Kannattaako ottaa autokatos/talli samalla kun talopaketin?

säästöä

Vai voisko siinä säästää, että rakentaa katoksen itse jälkeenpäin? Kuinka olette tehneet.
Taloedustajamme kautta autokatos varasto 14000e.

17

4779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii-in. osaatko itse sellaisen

nyhvätä, saatko suunnitelmat ja tarvikkeet edullisesti. Onko talkooväkeä joka tietäisi mitä tehdä kaytettävissä. Voi helv. näitä.

• talofirmasta

ihan sanottiin että ei kannata oottaa sieltä vaan halvemmaks tulee itse tehdä.
      Ja voi että mua raivostuttaa nuo "viisaat" ihmiset jotka kommentoi tänne, miksi edes viitsii vaivautua kirjottamaan jos on jo valmiiks herne nenässä..

• kasvattaa jne.

Tai rahaa menee vähemmän, aikaa ja vaivaa tietysti enemmän. Kuka arvostaa mitäkin. Niin miksi sitten vaivauduit .......

• vielä ilmi. Se onkin
        kasvattaa jne. kirjoitti:

Tai rahaa menee vähemmän, aikaa ja vaivaa tietysti enemmän. Kuka arvostaa mitäkin. Niin miksi sitten vaivauduit .......

monimutkaisempi juttu. Olipa sitten herne nenässä tai ei.

• jos osaa

rakentaa itse ja talopaketista jää tarpeet yleensä yli pl suurelementit. Mutta ainakin lupakuvat pitäis teettää samalla.

• tehtiin...

Puutalokympin kahden auton katos ja varasto, lopullinen hinta 8-9 tonttua.

• näkyy olevan rakenteissa

ja käsitteissä joita niitä kuvataan.

• tai tee itse
        näkyy olevan rakenteissa kirjoitti:

ja käsitteissä joita niitä kuvataan.

Helppo rakennelma.rungon tekee päivässä tai parissa, puutavara tallin koosta riippuen 1-2000€.Kattotuolit n. 1000€(100e kpl ).Kattotiilet n. 1000€. Ovet n.1000- 1500e.Ikkunat 2lasiset lämpölasi elementit 30€ kpl.Kipsilevyt ulos ja sisälle n. 1000€ Ulkovuori n. 1000€.Eristeet n. 1000€. Tein juuri viime kesänä itselle, aikaa meni kahdelta mieheltä pariviikkoa. Talli varasto60m2 katos 40m2.Tarkkaa hintaa ei tullut laskettua mutta perustuksineen suunnilleen n.10000e.Kannattaa ehdottomasti tehdä tontille ensimmäisenä.

• näyttää

70 luvun hökkeleiltä, ihan hirveetä himmeleitä, no kauneus on katsojan silmissä.

• voi pyhä
        tai tee itse kirjoitti:

Helppo rakennelma.rungon tekee päivässä tai parissa, puutavara tallin koosta riippuen 1-2000€.Kattotuolit n. 1000€(100e kpl ).Kattotiilet n. 1000€. Ovet n.1000- 1500e.Ikkunat 2lasiset lämpölasi elementit 30€ kpl.Kipsilevyt ulos ja sisälle n. 1000€ Ulkovuori n. 1000€.Eristeet n. 1000€. Tein juuri viime kesänä itselle, aikaa meni kahdelta mieheltä pariviikkoa. Talli varasto60m2 katos 40m2.Tarkkaa hintaa ei tullut laskettua mutta perustuksineen suunnilleen n.10000e.Kannattaa ehdottomasti tehdä tontille ensimmäisenä.

lehemä. kannattais varmaan tehdä kaikki itse, onhan se nyt täysin selvä asia jos rakentaja pystyy itse rakentaan talonsa niin tottakai siinä säästää, sama koskee roskakatosta. miettii nyt ensin OSAAKO tehdä tai onko sen tekemiseen AIKAA. Ei kannata huijata itseään.

• tai tee itse
        voi pyhä kirjoitti:

lehemä. kannattais varmaan tehdä kaikki itse, onhan se nyt täysin selvä asia jos rakentaja pystyy itse rakentaan talonsa niin tottakai siinä säästää, sama koskee roskakatosta. miettii nyt ensin OSAAKO tehdä tai onko sen tekemiseen AIKAA. Ei kannata huijata itseään.

Suorakaiteen muotoinen autotalli-katos on rakennusteknisesti niitä helpoimpia rakennelmia siinä ei todellakaan tarvitse olla ruudinkeksijä. Aikaa menee perustuksien jålkeen aluskate vaiheeseen 3 päivää ja koko hommaan 2-4 viikkoa.Sen melkein osaa tehdä siskonmies tai muijan velikin vaikka muuten oliskin täysi tampio.

• Rautakaupasta

Ainakin jos kyse on erillisestä rakennuksesta, ja on kiinnostunut pelkästä materiaalitoimituksesta ilman pystytystä, löytyy rautakauppojen valikoimista huokeammalla vaihtoehtoja. Itse olen tutustunut autotalli/-katos/varastopaketteihin nimeltään Meriitti ja Atlas:
      www.meriittihallit.fi
      www.koskisen.fi -> tuotteet -> autotallit

Molempien mukana tulee myös rakennuslupakuvat asemapiirrosta lukuunottamatta.

• Siskon kummin kaima

Koska asia on meille ajankohtainen, tuon esille seuraavan, siskoleni käyneen jutun:

Saatin tarjous talopaketista jossa mukana autokatos varasto. Näppäränä päätettiin tehdä autokatos ja varsasto säästön nimissä itse, ja tietenkin etukäteen. Saataisiinhan näin varastotilaa raksatarvikkeille jne. ja aikaa säästyy kun tehdään tuo rakennus itse.

No, talopaketti saapuu tontille helmikuussa, helposti havaitaan se, että itse tehdyn autokatos/varaston harja peittää kyseisen päädyn yläkerran ikkunat siten, että vain puolesta välistä näkyy tontia ostettaessa ah niin tärkeä järvimaisema. No voi sun. Mitäs nyt.

Alun perin itse tehtyä perustusta ei tässä vaiheessa oikein voi korottaa vaikka se oli yhden kohteen aiemmin valvoneen mestarin mielestä tosi jees korkeus, nyt sitten kuitenkin osoittautui ympäröivään rakennuskantaan nähden liian matalaksi :(

Ehkä ensikertalaisen kannattaa kuitenkin luottaa heihin, jotka kokonaisuuksia suunnitelevat työkseen.

• perustusta korottaa?

Taidat kuitenkin olla alan palveluntarjoaja," älkää vaan tehkö itse mitään, kiville menee".Muuta tallinteossa onkin vaikea pilata kuin maisema.Voiskohan sitä järveä korottaa? Ensikertalaisen ja muidenkin kannattaa hankkia ehdottomasti pätevä valvoja jolta voi aina kysyä kun tarvetta ilmenee, niin näkyy sitten ne järvetkin paremmin.Mitähän varten näissä jutuissa muuten nämä kämmit käy aina jollekkin muulle kuin itselle?

• jälkeenpäin

Ikävä kyllä se jää tekemättä , rahat ja energia nollissa, ensvuonna,ensvuonna,ensvuonna.................

• ....

Me teemme itse 2 auton katoksen ja noin 18m2 lämpimän varaston. Erot pakettien ja itse hankkieni tarvikkeiden välillä niin suuret että ei mitään järkeä ostaa ns. elementti pakettia.
      Runkotarvikkeet vesikatto vuorilaudat eristeet maksaneet 3500€, vielä menee rahaa perustuksiin ja tietysti jos haluaa omalle työlle laskea hintaa niin siihen kasaamiseen.

• muuten jää

Kun asia pitkittyy se mutkistuu..olen kokenut todeksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe