Pari kuukautta sitten vaihdoin soran hiekkaan ja laitoin "kovalehtisille" kasveille saviturvepalleroita ja veteen lisäsin nestemmäistä lannoitetta. Veden vaihtojen yhteydessä olen laittanut myös nestemmäistä.
Näyttää kuitenkin siltä, että kaikki hennommat kasvit (esim. intianvesitähdikki,vedensuosikki)
kasvaa hyvin kituen ja osa oksista on kuollut.
Sopiiko ne saviturvepallerot kaikille kasveille vai pitäisikö laittaa jotain muuta?
Vesiarvot on kaikki ok ja vesi on tosi kirkasta.
Mitä lannoitetta?
4
437
Vastaukset
- Rihma
Liian vähäisessä valossa voinee köynnöksistä harveta lehdet.
Köynnökset ei juuri savipalleroita kaipaa, ellei niille kasva runsaita juuria, sillä ne ottavat ravinteet pääasiassa vedestä lehdillään.- RRR
Mulla oli alkuun kanssa samaa ongelmaa kasvien kanssa...
käytetty valaisin ja mitkä lie putket??
Lannoittelin samalla lailla kun sinäkin....
Sitten kun laitoin uudet putket niin JEE JEE..
Sitten alko menestyyn...
Melkeen kaikki...
lämpötilakin voi olla osa syynä joidenkin kasvien kasvuun.... - *tikka*
RRR kirjoitti:
Mulla oli alkuun kanssa samaa ongelmaa kasvien kanssa...
käytetty valaisin ja mitkä lie putket??
Lannoittelin samalla lailla kun sinäkin....
Sitten kun laitoin uudet putket niin JEE JEE..
Sitten alko menestyyn...
Melkeen kaikki...
lämpötilakin voi olla osa syynä joidenkin kasvien kasvuun....Olenkin menossa tänään ostaan uudet putket lamppuun. Mulla on 2 putkea, toinen kasvivalo ja toinen päivävalo, merkkiä en muista, mutta alan kaupassa suositeltuja. Kiitos avuista!
- Pandanen
*tikka* kirjoitti:
Olenkin menossa tänään ostaan uudet putket lamppuun. Mulla on 2 putkea, toinen kasvivalo ja toinen päivävalo, merkkiä en muista, mutta alan kaupassa suositeltuja. Kiitos avuista!
Kun seuraavan kerran käyt eläinkaupassa, kysäsehän löytyykö valikoimasta loisteputkien päälle asennettavia heijastimia, jos ei niin halutessasi voit itse näpräillä foliopaperista heijastavan pinnan loisteputkien päälle. Se antaa jonkun verran lisää valaistustehoa, varsinkin jos valaisinkotelo on hyvinkin tummapintainen. Kannattaa tietysti ottaa huomioon jos sinulla on kaloja jotka nimenomaan viihtyisivät hämärämmässä valaistuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3253855Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283570Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42270- 1121684
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181588Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241329Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j137945Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit100902Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79845- 86761