Tupakasta

jippjaie22

Miten on tupakoinnin laita synnytysosastolla?
Saako esim.avautumisvaiheessa käydä sen tupakin polttamassa jos vaan kykenee?

13

2215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin saa

Ollessani itse synnärillä, huoneessa oli yksi synnyttämätön äiti joka ramppasi vähän väliä tupakalla. Hoitajatkin huomauttelivat asiasta hänelle että etkö voisi olla polttamatta. Ja meitä muita huoneessa olevia se häiritsi kun yks tuli niin röökiltä haisevana huoneeseen missä muut imettivät ja hoitivat vauvojaan... Todella mukavaa... Eli en suosittele tupakointia osastolla ollessasi, jos yhtään otat muita ihmisiä huomioon!

• mut silti

saarnaan joo eipähän se auta tupakan lopetus enää se ois pitäny sun tehä heti ku tiesit etä odotat pistää vihax tommoset säälin syntyvää lastasi mutta toivon ettei mitää tuu hälle ja jatkossa älä ainakaa polta lapses lähellä sisällä kotona tms vaan anna savuton lapsuus

• .....

Synnytyssalista ei päästetä tupakalle mut vuodeosastolta pääsee käppäileen pihalle.

• sairaaloista on

nykyään savuttomia sairaaloita, eli tupakkapaikka on aika kaukana ulko ovesta, että silleen!

• savuttomia!!!

Onneksi.........

• äity2007

me mentiin polille noin puol ykstoista yöllä, silloin oli 4 cm auki.. kivut oli niin kovat et sain epiduraalin, ja hiukan aikaa kun sain sen niin pystyin kävelee ja kävin kyllä tupakalla siinä välissä.. kun vauva syntyi, päästiin sit huoneeseen ja lepäsin hiukan aikaa ja syötin vauvan ja lähdin tupakalle.. oli tietty hiukka hidasta se kävely sinne pihalle mut kuitenkin.. :)

• uhhuh

Miten hitossa ees kehtaatte tänne kirjottaa tollaista? "Syötin lapsen ja kävin tupakalla..." Voi herranen aika, että ei siinä paljo lasta ajatella kun poltetaan ja varsinkin raskausaikana ja varsinkin sairaalassa oloaikana! Säälittävää. Teidön lapsi raukat säälittää todella! :(

• kilatin

Kyllä saa käydä.Tays on muka savuton sairaala vaikka siellä on tupakka huone.

• fffffffffffffffffffffff

Oletko kokeillut Nicorette-laastareita? Jos käyttäisit niitä synnytyksessä ja sairaala-aikana.

Näille moralisoijille sen verran, että pitäkää päänne kiinni! Äiti, joka ei ole kyennyt lopettamaan tupakointia raskauden alussa, kantaa varmasti edes pientä jatkuvaa syyllisyyttä tupakoinnistaan eikä tosiaan kaipaa teidän vittuilua.

Parempi selvittää asia etukäteen kuin ruveta sairaalassa ollessaan harhailla siellä täällä tupakkapaikkaa etsimässä. Se se vasta hankaloittaa hoitajien työtä, kun ramppaavat noiden harhailijoiden perässä. Silloin eivät saa muutkaan hoitoa. Lisäksi tupakan vieroitusoireista kärsivä on hankala ja kiukkuinen potilas. Tupakkaa on saatava tietyn tuntimäärän välein, joten jos synnytyksen jälkeen polttaa, se on aivan normaalia.

Terv. savuton vanhempiensa polttamisesta kärsinyt aikuinen

• äippä79
        fffffffffffffffffffffff kirjoitti:

Oletko kokeillut Nicorette-laastareita? Jos käyttäisit niitä synnytyksessä ja sairaala-aikana.

Näille moralisoijille sen verran, että pitäkää päänne kiinni! Äiti, joka ei ole kyennyt lopettamaan tupakointia raskauden alussa, kantaa varmasti edes pientä jatkuvaa syyllisyyttä tupakoinnistaan eikä tosiaan kaipaa teidän vittuilua.

Parempi selvittää asia etukäteen kuin ruveta sairaalassa ollessaan harhailla siellä täällä tupakkapaikkaa etsimässä. Se se vasta hankaloittaa hoitajien työtä, kun ramppaavat noiden harhailijoiden perässä. Silloin eivät saa muutkaan hoitoa. Lisäksi tupakan vieroitusoireista kärsivä on hankala ja kiukkuinen potilas. Tupakkaa on saatava tietyn tuntimäärän välein, joten jos synnytyksen jälkeen polttaa, se on aivan normaalia.

Terv. savuton vanhempiensa polttamisesta kärsinyt aikuinen

mä oon polttanu sairaalas ollessani wast synnytyksen jälkee...ja te ketkä saarnaatte tupakast ni kokeilkaa ite lopettamista..eli pää kii.ite monta kertaa yrittäny.ja terweitä lapsia wanhin jo koulus ja erinomainen oppilas

• Anonyymi
        äippä79 kirjoitti:

mä oon polttanu sairaalas ollessani wast synnytyksen jälkee...ja te ketkä saarnaatte tupakast ni kokeilkaa ite lopettamista..eli pää kii.ite monta kertaa yrittäny.ja terweitä lapsia wanhin jo koulus ja erinomainen oppilas

Jos ei itse kykene lopettamaan vieroitusoireiden vuoksi, niin tällöin syysää sen tupakasta vieroittumisen sille lapselle syntymän jälkeen. Kyllä, kaikki se tuska on sillä lapsella kun se syntyy, koska sun mahassa sen on joutunut kestämään kaiken sen myrkyn ja paskan. Ja se kaikki tuska on sen tupakoineen äidin syytä. Siitä on turha kenenkään muuta väittää tai puolustella. Oikeastikko ihmiset laitatte pienen viattoman ihmisen kärsimään sen edestä että itse ette vaivaudu lopettamaan?

• joku

eiköhän se ole jokaisen oma asia polttaako sitä raskauden aikana vaiko ei, turhaan te siitä saarnaatte... itselle on kolmas lapsi tulossa ja jokaisen aikana olen polttanut eikä kumpikaan lapsista ole kipeitä pahemmin ollut.

• RiskejäKaikilla

On kaikkien aivan oma asia mille riskeille itsensä alistaa. Voi olla liikasyöjä, tupakoija. Montakos ihmistä kuolee liikenneonnettomuuksissa, jos on kaahaillut, pitääkö hoitaa, onko itseaiheutettu. Oliko turha matka meikkien pesässä vai urheiluhallissa, itse aiheutettu riski, Jokainen kantaa riskinsä itse, mutta lääkärien pitäisi hopitaa kaikkia riskinottajia. Itse olen hieman kyllä rajoiilla, pitäisikö kiipeilijöiden pelastaminen lopettaa, hurjan kallista kuljetusta varmaan ensiapuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      5944
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3091
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2366
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2028
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1731
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1727
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1646
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1562
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1491
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe