Kytkinvaijerin 1-3 säätöosa?

Renault Lagu

Voisiko joku kertoa, mikä on Renault Lagunan 1.8 8vent, -95 mallisen kytkinvaijerissa olevan muovisen säätö?osan merkitys toiminta?
Osa on muovinen ja sijaitsee moottoritilassa lähellä tulipeltiä. Numerointi 1-3 väriä on mustaa ja keltaista.
Autoon juuri vaihdettu kytkinlevy ja kaikki numerot ja tekstit näkyvät(eli osa on tavallaan täysin auki)Pitäisikö olla juuri toisin päin? Eli että kytkimen kuluessa tulee enemmän näkyviin?
Kiitos vastauksesta.

6

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hassan

      No siis, en tarkemmin tunne kyseistä osaa. Mutta, kytkinvaijeria pitää löyhdyttää kytkimen kuluessa, eli sen pitää olla kireimmillään kun on uusi kytkin. Tästä voinet päätellä osan asennon. Kyseessä lienee kuitenkin täysin automaattisesti toimiva rakenne, joten tuskin siihen tarvitsee puuttua, jos kytkin kerran toimii.

      • Anonyymi

        Uudemmissa lagunoissa tuo säätö on automaattinen,
        mutta vanhemissa ei. Kannattaa kurkata www.sbcats.co.uk/techinfo/renault/sren022e.pdf ennen kuin menee pyörittelemään sitä säätömollukkaa. Jos se on väärässä asenossa ja kytkinpoljinta painetaan, niin edessä on uuden vaijerin osto.


      • Saksie

        Kysyisin Twingon kytkinvaijerista? Miten se säädetään?


    • Renault Lagu

      Niin kyllä siellä todellakin on semmoinen n.8cm pitkä ja 4cm paksu muovinen motikkä?
      Kytkimen automaattisäätö tapahtuu mielestäni
      kytkinpolkimessa olevassa 1/2hammasrattaassa?
      Siis mikä on tämän salaperäisen osan tarkoitus?
      En päässyt sinne techinfo.uk sivuille katsomaan
      ja ei taida kielitaitokaan riittää.
      Joten vastauksesta, suuri kiitos!

      • Anonyymi

        eli mötikän tarkoitus on säätää kytkimen liike oikeaksi. Numeroasteikko ilmaisee sen missä kohdassa säätö on tällä hetkellä - kohdassa 3 säätö on maksimissa ja kohdassa 0 vaijeri liikkuu vapaasti.

        Itse säätö tapahtuu automaattisesti, mutta jos kytkimelle tehdään jotain, niin se säätömötikkä
        pitää "nollata". "Nollaus" tapahtuu siten, että ylempää osaa pyöritetään alemmassa (isommassa)
        osassa olevan nuolen suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "ADJUSTING".
        Nyt vaijerin pitäsi liikkua vapaasti. Sitten ylempää osaa pyöritetään vielä nuolen osoittamaan
        suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "LOCKING". Nyt numeroasteikon pitäsi näyttää 3:a ja homma on valmis.


      • Renault Lagu
        Anonyymi kirjoitti:

        eli mötikän tarkoitus on säätää kytkimen liike oikeaksi. Numeroasteikko ilmaisee sen missä kohdassa säätö on tällä hetkellä - kohdassa 3 säätö on maksimissa ja kohdassa 0 vaijeri liikkuu vapaasti.

        Itse säätö tapahtuu automaattisesti, mutta jos kytkimelle tehdään jotain, niin se säätömötikkä
        pitää "nollata". "Nollaus" tapahtuu siten, että ylempää osaa pyöritetään alemmassa (isommassa)
        osassa olevan nuolen suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "ADJUSTING".
        Nyt vaijerin pitäsi liikkua vapaasti. Sitten ylempää osaa pyöritetään vielä nuolen osoittamaan
        suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "LOCKING". Nyt numeroasteikon pitäsi näyttää 3:a ja homma on valmis.

        Kiitoksia paljon vastauksesta.Pitää heti huomenna alkaa tutustumaan mystiseen osaan.Säästit todennäköisesti paljon mun aikaa ja varmasti rahaakin? Jos ei tarte viedä korjaamoon vaan tutkin( ymmärrän toiminnan)itse. Aurinkoista kevättä sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7835
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5931
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      67
      5426
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5323
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4642
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      108
      2359
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1261
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      5
      1203
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      38
      1056
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1042
    Aihe