kysymyksiä Hokutoryu Jujutsusta

kyselijä......

Olen ajatellut aloittaa Hokutoryu Jujutsun tai jonkun muun modernin jujutsun. Myös thaiboxing ja kickboxing on käynyt mielessä.

Mutta sitten itse asiaan. Onko Hokutoryu tositilanteessa toimivaa? Tietenkin jokainen ip-laji on toimiva jopa tositilanteessa, kunhan on tarpeeksi kauan harrastanut, mutta pointtina oli se että saako lajista jotain hyötyä jo hieman lyhyemmällä harjoittelulla. Olen ajatellut aloittaa Hokutoryun 4.4. alkavalla peruskurssilla Kaapelilla. Olisiko mahdollista että saisi loppukesään mennessä jo jonkinlaista toimivuutta, kun olisi tarkoitus festareita kiertää.

Mielestäni Hokutoryu on siinä parempi kuin thaiboxing tai kickboxing, että siinä on myös paljon lukkoja ja heittoja. Ainakin lukemani perusteella. Toisaalta näistä edellämainituista lajeista jäisi varmasti jotain käteen jo lyhyemmällä harrastusajalla.

Ja sitten Hokutoryun harjoituksista. Sisältääkö ne jo peruskurssilla sparria? Tarkoituksena olisi siis oppia oikeasti puolustamaan itseäni ja läheisimpiäni.

Karatea olen harrastanut muistaakseni n. vuoden muutama vuosi sitten. Siitä ei kovin paljoa käteen jäänyt, mutta ne perustekniikat muistaa vieläkin. Toisaalta luulen, että laji olisi ollut ihan toimiva jos sitä olisi kauemmin jaksanut harrasta. Nyt kyllä ketuttaa että lopetin sen.

28

8726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynyt...

Itse alussa innostuin Hokutosta, kun se tuntui moni puoliselta. Loppujen lopuksi se sitten alkoi laahata paikoillaan. Myöskin vitutti aikuisena miehenä kaikki turha "kuri". Ei jaksa leikkiä mitään sotaväkeä. Thaikku on rentoa ja jopa paljon monipuolisempaa. Perusjuttuja on vähän ja siksi taidon soveltaminen on mukana melkein heti alussa. Voit mennä hokutoon, et häviä mitään, mutta en ihmettele jos se ei jaksa kiinnostaa kovin kauan.

• Imppu

jännä juttu miten ajatellaan budolajien kurinalaisesta käyttäytymisestä. samalla tavalla kamppailulajeissakin se kurin alaisuus näkyy varsinkin pitempään treenanneella. ei siellä salilla käydä valmentajalle hyppimään silmille , samanlaista kunnioitusta sille opettajalle kuuluu antaa lajissa kuin lajissa,sama pätee kehässä vastustajalle matsin alussa/lopussa esim.hanskan kosketuksella, kumarruksilla jne.. hokutossa käytöstavat opetetaan jo heti lajin alussa ja niitä kuuluu noudattaa. valitettaavsti joillekin"kurkoille" se on jotain aivan sietämätöntä... ennen kuin tottuu lajiin.Tod.näköisesti sellaiset ei tulekkaan pääsemään pitkälle. Hyvän kamppailijan tunnistaa hyvästä käytös tavoista. joissakin lajeissa käytöstavat vaan opetetaan tiukemmin kuin toisissa, onneksi meillä on valinnan vapaus mitä me treenataan. Se että treeni alkaa hokutossa "laahaamaan" on tod.näköisesti tapaus kohtainen, sitä ei kannata yleistää. hokutossa mennään askel askeleelta monipuolisemmalle/kovemmalle tasolle. niin se kuuluisi mennä..

• Kyllästynyt...
        Imppu kirjoitti:

jännä juttu miten ajatellaan budolajien kurinalaisesta käyttäytymisestä. samalla tavalla kamppailulajeissakin se kurin alaisuus näkyy varsinkin pitempään treenanneella. ei siellä salilla käydä valmentajalle hyppimään silmille , samanlaista kunnioitusta sille opettajalle kuuluu antaa lajissa kuin lajissa,sama pätee kehässä vastustajalle matsin alussa/lopussa esim.hanskan kosketuksella, kumarruksilla jne.. hokutossa käytöstavat opetetaan jo heti lajin alussa ja niitä kuuluu noudattaa. valitettaavsti joillekin"kurkoille" se on jotain aivan sietämätöntä... ennen kuin tottuu lajiin.Tod.näköisesti sellaiset ei tulekkaan pääsemään pitkälle. Hyvän kamppailijan tunnistaa hyvästä käytös tavoista. joissakin lajeissa käytöstavat vaan opetetaan tiukemmin kuin toisissa, onneksi meillä on valinnan vapaus mitä me treenataan. Se että treeni alkaa hokutossa "laahaamaan" on tod.näköisesti tapaus kohtainen, sitä ei kannata yleistää. hokutossa mennään askel askeleelta monipuolisemmalle/kovemmalle tasolle. niin se kuuluisi mennä..

No tottakai on luonnollista, että ei aerobick -tunnillakaan vittuilla opettajalle. Tunnilla annetaan tilaa opettajalle opettaa. Mutta thaikkua olen treenanu jo viisivuotta ja ei siellä mitään kuria ole. Siellä on ihan normaalia aikuisten ihmisten käyttäytymistä. Olen ammatiltani poliisi. Tottakai meilläkin noudatetaan ihan tavallista kohteliaisuutta kokeneempia esimiehiä kohtaan, mutta ei aikuinen mies tarvitse sitä intin leikkimistä töissä tai harrastuksissa. Tenavat sitten reenaa jotenkin muuten. Ja hokutossakin suurinosa on aikuisia.

• "Leikkijä"
        Kyllästynyt... kirjoitti:

No tottakai on luonnollista, että ei aerobick -tunnillakaan vittuilla opettajalle. Tunnilla annetaan tilaa opettajalle opettaa. Mutta thaikkua olen treenanu jo viisivuotta ja ei siellä mitään kuria ole. Siellä on ihan normaalia aikuisten ihmisten käyttäytymistä. Olen ammatiltani poliisi. Tottakai meilläkin noudatetaan ihan tavallista kohteliaisuutta kokeneempia esimiehiä kohtaan, mutta ei aikuinen mies tarvitse sitä intin leikkimistä töissä tai harrastuksissa. Tenavat sitten reenaa jotenkin muuten. Ja hokutossakin suurinosa on aikuisia.

mutta älä puhu "intin leikkimisestä" varsinkin jos viranomainen olet.

• NATSI_PASKA
        "Leikkijä" kirjoitti:

mutta älä puhu "intin leikkimisestä" varsinkin jos viranomainen olet.

JEEEZ. KURKOKYTTÄ!! ASIAA

• chesterchester
        Kyllästynyt... kirjoitti:

Joo olen samaa mieltä. Kyllä aikuisilta voi odottaa asiallista käytöstä ja treenien vetäjän vastuulla on sitten puuttua asiaan jos on porukkaa, jotka ei ymmärrä missä mennään. Sivusta seuranneena on vähän kummastuttanut se hokulaisten autoritaarinen meininki. Joillekin se sopii mutta itse treenailen mielummin reilussa urheiluhengessä ilman turhan tärkeää sipsuttelua ja pönötystä.

• Ex-jj

Hokuto on hyvä vaihtoehto koska se on moderni laji ja kehitetty nykypäivän oloihin, itse treenasin hokutoa viisi vuotta, mutta paikat ei oikein kestänee t heittotekniikoita, kokeilin myöskin vanhaa daito ryuta, mutta se oli mielestäni kovennettua aikidoa ja vaikea soveltaa oikeaan itsepuolustukseen, koska haluan harjoitella toimivaa itsepuolustusjärjestelmää, siirryin krav magaan ja se laji on tuntutnut tosi hyvältä, paikatkin kestää koska siinä on aika vähän heittoja ja korkeita heittoja ei juuri ollenkaan, magan tekniikat ovat äärimmäisen toimivia ja nehän on tesattu tosioloissa ja myöskin nykypäivänä.

Ota vaihtoehdoksi krav maga, tosin hokutolla on kyllä hyvä aloittaa saa vankan pohjan ja ukemit oppii paremmin.

• Simo

Pakko laittaa. Tänne kirjoittelee hemmot joilla ei ole hokutoryu jujutsusta mitää käsitystä tai pieni tuntuma. Krav-maga/ defendo tekniikoita on äärettömän helppo tehdä jos on treenannut hokutoa riittävän kauan. Aina puhutaan ns. suoraviivaisesta tekniikasta - turpaan ja onnea. Entäs kun oma potkusi munille epäonnistuu, silloin alkaa kamppailu ja jos et ole sitä (ottelu) treenannut turpaan tulee. Ylemmille vöille ei tapahdu kehitystä - kaikki tekniikat ovat perustekniikkaa ja mitä kauemmin treenaat sitä paremmin ne osaat ja myös käyttää niitä. Ei ole mitään temppuja siihen ja siihen tilanteeseen... Loppujen lopuksi yksilöt tekevät lajin ja luonne ratkaisee... myös lajivalinnan.

• Vanha juju-mies
        Simo kirjoitti:

Pakko laittaa. Tänne kirjoittelee hemmot joilla ei ole hokutoryu jujutsusta mitää käsitystä tai pieni tuntuma. Krav-maga/ defendo tekniikoita on äärettömän helppo tehdä jos on treenannut hokutoa riittävän kauan. Aina puhutaan ns. suoraviivaisesta tekniikasta - turpaan ja onnea. Entäs kun oma potkusi munille epäonnistuu, silloin alkaa kamppailu ja jos et ole sitä (ottelu) treenannut turpaan tulee. Ylemmille vöille ei tapahdu kehitystä - kaikki tekniikat ovat perustekniikkaa ja mitä kauemmin treenaat sitä paremmin ne osaat ja myös käyttää niitä. Ei ole mitään temppuja siihen ja siihen tilanteeseen... Loppujen lopuksi yksilöt tekevät lajin ja luonne ratkaisee... myös lajivalinnan.

Osittain totta Simo, mutta Krav magan harjoitusasenne on parempi kuin Hokuton, magassa otetaan huomioon enemmän taktinen puoli ja ennakoiminen ja magasta löytyy uusia sovellutuksia tekniikoihinkin, itse aloitin magan useamman vuoden jujutsu-treenin jälkeen ja oli kyllä helppo oppia,mutta uusiakin asioita on magasta löytynyt.

Kummassakin lajissa otetaan kontaktiharjoituksia ja sparria hanskoilla se kasvattaa kummasti.

• 92 syntynyt...

Tuonne Kaapelille Jujutsuun on ilmeisesti 15 vuoden ikäraja..? Itse olen 14-vuotias, mutta täytän loppuvuodesta 15. Olen siis syntynyt 92. Olisiko siis mahdollista että pääsisin siihen "aikuisten" Jujutsuun, kun Junnu Jujutsu ei oikein innosta.

• Jutsuka

Ota yhteyttä hjjk toimistoon, [email protected], niin varmasti asia hoituu. En usko, että tulee ongelmia. Mukaan vaan.

• hesassa

voit treenata käsittääkseni bjj-hoku-thaiboxing-kickboxing samaan hintaan. Kunhan käyt ensin peruskurssin.

3kk ei sinusta mitään ramboa tule. Ja festareilla on yleensäkin järkkärit sitä varten ettei tarvitse leikkiä sankaria. Suurin virhe on hakea vauhtia jonkun lajin peruskurssilta, luulla olevansa chuck norris jonka jälkeen löytääkin itsensä ojasta hampaattomana.

Vöiden vaatimukset löytyy finjutsu.com - ottelut kuuluu vasta vihreän vyökokeen vaatimuksiin.

• tehokkainta!

Aikido on kaikista tehokkain laji. Pitää vaan jaksaa treenata riittävän pitkään, kuten Steven Seagull.

• steve on super

Joo,eikä se ole mikään ihme,sillä Stigan Stevelin harjoittama aikido pitää sillään kaikki aseettomat ja aseelliset lajit.Ja plussana taito näytellä elokuvissa ja soittaa kitaraa ja olla ultra syvällinen ja olla pikku nalle-puhin inkarnaatio ja...

• jujutsuka 2-kyu

Hokuto on kova ja toimiva tyyli, hyvä esimerkki on eräs kaveri joka treenaili hokutoa vihreään saakka ja ei sanut sinistä vaikka yritti kaksi kertaa, siirtyi sitten vanhaa daito yuhun ja vuoden päästä sai siellä mustan vyön, kaapeilla kävi eräs daiton musta vyö tutustumassa ,totesi heti aljin liina kovaksi kun ei pärjäännyt sparrissa oranseille vöille ja ne aikido-tekniikat ei toimi.

Monia muitakin esimerkkejä kaverit on kertonee, eräs kaveri olihokutossa pitkään ruskealla vyöllä, mutta ei saanut dania, siirtyi sitten Hontai yoshin ryuhun ja on siellä nyt 4. dan, tämä on tapahtutunut jo enne kuin itse aloitin treenin ite oon vetänyt hokutoa viisi vuotta ja kohta edessä rusekan koe.

Mukaan vaan kovaan ja oikeasti toimivaan lajiin

• Jujutsuka 1.kyu

Mistä te kaapelin kaverit aina revitte noita tarinoitanne?

"Joo tänne tuli joku 3.dan Gyushikin mukado eishin Ryu -tyyppi, mut sai heti pataan meiän keltavöisiltä... sit meiltä lähti yks jätkä menee jolle ei myönnetty oranssia vaikka yritti 14 kertaa, mut se meni toiseen lajiin ja sai siel saman tien mustan ja nyt ne palvoo sitä jumalana"

Aina samat stoorit, taitaa olla suurin osa aivan täyttä puppua.
        Itse olin muutamia kuukausia vierailijana Mikkelin hokutossa treenailemassa, eikä siellä ainakaan se harjoittelijoiden taso kauheesti vakuuttanut. Muutama sinivöinen siellä oli jotka oli ihan ok, mukavia heppuja ja ihan sinivöisten tasoisiakin.
        Mutta kun vetäjia ei kauheasti ollut, niin yleensä niitä treeneja veti joku vihreävöinen ukko tai pari vihreevöistä pikkutyttöä, ja niistä kukaan ei oikeesti osannu yhtään mitään vaikka olivat niin olevinaan.

Mutta ei hokutu varmaan lajina ole ollenkaan huono, vyökoesysteemi kyllä MINUN MIELESTÄNI kaipaisi vähän kehittämistä, ja teidän hokutolaisten pitäisi oppia vähän nöyryyttä. Hokuto ei ole yhtään sen kovempi tai toimivampi ku mikään muukaan jujutsu tyyli.

• juoksu toimii
        Jujutsuka 1.kyu kirjoitti:

Mistä te kaapelin kaverit aina revitte noita tarinoitanne?

"Joo tänne tuli joku 3.dan Gyushikin mukado eishin Ryu -tyyppi, mut sai heti pataan meiän keltavöisiltä... sit meiltä lähti yks jätkä menee jolle ei myönnetty oranssia vaikka yritti 14 kertaa, mut se meni toiseen lajiin ja sai siel saman tien mustan ja nyt ne palvoo sitä jumalana"

Aina samat stoorit, taitaa olla suurin osa aivan täyttä puppua.
        Itse olin muutamia kuukausia vierailijana Mikkelin hokutossa treenailemassa, eikä siellä ainakaan se harjoittelijoiden taso kauheesti vakuuttanut. Muutama sinivöinen siellä oli jotka oli ihan ok, mukavia heppuja ja ihan sinivöisten tasoisiakin.
        Mutta kun vetäjia ei kauheasti ollut, niin yleensä niitä treeneja veti joku vihreävöinen ukko tai pari vihreevöistä pikkutyttöä, ja niistä kukaan ei oikeesti osannu yhtään mitään vaikka olivat niin olevinaan.

Mutta ei hokutu varmaan lajina ole ollenkaan huono, vyökoesysteemi kyllä MINUN MIELESTÄNI kaipaisi vähän kehittämistä, ja teidän hokutolaisten pitäisi oppia vähän nöyryyttä. Hokuto ei ole yhtään sen kovempi tai toimivampi ku mikään muukaan jujutsu tyyli.

Paras ja toimivin tekniikka itsepuolustustilanteessa on nopeat leuat ja vielä nopeammat jalat ? :)
        Kyllä hjj:ssä oppii nöyräksi jos ei ole sitä jo ennen kuin aloittaa alkeiskurssilla.
        Treeni on kovaa ja pitää nöyränä. Treeneissä huomaa miten vähän osaa ja miten paljon on oppimista.
        Ehkä juuri nöyryyden puute saa 50% alkeiskurssin aloittaneista lopettamaan kesken kurssin? Sinnehän mennään juuri nimenomaan sen takia että siellä treenataan kovaa ja ehkä oikeita asioita. Ja siellä ei puhumalla nosteta ottelukuntoa.
        En ole vielä tavannut yhtäkään ylimielistä hjj:n harrastajaa.
        En tunne yhtäkään hjj:n harrastajaa tai vetäjää joka nostaa hjj:n ylivertaiseksi ja parhaaksi lajiksi toimivuudessaan itsepuolustustilanteessa. Monipuoliseksi voi hjj:ta sanoa erilaisine tekniikkoineen.
        Mutta täytyy muistaa että osata tekniikoita ja osata käyttää niitä samaisia tekniikoita "tositilanteessa" on kaksi eri asiaa. Sitäkin harjoitellaan hjj:ssa otteluharjoituksin.
        Uskon kuitenkinn että esim MMA kaverit, nyrkkeilijät tai painijat ja monet muut " treenatut jätkät" hallitsevat varmasti ip-tilanteen nakkikojulla yhtä hyvin kuin keskinkertainen hjj:n harrastaja. Tasosta ja valmiudesta se riippuu miten tilanteista selviää. Sääntöjähän ei nakkikojulla tunneta.

Miten vyökokeita tulisi uusia?
        Vyötähän ei hjj:ssä saa oman seuran vetäjälle pokkamaalla. Se pitää ansaita kovalla työllä esittämällä osaamisensa leireillä.
        Vihreät ja siitä ylemmät tasot vaativat vyökokeessa hokutoryu-ottelun. Katotaan tuleeko kaverilla paskaa housuun vai onko vyönsä arvoinen.

• hjhjhjhjhjhj
        juoksu toimii kirjoitti:

Paras ja toimivin tekniikka itsepuolustustilanteessa on nopeat leuat ja vielä nopeammat jalat ? :)
        Kyllä hjj:ssä oppii nöyräksi jos ei ole sitä jo ennen kuin aloittaa alkeiskurssilla.
        Treeni on kovaa ja pitää nöyränä. Treeneissä huomaa miten vähän osaa ja miten paljon on oppimista.
        Ehkä juuri nöyryyden puute saa 50% alkeiskurssin aloittaneista lopettamaan kesken kurssin? Sinnehän mennään juuri nimenomaan sen takia että siellä treenataan kovaa ja ehkä oikeita asioita. Ja siellä ei puhumalla nosteta ottelukuntoa.
        En ole vielä tavannut yhtäkään ylimielistä hjj:n harrastajaa.
        En tunne yhtäkään hjj:n harrastajaa tai vetäjää joka nostaa hjj:n ylivertaiseksi ja parhaaksi lajiksi toimivuudessaan itsepuolustustilanteessa. Monipuoliseksi voi hjj:ta sanoa erilaisine tekniikkoineen.
        Mutta täytyy muistaa että osata tekniikoita ja osata käyttää niitä samaisia tekniikoita "tositilanteessa" on kaksi eri asiaa. Sitäkin harjoitellaan hjj:ssa otteluharjoituksin.
        Uskon kuitenkinn että esim MMA kaverit, nyrkkeilijät tai painijat ja monet muut " treenatut jätkät" hallitsevat varmasti ip-tilanteen nakkikojulla yhtä hyvin kuin keskinkertainen hjj:n harrastaja. Tasosta ja valmiudesta se riippuu miten tilanteista selviää. Sääntöjähän ei nakkikojulla tunneta.

Miten vyökokeita tulisi uusia?
        Vyötähän ei hjj:ssä saa oman seuran vetäjälle pokkamaalla. Se pitää ansaita kovalla työllä esittämällä osaamisensa leireillä.
        Vihreät ja siitä ylemmät tasot vaativat vyökokeessa hokutoryu-ottelun. Katotaan tuleeko kaverilla paskaa housuun vai onko vyönsä arvoinen.

Lajin kehitystyö on jäänyt pahasti kesken ja vyökokeita on vaikeutettu vain jarruttaakseen totuuden paljastumista. Heittosarjoissa ei juurikaan järkeä ole, enkä heittojen lähestymistapaa pitäisi mitenkään realistisena. Kovaa voi treenata, mutta siinä pitää olla myös järkeä. Ave ei juurikaan viitsi nähdä vaivaa lajin kehittämiseen mustien vöiden osalta, eikä juurikaan jaksa edes vaivautua vetämään treenejä. Monissa muissa jujutsu ja hapkidotyyleissä on huomattavasti kehittyneemmät harjoitusohjelmat, eikä niissä 1 dan ole mikään ylipäälikkö salilla koska opittavaa on vielä ylemmillekkin dan arvoille eli haastetta riittää. Toisin on hokutoryssä, siksi vanhempia harrastajia on siirtynyt muihin lajeihin. Ave on ollut enemmän kiinnostunut laajan organisaation luomisesta kuin itse jujutsusta.
        Lajin suosio on laskenut rajusti, koska on tullut muitakin lajeja joita voi treenata ja joissa voi kehittyä pidemmälle. Mikä hokutoryu oikeasti on?
        Maailmalla tuntematon tyyli jolla ei jujutsun kanssa ole yhteistä kuin nimi.

Mitä tulee mestareihin, niin monissa jujutu ja hapkidotyyleissä on kansainvälisesti tunnettuja ja arvostettuja opettajia joilla on suora yhteys (juuri)lajin kehitäjiin.
        Hokuto on varmasti hyvä laji, mutta uhoaminen on typerää pienen tyylisuunnan kanssa jota ei edes tunneta maailmalla.

• menee nyt
        hjhjhjhjhjhj kirjoitti:

Lajin kehitystyö on jäänyt pahasti kesken ja vyökokeita on vaikeutettu vain jarruttaakseen totuuden paljastumista. Heittosarjoissa ei juurikaan järkeä ole, enkä heittojen lähestymistapaa pitäisi mitenkään realistisena. Kovaa voi treenata, mutta siinä pitää olla myös järkeä. Ave ei juurikaan viitsi nähdä vaivaa lajin kehittämiseen mustien vöiden osalta, eikä juurikaan jaksa edes vaivautua vetämään treenejä. Monissa muissa jujutsu ja hapkidotyyleissä on huomattavasti kehittyneemmät harjoitusohjelmat, eikä niissä 1 dan ole mikään ylipäälikkö salilla koska opittavaa on vielä ylemmillekkin dan arvoille eli haastetta riittää. Toisin on hokutoryssä, siksi vanhempia harrastajia on siirtynyt muihin lajeihin. Ave on ollut enemmän kiinnostunut laajan organisaation luomisesta kuin itse jujutsusta.
        Lajin suosio on laskenut rajusti, koska on tullut muitakin lajeja joita voi treenata ja joissa voi kehittyä pidemmälle. Mikä hokutoryu oikeasti on?
        Maailmalla tuntematon tyyli jolla ei jujutsun kanssa ole yhteistä kuin nimi.

Mitä tulee mestareihin, niin monissa jujutu ja hapkidotyyleissä on kansainvälisesti tunnettuja ja arvostettuja opettajia joilla on suora yhteys (juuri)lajin kehitäjiin.
        Hokuto on varmasti hyvä laji, mutta uhoaminen on typerää pienen tyylisuunnan kanssa jota ei edes tunneta maailmalla.

pieleen arvailusi sen HR:n tunnettuuden osalta eli Avehan on viimeiset parikymmentä vuotta kiertänyt eri puolilla maailmaa ja tehnyt HR:ää tunnetuksi; useimmat modernien ju-jutsutyylien päämiehet tietävät kyllä Aven.

Mustien vöiden jatkokoulutuksen osalta olet harmillisen oikeassa. Viimeisen suoritettavan vyön eli 3.danin jälkeen ei ole vyökokeita, toki lajissa voi kehittyä edelleen hiomalla kaikkea aikaisemmin opittua, jota siihen mennessä on melkoinen setti, yhä paremmaksi.

On myös huomattava, että korkeilla vyöarvoilla se oma harjoittelu ja jatkuva uuden oppiminen ei välttämättä ole se pääpointti vaan lajin opettaminen ja välittäminen nuoremmille harrastajille...

• Tasokas laji

Entisenä hokuto-jujutsuka sanon, että laji on kova ja taso hirmuinen, itse en ollut koskaan tarpeeksi lahjakas saamaan dania, vaikka lajin parissa olinkin kymmenen vuotta.

Hokuton danit on kovia poikia, semmoisia sirkkeleitä, kun Seppäsen Jari, Mustakallio, Kuuno ym ym, niitä ei vaan löydy joka lajista.

Ave loi kovan tyylisuunnan ja on pitänyt riman korkealla, vieläkin Ave on kova sana, vaikka massaa onkin vähän liikaa ja ikääkin, mutta lyönnit lähtee ja ei se Aven jujutsutekniikkakan ole koskaan ollut huonoa.

Monia kavereita on Hokutossa käynyt ja vaihtaneet lajia helpompaan kun eivät ole pärjänneet, itse lopetin perheasioiden takia ja olen harkinnut taas paluuta salille ihan kuntoilumielessä.

• se on

kun tänne aina kirjoittaa nuo hokuton suurimmat luuserit, jotka oikein kehuvat, että eivät saaneet dania, vaikka kymmenen vuotta harrastivat. Ei ne jutut niin vaativia ole, että siinä erityisiä lahjoja tarvittaisiin. Jonkin verran sitkeyttä kylläkin. Itsellä meni seitsemän vuotta vaikka onkin kaksi vasenta jalkaa. Jos ei kerran ole sen vertaa viitsinyt vaivaa treenaamisen eteen nähdä, että kymmenessä vuodessa olis danin saanut suoritettua, niin sopii kyllä kysyä, että millä asiantuntemuksella ja kompetenssilla sitten tänne kirjoitat? Vai haluatko sanoa, että hokutossa on niin surkeat opettajat, että eivät osaa perusteita kymmenessä vuodessa opettaa? Eikä se sitäpaitsi ole mikään meriitti miehelle muutenkaan, että on ollut kerran samassa sateessa mestarin kanssa. Itse se on jokaisen oma voimansa hankittava eikä mestareita tai lajien guruja nuolemalla.

• Hapkidoka

Aika vaativa laji hokuto on olin treenannut kuusi vuotta Hapkidoa ja aloitin Hokuton, jouduin aloittamaan peruskurssilta ja nyt on jo oranssi vyö, tuntuu, että ei siellä hapkidossa oikein oppinut tekniikaa, täällä ne aina korjaa virheeni, jotka on iskostunut selkärankaan.

Hyvä laji täytyy sanoa!

• sen verran

kun noita lajin esittelyvideoklippejä mielenkiinnosta tsekkasin, niin heitot ja sidonnat/lukot huonoa tai korkeintaan keskinkertaista judoa. Potkuihin ja lyönteihin en ota kantaa.

Kai tuokin kuitenkin kuntoa kohottaa...

• näyttää
        sen verran kirjoitti:

kun noita lajin esittelyvideoklippejä mielenkiinnosta tsekkasin, niin heitot ja sidonnat/lukot huonoa tai korkeintaan keskinkertaista judoa. Potkuihin ja lyönteihin en ota kantaa.

Kai tuokin kuitenkin kuntoa kohottaa...

vain ulkoisen muodon. ;-) Judokat eivät ole vieläkään toipuneet siitä, että Suomessa on muitakin lajeja joista valita. Arroganttia porukkaa. Onko se sitä judoröyhkeyttä? Voi voi, itse olette suomalaisen judon tuhonneet.

• kysymyskin

eli mites tuo ottelu? Käytetäänkö siinä hanskoja vai tapahtuuko se paljain nyrkein?

Toisekseen lyönnit päähän on kiellettyjä mutta potkut ei???

• Yoku Wakarimasu

Mitä tarkoittaa tositilanne? Minkälainen on mielestäsi todennäköinen hyökkääjä?

• Anonyymi

https://hymy.fi/uutiset/tassa-tulee-suomen-vaarallisin-mies/ =tämä väite pitää kutinsa ainakin ukrainalaiset sen voi todistaa kun rahat kiertää venäjälle.
      https://www.hs.fi/talous/art-2000008667085 näin nämä osaa
      Auvo Niiniketo osti Långvikin kylpylän liiketoiminnan 1 eurolla Rotenbergien oligarkkisuvulta 2015 kun ko. oligarkit joutuivat USA:n ja EU:n pakotelistelle, eikä maksa vuokraa kiinteistöstä... Myös esitteli jotain suttuista paperia, jonka väittää olevan Ulkoministeriön todistus siitä, ettei Långvikin tapuksessa EU:n pakotteita tarvitse noudattaa.

• Anonyymi

Muistan kerran kun Aven ja Kuunon kanssa oltiin käymässä Isakksonilla ja tappelukseksihan se meni kun oltiin otettu kuppia kuten aina sielläpaikoin.

No Ave yritti ensin hyvää neppailukikkaa, mutta minä väistin ihan ykskakstolleen ja heitin mavan päähän jolloin Avelta irtosi seitsemän hammasta, leukaluu murtui kolmesta kohtaa ja poskipää oli niinsanotusti tårta på tårta.

Sitten Kuuno tuli vasemmaltapäin ihan yllättäin ja yritti ensin uramavaa jonka torjuin pikku kehonväistöllä, sitten nopsajalkaisena heitti ushirogerin chudaniin (se on vatta, teille vähäpojille) mutta koska olen isokokoinen ja vahva, niin torjuin sen jännittämällä lihaksiani.

Meinasi mennä verityöksi kun Isakkson otti veitsen ihanvaanpöydältä ja alkoi sohimaan minua päin kuin kunnon kokkolan vierasmustalainen.
      Kaikenlaista keklua on tullut vastaan ihan karabinieereiltäkin mutta Isakkson oli kovin kaikista, joten minun oli pakko suorittaa sokutogeri surikomi-askeleella suoraan häntä naamaan.

Isakksonin nenä murtui, toinen silmä pullahti ulos sokeutuen, kolme hammasta putosi ja sisäinen tärykalvo irtosi.
      Voi Poijaat kyllä nuoruus oli mahtaavaa aikaa!!!!

Jari Latokumpu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2111
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      83
      2046
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1367
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      141
      1161
    5. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1146
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1112
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      61
      818
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      751
    10. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      726
    Aihe