Oon miettiny, että mulla on varmaan jonkin sortin siitepölyallergia ku heti ku alko lumet sulamaan maasta niin alko tuntumaan keuhkoissa. Silmissä tuntuu väsymystä, tuntuu ettei saa kunnolla happee jos jotain vähän rankempaa tekee ja ku yskii niin hengitys pihisee. Sama oli viime keväästä syksyyn asti, mutta talvella ei ollu oireita juuri yhtään.
Kuulostaako em. oireet minkään muun taudin/sairauden oireilta? Miten hyvin lääkkeet poistavat siitepölyallergian oireita? Onko mahdollista saada lääkitystä ilman allergiakokeita (tuskin mahdollisuutta kokeisiin, kun jo siitepölyä ilmassa sotkemassa testituloksia)?
Onko mulla allergia?
3
738
Vastaukset
- pölykkö
Apteekissa on rivikaupalla reseptittömiä, eri hintaisia allergialääkkeitä. Itselläni on samanlainen siitepölyallergia ja tulen niillä hyvin toimeen sen puoli vuotta kerrallaan. Kannattaa kokeilla sellaisia, joiden vaikuttava aine on setiritsiini - ainakin minulla tehoaa.
Ellei näillä ole mitään tehoa, pitää sitten käydä lääkärin pakeilla. - onkin
Kyllä varmaan voit mennä tutkimuksiin.
Ei mitenkään ole välttämätöntä kuitenkaan. Itsellä ei ole tullut mitään tulosta, mutta olen koivuallerginen.
Apteekista saat reseptittä allergialääkkeiden pieniä pakkauksia, antihistamiineja, monilla nimilla. Entinen Zyrtec tai vastaavat...
Reseptillä voit saada samoja isomman määrän kerralla.
Mielestäni oireesi kertovat diagnoosin, eli siitepölyallergia koivu ja heinä, kenties pujo - herkistynyt
Leppä kukkii paljon ennen varsinaista kevättä ja siitepölyä on jo ilmassa. Voit joko ostaa ja kokeilla käsikauppalääkkeitä apteekista tai mennä testeihin. Allergiaakin on montaa tyyppiä ja lääkehoito löytyy kokeilemalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833348
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442787Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742326- 612298
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512231Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162216Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202017Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212003- 621944
- 1001831