307:n kulutus.

Matias

Eka tankki on tyhjennetty ja ajo ollut seka-ajoa.
Kulutus 8.5 l/100. Nyt sitten kysynkin kokemuksia, paljonko se kulutus yleensä on ja miten ilmastointi vaikuttaa? Kyseessä siis SW 1.6 bensakoneella.

22

6781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 307 sw mies

      Mitä nyt maantie ajossa minulla 6-7litraa.
      Kaupunki ajoa ei ole tullut ajatelleeksi paljonko kuluttaa.
      Ilmastointi kait vähän.
      Riippuu tuo ajo aivan miten kaasua painaa.

    • Joni

      ...viesti pitäisi siirtää tuonne tojota-palstalle.

      Tojota-palstalla kysellään 8,5 litran kulutuksista. Peugeot-palstalla puhutaan 1-2 litraa pienemmistä määristä, ainakin jos uusista autoista on kyse.

      Mee trolli kottiis, äetis hättäilöö.

      • Matias

        Niin -- en minä niistä tojotista... Mutta ihan perussievää ajoa on ollut, eikä viitti vielä 700 km ajetulla autolla kovin raskaasti ajellakkaan. No, katotaan mitä seuraavan tankkaus tuo tullessaan... Muutoin auto on vastannut ootuksia!


      • eka rellu
        Matias kirjoitti:

        Niin -- en minä niistä tojotista... Mutta ihan perussievää ajoa on ollut, eikä viitti vielä 700 km ajetulla autolla kovin raskaasti ajellakkaan. No, katotaan mitä seuraavan tankkaus tuo tullessaan... Muutoin auto on vastannut ootuksia!

        kulutus, jos vie 8,5l. Litran vähemmän pitäisi vähintään viedä. Kyseinen japanilaismerkki vie kyllä tuon 8,5l.
        Ilmastointi lisää kulutusta 0,4l tunnissa mittausten mukaan.


      • SWman
        eka rellu kirjoitti:

        kulutus, jos vie 8,5l. Litran vähemmän pitäisi vähintään viedä. Kyseinen japanilaismerkki vie kyllä tuon 8,5l.
        Ilmastointi lisää kulutusta 0,4l tunnissa mittausten mukaan.

        Sitä luokkaa pakkaskeleillä kaupunki ajossa menee. Alle 8 en ole vielä päässyt. Pienehkö kierros kone ja painava auto= kulutus suuri


      • Äs vetisti
        SWman kirjoitti:

        Sitä luokkaa pakkaskeleillä kaupunki ajossa menee. Alle 8 en ole vielä päässyt. Pienehkö kierros kone ja painava auto= kulutus suuri

        Kovien pakkasien aikana pelkkää kaupunkiajoa, niin kulutus oli 10,8 L/100km. Autoa pidettiin autotallissa, joten kulutuksen olisi pitänyt olla mielestäni alhaisempi.


      • paikkaansa
        eka rellu kirjoitti:

        kulutus, jos vie 8,5l. Litran vähemmän pitäisi vähintään viedä. Kyseinen japanilaismerkki vie kyllä tuon 8,5l.
        Ilmastointi lisää kulutusta 0,4l tunnissa mittausten mukaan.

        Mulla toyota ei vie ainakaan niin paljoa 1,6 koneella. 6,9 l/100km on oikeampi lukema!Koeta päästä rellulla samaan jos onnistuu. Epäilen!


      • eka rellu
        paikkaansa kirjoitti:

        Mulla toyota ei vie ainakaan niin paljoa 1,6 koneella. 6,9 l/100km on oikeampi lukema!Koeta päästä rellulla samaan jos onnistuu. Epäilen!

        Juuri tarkistin kulutuksen, ja 7,1 litraa satasella.
        Scenic on auto ja 1,6litrainen kone, kolmasosa taajamaa. Tosi tyytyväinen itse olen noihin kulutuksiin.
        Kaverilla on Corolla ja valittaa ettei pääse millään alle kahdeksan litran.
        Peugeot on tosi janoinen jos kymmentäkin vie.
        Olisiko säädöt pielessä?


      • VTA

        Osuin tänne vahingossa kun mietin Diesel vaihtoehtoa ja 307 on yksi sellainen... Nykyinen 1.6SOL corolla, K.A kulutus n. 2500km matkalta 6.6l / 100km. Mukana motaria, kaupunkia ja maanteitä.

        Opetellaan ajamaan, nopea kiihdytys, sitten iso vaihde silmään...


      • Anonyymi
        eka rellu kirjoitti:

        Juuri tarkistin kulutuksen, ja 7,1 litraa satasella.
        Scenic on auto ja 1,6litrainen kone, kolmasosa taajamaa. Tosi tyytyväinen itse olen noihin kulutuksiin.
        Kaverilla on Corolla ja valittaa ettei pääse millään alle kahdeksan litran.
        Peugeot on tosi janoinen jos kymmentäkin vie.
        Olisiko säädöt pielessä?

        Ja tarkistus tapahtui auton kulutusmittarista, sillä tankista mitattua kulutusta harvoin uskalletaan varmistaa. Tämä tuo toisinaan melkoisen yllätyksen.


    • SW 1.6

      Olen ajanut SW:llä reilut 16 tkm. kulutus on vaihdellut 6,5 -7,8 litraan eli kohtuullisella tasolla. Ei kyllä yhtään tankillista pelkkää kaupunkiajoa, mutta toisaalta kaikki talvisäässä. Autossa on automaatti-ilmastointi. Sen olen huomannut, että jostain syystä tankki ei aina mene täyteen, joten välillä tulee kulutuseroja tankkausten välillä senkin vuoksi. Pösöllä kun ei uskalla liruttaa ettei tule käynnistysvaikeuksia (vrt. Tuulilasin kestotesti). Auto on kyllä vastannut odotuksia, hyvä peli.

      • swopuli

        307 SW 1.6. Lokakuussa tullut, 6000 km ajettu. Ajo on pääasiassa lyhyttä pätkäajoa kapupungissa.

        Maantie 6.2 - 6.8 l/100 km moottoritiesouuksien määrästä riippuen.

        Kaupungissa pätkäajossa talvella normaalisti 8 - 8.5 l/100km. Kerran mennyt yli 10 l/100 km.

        Manuaali-ilmastointi, ei päällä.


    • 307

      Minulla se on vienyt semmoista 10-12 litraa sekalaisessa ajossa joka on aivan liikaa 1,6 koneelle.

    • kulutuksen seuraaja

      itselläni on reilun vuoden vanha 307 kolmiovinen 1,6 jossa automaattiilmastointi. kulutus on vaihdellut läpitalven noin 8,3-8,8litraa/100 kaupunkiajoa keskinopeus 31km/h.eipä se ilmastointi talvella lisää kulutusta mutta kesähelteellä lisää noin 0,5 litraa kaupunkiajossa ja lisää myös nykimistä.
      pienin kulutus mihin olen päässyt oli viimekesänä noin 2000km lapinreissu kulutus oli 7,1 litraa
      ajotyylini on normaali käytän mahdollisimman paljon moottorijarrutusta ja ennakoin tilanteita

    • Jysky

      Talvella maantieajossa 6,3 litraa, hiihtolomalla auto tupaten täynnä katolla boksi mantiellä 6,9 litraa (keskinopeus 84 km/h), sekalaisessa ajossa (½ kaupunkia ½ maantietä) 7,5 litraa. Auto 17tkm ajettu SW 1,6, ilmastointi päällä

    • SWetisti

      Yleensä kulutus on ollut minulla tasan 7,2 litraa sadalla tankillisesta toiseen. Ajo on hieman taajamaa, 40 % moottoritietä ja 40 % kahdeksankympin väyliä. Ja Salpauselän yli ajetaan joka päivä ja myöskin harjua pitkin. Eli ylä ja alamäkeä riittää.

      Välillä kun oikein päättää yrittää, niin kulutuksesta saa helposti litran pois. Nytkin olen ajanut tankillista 6,2 keskikulutuksella. Hauskaa vaan, että keskituntinopeus on ollut 59 ja 7,2 kulutuksilla 61. Pienestä se ero tulee.

      Jotenkin on minusta ollut mieletöntä, että 1400 kiloa painavan auton saa halutessaan kuluttamaan päälle kuuden litran. Ja vauhtia saa olla ihan rajoitusten mukaan. Tärkeää on vain ennakointi ja moottorilla jarruttaminen. Samoin reipas kiihdytys tavoitevauhtiin. Siinä se. Ja kulutuksesta litra pois!

    • Teme

      Olen ajellut noin 2 kk 2 litran koneella ja viimeksi 1200 km talvilomalla. Tästä noin 200 km oli kaupunkiajoa. Kulutus tällä reissulla tasan 7.28 l / 100 km trippimittarin ja tankkauskuittien mukaan. Matkalla 2 aikuista ja tavarat. Lomalla ihan normaalia ajoa moottoriteillä, kantateillä ja kaupungissa - ei revittelyjä muttei toisaalta pyöritty kenenkään jaloissakaan.Ilmastointi ei nyt talvella ole ollut juurikaan päällä, joten sen vaikutuksesta kulutukseen ei ole havaintoja.

      Pakko todeta loppuun että olen ainakin tähän asti ollut todella tyytyväinen autoon. Ei mitään ylimääräistä hämminkiä (ajettu yhteensä n. 5000 km) - hyvä ajaa ja ehdottoman siistin näköinen. Ainoa miinus on ehkä hivenen kova alusta joka terävissä kanteissa kolauttaa (renkaat 205x55 / 16" millä myös vaikutusta) ja kehnot takakaiuttimet, mutta nämäkin oli ostaessa tiedossa. Muuten auto on kyllä hiljainen ja mielestäni äärettömän mukava matka-auto kyynärnojineen ja hyvine sisätiloineen sekä näkyväisyyksineen eteen ja sivuille.

    • Ville

      Minulla on olut 307 1,6 3-ovinen vuosi ja 4kk, keskikulutuksella 7,1 L/100km ajettu 21000 Ilmastointi aina päällä johon kuitenkin käsivalintainen lämpö ei automaatti.
      Suurin tankki kulutus 8,5L talvella ei lämpötolppaa ensimmäisenä talvena sekä kaupunki 40 että 85-110km/h ajoa josta kaupunki ym. lyhyttä ajoa ajoa. 60-70%
      Tänä talvena keskikulutus ollut parhaimmillaan 6,2L yleensä n. 7 kahtapuolta, lämpötolppaa käyttänyt aktiivisesti, kaasua käyttänyt hillitysti eli hyvin tasaisella nopeudella ja suorittaen moottorijarrutuksia eikä nopeus ole juuri 110 yli noussut yleensä 85-95.
      Ja matka ajoa nyt 60-70%
      Keskinopeuksien arviointeja on mielestäni vaikea tehdä koska pitäisti näpytellä ajat,matkat ja nopeudet että lähelle todellisuutta pääsee. Jos laskee vain kilometrit/min*60 saa tosin keskinopeuden mutta sillä ei taas ole todellisen kulutuksen kanssa mitään tekemistä koska jos keskinopeus on 70km/500km niin joudutaan ajoittain ajamaan huomattavasti kovempaa joka vaikuttaa taas kulutukseen, joka mielestäni saadaan vain kaavalla L/km*100.
      Tässäkin pitäisi ottaa huomioon auton kuorma ja mahdolliset tieolosuhteet, tämä nyt on vähän saivartelua mutta kuitenkin

    • Matias

      Ja sitten on toinen tankillinen ajettu, ihan vastaavaa ajoa kuin eka (kulutus 8.5). Kuinka ollakkaan se tipahti 7.2 l/100km ja ilmastointi päällä, vaikka ei sillä ole tällä kelillä niin vaikutusta ollutkaan?

      Eli nyt näyttää ihan normaalilta.

      • SWman

        Kyllä se näköjään tippuu kulutuskin kun kilometrja tulee lisää. matka ajossa 6 hengen kuormalla boxi katolla kulutus tippui 7.1 tasolle oltuaan 8.5. Nyt näyttää hyvältä.


    • Anonyymi

      meidän 307 farmari 1.6 bensa 90kmh mittarinopeudella kun ajaa pitkää matkaa niin 5.3 litraa sadalle on kulutus joka kesä ollut,en tiedä menisikö vielä alle jos ajais mittari 80 kmh?
      mutta 20 vuotta vanhaksi 300 tkm ajetuksi bensa autoksi ihan hyvin.

      • Anonyymi

        no on kyllä siedettävä kulutus, kovaa ajoa vaan niin pösö tykkää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe