Minäkin voisin innokkaasti ottaa ehdotuksia vastaan että mitä ostaisin kummipojalle 1v lahjaksi, vanhemmat totesivat yksissä tuumin että vaatteita ei tarvita ( pojalla vanhempi veli jolta perii vaatteita ja muutenkin sukulaiset paljon ostelleet) ja lelujakin heillä näyttää olevan ettei tiedä minne laittaisi=) Jos joku keksisi jonkun kivan idean! Tuo alemmassa oleva lusikka koru juttu on kiva, mutta sopii varmasti tyttölapselle paremmin, en usko että pojat juurikaan piittaavat näistä.
mitä lahjaksi 1v kummipojalle?
7
2955
Vastaukset
- ostanut
omalle kummipojalleni lusikoita, joita saanut yhden joka syntympäivä 1v. lähtien ja poika on mielellään laittanut joka syntymäpäivä uuden lusikan jo saatujen viereen rasiaan.
- Täti
Minustakin tuo lusikoiden keräily on hieno juttu:)
1-vuotias ei ymmärrä muutenkaan lahjoista mitään, ja lapsen vanhetessa voi lusikan mukana laittaa jotakin pientä kivaa mukaan.
Uskon, että kyllä poika aikaa myöten oppii arvostamaan hopealusikoitaan, ellei niistä heti saatuaan oikein innostuisikaan ;)
- erilaista...
Hankala tilanne, kun lapsella on kaikki tarpeellinen olemassa ja kuitenkin tuntuisi tylyltä olla hankkimatta mitään. Ja pelkkä raha tuon ikäisellä menee ihan "hukkaan", on tosi tylsä lahja.
Ite tykkään kovasti valokuvista, miten olisi jos veisit lapsen 1-vuotiskuvaan? Siitä jäisi pysyvä muisto, varmaan mieluisa juttu vielä vuosien päästä. Jos ihan valokuvaamoon vieminen tuntuu hankalalta niin voihan sitä digiaikana kuvailla kotioloissakin ja niistä vaikka kehystää jonkun kivan suurennoksen.
Toiset kerää leikekirjaa, esim. kansio johon joka synttärinä liitetään uusi sivu (lapsen kuva, joitain ajankohtaisia tietoja lapsesta ja vaikka maailman tapahtumista - mitä kukakin tykkää laittaa).
Tietysti tällaista leikekirjaa voi keräillä "salaa" ja antaa sitten kokonaisuudessaan vaikka rippilahjaksi tms. - äittä_2005
Meillä poika sai 1v lahjaksi niitä semmosia "leluja" jotka kehittävät, palikka-testejä.Jos tiedät mitä tarkoitan. Poika kiinnostui niistä heti ja nyt 1v3kk ikäisenä osaa jo useimmat palikat laittaa paikalleen. Siinä harjaantuu itsehillintä eikä hermo mene aina ihan pienestä.. Minusta kiva lelu.
Leikekirja kuulostaa kivalta,ja sellainen voisi olla kiva muisto rippipäivänä..
Lusikka-idea ei minua säväytä mutta mielipiteensä kullakin.
Jokin kiva muisto,josta lapsi pitää. Valokuva sinusta ja hänestä? Osta iso kehys johon laitat kuvan ja kirjoitat pienen runon kehyksen pintaan esim. kalvoväreillä? Tai vaihtoehtoisesti lapsen ensimmäisen elinpäivän aikana otettu kuva suurennettuna kehykseen ja lapsen koko nimi kirjailtuna samaisilla kalvoväreillä kehykseen. Ja vaikka syntymäpäiväkin. Ihanaa :) - täti kohta vuoden
Itse olen saanut hopealusikoita ja kaikkea muuta hopeaa (haarukoita, veitsiä ym.) kummitädiltäni aina synttäri- ja joululahjaksi. Jotain pientä siinä rinnalla. Niitä ei lapsena osannut arvostaa, mutta nyt omassa kodissa ne on ihan kivoja.
Nyt minulla on kummipoika ja hopeiden kerääminen ei pojalle tuntunut oikein hyvältä. Kyselinkin pojan äidiltä, josko voisin keräillä jotain astiasarjaa.
Päädyimme arabian koko-sarjaan. Se on ajaton, tyylikäs, ehkä poikamainenkin. Ja sen verran edullinen, että on varaa ostaa lisäksi jotain muuta "lapsellisempaa". Uskon, että poika osaa omassa kodissaan ekaa kertaa arvostaa laadukkaita kahvikuppeja ja lautasia. Toivottavasti. Laskeskelin, että ripille päästessään olisi aika mukavasti koossa tuota sarjaa jos saa 1 kahvikuppiparin/pari lautasta/kulhon jne. synttäreillä ja jouluna. Itse ostin kerralla 6 kuppia kaappiin, niin ei ainakaan värit pääse vaihtumaan ennen kuin on puoli tusinaa koossa. - Myös kummi
Hei!
Minä pyrin ostamaan kummilapsilleni (7 kpl) hyvälaatuisia ja kehittäviä leluja. Netistä ainakin osoitteesta www.leikkien.fi löytyy aika kivoja ja kohtuu hintaisia. Myös osoitteessa www.lahjalinna.fi on ihania, mutta ne on aika kalliita. Kerään myös kolmelle sisarusteni lapselle, jiden kummi olen muistojen laatikkoa. Annan sen sitten joskus lahjaksi kun ovat aikuisia.- ....
tuosta muistojen laatikosta :).Mitä kaikkea keräät siihen?Mun vauva on 10kk ja hänelle olen suunnitellut jotain vastaavaa.En oikein vaan tiedä mitä kaikkea keräilisin.Antakaahan vinkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991