Tupakasta

jippjaie22

Miten on tupakoinnin laita synnytysosastolla?
Saako esim.avautumisvaiheessa käydä sen tupakin polttamassa jos vaan kykenee?

13

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin saa

      Ollessani itse synnärillä, huoneessa oli yksi synnyttämätön äiti joka ramppasi vähän väliä tupakalla. Hoitajatkin huomauttelivat asiasta hänelle että etkö voisi olla polttamatta. Ja meitä muita huoneessa olevia se häiritsi kun yks tuli niin röökiltä haisevana huoneeseen missä muut imettivät ja hoitivat vauvojaan... Todella mukavaa... Eli en suosittele tupakointia osastolla ollessasi, jos yhtään otat muita ihmisiä huomioon!

    • mut silti

      saarnaan joo eipähän se auta tupakan lopetus enää se ois pitäny sun tehä heti ku tiesit etä odotat pistää vihax tommoset säälin syntyvää lastasi mutta toivon ettei mitää tuu hälle ja jatkossa älä ainakaa polta lapses lähellä sisällä kotona tms vaan anna savuton lapsuus

    • .....

      Synnytyssalista ei päästetä tupakalle mut vuodeosastolta pääsee käppäileen pihalle.

    • sairaaloista on

      nykyään savuttomia sairaaloita, eli tupakkapaikka on aika kaukana ulko ovesta, että silleen!

    • savuttomia!!!

      Onneksi.........

    • äity2007

      me mentiin polille noin puol ykstoista yöllä, silloin oli 4 cm auki.. kivut oli niin kovat et sain epiduraalin, ja hiukan aikaa kun sain sen niin pystyin kävelee ja kävin kyllä tupakalla siinä välissä.. kun vauva syntyi, päästiin sit huoneeseen ja lepäsin hiukan aikaa ja syötin vauvan ja lähdin tupakalle.. oli tietty hiukka hidasta se kävely sinne pihalle mut kuitenkin.. :)

      • uhhuh

        Miten hitossa ees kehtaatte tänne kirjottaa tollaista? "Syötin lapsen ja kävin tupakalla..." Voi herranen aika, että ei siinä paljo lasta ajatella kun poltetaan ja varsinkin raskausaikana ja varsinkin sairaalassa oloaikana! Säälittävää. Teidön lapsi raukat säälittää todella! :(


    • kilatin

      Kyllä saa käydä.Tays on muka savuton sairaala vaikka siellä on tupakka huone.

      • fffffffffffffffffffffff

        Oletko kokeillut Nicorette-laastareita? Jos käyttäisit niitä synnytyksessä ja sairaala-aikana.

        Näille moralisoijille sen verran, että pitäkää päänne kiinni! Äiti, joka ei ole kyennyt lopettamaan tupakointia raskauden alussa, kantaa varmasti edes pientä jatkuvaa syyllisyyttä tupakoinnistaan eikä tosiaan kaipaa teidän vittuilua.

        Parempi selvittää asia etukäteen kuin ruveta sairaalassa ollessaan harhailla siellä täällä tupakkapaikkaa etsimässä. Se se vasta hankaloittaa hoitajien työtä, kun ramppaavat noiden harhailijoiden perässä. Silloin eivät saa muutkaan hoitoa. Lisäksi tupakan vieroitusoireista kärsivä on hankala ja kiukkuinen potilas. Tupakkaa on saatava tietyn tuntimäärän välein, joten jos synnytyksen jälkeen polttaa, se on aivan normaalia.

        Terv. savuton vanhempiensa polttamisesta kärsinyt aikuinen


      • äippä79
        fffffffffffffffffffffff kirjoitti:

        Oletko kokeillut Nicorette-laastareita? Jos käyttäisit niitä synnytyksessä ja sairaala-aikana.

        Näille moralisoijille sen verran, että pitäkää päänne kiinni! Äiti, joka ei ole kyennyt lopettamaan tupakointia raskauden alussa, kantaa varmasti edes pientä jatkuvaa syyllisyyttä tupakoinnistaan eikä tosiaan kaipaa teidän vittuilua.

        Parempi selvittää asia etukäteen kuin ruveta sairaalassa ollessaan harhailla siellä täällä tupakkapaikkaa etsimässä. Se se vasta hankaloittaa hoitajien työtä, kun ramppaavat noiden harhailijoiden perässä. Silloin eivät saa muutkaan hoitoa. Lisäksi tupakan vieroitusoireista kärsivä on hankala ja kiukkuinen potilas. Tupakkaa on saatava tietyn tuntimäärän välein, joten jos synnytyksen jälkeen polttaa, se on aivan normaalia.

        Terv. savuton vanhempiensa polttamisesta kärsinyt aikuinen

        mä oon polttanu sairaalas ollessani wast synnytyksen jälkee...ja te ketkä saarnaatte tupakast ni kokeilkaa ite lopettamista..eli pää kii.ite monta kertaa yrittäny.ja terweitä lapsia wanhin jo koulus ja erinomainen oppilas


      • Anonyymi
        äippä79 kirjoitti:

        mä oon polttanu sairaalas ollessani wast synnytyksen jälkee...ja te ketkä saarnaatte tupakast ni kokeilkaa ite lopettamista..eli pää kii.ite monta kertaa yrittäny.ja terweitä lapsia wanhin jo koulus ja erinomainen oppilas

        Jos ei itse kykene lopettamaan vieroitusoireiden vuoksi, niin tällöin syysää sen tupakasta vieroittumisen sille lapselle syntymän jälkeen. Kyllä, kaikki se tuska on sillä lapsella kun se syntyy, koska sun mahassa sen on joutunut kestämään kaiken sen myrkyn ja paskan. Ja se kaikki tuska on sen tupakoineen äidin syytä. Siitä on turha kenenkään muuta väittää tai puolustella. Oikeastikko ihmiset laitatte pienen viattoman ihmisen kärsimään sen edestä että itse ette vaivaudu lopettamaan?


    • joku

      eiköhän se ole jokaisen oma asia polttaako sitä raskauden aikana vaiko ei, turhaan te siitä saarnaatte... itselle on kolmas lapsi tulossa ja jokaisen aikana olen polttanut eikä kumpikaan lapsista ole kipeitä pahemmin ollut.

    • RiskejäKaikilla

      On kaikkien aivan oma asia mille riskeille itsensä alistaa. Voi olla liikasyöjä, tupakoija. Montakos ihmistä kuolee liikenneonnettomuuksissa, jos on kaahaillut, pitääkö hoitaa, onko itseaiheutettu. Oliko turha matka meikkien pesässä vai urheiluhallissa, itse aiheutettu riski, Jokainen kantaa riskinsä itse, mutta lääkärien pitäisi hopitaa kaikkia riskinottajia. Itse olen hieman kyllä rajoiilla, pitäisikö kiipeilijöiden pelastaminen lopettaa, hurjan kallista kuljetusta varmaan ensiapuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe