Kuinka moni kunnon känsiautolla ajava uskaltaisi kaahata ylinopeutta jos airbagin sijalle olis sijoitettu helvetin terävä keihäs(vrt.Lada ilman bagia)
kuinka moni hyvän länsiauton kuljettaja uskaltais kaahata jos autosta puuttuisi jarrut?(vrt lada jossa poljinta saa painaa kun hullu)
Ja latuskoitahan on ONNEKSI, suomessa hyvin, hyvin vähän liikenneturvallisuutta pilaamassa
Ladan turvallisuus
18
840
Vastaukset
- jos tunnet olosi
turvaallisemmaksi
- Esson baarin apuoppilas
Ladailijat näyttävät ottavan asiat rauhallisesti eivätkä ajele ylinopeuksia. Olisi suotavaa, että kukaan ei kaahaa ajaa sitten Ladalla tai länsiautolla. Länsiauton kuljettajilla näyttää joillakin olevan tarvetta kaahata, mutta menettelyllään he vaarantavat paitsi omansa, ennen kaikkea muiden turvallisuuden. Kaahaaminen on aina vaarallista, merkistä riippumatta.
- selvästikään
Lada on tunnettu liian tehokkaista jarruista ja sen vuoksi voi joutua uusintakatsastukseenkin, jos on keltanokka katsuri
- Musex
Länsiautoissa on toimivat, lukkiutumattomat ABS-jarrut, Ladoista löytyy lähes toimimattomat ja herkästi lukkiutuvat jarrut. Siinä perusero länsiauton ja Ladan välillä.
- hyvä!
Muistan itsekin miten ajoin kaverin Ladan kotiin kun kaverin oma ajokunto oli vähän "rajoittunut".
Länsiautoon tottuneena oli naamani valkoinen risteyksessä kun poljin oli kuin olisi lattiaa painanut kun löysät oli painettu ensin pois. Ei siis mennyt normaalipainalluksella enää mihinkään eikä minkäänlaista hidastumista tapahtunut. Ei kun kaksin käsin ratista kiinni ja niin kova painallus kuin voimia riitti ja johan nopeus hiukan tippui. En uskalla edes kuvitella mitä tapahtuu jos Ladalla joutuu johonkin äkilliseen tapahtumaan. - iäkkäitä
hyvä! kirjoitti:
Muistan itsekin miten ajoin kaverin Ladan kotiin kun kaverin oma ajokunto oli vähän "rajoittunut".
Länsiautoon tottuneena oli naamani valkoinen risteyksessä kun poljin oli kuin olisi lattiaa painanut kun löysät oli painettu ensin pois. Ei siis mennyt normaalipainalluksella enää mihinkään eikä minkäänlaista hidastumista tapahtunut. Ei kun kaksin käsin ratista kiinni ja niin kova painallus kuin voimia riitti ja johan nopeus hiukan tippui. En uskalla edes kuvitella mitä tapahtuu jos Ladalla joutuu johonkin äkilliseen tapahtumaan.vaareja kuollut tasoristeyksissä jaliittymissä juuri noiden larpan löysän jarrupolkimen tähden onnekkaimmat ovat joutuneet pyörätuoleihin
- olleet
hyvä! kirjoitti:
Muistan itsekin miten ajoin kaverin Ladan kotiin kun kaverin oma ajokunto oli vähän "rajoittunut".
Länsiautoon tottuneena oli naamani valkoinen risteyksessä kun poljin oli kuin olisi lattiaa painanut kun löysät oli painettu ensin pois. Ei siis mennyt normaalipainalluksella enää mihinkään eikä minkäänlaista hidastumista tapahtunut. Ei kun kaksin käsin ratista kiinni ja niin kova painallus kuin voimia riitti ja johan nopeus hiukan tippui. En uskalla edes kuvitella mitä tapahtuu jos Ladalla joutuu johonkin äkilliseen tapahtumaan.kunnossa silloin, jos tarvinut voimaa käyttää! Jos olet ajanut sellaisella ladalla, missä ne on kunnossa tiedät, ettei äkkijarrutusta voi tehdä varsinkaan sateella, kun lukitsee myös takapyörät ja auto on poikittain!
Eipäilen että tehostaja ollut pois pelistä tuossa ajamassasi autossa! - Musex
olleet kirjoitti:
kunnossa silloin, jos tarvinut voimaa käyttää! Jos olet ajanut sellaisella ladalla, missä ne on kunnossa tiedät, ettei äkkijarrutusta voi tehdä varsinkaan sateella, kun lukitsee myös takapyörät ja auto on poikittain!
Eipäilen että tehostaja ollut pois pelistä tuossa ajamassasi autossa!Kun Ladan jarrut ovat "kunnossa", ne lyövät auton poikittain sateella. Se on sitä lada-laatua, hehe! Eipä ole omassa laadukkaassa länsiautossa tarvinnut murehtia tuollaisia asioita. Jarrut toimivat kuten niiden pitääkin ja vaivattomasti kaikissa olosuhteissa.
- se yleinen
Musex kirjoitti:
Kun Ladan jarrut ovat "kunnossa", ne lyövät auton poikittain sateella. Se on sitä lada-laatua, hehe! Eipä ole omassa laadukkaassa länsiautossa tarvinnut murehtia tuollaisia asioita. Jarrut toimivat kuten niiden pitääkin ja vaivattomasti kaikissa olosuhteissa.
vika on myös jumiutuneissa levyjarruissa ja se on tappava vaiva, jos muistat Karpon ohjelmasta tuollaista haivainollistamista, kuinka se jumissaoleva jarru lukkiutuu lopullisesti ja on hengenvaarallinen!
Ladassa tämä ongelma on siksi, kun jarrurummut ovat yksinkertaisesti liian suuret, mutta toimivina ne ei siltikään ole vaaralliset, mutta kokenut katsatusmies tarkistaa aina ladasta takajarrujen paineensäätöventtiilin ja hylky tule jos ei toimi
- pointti oli
Tässä ketjun avasi viesti, jossa ei ollut päätä eikä häntää. Todistaa vain sen, minkä moni autoilija -merkistä riippumatta- hyvin tietää: auton turvavarusteet ja auton iso koko saavat kuljettajan ajamaan ylinopeutta, ohittelemaan holtittomasti yms typerää, koska kuljettaja luottaa sokeasti autonsa nk. turvallisuuteen.
Ja näitä nk. turvallisia länsiautoja on IKÄVÄ KYLLÄ hyvin, hyvin paljon liikenneturvallisuutta pilaamassa.- Driven
Mutta hitaasti ajaminen on ihan yhtä vaarallista kuin nopeaan.. vrt auto joka ajelee 80:n alueella 70km/h ja kerää taakseen hyvät ruuhkat.. tällöin onnettomuusriski kasvaa aina ekponentiaalisesti.. enkä tarkoita että onnettomuuden aiheuttaisi aina kuski!.. ja jos haluaa turvallisesti ohittaa tämän 70:iä ajelevan, tällöin on varmaan turvallisempaa ajaa hiukan lujempaa.. eli ohittaa holtittomasti, kuten ystävällisesti annoit ymmärtää.. ja ketjun avanneen viestin sisältö saatto olla sarkasmia kenties? p.s. periaatteessa japsiautot on myös itäautoja, että jättäkääs se "toverillinen" länsiauto/itäauto jaottelu.. kyllä stalin sen verran kestää..
- ajellaanvaan
Driven kirjoitti:
Mutta hitaasti ajaminen on ihan yhtä vaarallista kuin nopeaan.. vrt auto joka ajelee 80:n alueella 70km/h ja kerää taakseen hyvät ruuhkat.. tällöin onnettomuusriski kasvaa aina ekponentiaalisesti.. enkä tarkoita että onnettomuuden aiheuttaisi aina kuski!.. ja jos haluaa turvallisesti ohittaa tämän 70:iä ajelevan, tällöin on varmaan turvallisempaa ajaa hiukan lujempaa.. eli ohittaa holtittomasti, kuten ystävällisesti annoit ymmärtää.. ja ketjun avanneen viestin sisältö saatto olla sarkasmia kenties? p.s. periaatteessa japsiautot on myös itäautoja, että jättäkääs se "toverillinen" länsiauto/itäauto jaottelu.. kyllä stalin sen verran kestää..
Rauhassa 70km/h ja muut perässä samaa vauhtia niin
on se turvallisempaa,kuin että kaikki ajaisivat
80km/h. - lajit
Driven kirjoitti:
Mutta hitaasti ajaminen on ihan yhtä vaarallista kuin nopeaan.. vrt auto joka ajelee 80:n alueella 70km/h ja kerää taakseen hyvät ruuhkat.. tällöin onnettomuusriski kasvaa aina ekponentiaalisesti.. enkä tarkoita että onnettomuuden aiheuttaisi aina kuski!.. ja jos haluaa turvallisesti ohittaa tämän 70:iä ajelevan, tällöin on varmaan turvallisempaa ajaa hiukan lujempaa.. eli ohittaa holtittomasti, kuten ystävällisesti annoit ymmärtää.. ja ketjun avanneen viestin sisältö saatto olla sarkasmia kenties? p.s. periaatteessa japsiautot on myös itäautoja, että jättäkääs se "toverillinen" länsiauto/itäauto jaottelu.. kyllä stalin sen verran kestää..
Sarkasmi on hyvin vaikea huumorin laji ja se kannattaa jättää ammattilaisille. Mielestäni ketjun aloittava kirjoitus edusti lähinnä idiotismiä.
Jos olet joskus ajanut liikenteessä, niin ei siellä kukaan aja 70km/h. Ajelin juuri pari viikkoa sitten Leviltä Hesaan. Olen sitä sukupolvea, joka ajaa rajoitus 10km/h. Ja nopeuden katson gps-laiteesta, joten mittarin virheen piikkiin ei kokemuksiani voi laittaa.
No yhtään henkilöautoa en ohittanut matkalla. Pari jopa ajoi rajoitusten mukaan, mutta kestin heidän vauhtiaan ihan tuskattomasti sen minkä edessä olivat. Rekkoja ohitin ohituskaistoilla muutaman. Ja minut ohitettiin ehkä noin 100 kertaa. Ja ajoin siis koko ajan rajoitus 10km/h.
Mainittakoon vielä, että en aja Ladalla, niin sitäkään ei voi syyttää, että minua ohitellaan.
Tällä hetkellä maantiellä on enemmän sääntö kuin poikkeus ajaa rajoitus 20-25km/h. Veikkaan, että se johtuu kohonneesta turvallisuuden tunteesta, kun autot ovat nykyään niin turvallisia.
Valitettavasti todellisessa tilanteessa se tunne auton turvallisuudesta ei hirveästi lohduta ja auta.
Ja kuinkahan monta holtitonta ohitusta koin matkalla. Ehkä n.30%. Mm. ohituskieltoalueella tai ohituskaistaa väärään suuntaan. Siis ohitetaan kun vastaantulevilla on ohituskaista, mutta sieltä ei näy tulevan kukaan.... - varmasti
lajit kirjoitti:
Sarkasmi on hyvin vaikea huumorin laji ja se kannattaa jättää ammattilaisille. Mielestäni ketjun aloittava kirjoitus edusti lähinnä idiotismiä.
Jos olet joskus ajanut liikenteessä, niin ei siellä kukaan aja 70km/h. Ajelin juuri pari viikkoa sitten Leviltä Hesaan. Olen sitä sukupolvea, joka ajaa rajoitus 10km/h. Ja nopeuden katson gps-laiteesta, joten mittarin virheen piikkiin ei kokemuksiani voi laittaa.
No yhtään henkilöautoa en ohittanut matkalla. Pari jopa ajoi rajoitusten mukaan, mutta kestin heidän vauhtiaan ihan tuskattomasti sen minkä edessä olivat. Rekkoja ohitin ohituskaistoilla muutaman. Ja minut ohitettiin ehkä noin 100 kertaa. Ja ajoin siis koko ajan rajoitus 10km/h.
Mainittakoon vielä, että en aja Ladalla, niin sitäkään ei voi syyttää, että minua ohitellaan.
Tällä hetkellä maantiellä on enemmän sääntö kuin poikkeus ajaa rajoitus 20-25km/h. Veikkaan, että se johtuu kohonneesta turvallisuuden tunteesta, kun autot ovat nykyään niin turvallisia.
Valitettavasti todellisessa tilanteessa se tunne auton turvallisuudesta ei hirveästi lohduta ja auta.
Ja kuinkahan monta holtitonta ohitusta koin matkalla. Ehkä n.30%. Mm. ohituskieltoalueella tai ohituskaistaa väärään suuntaan. Siis ohitetaan kun vastaantulevilla on ohituskaista, mutta sieltä ei näy tulevan kukaan...."Jos olet joskus ajanut liikenteessä, niin ei siellä kukaan aja 70km/h. Ajelin juuri pari viikkoa sitten Leviltä Hesaan. Olen sitä sukupolvea, joka ajaa rajoitus 10km/h. Ja nopeuden katson gps-laiteesta, joten mittarin virheen piikkiin ei kokemuksiani voi laittaa. "
Noita 70:iä ajelevia löytyy.. - kyllä, mutta
varmasti kirjoitti:
"Jos olet joskus ajanut liikenteessä, niin ei siellä kukaan aja 70km/h. Ajelin juuri pari viikkoa sitten Leviltä Hesaan. Olen sitä sukupolvea, joka ajaa rajoitus 10km/h. Ja nopeuden katson gps-laiteesta, joten mittarin virheen piikkiin ei kokemuksiani voi laittaa. "
Noita 70:iä ajelevia löytyy..Niin löytyy 70:iä ajavia, mutta ainoastaan jos alueen rajoitus on 40-50 km/h.
- censorship
Monta autoa mulla ollut.Ladan jarrut parhaat
- kunnon.auto
Kyllähän lada erittäin turvallinen
- Romuladailija
Eihän Ladassa jarruja ole eikä sen tarvitse ollakaan turvallinen. Eivät venäläiset kesken lopu vaikka muutama tuhat ihmistä Ladoihinsa kuoleekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822