onko mitää arvoo

...

Mulla on iso kasa 50-luvun postimerkkejä.. Onko niillä mitään arvoo vai heitänkö menemään? Entäs sitten jotkut kolmikulmaiset merkit, ja löytyy pari 40-luvun japanilaista(?)kin...Roskiin vaan?

3

795

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤=¤

      ...kysymyksiä. Ikäänkuin ihmiset osaisivat vastata näkemättä postimerkkiä sen arvoa koskevaan tiedusteluun. Postimerkin muodolla ja ilmestymisvuosikymmenellä ei välttämättä ole mitään tekemistä arvon kanssa. Mene kotipaikkakuntasi kirjastoon lainaa luetteloita ja muista että todellinen arvo on 20-30 prosenttia luetteloarvosta.

      • kysympä vaan

        Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
        Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
        Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
        Kiitos ja kuulemiin...


      • slim
        kysympä vaan kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen perustuu tuo ainainen luetteloiden ilmoittamien postimerkkien arvojen vähättely? Jos luettelo ilmoittaa merkille esim. 50 euron hinnan/arvon, niin eihän siitä automaattisesti voi vähentää 70-80%, vai? Kyse lienee kuitenkin yleisestä käyvästä markkina-arvosta.
        Jos sinä et hlökohtaisesti ole jostain merkistä valmis luettelohintaa maksamaan, ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla näin olisi.
        Voithan ehdottaa LaPen, Michelin ja vaikka Scottin luetteloiden laatijoille, että seuraavassa julkaistavassa luettelossa on jo merkkien arvoista vähennetty tuo em. %.
        Kiitos ja kuulemiin...

        on alunperin kauppiaanhinnasto. Eli postimerkkikauppias periaatteessa myy asiakkaalle sen siihen hintaan, poikkeuksia toki on. Ostaminen on taas toinen juttu, eli kuka ostaa ja keneltä, arvohan on eri kuin käypä hinta. Ja kysynnän ja tarjonnan laki. Luetteloissahan yleensä minimi hinta on kai 0,20c. mutta se ei tarkoita, että jos on sata "leijona tai muuta 1 lk massamerkkiä" että niiden arvo olisi 20€. Periaatteessa tollaisella massalla ei ole mitään arvoa. Harvinaiset ja hyvälaatuiset merkit kyllä maksaa joskusjopa yli luettelohinnankin. Kauppiaathan ei osta tavallista tavaraa kuin ehkä 1/100 osa luettelohinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe