Eri partislajeista

Brop

Tutkin netistä noita eri partamonnilajeja ja niitä onkin aika paljon erilaisia.

Sikiääkö ne kaikki samalla tahdilla kuin maatiaispartis?

3

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Mutta joidenkin vietti on helpompi herättää kuin toisten lajien, sitten kun pääsevät alkuun, ei loppua tunnu tulevan. Muut "partis" lajit saattavat olla vaikeasti saatavilla ja tunnistamisen kanssa voi olla ongelmia jos myyjä ei tunne asiaansa, ole tarkkana ota ensin itse selvää ennen kuin ostat kallista helmipartista joka voikin olla vain väritykseltään komea maatias versio...

      Onko sulla jokin uus linkki ja saitti antaa... TÄNNE VAAN KOPYPASTEA SIVUSTA!!!

      • Brop

        Mä surffailin vaan helsingin akvaariokeskuksen sivuilla ja aloin tutkimaan sitä L-koodi listaa..

        Pistin ylös partikset (ancistrus) ja katsoin sitten planet catfishin sivuilta kuvia L-koodin perusteella. Kaikista ei sielläkään ollut kuvia ja jotkut niistä monneista näytti näin amatöörin silmin ihan samoilta. Oli siellä kyllä muutama aivan upea kaveri. Saatavuus suomessa on varmaan vaan aika heikkoa.

        Ajattelin, että olisi voinut jonkun harvinaisemman partiksen ottaa sitten kun saan sen akvaarion ensin hommattua. (Päädyttiin 240 litraseen)Tulossa tosin vasta lähempänä kesää :-(

        Tosin nää mun alustavat kalahaaveet saattaa mennä aivan uusiksi, jos meidän vesi onkin liian kovaa noidille ja partiksille...


      • RRR
        Brop kirjoitti:

        Mä surffailin vaan helsingin akvaariokeskuksen sivuilla ja aloin tutkimaan sitä L-koodi listaa..

        Pistin ylös partikset (ancistrus) ja katsoin sitten planet catfishin sivuilta kuvia L-koodin perusteella. Kaikista ei sielläkään ollut kuvia ja jotkut niistä monneista näytti näin amatöörin silmin ihan samoilta. Oli siellä kyllä muutama aivan upea kaveri. Saatavuus suomessa on varmaan vaan aika heikkoa.

        Ajattelin, että olisi voinut jonkun harvinaisemman partiksen ottaa sitten kun saan sen akvaarion ensin hommattua. (Päädyttiin 240 litraseen)Tulossa tosin vasta lähempänä kesää :-(

        Tosin nää mun alustavat kalahaaveet saattaa mennä aivan uusiksi, jos meidän vesi onkin liian kovaa noidille ja partiksille...

        Joo ovat ihan hyvät sivut mutta, kuulin hieman juttua että ei välttämättä ihan ajankohtaista ja oikeaa tietoa lajeista eli en luottaisi 100€

        Mutta niinkuin jo kirjoititkin että katoit tuolta planet catfishin sivuilta lisätietoo ja kuvia(mitä nyt on)

        Itse tein kanssa listan plekoista alle 20cm tuon sivuston kautta ja tsekkasin läpi ne kaikki niin oli siellä tosiaan aivan sairaan komeita fisuja;OD

        Tilauksesta varmaan saa mitä vaan kunhan löytää hyvän toimittajan /liikkeen..

        Nyt kumminkin sulla on hyvää aikaa kesää odotellessa tutustua akvan kalattomaan kypsytykseen ja tulevaan kalastoosi,kasveihin yms...

        Moneen kertaan muuttuu vielä mieli matkan varrella nimim kokemusta on ;OD

        Mittauta teidän raanavesi jo valmiiksi vaikka akvaliikkeessä maksaa n2€ tai jotain...

        On sitten jo tiedossa hieman valmiiksi vesiarvoja tulevaa kalastoa ajatellen..

        Kilautus vesilaitoksellekkin voi auttaa jo asiaan ..

        Mutta näillä eväillä mennään kohti kesää..

        Kysele lisää jos jotain mielessä ja lueskele vanhoja juttuja ja poikkea myös AW:llä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe