Onkos kellään kokemusta sen puhallettavan leca-soran käytöstä rossipohjatalon alapohjan eristeenä.. Onko parempi kuin styroksi sepeli systeemit? Ja missä hinnoissa näissä pyöritään? Olen kuitenkin kuullut että leca sora olisi aika ylivertainen kapillaarikosteutta vastaan.. mutta olisiko kellään parempaa tietoa...
leca soran käyttö
6
4627
Vastaukset
- tuulettaja
alapohjan eristeenä? Varmaankin tarjoitat maata vasten? Jos rakentaa järkevään paikkaan ja salaojitukset yms. tehdään kunnolla niin perinteisemmillä menetelmillä pärjää loistavasti. Edellyttäen tietysti että tuuletusta ei estetä. Hyvä tuuletus pienentää myös Radon-riskiä.
- nomäävaanvielä
no nimenomaan... alapohjan... ja ei rossipohjasen talon tuuletusta saa estää missään tapauksessa.. tiedän sen kuten sen ettei rossipohja taloon tarvitse tehdä erikseen radon putkia... pointti oli kysymyksessä se että onko leca ylivertainen näihin perinteisiin verrattuna, kun meinaan hirvittää tuo maaperästä rakenteisiin nouseva kosteus, joten jos leca on luotettava voisi siitä kai sitten enemmänkin maksaa...
- ylivertainen
nomäävaanvielä kirjoitti:
no nimenomaan... alapohjan... ja ei rossipohjasen talon tuuletusta saa estää missään tapauksessa.. tiedän sen kuten sen ettei rossipohja taloon tarvitse tehdä erikseen radon putkia... pointti oli kysymyksessä se että onko leca ylivertainen näihin perinteisiin verrattuna, kun meinaan hirvittää tuo maaperästä rakenteisiin nouseva kosteus, joten jos leca on luotettava voisi siitä kai sitten enemmänkin maksaa...
ainakin asennuksen helpoudessa ja luultavasti myös hinnassa! Eli kallista ellei asu tehtaan vieressä.
- on jyrkän
kallioseinän vieressä ja talon ja kallion välinen kuilu täytettiin kokonaan leca-pavulla. 111m3 meni ja maksoi kai pari tonnia puhallettuna. Toisaalta säästettiin sitten routasuojauksissa, seinää vasten vain patolevy, varalta upotettiin leca soran sekaan myös pari putkea salaojaa.
- tonnoi
Ylivertaisuudesta en tiiä, mutta hyvä lämmöneriste on ja heleppo laittaa suoraan autosta puhaltamalla sijoilleen. Niin ikkään minäkin laitoin salaojaputkea lecan joukkoon ja päät sokkelista ulos, notta tuulettuu mahdolliset radonit vek. Hintaan vaikuttaa rahdin osuus olennaisesti, ite maksoin muistaakseni n. 60 e/m3
paikalle tuotuna (450 km tehtaalta, Kuusankoskelta) Ja tarviihan siihen silti pinnalle tyroksin laittaa jonka päälle sitten lämmityskaapelit tai putket. - Anonyymi
Forssasta saatava vaahtolasi on paremmin eristävää ja sen lisäksi myös maaperälle neutraalia.
Foami on myös huomattavasti edullisempaa forssan lähiseuduilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463