isover

miksi?

Saako isoveriltä lainkaan kivivilloja seinän eristykseen? Miksi kukaan valitsee lasivillaa. Kivivillalla ei homehdu yhtä helposti.

9

3712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valintaperuste.

Yksikään oikein suunniteltu ja toteutettu rakenne ei homehdu. Aivan sama mikä on eristeenä.

PS. Jos haluat "vähemmän" homehtuvaa kivivillaa, niin naputtele selaimeen www.paroc.fi.

• miksi?

Tiedän mainitsemasi kivivillavalmistajan. Sitten on vielä toinenkin ulkomaalainen valmistaja jonka tuotteita saa. Mutta isoveriltä ei taida saada.

Kyllä tämä minusta on ihan hyvä peruste, kun niin moni talo homehtuu. Todella yleinen valinta materiaalivalinnoissa muutenkin perustuu tähän. Muuten ei jämerääkään niin myytäisi

Niin ja miksi rakentaa lasivillasta jos kivivillasta saa vähemmän riskialttiin hometta vastaan

• itse meinaat
        miksi? kirjoitti:

Tiedän mainitsemasi kivivillavalmistajan. Sitten on vielä toinenkin ulkomaalainen valmistaja jonka tuotteita saa. Mutta isoveriltä ei taida saada.

Kyllä tämä minusta on ihan hyvä peruste, kun niin moni talo homehtuu. Todella yleinen valinta materiaalivalinnoissa muutenkin perustuu tähän. Muuten ei jämerääkään niin myytäisi

Niin ja miksi rakentaa lasivillasta jos kivivillasta saa vähemmän riskialttiin hometta vastaan

asentaa niin kivivilla ei kutise niin paljoa kuin lasivilla

• duunari2

lasivilla homehtuu helpommin kuin kivivilla?

Ei sen puoleen väliä kun itse en ainakaan lasivillaa osta kun sen leikkaaminen ja asentaminen kunnolla on paljon työläämpää kuin kivivillan.

• homeelle

jätä piimälasi pesemättä pöydälle niin homehtuu varmasti kuukaudessa.

Jätä kivi pesemättä pöydällesi - ei homehdu.

Lasivillaa myydään kun jätelasit pitää jonnekin laittaa!

• se lasi
        homeelle kirjoitti:

Homehtuu? Vai se piimä siinä lasissa?
        Homehtuisikohan tuo kivi jonka laittaa pöydälle, jos sen ensin uittaisi piimässä?

Ei Se lasi mihinkään homehdu...

Lasivilla on hyvä eriste, kun rakennetaan oikein.

On totta että kivivilla ja lasivilla molemmat imevät vettä, mutta lasivilla ei päästä stä pois vaan vesi sitoutuu sihen. Kivivilla taas kuivaa ajanmyötä...

• duunari2
        homeelle kirjoitti:

kun vielä toisessa on se piimä mikä homehtuu eli jos jättäisit vesilasin pesemättä niin se ei taatusti homehtuisi. Tähän liittyen mene katsomaan metsään missä sammal iloisesti kasvaa kiven päällä kun taas lasipullo on puhdas kaikesta kasvusta.

Molemmat eristeet on huonoja sitomaan kosteutta eli kosteutta saadessaan ne kastuvat. Kivi- kuin lasivilla molemmat kuivuvat huonosti mikäli ne rakenteissa pääsee kastumaan.
        Mielestäni onkin sama kumpaa käyttää jos vaan tuijottaa kosteusteknistä toimintaa, eri sitten jos vertaa asennuksen helpooutta ja leikattavutta lisäksi ja lämmöneristävyys on kuitenkin samaa luokkaa molemmilla.

• on kokeiltu
        homeelle kirjoitti:

Piimällä sivelty kivi kasvaa helvetin hyvin ainakin sammalta. Sen sijaan tyhjät lasit pysyy uuden veroisina vuosisatoja.

• perseestä

Ei kukaan täysijärkinen isoveriä osta. Sitä on siis järkyttävä leikata ja villottaa. Leikkaukset pitää olla millintarkkoja että menee paikoilleen. Kivivilla antaa paljon enemmän anteeksi eikä pölise lainkaan yhtä paljon.Sen lisäksi sitä saa leikattua helposti. Isoverissä on aina joku riekale tai pinnoite vittuilemassa.

Homeiden kannalta ei ole käytännön merkitystä kumpaa ottaa takuulla homehtuu molemmat jos pääsee vettä seinän sisään höyrynsulun taakse.
      Sen lisäksi ovat suurinpiirtein samanhintaisia joten jos itse villottaa niin ilman muuta kivivilla. Jos teettää homman ulkopuolisella ja varsinkin jos haluaa vittuilla tekijöille niin ilman muuta isover.
      Jos parasta lämmöneriste ratkaisua hakee niin puhallettava puukuitu eriste on paras. Ei pölise eikä kutise lainkaan niin samalla tavalla ja maksaa vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe