leca soran käyttö

minävaantäsä

Onkos kellään kokemusta sen puhallettavan leca-soran käytöstä rossipohjatalon alapohjan eristeenä.. Onko parempi kuin styroksi sepeli systeemit? Ja missä hinnoissa näissä pyöritään? Olen kuitenkin kuullut että leca sora olisi aika ylivertainen kapillaarikosteutta vastaan.. mutta olisiko kellään parempaa tietoa...

6

4627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulettaja

      alapohjan eristeenä? Varmaankin tarjoitat maata vasten? Jos rakentaa järkevään paikkaan ja salaojitukset yms. tehdään kunnolla niin perinteisemmillä menetelmillä pärjää loistavasti. Edellyttäen tietysti että tuuletusta ei estetä. Hyvä tuuletus pienentää myös Radon-riskiä.

      • nomäävaanvielä

        no nimenomaan... alapohjan... ja ei rossipohjasen talon tuuletusta saa estää missään tapauksessa.. tiedän sen kuten sen ettei rossipohja taloon tarvitse tehdä erikseen radon putkia... pointti oli kysymyksessä se että onko leca ylivertainen näihin perinteisiin verrattuna, kun meinaan hirvittää tuo maaperästä rakenteisiin nouseva kosteus, joten jos leca on luotettava voisi siitä kai sitten enemmänkin maksaa...


      • ylivertainen
        nomäävaanvielä kirjoitti:

        no nimenomaan... alapohjan... ja ei rossipohjasen talon tuuletusta saa estää missään tapauksessa.. tiedän sen kuten sen ettei rossipohja taloon tarvitse tehdä erikseen radon putkia... pointti oli kysymyksessä se että onko leca ylivertainen näihin perinteisiin verrattuna, kun meinaan hirvittää tuo maaperästä rakenteisiin nouseva kosteus, joten jos leca on luotettava voisi siitä kai sitten enemmänkin maksaa...

        ainakin asennuksen helpoudessa ja luultavasti myös hinnassa! Eli kallista ellei asu tehtaan vieressä.


    • on jyrkän

      kallioseinän vieressä ja talon ja kallion välinen kuilu täytettiin kokonaan leca-pavulla. 111m3 meni ja maksoi kai pari tonnia puhallettuna. Toisaalta säästettiin sitten routasuojauksissa, seinää vasten vain patolevy, varalta upotettiin leca soran sekaan myös pari putkea salaojaa.

    • tonnoi

      Ylivertaisuudesta en tiiä, mutta hyvä lämmöneriste on ja heleppo laittaa suoraan autosta puhaltamalla sijoilleen. Niin ikkään minäkin laitoin salaojaputkea lecan joukkoon ja päät sokkelista ulos, notta tuulettuu mahdolliset radonit vek. Hintaan vaikuttaa rahdin osuus olennaisesti, ite maksoin muistaakseni n. 60 e/m3
      paikalle tuotuna (450 km tehtaalta, Kuusankoskelta) Ja tarviihan siihen silti pinnalle tyroksin laittaa jonka päälle sitten lämmityskaapelit tai putket.

    • Anonyymi

      Forssasta saatava vaahtolasi on paremmin eristävää ja sen lisäksi myös maaperälle neutraalia.
      Foami on myös huomattavasti edullisempaa forssan lähiseuduilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe