Voisiko joku kertoa, mikä on Renault Lagunan 1.8 8vent, -95 mallisen kytkinvaijerissa olevan muovisen säätö?osan merkitys toiminta?
Osa on muovinen ja sijaitsee moottoritilassa lähellä tulipeltiä. Numerointi 1-3 väriä on mustaa ja keltaista.
Autoon juuri vaihdettu kytkinlevy ja kaikki numerot ja tekstit näkyvät(eli osa on tavallaan täysin auki)Pitäisikö olla juuri toisin päin? Eli että kytkimen kuluessa tulee enemmän näkyviin?
Kiitos vastauksesta.
Kytkinvaijerin 1-3 säätöosa?
6
1336
Vastaukset
- Hassan
No siis, en tarkemmin tunne kyseistä osaa. Mutta, kytkinvaijeria pitää löyhdyttää kytkimen kuluessa, eli sen pitää olla kireimmillään kun on uusi kytkin. Tästä voinet päätellä osan asennon. Kyseessä lienee kuitenkin täysin automaattisesti toimiva rakenne, joten tuskin siihen tarvitsee puuttua, jos kytkin kerran toimii.
- Anonyymi
Uudemmissa lagunoissa tuo säätö on automaattinen,
mutta vanhemissa ei. Kannattaa kurkata www.sbcats.co.uk/techinfo/renault/sren022e.pdf ennen kuin menee pyörittelemään sitä säätömollukkaa. Jos se on väärässä asenossa ja kytkinpoljinta painetaan, niin edessä on uuden vaijerin osto. - Saksie
Kysyisin Twingon kytkinvaijerista? Miten se säädetään?
- Renault Lagu
Niin kyllä siellä todellakin on semmoinen n.8cm pitkä ja 4cm paksu muovinen motikkä?
Kytkimen automaattisäätö tapahtuu mielestäni
kytkinpolkimessa olevassa 1/2hammasrattaassa?
Siis mikä on tämän salaperäisen osan tarkoitus?
En päässyt sinne techinfo.uk sivuille katsomaan
ja ei taida kielitaitokaan riittää.
Joten vastauksesta, suuri kiitos!- Anonyymi
eli mötikän tarkoitus on säätää kytkimen liike oikeaksi. Numeroasteikko ilmaisee sen missä kohdassa säätö on tällä hetkellä - kohdassa 3 säätö on maksimissa ja kohdassa 0 vaijeri liikkuu vapaasti.
Itse säätö tapahtuu automaattisesti, mutta jos kytkimelle tehdään jotain, niin se säätömötikkä
pitää "nollata". "Nollaus" tapahtuu siten, että ylempää osaa pyöritetään alemmassa (isommassa)
osassa olevan nuolen suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "ADJUSTING".
Nyt vaijerin pitäsi liikkua vapaasti. Sitten ylempää osaa pyöritetään vielä nuolen osoittamaan
suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "LOCKING". Nyt numeroasteikon pitäsi näyttää 3:a ja homma on valmis. - Renault Lagu
Anonyymi kirjoitti:
eli mötikän tarkoitus on säätää kytkimen liike oikeaksi. Numeroasteikko ilmaisee sen missä kohdassa säätö on tällä hetkellä - kohdassa 3 säätö on maksimissa ja kohdassa 0 vaijeri liikkuu vapaasti.
Itse säätö tapahtuu automaattisesti, mutta jos kytkimelle tehdään jotain, niin se säätömötikkä
pitää "nollata". "Nollaus" tapahtuu siten, että ylempää osaa pyöritetään alemmassa (isommassa)
osassa olevan nuolen suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "ADJUSTING".
Nyt vaijerin pitäsi liikkua vapaasti. Sitten ylempää osaa pyöritetään vielä nuolen osoittamaan
suuntaan niin pitkästi, että siinä oleva merkkiviiva on kohdassa "LOCKING". Nyt numeroasteikon pitäsi näyttää 3:a ja homma on valmis.Kiitoksia paljon vastauksesta.Pitää heti huomenna alkaa tutustumaan mystiseen osaan.Säästit todennäköisesti paljon mun aikaa ja varmasti rahaakin? Jos ei tarte viedä korjaamoon vaan tutkin( ymmärrän toiminnan)itse. Aurinkoista kevättä sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752968
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642566- 2032220
- 731849
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1021452
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951079