Paljonko rahaa vaatteisiin?

Aprikoosi74

Paljonko teillä menee vuodessa rahaa vaatteisiin? Itse en ole lainkaan muotitietoinen, enkä osaa ostaa itselleni vaatteita. Vaikea taiteenlaji. Itselläni kuluu n. 200 e. Sillä ei paljon saa.

21

2362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saitana

      pstin just teepaidan 3,90 oli kallis,kun ei ollut tarjouksessa,sitten ostin kahdet venyy ja paukkuu housut a 5 €/kpl. Niillä mennään taas pitkälle.
      Rumat ne vaatteilla korreilee!

    • omia rytkyjä jo kylliksi

      Kyllä 200 € vaatteisiin kuulostaa meikäläisen korvaan paljolta, kun en varmaan viime vuonnakaan ole edes uutta sukkaparia hankkinut. Siis tätä nykyä 0€. Mitä suotta vaatteilla koreilemaan, kun entisetkin ovat enimmäkseen ehjät. Jos sukan kantapohjaan tulee reikä, niin sukan voi kääntää nurin päin ja taas on ehjää sukkaa kantapään alla.

      Sitä vastoin teknisempiin kuluihin kuluu enemmän. Käytän rahani siihen, mihin koen (omalta kohdaltani) tarpeelliseksi. Vaatteet ja muoti ovat turha investointi. Luultavasti mennee vuositolkulla vielä nykyisillä ryysyilläkin. Ulkoistakaan painetta vaatehankintoihin ei ole. :)

    • vaatteisiin fyffee

      Vuodessa n.6000-10000e. Vähän riippuu onko sen vuoden muoti mieleeni.

      • sttttyyyyyyyylisti

        sama juttu. onneksi on rahaa !


      • eli n. 2400 vuodessa
        sttttyyyyyyyylisti kirjoitti:

        sama juttu. onneksi on rahaa !

        Ehkäpä noin, joskus vähän enemmän ja joskus vähemmän, riippuu fiilareista...


    • jenii

      Mielestäni 200e on aika vähän, varsinkin jos olet nuori tai uranainen. Uranaisilla tyylikkäästä puvusta saa jo maksaa itsensä kipeeksi. itse olen opiskelija ja vaatteisiin tuhlaantuu aika paljon rahaa. Parhaimillaan yhdellä ostoskerralla saattaa mennä 100e (n.2kertaa vuodessa) ja sillä saa vain farkut ja paidan. muuten minulla menee ostoksilla n.20-30e (tämä on harvemmin kuin kerran kuussa) eli vuodessa minulla menee reilu 300e vaatteisiin, enkä edes osta merkkivaatteita vaan yleensä ostan h&m tai onlystä, joissa on mielestäni ihan hyvän hintaisia vaatteita. Tykkään pukeutua siististi ja tuleva ammattinikin sitä vaatii..

      • on näin

        Minulla menee ehkä 500-1000 € vuodessa vaatteisiin, en tiedä sitten meneekö enemmänkin kun meikkeihin ja asusteisiin menee paljon.
        Olen vaatealalla, joten minun täytyy kiinnittää huomiota trendeihin ja siihen miten itse pukeutuu. Shoppailen/katselushoppailen kerran viikkoon tai kahteen viikkoon ja rahaa kuluisi varmasti monta tonnia vuodessa jos pystyisin ostamaan kaikki ihanat vaatteet joista unelmoin, mutta opintotuella ei juhlita. Kun vuokra ja laskut on maksettu niin paljon ei vaatteita ostella jos tahtoo pitää jääkaapin täynnä. Joskus äiti onneksi ostaa :) Kirppareilta onneksi löydän paljon omantyylisiäni vaatteita. Minulla on iso kasa viiden tai kymmenen euron rokkitakkeja :) Mutta anyway, rahaa menee vuosittain koska tyyli vaihtuu ja vaatteet ovat minulle toooosi tärkeitä itseni ilmaisemisen välineitä mutta ei ole varaa ostaa niin paljon kuin haluaisin.


    • Vadelma47

      Tähän asti tänä vuonna on mennty n. 6000,-. Olen erityisen ihastunut takkeihin,
      ja mielellään hyvänlaatuisiin. Tänä vuonna olen ostanut pari untuvatakkia, muutama villakagastakkia ja kesätakkeja muutamat. Laadukkaat kengät ovat myös heukkouteni, en ole merkkihullu, mutta en halua jotain Anttilakamaa. Olen kyllä kuullut sanonnan, että rumat ne vaatteilla koreilee, enkä ota siihen kantaa, tiedän vain, että minua sanotaan kauniiksi. Itse vain tykkään ostaa vaatteita, kun on niin helppoakin löytää niitä kun on siro ja kun tykkää vaatteista, tulee pirteä olo kun saa pukeutua nätisti töihin ja vaihella päivittäin jos siltä tuntuu.

      • --------

        silloin tällöin, ei joka vuosi. Havaitsin hiljakkoin, kaikki on 10 vuotta vanhaa, uudistan vähin erin senverran kun rahapussi kestää.


    • Vaatehullu

      Sanotaanko niin että joka kuu menee vähintään 100€ vaatteisiin. Vuodessa 1200-3000€. Varmasti mennyt joskus enemmänkin kun tuo 3000€.

    • aasaasssd

      Tässä kuussa menny jo 300€. :D Menee ihan sairaasti, mut en voi sille mitään.. :/

    • mullakun

      ei mee edes joka kuukaus rahaa vaatteisiin..ja kaikki mahdollisen vaaterievun ostan kirppiksiltä. joskus halppiskaupan alesta..mut tosi harvoin halppiksestakin...tais olla viimevuonna ku jotain kledjui ostin viimeksi itelleni..oisko sukat tai jotain...eli taidan kuluttaa vuodessa noin 50€ vaatteisiin

      • ftgh

        miten teillä voi mennä vaan joku 10 000e!!!!!!!!!!!!!! mulla menee ainaki joku 50 000-100 000e vuojessa


    • joskus enemmä

      paljon menee :) ostan kyllä suurimman osan vielä alennuksesta..
      kai se vähempi riittäs mutta... shoppailu on vaan niiiiin kivaa

    • Köyhällä menee

      "Rumat ne vaatteilla koreilee." Varmaan jonkun kauniiksi syntyneen ihmisen keksimä sanonta. Olisinpa itse niin kaunis - tai edes siedettävän näköinen -, että ei tarvitsisi "koreilla" vaatteilla.

      Mulla ei ole varaa paljon vaatteita ostella. Ehkä kerran vuodessa tulee ostettua jotain paitaa... Yleensä kun ostan jotain uutta, niin sillon on jo pakkotilanne: ei ole mitään käyttökelposta enää. Kengätki jo rikki, ni pitäs varmaan uudet ostaa, jos vaan rahaa jostain löytäis...

    • Shoppailu on ihanaa

      Ostaisin vielä enemmän vaatteita jos rahaa olisi enemmän, mutta nykyisellä ansiotasolla vaatteisiin ym. rahaa menee n. 200€/kk. Vaihtelee kuitenkin todella suuresti, voi olla kuu etten osta yhtään mitään, mutta seuraavassa kuussa ostankin 400€ laukun.

      • välillä menee liikaa

        Ehkä yksi kalliimpi takki vuodessa, viime vuonna pitkä toppatakki, sitä edellisenä lyhyt toppis, tänä vuonna lyhyt villakangastakki, kaikki enempi klassisen tyylistä. Ikä on jo yli nuorisomuodin.
        Kenkiä ostan paljon, varmaan 8 - 10 paria vuodessa, osa 30 - 50 euroa/pari, osa lähemmäs 100 euroa.
        En käy kirppareilla enkä halpahalleissa, vaatekoko isompaa luokkaa ja pituutta löytyy, eli parempi ostaa taatusti sopivaa uutta, Seppälä halvimmasta päästä, onneksi heiltä löytyy tarpeeksi pitkäpunttisia housuja.
        Laukkufriikki etsii vielä itseään minussa, mutta merkit ovat selvästi siihen suuntaan.


      • -
        välillä menee liikaa kirjoitti:

        Ehkä yksi kalliimpi takki vuodessa, viime vuonna pitkä toppatakki, sitä edellisenä lyhyt toppis, tänä vuonna lyhyt villakangastakki, kaikki enempi klassisen tyylistä. Ikä on jo yli nuorisomuodin.
        Kenkiä ostan paljon, varmaan 8 - 10 paria vuodessa, osa 30 - 50 euroa/pari, osa lähemmäs 100 euroa.
        En käy kirppareilla enkä halpahalleissa, vaatekoko isompaa luokkaa ja pituutta löytyy, eli parempi ostaa taatusti sopivaa uutta, Seppälä halvimmasta päästä, onneksi heiltä löytyy tarpeeksi pitkäpunttisia housuja.
        Laukkufriikki etsii vielä itseään minussa, mutta merkit ovat selvästi siihen suuntaan.

        ei joka vuosi, vaatteita pidetään niin kauan, että ne kuluvat reikäisiksi, käsityönopettajan ennustus toteutui. "Tulevaisuudessa me käytämme vaatteet loppuun ja hankimme kestäviä materiaaleja". Terveisiä vain sinnepäin.


      • pitkäaikaistyötön
        - kirjoitti:

        ei joka vuosi, vaatteita pidetään niin kauan, että ne kuluvat reikäisiksi, käsityönopettajan ennustus toteutui. "Tulevaisuudessa me käytämme vaatteet loppuun ja hankimme kestäviä materiaaleja". Terveisiä vain sinnepäin.

        Mä olen työtön ja silti en vaan tajuu tuota 0-400 euroo VUODESSA vaatteisiin!!!!EN TAJUU!! samaten kuin tuota IKI-vanhaa sananlaskua et "rumat ne vaatteil koreilee" se on idioottimainen!!!! Mulla menee kUUSSA ainakin näinkii vähist rahoist ainakin n. 50 e vaatteisii eli vuodessa huomattavasti noit summii enemmän!! on TÄRKEÄÄ ettei kulje ihan missä tahansa RETKUISSA!!! ja kohteliasta myös.


      • safasfhehgwgw
        pitkäaikaistyötön kirjoitti:

        Mä olen työtön ja silti en vaan tajuu tuota 0-400 euroo VUODESSA vaatteisiin!!!!EN TAJUU!! samaten kuin tuota IKI-vanhaa sananlaskua et "rumat ne vaatteil koreilee" se on idioottimainen!!!! Mulla menee kUUSSA ainakin näinkii vähist rahoist ainakin n. 50 e vaatteisii eli vuodessa huomattavasti noit summii enemmän!! on TÄRKEÄÄ ettei kulje ihan missä tahansa RETKUISSA!!! ja kohteliasta myös.

        eli rakasta shopailua ja vaatteet ja pukeutuminen on tärkeitä mulle mutta ei sillä opiskelija budjetilla hirveesti juhlita.. noin 100-200 euroo kuussa eli vuodessa pari tonnia ehkä suunnilee menee


    • Nisessa87

      Vuodessa vaatteisiin menee ehkä 5000euroa. Mukaan on laskettu siis vaatteiden lisäksi kengät ja laukut. Uskokaa tai älkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2772
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2076
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe