Rossignol luistelusukset

Tapsu

Kierreltiin ale-myynneissä. Kohdalle sattui Rossignolin X-IUM luistelusukset. Kertokaa kokemuksia suksista ja onko " jäännöserät " vielä hyviä? Painoni on 85 kg. ja myyjä sääti mittarin 78 kg. selittäen, että 80-90 % painosta on oikea määrä???
Suksien välissä keskellä on selvä n. 6 mm:n rako. Paperitestissä, paino yhdellä jalalla, paperi luisti jalan etupuolelle n. 40 cm. ja kantapään takana n. 10 cm. Hakusessa on pakkaskelin sukset.

12

5798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huippuhiihtäjä

      Näyttäs olevan tykkipari

      • tapsu

        kiitos huippuhiihtäjälle.Nykyiset sukset on ficherin rsc skatecut:t paperitesti monon etupuolella suunnilleen sama mutta takapuolella hyytyi monon puoliväliin. Hiihdettäessä tasaisella ja ylämäissä luisto suhtkoht ok jos vain piti asennon "pystyssä",alamäissä luisto surkea `-tökkää. liekö painealue väärä tai suksi löysä,soveltuisiko muuhun keliin.


      • cedrik
        tapsu kirjoitti:

        kiitos huippuhiihtäjälle.Nykyiset sukset on ficherin rsc skatecut:t paperitesti monon etupuolella suunnilleen sama mutta takapuolella hyytyi monon puoliväliin. Hiihdettäessä tasaisella ja ylämäissä luisto suhtkoht ok jos vain piti asennon "pystyssä",alamäissä luisto surkea `-tökkää. liekö painealue väärä tai suksi löysä,soveltuisiko muuhun keliin.

        Painealueen pituudet kannattaa myös tarkastaa. Lyhyt painealue ei luista pakkasella. Joissain suksissa saattaa painealueet olla eri pituiset edessä ja takana. Tällaisia ei saa oikein pelaamaan millään kelillä.


    • untialennus

      193 cm sukset sulle x-ium:sta! Varmaan onkin?
      187 cm aavistuksen löysä sulle mutta toimii hyvin kyllä pehmeällä lumella...
      Yleisesti ottaen karsastaisin alennusmyyntejä, paitsi.
      1. itse tiedät minkä parin haluat
      2. Ostat sukset murtomaahiihdon erikoismyymälästä. (urheiluliikkeitä on paljon, mutta tällaisia myymälöitä ei ole todellakaan!)

      Ja parhaat parithan kyllä on jo myyty. Pahimillaan sukset voivat olla tosiaan "eri paria"! Yksi ominaisuus todella nostaisin esiin SUUNTAVAKAAT. Eli liuku helppo.

      • tapsu

        193 cm:t on kyseessä ,muuten fisserit oli 187 cm. itse olen 181,vaikuttaa siltä että riittävää jäykkyyttä löytyykin vasta skaalan ( 5-15cm)yläpäästä, ainakin näissä painoluokissa.


      • untialennus
        tapsu kirjoitti:

        193 cm:t on kyseessä ,muuten fisserit oli 187 cm. itse olen 181,vaikuttaa siltä että riittävää jäykkyyttä löytyykin vasta skaalan ( 5-15cm)yläpäästä, ainakin näissä painoluokissa.

        Juuri niin, eli sinulle mallistojen jäykimmistä (eli samalla pisimmistä) suksista löytynee oikea pari. Itsekin varmaan havainnut, ettei 85 kg kilpahiihtäjää löydy. Yleensä noi pisimmät/ jäykimmät sukset ovat optimaalisia noin 80 kg:lle. Itse kun et ilmeisesti ole kilpahiihtäjä, niin toi 5 kg "tasoitus" optimi jäykkyydestä on vain itsesi/ hiihtämisen kannalta plussaa.


      • untialennus
        tapsu kirjoitti:

        193 cm:t on kyseessä ,muuten fisserit oli 187 cm. itse olen 181,vaikuttaa siltä että riittävää jäykkyyttä löytyykin vasta skaalan ( 5-15cm)yläpäästä, ainakin näissä painoluokissa.

        Kaiken huipuksi nämä suurten urheiluliikeketjujen asiantuntijamyyjät (lue:ei koskaan itse hiihtänyt) tuppaavat useasti tarjoamaan näitä pisimpiä suksia vasta 190- cm:lle asiakkaille, vaikka nämä sukset pitäisi myydä puhtaasti painon mukaan, sillä löysillä suksilla ei voi kertakaikkiaan edes tyydyttävästi luistella. Monesti tosiaan nämä seuraavaksi pisimmät n.187 cm pitkät luistelusukset ovat jäykkyydeltään parhaimillaan n. 67-70 kg:lla (huom. noin yleisesti ottaen), ja yli 75 kg:lla nei ei toimi enää ollenkaan, potku pettää alta.


      • tapsu
        untialennus kirjoitti:

        Kaiken huipuksi nämä suurten urheiluliikeketjujen asiantuntijamyyjät (lue:ei koskaan itse hiihtänyt) tuppaavat useasti tarjoamaan näitä pisimpiä suksia vasta 190- cm:lle asiakkaille, vaikka nämä sukset pitäisi myydä puhtaasti painon mukaan, sillä löysillä suksilla ei voi kertakaikkiaan edes tyydyttävästi luistella. Monesti tosiaan nämä seuraavaksi pisimmät n.187 cm pitkät luistelusukset ovat jäykkyydeltään parhaimillaan n. 67-70 kg:lla (huom. noin yleisesti ottaen), ja yli 75 kg:lla nei ei toimi enää ollenkaan, potku pettää alta.

        hyvä puoli vanhoissa suksissa oli se , että paino todella putosi kun joutu hampaat irvessä lykkimään,nyt painan 80 kg .Joutuu vissii lähtee pohjosee rossareita testaamaan kun ei viittis heti uusia suksia`karille`ajaa.Ensi kaudella joutuu varmaan kilsat tuplaamaan,että pääsis samaan tulokseen -(toivottavasti).


      • jts
        tapsu kirjoitti:

        hyvä puoli vanhoissa suksissa oli se , että paino todella putosi kun joutu hampaat irvessä lykkimään,nyt painan 80 kg .Joutuu vissii lähtee pohjosee rossareita testaamaan kun ei viittis heti uusia suksia`karille`ajaa.Ensi kaudella joutuu varmaan kilsat tuplaamaan,että pääsis samaan tulokseen -(toivottavasti).

        tuplaamaan????
        se on aika kova juttu..mites toi keho ja psyyke kestää noin kovan haasteen!!


      • tapsu
        jts kirjoitti:

        tuplaamaan????
        se on aika kova juttu..mites toi keho ja psyyke kestää noin kovan haasteen!!

        ehkä vähän liioittelun makua ,tosin talvihan oli lyhyt ja jos luistoa ensi kaudella löytyy niin eiköhän jonkinlaista petrausta tapahdu.


    • Luistelia

      Huonot kokemukset ensimmäiset ja viimeiset ei kestänyt kuin n.600 km takapää aukes ei takuuta , kesti kolmekuukautta käskettiin vain liimata liimasin araliitillä mikä on järeä liima ei pidä.
      vuosittain hiihdän n.2000 km trv. Simo

      • luiselia

        Nämä sukset on Rossignol t. Simo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe