Ilmastointi haisee

lemu

Vuoden vanhan corollan ilmastointi haisee tosi pahalle (1,6SOL). Olen kuullut FORTE-käsittelystä, jolla hajun saa pois (Forte Air Conditioner Treatment).

Saako tuota ainetta ostettua jostakin, vai onko aine pelkästään korjaamokäytössä?

Onko muuta keinoa?

10

6394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noita konsteja

      On niitä useampiakin kennoston puhdistusaineita. Motonet myy olikohan se CRC-merkkistä tavaraa, ei pahan hintainen ja helppo käyttää, ei tarvitse viedä korjaamolle.

      Hajua aiheuttavan bakteerikasvuston muodostumista voi välttää sammuttamalla ilmastoinnin muutamaa kilometriä ennen määränpäätä, silloin kenno ehtii kuivua.

      • himpuraa

        Paljonkohan toi CRC tai Forte ilmastoinnin puhdistusaine maksaa?


    • Kaikkien myrkkyjen käyttö on vaan tilapäinen ratkaisu ongelmaan. Noita käsittelyaineita saa varaosaliikkeistä.

      Kun käyttää mahdollisimman runsaasti ilmastointia (tai sitten ei ollenkaan), niin hajuhaitat minimoituu.

      Itse sammutan usein ilmastoinnin, ja "huudatan" puhallinta täysillä (ilmastoinnin kenno ehtii kuivua ulkopinnoiltaan) pari kilometria ennen pitempiaikaista päämäärää (siis koti, työpaikka...).

      Ainakaan itselläni ei ilmastointi kovin pahalle lemunnut, kun tänä keväänä ensimmäisen kerran päälle tökkäsin (Corolla -02).

      Eli oikeastaan turhaan käsittelet kennon aineilla, runsasta käyttöä vaan, niin hajut lähtee. Odotellen tietysti riittävää lämpötilaa ( 5C), että ilmastointi lähtee päälle.

    • mihin laitetaan

      Motonetista saa kuulemma ostettua CRC-puhdistusvaahtoa. Sitä pitäis suihkuttaa ohjeen mukaan ilmastoinnin tuloilmakanavaan, siis minne?

      Raitisilmasuodatin pitää ohjeen mukaan poistaa (hansikaslokeron alla). Voisko sen vaahdon saada kennolle sieltä kautta parhaiten?

      • Minun käsittääkseni aineet ovat sellaisia, että laitetaan sisäkierto päälle ja purkki suhisemaan repsikan jalkatilaan...

        Mutta edelleen näen turhana aineiden käytön, jos käyttää ilmastointia niin, kuin edellisessä viestissä kerroin.

        Kyllä se ilmastoinnin katku katoaa käytön myötä.


    • JKLL

      Moi, omassa 1.6Sol corollassa vm -2004 ilmastointi haisee aina talven jäljiltä muutamalla ekalla käyttökerralla. Mutta, haju lähtee pois itsekseen nopeasti ilman mitään käsittelyä. Oletko muistanut käyttää ilmastointia talvella? Vaikuttaa asiaan.

      • lemu

        Haju ei niinkään haittaa vaan keuhko-oireet. Mulla on astma jonka kanssa pärjään muuten, paitsi tuo ilmastointi pahentaa sitä.

        Onko muilla astmaatikoilla kokemuksia ilmastoinnista? Tämä on mulla ensimmäinen auto jossa on ilmastointi, harmittaa jos en voi käyttää sitä...


    • kle

      Moi! Mun Corollaan joka on 1.6 Sol 2004. Tehtiin marraskuussa 2006 takuukorjaus, kun valitin ilmastoinnin hajusta..
      Maahantuoja tietää siihen korjaus sarjan, kunhan kysyy..
      Tulipahan samalla ilmastoinnin huolto.

    • katso ja kokeile

      voi tuo sisäilma suodatin olla likainen, ja kun kostuu niin siitä tulee hajuhaittaa.
      Kokeile poistaa sisäilmasuodatin ja katso mitä tapahtuu.

    • dhmjgf

      Tuo Forte kustantaa n. 30EURoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      177
      3938
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      113
      2569
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2204
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2165
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1869
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1485
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1351
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1322
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe