Mulla on iso kasa 50-luvun postimerkkejä.. Onko niillä mitään arvoo vai heitänkö menemään? Entäs sitten jotkut kolmikulmaiset merkit, ja löytyy pari 40-luvun japanilaista(?)kin...Roskiin vaan?
onko mitää arvoo
3
796
Vastaukset
- ¤=¤
...kysymyksiä. Ikäänkuin ihmiset osaisivat vastata näkemättä postimerkkiä sen arvoa koskevaan tiedusteluun. Postimerkin muodolla ja ilmestymisvuosikymmenellä ei välttämättä ole mitään tekemistä arvon kanssa. Mene kotipaikkakuntasi kirjastoon lainaa luetteloita ja muista että todellinen arvo on 20-30 prosenttia luetteloarvosta.
- kysympä vaan
Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
Kiitos ja kuulemiin... - slim
kysympä vaan kirjoitti:
Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
Kiitos ja kuulemiin...on alunperin kauppiaanhinnasto. Eli postimerkkikauppias periaatteessa myy asiakkaalle sen siihen hintaan, poikkeuksia toki on. Ostaminen on taas toinen juttu, eli kuka ostaa ja keneltä, arvohan on eri kuin käypä hinta. Ja kysynnän ja tarjonnan laki. Luetteloissahan yleensä minimi hinta on kai 0,20c. mutta se ei tarkoita, että jos on sata "leijona tai muuta 1 lk massamerkkiä" että niiden arvo olisi 20€. Periaatteessa tollaisella massalla ei ole mitään arvoa. Harvinaiset ja hyvälaatuiset merkit kyllä maksaa joskusjopa yli luettelohinnankin. Kauppiaathan ei osta tavallista tavaraa kuin ehkä 1/100 osa luettelohinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 39630
- 86557
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70456