Olisin tiedustellut kokeneemmilta reissaajilta, jotta kuinka kauan n. 5000€ budjetilla voi olla reissussa? Täällä koto-Suomessa ei kukaan tai mikään odota, joten aikaa olisi kierrellä ja lojua maailmalla halvalla päiväbudjetilla. Mitä esim. Intiassa ruoka ja majoitus halvimmillaan kustantaa per päivä?
Reppumatkalle aasiaan
2
2003
Vastaukset
- Nimetön
Viis tonnii on tosi asiallinen matkabudjetti. Sillä budjaa ja hengaa slimilinjoilla about 1/2 vuotta köykäsesti ainakin kaakkois aasiassa. Toki myös intiassa. Itse vuosia aasiassa (kaikki talvet) reissanneena olen saanut noin keskiarvoksi 700 egee/kk.(sisältää kaikki kuten asumisen, safkat, dokuhommat, matkaliput....) ja olen elänyt kuin sika pellossa. Eli hyvinkin leveesti. Loppupelissä kaikki riippuu siitä mitä haluaa. Kaikkea on....ja kaikki tietysti maksaa. Tosi sniidari vetää laihasti ja kykenee chillaa tosi pitkiä aikoja. Mut jos haluaa nauttiia välillä elämästä,(muutenkin kuin lämpötiloista)niin skidisti massia kehiin ja elämä on pelkkää hyvää. Intia on snadisti stressaava kaikkine blisareineen, säätöineen ja kerjäläisineen ym ym ym ym ym........Kaakkois aasia enemmän rentoon menoon. Onko jo kohde valittu? Liike on tärkeää. Ei ehkä kannata jumahtaa vaan yhteen tai kahteen paikkaan...jos kerran aikaa on.
- tonnia
Lähes kaikkialla Aasiassa pärjäät 10 euron päiväbudjetiilla. Kyse on sinun kekseliäisyydestäsi ja mukavuudenhalustasi. Jos tähän viiteen tonniin ei sisälly lentomatkat, voit huoleti olla KAUAN ulkomailla. Liiku bussilla ja junalla ja asu siellä missä paikalliset turistit/ ja matkailijat asuvat. Löydät kullanarvoisia vihjeitä miten saat matkasi juuri sellaiseksi seikkailuksi kun haluat sen tulevan.
Lue Lonely Planetin kirjoja kohdemaastasi ja olet jo paljon viisaampi...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial161741Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3071361Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 132998
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898