Mikä lintu tämä voisi olla, havainto on kesältä.
Naukuva ääni, lintu on tuttavallinen eli niinkuin lentäisi tervehtimään. Harmaa ja lensi hitaasti, erikoinen lentotyyli. Siivissä jotain punertavaa myös.
Mikä lintu kyseessä
13
7974
Vastaukset
Ei harmaata aavistusta, mutta vois olla vaikka Kuukkeli.
- hepocat
pistähän lisää tietoja. Missä päin Suomea? Millainen paikka? Metsässä, pellolla, golf-kentällä? Vuodenaika? Ei noilla tiedoilla vielä mitään määritetä. Millä tavalla erikoinen lentotapa? Miten lintu lentää hitaasti? Meinaatko, että se lensi hitaasti, vai oliko kyseessä liito tms.?
- Orni
Naukumisesta ja erikoisesta lentotyylistä tulee mieleen töyhtöhyyppä.
- kuukkeli?
Tulee mieleen kuukkeli. On vain enempi pohjoisen lintuja.
- Juntti
Se oli paskonärhi.
- juho1
erikoinen lentottyyli ja naukuva ääni..
- tuo.
Se osaa vinkua ja kurnuttaa samalla kun lentää rivakasti.
- tervehtimään,
tuo. kirjoitti:
Se osaa vinkua ja kurnuttaa samalla kun lentää rivakasti.
vaan yritti hätistellä pois pesintäalueeltaan, mikä lie rantasiipi.
- tulevat pihapiiriin
mökillä järven rannalla, kun vanhoissa koivuissa on palokärjen koloja, joista ne pitävät.Lentotyyli on sellainen sorsamainen aika taaja siipienräpytys, että suhina käy.
- liene
töyhtöhyypälläkään kovin paljon punaista siivissä.Eikä ole kovin kaverillinenkaan.Esiintyy kosteikkopelloilla.
- sen täytyi olla.
Siinä on punaista, se pitää ääniä ja lentotyyli on sellainen pyräyksenomainen.
- tämä lintu
Närhet ääntelevät myös muuten kuin rääkyen - keväisin olen havainnut viheltelyä ja naukumista, muistuttaa tosiaan kissan maukaisua. Närhihän on punertavan harmaa (siivissä on tosin hieman sinistäkin), eikä se pelkää, eli on saattanut tulla hyvinkin likelle. Minkä kokoinen lintu oli, jos oli rastaan kokoinen, niin veikkaan närheä.
- Pauli-P
Samaa mieltä edellisen kanssa... 90% varmuudella närhi, sillä keväisin närhi naukuu ja pyrähtelee(varsinkin revirinllään)... ja sitä ''punaista'' siltä löytyy myös ;D vähän jo offtopic, mut ei malttanu olla viisastelematta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1217045Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam554767Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk743734Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,272824Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni322478Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221936Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei2071462Martinan prinsessahäät peruuntui
Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.3191254Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona
Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on411063Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/162911