Toikan lintu ?

birds

Rihkamana pitämäni lasilinnun pohjasta löytyi Oiva Toikan nimmari mutta lintua ei löydy Iittalan sivun lintuluettelosta. Mikähän moinen tipu lienee? Muistuttaa aika paljon Alli -lintua mutta on kokonaan musta, sileä ja pään muoto erilainen. Lienee 80-luvulta.

8

1752

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Hei!

En osaa auttaa tunnistamisessa, kuva tietysti kertoisi enemmän. Itse kerään näitä lintuja ja ei ainakaan meillä oleviin kuvaus täsmää.. jos lintu on myytävänä niin olisin kiinnostunut ostamaan.

• birds

Eräästä kaupasta löytyi Nuutajärven vanha luettelo ja sieltä löytyi vastaava lintu eli musta Pulmu. Lintua tehty 90 luvun alussa ja värivaihtoehtoina musta ja vihreä. Minkähän arvoinen moinen tipu on?

• lintu-nen
        birds kirjoitti:

Eräästä kaupasta löytyi Nuutajärven vanha luettelo ja sieltä löytyi vastaava lintu eli musta Pulmu. Lintua tehty 90 luvun alussa ja värivaihtoehtoina musta ja vihreä. Minkähän arvoinen moinen tipu on?

Huutonetissä samainen lintu (musta) on myyty 40e ja 58e hintaan.

• birds
        lintu-nen kirjoitti:

Huutonetissä samainen lintu (musta) on myyty 40e ja 58e hintaan.

Ja niinpäs siellä näkyi yksi yksilö myyty jopa 75 euron hintaan. Pitääpä käsitellä tipua nyt hiukan varovaisemmin kuin rihkamaa.

• kaikki oiva
        birds kirjoitti:

Ja niinpäs siellä näkyi yksi yksilö myyty jopa 75 euron hintaan. Pitääpä käsitellä tipua nyt hiukan varovaisemmin kuin rihkamaa.

toikan lintuset,turhaa lasijätettä.

• lintu-nen
        birds kirjoitti:

Itse asiassa sitä kolmatta ei oltu myyty sillä hintavaraus ei ylittynyt. Ja hintavaraus tässä tapauksessa mielestäni liian korkealla.

Mutta pidä linnusta huolta, ei ole rihkamaa ja arvokin varmasti vaan nousee.

• Pasimo

Myös minulla on kaksikin toikan signeerattua lintua , joita ei luettelossa ollut ; se ensimmäisiä toikan suunnittelemia lintuja napapiirin lasille eli siniharmaa vaatimattoman värinen lintu , jonka värityksestä toikka ei kuulemma itse tykännyt :) . Ja sitten jostain -90 luvulta sellainen iso vihertävä metsäkyyhky muistaakseni , jolla on sellaiset hienot lysterisiivet . - Tietääkö näistä joku jotain ?

• Anonyymi

Lainaan vanhaa aihetta. Ostin itselleni joululahjaksi Toikan linnun verkkokaupasta (ei Iittala). Lintu on kyllä kaunis, mutta ei muistuta värimaailmaltaan täysin verkkokaupan myyntikuvaa. Onkohan tuote aito?

Signeeraus on pohjassa, ja Iittalan tarra liimattu. Kyseisestä mallista löytyi useita kuvia netistä, osan väritys muistuttaa enemmän ostamaani kuin osan. Omani on jotenkin pelkistetympi, mm. kyjen kuviointi on paljon harvempi ja yksivärisempi.

Onkohan näissä siis eroa vanhojen Nuutajärven ja Iittalan tekemien välillä. Tiedän, että käsityönätehdyt ovat aina yksilöitä, mutta jäin silti miettimään että onhan tuote varmasti aito.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tämäkin vielä! Steppi suviseuroissa

Nyt on maailmankirjat sekaisin, En ollut uskoa silmiäni. Selvänä teltassa lauloi muiden mukana.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      4440
    2. En minä alussa sua pitänyt kauniina

Mutta nyt olet silmissäni maailman ihanin nainen. En edes käsitä, mitä tapahtui. Pikkuhiljaa muutuit silmissäni haluttavimmaksi naiseksi koko maailmas
      Tunteet
      215
      2841
    3. Voisitko mies kirjoittaa

Jotain kivaa ja siten että tunnistaisin itseni varmasti? Ei ilkeilyjä..
      Ikävä
      62
      1371
    4. Homseksuaaliksi syntyminen - vuosisadan sumutus?

Tieteellinen fakta on ettei homoseksuaaliksi voi syntyä vaan homoseksuaaliksi ruvetaan. Tätä kylmää ja itsestäänselvää tosiasiaa ei aivan viime vuosik
      Luterilaisuus
      333
      1258
    5. Kirjoitan sulle sydämestäni

Syvin toiveeni on päästä kanssasi suhteeseen, saada tutustua sinuun ja että sinäkin tuntisit minut sellaisena kuin olen. Minulla on paljon rakkautta s
      Tunteet
      63
      1042
    6. uskallatkohan laittaa

Kerro jotain mistä sinussa pidän? Tunnemme toisemme riittävän hyvin tietääksemme toisistamme nämä asiat melko osuvasti.
      Ikävä
      40
      907
    7. Meillä on vain telepaattinen suhde

Tai siis mulla suhun. Yksipuolinen se on, ja romanttinen kaikesta huolimatta. Mielikuvitus korvaa sen, mitä ei koskaan ollut.
      Ikävä
      72
      898
    8. Ei tiemme enää kohtaa

Joten älä odota, että ilmestyisin elämääsi. Se, mitä on tapahtunut on mennyttä, eikä sitä enää saa takaisin. Voi olla, että et näe minua pitkään aikaa
      Ikävä
      73
      897
    9. Puolangan Porukka. Kuulkaas tämä.

Hyvää iltaa hyvä Puolangan herrasväki. Kertokaa minulle mistä löydän Puolangalta vastusta niinsanotusti tanssimaan nurkan taakse! Olen saanut tarpeeks
      Puolanka
      46
      873
    Aihe