Tietoa Zopinox-lääkkeestä?

Thoorus

Onko kellään tietoa Zopinox (7,5 mg) lääkkeestä? Mahtaako olla kovin mieto tai vahva lääke verrattuna muihin unilääkkeisiin?

10

9226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =0(

Zopinox on mun käsittääksei samaa tavaraa suunilleen kuin Imovane,eli nukahtamislääke.Olen syönyt puoli vuotta 20 mg:n Tenoxia ja nyt vaihdettiin Zopinoxiin.Hyvin olen nukkunut yöni,paljon paremmin kuin Tenoxin kanssa.Voipi olla etteivät tenoxit enää tehoa tai pitäisi annosta nostaa,mitä en kuitenkaan halua.Aamulla ihan pirtsakkana olen herännyt,ei vaikeuksia herätä lainkaan.Tänään otin taas Tenoxia ja täällä vielä kukutaan vaikka aamulla pitää töihin päästä.Täytyy varmaan pian luovuttaa ja kävellä lääkekaapille Zopinoksia hakemaan.Eli MUN mielipiteeni ettei erityisen vahva ole.

• montaa

eri merkkiä, vaikka ovat rinnakkais lääkkeitä niin eron huomaa.
      Imovanesta tulee eniten metallin makua suuhun kuten myös suun kuivumista. Zopinox, sta tulee myös suu kuivaksi. Zopiclone Alpharma on itselleni ollut kaikkein paras, ei suu kuiva ei sivumakuja mutta hyvin saa nukutuksi.
      Kuitenkin kaikki nuo yllä mainitut on hyviä nukuttajia ja aamulla hyvin pirteänä jaksaaa.

• unilääke

Lääkärit kirjoittavat unettomuuteen yleensä noita Zopinoxeja (tai saman vaikuttavan aineen omaavia Imovaneja) taikka sitten Tenoxeja. Yhdelle sopii yksi, toiselle toinen.

• taitaa olla

Nukahtamislääke ei siis varsinainen unilääke,kuten esim. tenox.Harvoin käytettynä turvallinen mutta riippuvuus tulee jo muutaman kuukauden käytön jälkeen..Kannatta olla varovainen,itse käytän korkeintaan kahtenä yönä peräkkäin,sitten vaikka valvon muutaman yön...mutta yleensä omat unet tulee kun univaje on saatu hoidetuksi.

• NIX NAX

1,5 KPL PER PÄIVÄ UNI KESTÄ VAIN 1-2 TUNTIT ( YÖ TAI PÄIVÄ ) MULLE HUONO OLO JA HUIMAUS JNE.

• jos on taipumusta herätä aamuyöstä eli jatkaa unta. Ei sinänsä ole nukahtamislääke, siihen on eri valmisteet.

On mieto minun mielestäni ja hyvä esim. jos ahdistus aiheuttaa heräilyä aamuyöllä tai aamuvalvominen on sukuvika. Yleinen tarvittaessa annettava lääke osastoilla. Osalla esim. aivoverenvuotopotilailla aiheuttaa jalkojen altamenoa eli kävelykyky heikkenee. Mutta hyvin hyvin harvoin. Vanhuksilla yleinen, koska moni nukahtaa hyvin, mutta valvoo muuten koko aamun.

Saattaa aiheuttaa riippuvuutta, joten ei kannata käyttää kuin esim. 10 tabletin pakkaus. Varottava ettei aamuyönheräily johdu diabeteksen puhkeamisesta tai B12-vitamiinin anemiasta. Muitakin somaattisia syitä voi olla esim. kilpirauhanen jne.

• hoitsupoitsu-bi

zopinox eli imovane ei ole mkään unlääke vaan NUKAHTAMISLÄÄKE. eli auttaa unensaannissa jos siinä on vaikeuksia. Tenox esim sitä vastoin on unlääke ja sen tarkotus on pitää unta yllä pitempään.

• pari purkkia

Käytin sitä joskus taannoin kun oli nukahtamisvaivaa. Aluksi käytin Stellaa (sama kuin Stilnoct), jolla unta sai napakasti n. 4 tuntia. Zopinoxilla sai jotenkin pehmeämmän, luonnollisemman unen n. 6 tunniksi. Tenoxiakin kokeilin mutta oli liian tujua minulle. Zopinoxiin jäin hyvin kiinni parin kuukauden käytön jälkeen, mutta siitä selvisin nopeasti kun unettomuuden aiheuttaneet alkuperäiset ongelmat väistyivät.

• ..muuten..

..toimii

• Zopizopi

Olen käyttänyt vuosikausia erittäinkin vaikeaksi ajoittain käyvään unettomuusongelmaani (kun valvoo vaikka 3 vrk, vaikka haluaisi rättiväsyneenä nukkua, vaan kun ei nukahda, ei millään, on jo aikamoisessa rasituksessa koko elimistö). Joskus pidän taukoa, kun on myös kausia (riippumatta ulkonaisista syistä) jolloin nukahdan ja nukun ilman Zopinoxia, heräillen välistä, mutta uudelleen taas nukahtaen. Otan käyttöön, milloin iskevät nuo järkyttävät unensaamisvaikeudet päälle, milloin eivät mitkään päiväsaikaiset aktiviteetit, liikunnat, iltarauhoittumiset ja -rituaalit, kamomillateet ja Unikuu-valmiste (luontaistuote) auta pätkääkään. Zopinox ja Imovane ovat todella samoja valmisteita. Imovane vain kalliimpi. Sukulaislääkäri (ylilääkäri) pitää pötynä näitä"neljän viikon kuureja", joihin kiltit erittäin vaikesta unettomuudesta kärsivät tyytyvät. Itse hän on syönyt zopinoxia, tätä nykyä samaa vaikuttavaa ainetta sisältävää mutta halvempaa Zopitiniä vuosikaudet hänkin, lääkäri. Samoin hänen kollegansa, jotka tarvitsevat unta ja hyvää unta vaativan ammatin velvoittamina.
        Riippuvuus ei synny, jos ei anna sen syntyä. Niin se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      73
      3121
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2854
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2405
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2246
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2063
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe