Oon miettiny, että mulla on varmaan jonkin sortin siitepölyallergia ku heti ku alko lumet sulamaan maasta niin alko tuntumaan keuhkoissa. Silmissä tuntuu väsymystä, tuntuu ettei saa kunnolla happee jos jotain vähän rankempaa tekee ja ku yskii niin hengitys pihisee. Sama oli viime keväästä syksyyn asti, mutta talvella ei ollu oireita juuri yhtään.
Kuulostaako em. oireet minkään muun taudin/sairauden oireilta? Miten hyvin lääkkeet poistavat siitepölyallergian oireita? Onko mahdollista saada lääkitystä ilman allergiakokeita (tuskin mahdollisuutta kokeisiin, kun jo siitepölyä ilmassa sotkemassa testituloksia)?
Onko mulla allergia?
3
740
Vastaukset
- pölykkö
Apteekissa on rivikaupalla reseptittömiä, eri hintaisia allergialääkkeitä. Itselläni on samanlainen siitepölyallergia ja tulen niillä hyvin toimeen sen puoli vuotta kerrallaan. Kannattaa kokeilla sellaisia, joiden vaikuttava aine on setiritsiini - ainakin minulla tehoaa.
Ellei näillä ole mitään tehoa, pitää sitten käydä lääkärin pakeilla. - onkin
Kyllä varmaan voit mennä tutkimuksiin.
Ei mitenkään ole välttämätöntä kuitenkaan. Itsellä ei ole tullut mitään tulosta, mutta olen koivuallerginen.
Apteekista saat reseptittä allergialääkkeiden pieniä pakkauksia, antihistamiineja, monilla nimilla. Entinen Zyrtec tai vastaavat...
Reseptillä voit saada samoja isomman määrän kerralla.
Mielestäni oireesi kertovat diagnoosin, eli siitepölyallergia koivu ja heinä, kenties pujo - herkistynyt
Leppä kukkii paljon ennen varsinaista kevättä ja siitepölyä on jo ilmassa. Voit joko ostaa ja kokeilla käsikauppalääkkeitä apteekista tai mennä testeihin. Allergiaakin on montaa tyyppiä ja lääkehoito löytyy kokeilemalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25245482Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3911300Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy21910936Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389755Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858568Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2636610Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03240Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302279- 401912
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261580