Mulla on iso kasa 50-luvun postimerkkejä.. Onko niillä mitään arvoo vai heitänkö menemään? Entäs sitten jotkut kolmikulmaiset merkit, ja löytyy pari 40-luvun japanilaista(?)kin...Roskiin vaan?
onko mitää arvoo
3
795
Vastaukset
- ¤=¤
...kysymyksiä. Ikäänkuin ihmiset osaisivat vastata näkemättä postimerkkiä sen arvoa koskevaan tiedusteluun. Postimerkin muodolla ja ilmestymisvuosikymmenellä ei välttämättä ole mitään tekemistä arvon kanssa. Mene kotipaikkakuntasi kirjastoon lainaa luetteloita ja muista että todellinen arvo on 20-30 prosenttia luetteloarvosta.
- kysympä vaan
Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
Kiitos ja kuulemiin... - slim
kysympä vaan kirjoitti:
Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
Kiitos ja kuulemiin...on alunperin kauppiaanhinnasto. Eli postimerkkikauppias periaatteessa myy asiakkaalle sen siihen hintaan, poikkeuksia toki on. Ostaminen on taas toinen juttu, eli kuka ostaa ja keneltä, arvohan on eri kuin käypä hinta. Ja kysynnän ja tarjonnan laki. Luetteloissahan yleensä minimi hinta on kai 0,20c. mutta se ei tarkoita, että jos on sata "leijona tai muuta 1 lk massamerkkiä" että niiden arvo olisi 20€. Periaatteessa tollaisella massalla ei ole mitään arvoa. Harvinaiset ja hyvälaatuiset merkit kyllä maksaa joskusjopa yli luettelohinnankin. Kauppiaathan ei osta tavallista tavaraa kuin ehkä 1/100 osa luettelohinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453