onko mitää arvoo

...

Mulla on iso kasa 50-luvun postimerkkejä.. Onko niillä mitään arvoo vai heitänkö menemään? Entäs sitten jotkut kolmikulmaiset merkit, ja löytyy pari 40-luvun japanilaista(?)kin...Roskiin vaan?

3

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤=¤

      ...kysymyksiä. Ikäänkuin ihmiset osaisivat vastata näkemättä postimerkkiä sen arvoa koskevaan tiedusteluun. Postimerkin muodolla ja ilmestymisvuosikymmenellä ei välttämättä ole mitään tekemistä arvon kanssa. Mene kotipaikkakuntasi kirjastoon lainaa luetteloita ja muista että todellinen arvo on 20-30 prosenttia luetteloarvosta.

      • kysympä vaan

        Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
        Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
        Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
        Kiitos ja kuulemiin...


      • slim
        kysympä vaan kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
        Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
        Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
        Kiitos ja kuulemiin...

        on alunperin kauppiaanhinnasto. Eli postimerkkikauppias periaatteessa myy asiakkaalle sen siihen hintaan, poikkeuksia toki on. Ostaminen on taas toinen juttu, eli kuka ostaa ja keneltä, arvohan on eri kuin käypä hinta. Ja kysynnän ja tarjonnan laki. Luetteloissahan yleensä minimi hinta on kai 0,20c. mutta se ei tarkoita, että jos on sata "leijona tai muuta 1 lk massamerkkiä" että niiden arvo olisi 20€. Periaatteessa tollaisella massalla ei ole mitään arvoa. Harvinaiset ja hyvälaatuiset merkit kyllä maksaa joskusjopa yli luettelohinnankin. Kauppiaathan ei osta tavallista tavaraa kuin ehkä 1/100 osa luettelohinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe