onko mitää arvoo

...

Mulla on iso kasa 50-luvun postimerkkejä.. Onko niillä mitään arvoo vai heitänkö menemään? Entäs sitten jotkut kolmikulmaiset merkit, ja löytyy pari 40-luvun japanilaista(?)kin...Roskiin vaan?

3

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤=¤

      ...kysymyksiä. Ikäänkuin ihmiset osaisivat vastata näkemättä postimerkkiä sen arvoa koskevaan tiedusteluun. Postimerkin muodolla ja ilmestymisvuosikymmenellä ei välttämättä ole mitään tekemistä arvon kanssa. Mene kotipaikkakuntasi kirjastoon lainaa luetteloita ja muista että todellinen arvo on 20-30 prosenttia luetteloarvosta.

      • kysympä vaan

        Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
        Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
        Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
        Kiitos ja kuulemiin...


      • slim
        kysympä vaan kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
        Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
        Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
        Kiitos ja kuulemiin...

        on alunperin kauppiaanhinnasto. Eli postimerkkikauppias periaatteessa myy asiakkaalle sen siihen hintaan, poikkeuksia toki on. Ostaminen on taas toinen juttu, eli kuka ostaa ja keneltä, arvohan on eri kuin käypä hinta. Ja kysynnän ja tarjonnan laki. Luetteloissahan yleensä minimi hinta on kai 0,20c. mutta se ei tarkoita, että jos on sata "leijona tai muuta 1 lk massamerkkiä" että niiden arvo olisi 20€. Periaatteessa tollaisella massalla ei ole mitään arvoa. Harvinaiset ja hyvälaatuiset merkit kyllä maksaa joskusjopa yli luettelohinnankin. Kauppiaathan ei osta tavallista tavaraa kuin ehkä 1/100 osa luettelohinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      557
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe