hamsterin yöuni

nennn

Kiinnostaisi vaan tietää , että minkä verran hamsteri normaalisti nukkuu päivässä? Ostin vähän aikaa sitten venäjänkääpiöhamsteri talvikon (en ole koskaan omistanut yhtään hamsteria tai mitään kissaa pienempää eläintä), ja melkein heti kun pääsi uuteen kotiinsa, niin se kaivautui puruihin ja kävi nukkumaan. Sen jälkeen nukkunut lähes koko ajan, heräilee siinä 1-2 aikaan yöllä eikä kovin kauaa pysy hereillä. kun en ole yöllä paljoa jaksanut valvoa, en tiedä monelta käy nukkumaan, mutta puolen kuuden aikaan aamulla ainakin on jo taas nukkumassa. en tiedä onko se hereillä sinä aikana kun olen koulussa, mutta siinä neljän aikaa kun tulen, niin se on edelleen siellä purujen alla nukkumassa. Mikä siis on sellanen normi aika minkä hamsteri nukkuu ja on hereillä? kokemuksia kiitos:) kun tuntuu tuo oma hamsteri nukkuvan lähes koko ajan :|
Voi kyllä johtua siitäkin, että on niin vähän aikaa ollut uudessa kodissa eikä ole vielä tottunut, kun ei ole siinä monta päivää asunut.
onko siis yhtään toivoa että saisin vähän pirteämmän hamsterin?

17

7136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animal-angel

      Itselläni on tällähetkellä kaksi hamsteria, pitkäkarvainen syyrispoika ja venäjänkääpiohamsteripoika.
      Molemmat nukkuivat alkuaikoina paljon. Onko hamsterisi nuori?
      Hamsterit nukkuvat yleensä alkuaikoina enemmän, koska niillä on pieni stressi uudessa paikassa.
      Anna hamsterisi totutella uuteen kotiinsta.

      Yleensä hamsterit nukkuvat miltei koko päivän. Oma venäjänkääpiöpojuni on kyllä joskus hereillä päivälläkin n. 12-14 aikaan, mutta pääasiassa molemmat alkavat heräillä n. klo. 21. Tietysti se vaihtelee hiukan.
      Vanhuuden myötä ne kyllä myös nukkuvat enemmän, mutta luulen että hamsusi ei ole vielä kovin vanha.

      Onnea sinulle ja hamsterillesi! :)

      • Huolestunut

        Moikka:) Ostin pitkäkarvaisen syrkkis pojan, joka on nyt 7 viikkoa vanha. Hän nukkuu todella paljon, jopa öisinkin, olen huolestunut. Onko se normaalia, että hän herää noin 8 aikoihin illalla ja syö ja sitten pidän häntä vapana puolisen tuntia, laitan häkkiin, vien tuoreruuan, sitten hän juoksee vähän aikaa jouksupyörässä ja touhuilee vähän muuta, sitten hän menee pesämökkiin ja nukkuu. Onko se normaalia?


      • hamstre

        Hamsterit on yö eläimiä joten se on todellakin normaali jos herää jo 8 aikaan.


      • Anonyymi
        Huolestunut kirjoitti:

        Moikka:) Ostin pitkäkarvaisen syrkkis pojan, joka on nyt 7 viikkoa vanha. Hän nukkuu todella paljon, jopa öisinkin, olen huolestunut. Onko se normaalia, että hän herää noin 8 aikoihin illalla ja syö ja sitten pidän häntä vapana puolisen tuntia, laitan häkkiin, vien tuoreruuan, sitten hän juoksee vähän aikaa jouksupyörässä ja touhuilee vähän muuta, sitten hän menee pesämökkiin ja nukkuu. Onko se normaalia?

        On hamsteri nukkuu aamut ja herää yöllä


      • Anonyymi

        Kiitos tosi paljon tästä tiedosta❤️


    • ^_^

      Niin, hamsterit, jotka ovat vielä poikasia nukkuvat paljon ja tarvitsevat enemmän unta kuin "aikuiset" hamsterit.

      Oma syyrikseni lähtee ammulla koisiin joskus seittemän maissa ja herää illalla puol yheksän aikoihin. Kun hamsteri sitten tuli meille kuukauden vanhana, se oli suurimman osan ajastaan pesässään (todellakin)!
      Että ihan normaalia sun hamsun nukkuminen. :) Unirytmi tasaantuu pikkuhiljaa tasaisemmaksi.

    • @@DarkGirlie@@

      Minä ostin just vähä aika sitten talvikko naaraan ja se myös nukkuu ihan koko ajan tai siis suurimman osan päivästä :) onneksi löysin tämän keskustelun, muuten mie olisin jo huolestunut liikaa tuosta nukkumisesta :):)

      • Anonyymi

        Mä sain uuden talvikon kaks päivää sitten. Se on 3kk vanha. Se on vaan nukkunu kokoajan, en oo kertakaan nähny sitä tuleen sieltä häkistä purujen alta ulos. Kerran oon varovasti herättäny sitä, ja se tuli ulos. Tosi ihanan käsikesy mutta meni sitten 5min päästä takaisin sinne nukkumaan..onko kaikki hamsullani hyvin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sain uuden talvikon kaks päivää sitten. Se on 3kk vanha. Se on vaan nukkunu kokoajan, en oo kertakaan nähny sitä tuleen sieltä häkistä purujen alta ulos. Kerran oon varovasti herättäny sitä, ja se tuli ulos. Tosi ihanan käsikesy mutta meni sitten 5min päästä takaisin sinne nukkumaan..onko kaikki hamsullani hyvin??

        On, tuo on ihan normaalia. Hamsterit ovat yöeläimiä joten ne nukkuvat yleensä koko päivän ja touhuavat yöllä. Niitä ei mielellään saisi herätellä kesken unien koska se stressaa, eikä varmaan itsestäsikään ole kivaa jos joku yöllä tulisi sinut herättämään kun nukut :D?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, tuo on ihan normaalia. Hamsterit ovat yöeläimiä joten ne nukkuvat yleensä koko päivän ja touhuavat yöllä. Niitä ei mielellään saisi herätellä kesken unien koska se stressaa, eikä varmaan itsestäsikään ole kivaa jos joku yöllä tulisi sinut herättämään kun nukut :D?

        Joo ei tietenkään olis kivaa. Kysyin kasvattajalta silloin, ja se kertoi että kannattaa yrittää herättää se varovasti. Eise ollut sillon edes yöllä hereillä. Mut nyt se on alkanu olee aamulla ja illalla hereillä:)


    • hamstre

      Hmsterit on hämärä ja yö eläimiä ja se pitäisi olla tiedossa kaikilla ennen hamsterin hankintaan ja jos hamsteri nukkuu päivällä sitä ei saa häiritä yhtään tai muuten se stressaa liikaa ja stressi lyhentää hamsterin elinikää joten kannattaa olla herättelemättä hamsua jos se on nukkumassa:) Omat hamsterit eli syrkki tyttö ja poika ovat valveilla eniten päivisin joten aika paljon riippuu yksilöstä mihin aikoihin herää, mutta sekään ei ole vaarallista koska sehän on vaan hyvä jos on pirteä hamsteri: )

    • Anonyymi

      Itselläni on syrkki poika. Se herää n. 9-10 aikaan illalla. Päivät se nuķkuu ja välillä saattaa vähän jostain kolosta katsella. Se on jo pian 2v. joten ei touhuile enää niin pitkään kuin nuorempana. Nukkumaan se menee n.3.
      Anna hamsterillesi aikaa... Oma hamsterini oli ujo alkuaikoina mutta nykyään kun on lääkäreissä yms käyty niin on sanottu ettei noin kilttiä hamsua olla tavattukkaan. Rokotus annettiin ja ei siitäkään moksiskaan. Joten anna aikaa olin itse kärsivällinen ja nyt se on tosi kiltti ja luottaa ihmisiin:)

    • Anonyymi

      Mitä jos hamsterin nukkuu yöllä. Onko se normaalia vai onko se sairas tai jotain

      • Anonyymi

        Hamsterini*


    • Anonyymi

      Sain juuri Syyrian hamsterin ja se nukkuu koko ajan...(no ei oikeesti) Alussa tietenkin kun en vielä tiennyt että se on vain stressiä niin olin hiukan huolissani mutta onneksi nyt sain tietää enemmän.... KIITOS. :)

    • Anonyymi

      Hamsteri heräilevät normaalisti 18-22 aikaan. Jos hamsteri ei ole vielä klo 20 hereillä niin voi rauhallisesti kaivaa puruja ja laittaa pari herkkua sen lähelle. Vinkki osta pesälaatikko tai laita hamsterille pahvilaatikko sen häkkiin.

    • Anonyymi

      Hamsteri nukkuu päivät ja valvoo yöt

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe