"
      End Sub

      Sub luku()
      Range("A1").Value = Rnd(1) * 1500
      End Sub
      '*********

      "aja" tuuppaa A1 soluun 10 sekunnin kuluttua satunnaisluvun - viilaillahan tuota voi

      • aika

        Kokeilin ohjelmaa ja mulla se ei oikein pelittänyt. eli kun suoritin ajon, ohjelma ilmoitti että lukua ei löydy.Taas jos ajan luvun, niin luku tulee heti. En juurikaan ole käyttänyt VBE:tä joten tarvitsen hiukan apua. Miksi toi aika-arvo ei toteudu. Mulla on suomenkielinen excel.


      • tarkkana
        aika kirjoitti:

        Kokeilin ohjelmaa ja mulla se ei oikein pelittänyt. eli kun suoritin ajon, ohjelma ilmoitti että lukua ei löydy.Taas jos ajan luvun, niin luku tulee heti. En juurikaan ole käyttänyt VBE:tä joten tarvitsen hiukan apua. Miksi toi aika-arvo ei toteudu. Mulla on suomenkielinen excel.

        Koodi toimii sulla näköjään hyvin riville:

        Application.OnTime milloin, "luku"

        saakka mutta sitten se ei jostain kumman syystä löydä poseduuria nimeltä luku()

        Itse tuosta viestistä vielä copy pastella heitin moduliin ja hyvin toimi. Ikävä kyllä en osaa enempää auttaa :(


      • tarkkana
        aika kirjoitti:

        Kokeilin ohjelmaa ja mulla se ei oikein pelittänyt. eli kun suoritin ajon, ohjelma ilmoitti että lukua ei löydy.Taas jos ajan luvun, niin luku tulee heti. En juurikaan ole käyttänyt VBE:tä joten tarvitsen hiukan apua. Miksi toi aika-arvo ei toteudu. Mulla on suomenkielinen excel.

        Entäs, jos virität koodin sekaan vain tämän rivin (enen satunnaisluvun arpomista):

        Application.Wait Now() TimeValue("00:00:05")


      • kun ei ole milloin muuttujaa määritelty oikein- eli toimii vain kerran

        tossa minuutin ajolle makro

        Public milloin As Double
        Public Loppu As Double
        Sub aja()
        Loppu = Now TimeSerial(0, 1, 0)
        Luku
        End Sub
        Sub Luku()
        Range("A1").Value = Rnd(1) * 1500
        milloin = Now TimeValue("00:00:01")
        Application.OnTime milloin, "luku", Loppu
        End Sub


      • tarkkana
        kunde kirjoitti:

        kun ei ole milloin muuttujaa määritelty oikein- eli toimii vain kerran

        tossa minuutin ajolle makro

        Public milloin As Double
        Public Loppu As Double
        Sub aja()
        Loppu = Now TimeSerial(0, 1, 0)
        Luku
        End Sub
        Sub Luku()
        Range("A1").Value = Rnd(1) * 1500
        milloin = Now TimeValue("00:00:01")
        Application.OnTime milloin, "luku", Loppu
        End Sub

        Mystistä - itse olent tuota kokeillut useammallakin ohjelmaversiolla eikä mitään ongelmaa.

        Jos käsitin oikein, generaattorin piti miettiä annettu aika ja antaa sitten luku.


        Tälläkin voisi ongelman ratkaista - eli nyt tuo luvun arpova osuus miettiin viisi sekuntia ja sitten antaa luvun

        Sub luku()
        Application.Wait Now() TimeValue("00:00:05")
        Range("A1").Value = Rnd(1) * 1500
        End Sub

        Paha kyllä tässä joutuu katselemaan tiimalasia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe