Nuoren dementtia.

Nimetön

aloin 14-vanhana kärsiä erikoislaatuisesta ongelmasta, nimittäin muistin lokeroitumattomuudesta. jos normaali ihminen kokkee jonkun asian, tämä käsittelee sen mielessään joko tietoisest, taikka tiedottomasti, jonka jälkeen asia sulloutuu muistilokeroihin, mistä pallaa takaisin läsittelyyn vasta sitä muistellessa.
ihtelläni tätä lokeroitumisa ei tapahtunut. joten vuodesta toiseen käsittelyn miljoonia asioita, jotka olivat mielestäni jo niin itsestäänselvyyksiä, eikä niissä välttämättä edes ollut mittään käsiteltävää. mutta päästä eivät vain lähteneet.

tänä päivänä, tilanne on päinvastanen.
olen vasta 20-kesäinen, ja täysi lahopää.
unohdan arkisia asioita, kuten mistä olenb tulossa, minne menossa, mitä tein äsken, mitä eilen. unohdan mitä vuodenaikaa eletään, olenko menossa töihin vaiko kotia, söinkö juuri vai en.

inhottavaa, kun koko ajan on unohtumisen tunne. tunnista toiseen joka päivä mietin mitä olen unohtanut ja mitä pittäisi paraikaa muistaa.
täm vaikuttaa kovasti työelämään ja siviilielämään.
pelkään sen myös ajan kansa pahenevan, jolloinka olisin jo vaaraksi esim. liikenteessä.
viime syksynä näes unohdin jopa ajavani paraikaa autoa.

kuinka syvälle ihminen voi mennä, ja löytyykö kohtalotovereita nuorista dementikoista?

6

1770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elimistösi

      hivenainetasot jollakin antioksidanttiklinikalla.
      Huono muisti voi johtua siitä että sinulta puuttuu elintärkeitä hivenaineita.

      Kiinitä erityistä huomiota ruokavalioosi. Aitoja rasvoja, vihanneksia, rasvahappoja. Ei mitään kevytsotkuja ja roskaruokaa.

      Muisti voi huonontua myös jumissa olevien lihasten takia, kun veri ei kierrä päässä. Mene jollekin fysiatrille.

      Tuota menoa voit ajaa kolarin. Tee asialle jotain!

    • terveterve

      Luulen että siulla ei oo ainakaan dementiaa, sillä varmaan rikkoisit maailmanennätyksiä jos olisi. Muistamattomuus varmaan johtuu jostain muusta asiasta, syitä voi olla lukuisia. Mee rohkeesti lääkäriin!

      • minä itse

        kiitän neuvoista. joskus on lääkärit tutkineet pääkoppaani tuon muistin takia, mutta ylleensä se on vain sivuutettu, kun mittään selkiää syytä ei löydy.
        pitänee heti maanantaina varata aika ja kiristää tohtoria kirjottamaan lähetteitä pitkin poikin.


      • myös ..
        minä itse kirjoitti:

        kiitän neuvoista. joskus on lääkärit tutkineet pääkoppaani tuon muistin takia, mutta ylleensä se on vain sivuutettu, kun mittään selkiää syytä ei löydy.
        pitänee heti maanantaina varata aika ja kiristää tohtoria kirjottamaan lähetteitä pitkin poikin.

        pyytää ottamaan kilpirauhaskokeet, TSH ja T4V. Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin kuuluu muistamattomuus, keskittymiskyvyn puute, "poissaolo"-kohtaukset jne.

        Itelläni on vajaatoiminta ja oli noita oireita. Esim. istuin linja-autossa ihan tutulla reitillä, yks kaks saatoin "herätä" enkä meinannut tunnistaa paikkaa missä oltiin menossa.

        Kyllä tuo siu tilanne vaatii tarkat tutkimukset, eihän tollanekaa voi jatkua.

        Tsemppiä!


      • Nimetön
        myös .. kirjoitti:

        pyytää ottamaan kilpirauhaskokeet, TSH ja T4V. Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin kuuluu muistamattomuus, keskittymiskyvyn puute, "poissaolo"-kohtaukset jne.

        Itelläni on vajaatoiminta ja oli noita oireita. Esim. istuin linja-autossa ihan tutulla reitillä, yks kaks saatoin "herätä" enkä meinannut tunnistaa paikkaa missä oltiin menossa.

        Kyllä tuo siu tilanne vaatii tarkat tutkimukset, eihän tollanekaa voi jatkua.

        Tsemppiä!

        kiitoksia tuhannesti neuvoista.
        tuo helepotti oloani paljonkin, ehkä saisin taas uutta pontta lääkärireissulle lähtöön, ja toivoa, jotta oisi mahdollisesti jokin muukin syy, kuin alkava aivorappeuma tms..

        kiitän!


      • Psykopatologia
        Nimetön kirjoitti:

        kiitoksia tuhannesti neuvoista.
        tuo helepotti oloani paljonkin, ehkä saisin taas uutta pontta lääkärireissulle lähtöön, ja toivoa, jotta oisi mahdollisesti jokin muukin syy, kuin alkava aivorappeuma tms..

        kiitän!

        '''


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe