Vankien puolesta

Erään vangin vaimo

Oma aviomieheni on vanki. Hän suorittaa tuomiotaan rikoksesta yhteiskunnalle. Vankilassa hän käy työssä, ja on luottovanki.
Koskaan en ole muualla törmännyt niin suureen "vankien vihaan", kuin tällä keskustelupalstalla.
Kannattaisi ajatella, että vankikin on ihminen, vankilassa siksi, koska kantaa vastuun teoistaan.

Hän ei ole homo, luuseri, yms..mitä ihmeellisimpiä haukkumanimiä täällä tapaakaan. Hän on ihan tavallinen ihminen, mies, jonka kanssa menin aikoinaan naimisiin ja jota edelleen rakastan, ja odotan uskollisena, kunnes hän vapautuu.
Onneksi on mahdollisuus viik.lopputapaamisiin ja perhetapaamisiin, se auttaa itseäni jaksamaan paremmin, sekä tietysti miestäni.
Tämä kirjoitus on osoitettu kaikille vankien vaimoille, tyttöystäville, sekä omaisille.
Toivon teille kaikille jaksamista, muiden haukkumisesta huolimatta.
Älkää antako kenenkään sanomisien pilata ja pahoittaa mieltänne, itse me vankien läheisinä tiedämme rakkaimmistamme totuuden ja nämä nimittelijät ja vankien mollaajat on usein niitä, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta siitä, millaista on, kun läheinen joutuu vankilaan.
sitten he vasta osaavat ymmärtää, kun vastoinkäyminen sattuu omalle kohdalle.
Kaunista ja ihanaa kevään jatkoa siis kaikille vankien omaisille ja jaksamista.

36

4022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utare-unski

      Vanki on vankilassa juuri siksi että on jäänyt kiinni niistä vastuuttomista teoistaan!!!

      Toivottavasti ukollaas löytyy liukuvoiteet omasta takaa.

      • Anonyymi

        Esim milan jaffa ehdottomasti irakiin lusimaan on sen verran sekopoltsi irak maksaa lennot kun haluaa kultapojun kotiin.


    • Nimetön

      Tällä palstalla on helppo kertoa se TOTUUS mitä me kunnon kansalaiset tollasista vangeista ajatellan. Eihän sunkaan ukolle kukaan voi tulla sanomaan päin naama mikä paska se on..se vetäis heti turpaan.Tääälä on turvallista kertoa.
      Vanki on aina vanki ja se kuka ei osaa elää yhteiskunnan sääntöjen ja lakien mukaan sen ainoa oikea paikka on kakolan kellari.
      Ja viiden ja puolen miljoonan kansasta te vangit ja muijat ootte kuulkaa häviävän pieni promille.
      Jätä puheet että jos sattuisi omalle kohdalle...ei satu kun valitsee seuransa. NÄIN ON.

      • vangin ystävä

        Ns. kunnon kansalainen ei koskaan kirjoita tuollaista viestiä kuin sinä. Eli mitä se kertoo sinusta..

        Kirjoitit jotakin yheiskunnan säännöistä ja laeista, mutta yhteiskunnassa on myös ylväämpiä sääntöjä, kuten yhdenvertaisuus ja ihmisarvo, joita sinäkin ja lukemattomat muut täällä palstalla kirjoituksillanne rikotte, ja se on julmempaa toimintaa kuin moni rikoslain perusteella rikoksena pidettävä teko.

        Joten mikä teidät haukkujat erottaa kakolan kavereista? Ei mikään.


    • liikkuu

      kaikenlaisia provoilijoita ja maailmanparantajia, jotka luulisivat pistävänsä asiat kuntoon kun vain itse saisivat päättää. Hyvä että eivät pääse. Kyllä näitäkin vankivihaajia ym. rupeaisi kovasti kiinnostamaan vankilaolot ja vankien kohtelu jos heidän lapsensa tai lähiomaisensa joutuisi vankilaan.

      • hyvät oltavat

        Täys ylläpito, kolme ateriaa päivässä, vaatetus, terveydenhuolto, sosiaalisten asioiden hoito jne. Täälläkin loppuisi jeesustelu kun eu:n myötä yhdenvertaistetaan vankilaoloja esim turkkiin, viroon, saksaan, italiaan, espanjaan, ranskaan jne. Tosiasia on että Suomessa ei kovin lievistä rikoksista vankilaan joudu. Maailma on valintoja täynnä ja jos lapseni/omaiseni myisi esim huumeita/syyllistyisi väkivaltarikokseen = tervemenoa vankilaan.


      • ajattelet
        hyvät oltavat kirjoitti:

        Täys ylläpito, kolme ateriaa päivässä, vaatetus, terveydenhuolto, sosiaalisten asioiden hoito jne. Täälläkin loppuisi jeesustelu kun eu:n myötä yhdenvertaistetaan vankilaoloja esim turkkiin, viroon, saksaan, italiaan, espanjaan, ranskaan jne. Tosiasia on että Suomessa ei kovin lievistä rikoksista vankilaan joudu. Maailma on valintoja täynnä ja jos lapseni/omaiseni myisi esim huumeita/syyllistyisi väkivaltarikokseen = tervemenoa vankilaan.

        omasta lapsestasi, että tervemenoa vankilaan jos syylistyisi rikokseen, niin silloin et todellisuudessa edes välitä hänestä.


      • laki/oikeus
        ajattelet kirjoitti:

        omasta lapsestasi, että tervemenoa vankilaan jos syylistyisi rikokseen, niin silloin et todellisuudessa edes välitä hänestä.

        se on kaikille. En todellakaan sanonut että en välitä mutta mikäli syyllistyvät niin tervemenoa.


      • monenlaisia hörhöjä

        Enemmän taitaa olla kyse jonkinasteisista mielenhäiriöisistä henkilöistä..


      • sinun lapsesi
        ajattelet kirjoitti:

        omasta lapsestasi, että tervemenoa vankilaan jos syylistyisi rikokseen, niin silloin et todellisuudessa edes välitä hänestä.

        yli 18v möisi minun lapselleni huumeita niin voin kertoa että ei siinä linnaa tarvittaisi!kyllä minä itse henkilökohtaisesti tulisin sinun lapsesi yli 18v luoksi ja katkoisin häneltä jalat ja kädet!en veisi sinne epäinhimilliseen linnaan sovittamaan rikosta yhteiskuntaa kohtaan vaan jättäisi oman isi tai äidin luo sovittamaan kipsiä käteen ja jalkaan.mieti noita juttujasi tollo.


      • meitä lapsistaan
        sinun lapsesi kirjoitti:

        yli 18v möisi minun lapselleni huumeita niin voin kertoa että ei siinä linnaa tarvittaisi!kyllä minä itse henkilökohtaisesti tulisin sinun lapsesi yli 18v luoksi ja katkoisin häneltä jalat ja kädet!en veisi sinne epäinhimilliseen linnaan sovittamaan rikosta yhteiskuntaa kohtaan vaan jättäisi oman isi tai äidin luo sovittamaan kipsiä käteen ja jalkaan.mieti noita juttujasi tollo.

        huolehtivia vanhempia olisi jokainen, niin ei olisi huumekauppiaita!olisi vain tosi paljon jalkapuoli uunoja.ei siinä linnaa tarvita vaan pimeä kuja,ei todistajia,hyvä alibi ja hyvä pää.


      • ja kädet
        sinun lapsesi kirjoitti:

        yli 18v möisi minun lapselleni huumeita niin voin kertoa että ei siinä linnaa tarvittaisi!kyllä minä itse henkilökohtaisesti tulisin sinun lapsesi yli 18v luoksi ja katkoisin häneltä jalat ja kädet!en veisi sinne epäinhimilliseen linnaan sovittamaan rikosta yhteiskuntaa kohtaan vaan jättäisi oman isi tai äidin luo sovittamaan kipsiä käteen ja jalkaan.mieti noita juttujasi tollo.

        Tuollaisen reaktion "ymmärrän" jotenkuten monien muiden rikosten ollessa kyseessä, mutta en huumausainerikoksen kohdalla. Eihän myyjä sitä kamaa kenenkään sisuksiin laita, vaan nuori/aikuinen/kuka tahansa itse ja omasta tahdostaan. Toisekseen voidaan kysyä, että mitä sinä olet tehnyt väärin, jos oma lapsesi alkaa itseään piikittämään.


      • oikein oikeus
        sinun lapsesi kirjoitti:

        yli 18v möisi minun lapselleni huumeita niin voin kertoa että ei siinä linnaa tarvittaisi!kyllä minä itse henkilökohtaisesti tulisin sinun lapsesi yli 18v luoksi ja katkoisin häneltä jalat ja kädet!en veisi sinne epäinhimilliseen linnaan sovittamaan rikosta yhteiskuntaa kohtaan vaan jättäisi oman isi tai äidin luo sovittamaan kipsiä käteen ja jalkaan.mieti noita juttujasi tollo.

        omiin käsiin?

        Jos sattuisit minun lasteni kohdalle tekemään noin, miten luulet minun tekevän sinulle? Luuletko olevasi joku batman/teräsmies joka voi ottaa lain omiin käsiin? Kuka sitten estäisi minua ottamaan lakia omiin käsiini ja voi veikkonen. TODELLA TOIVOT ETTÄ EN OTA!


      • The Rassi
        sinun lapsesi kirjoitti:

        yli 18v möisi minun lapselleni huumeita niin voin kertoa että ei siinä linnaa tarvittaisi!kyllä minä itse henkilökohtaisesti tulisin sinun lapsesi yli 18v luoksi ja katkoisin häneltä jalat ja kädet!en veisi sinne epäinhimilliseen linnaan sovittamaan rikosta yhteiskuntaa kohtaan vaan jättäisi oman isi tai äidin luo sovittamaan kipsiä käteen ja jalkaan.mieti noita juttujasi tollo.

        pojan lankkaamaan munaani


      • uskoa että
        oikein oikeus kirjoitti:

        omiin käsiin?

        Jos sattuisit minun lasteni kohdalle tekemään noin, miten luulet minun tekevän sinulle? Luuletko olevasi joku batman/teräsmies joka voi ottaa lain omiin käsiin? Kuka sitten estäisi minua ottamaan lakia omiin käsiini ja voi veikkonen. TODELLA TOIVOT ETTÄ EN OTA!

        sinun kaltaisesi onneton tunari ei pystyisi tekemään mitään.totta kai minä sinun täysi-ikäiselle tekisin mitä lupasin jos hän möisi huumeita minun muksuille.ja tietysti sinun pitäisi ainakin yrittää reagoida tilanteeseen.uskon että et osaisi.enkä minäkään muuta tekisi siinä kuin sen että katkoisin huumekauppiaan jalat ja ehkä kädet.jos se että huumekauppias kärsisi ei sopisi sinulle niin mehän voisimme olla vaikka viivalla vastakkain koska tuomiota siitä ei minulle saataisi, toivottavasti meidän ei tarvitse kokeilla tätä. tietysti voisin sinua odottaa, koska sehän olisi minun ajattelu tavan mukaan sinun oikeus.no sinulla olisi tietysti minut vastassa, en tiedä miten kävisi, toivon että hyvin.oikeus on sokea, eikös niin sanota?näin täytyy olla kaikille niille joiden omia lapsia kohtaan on tehty vakava rikos!


    • Järki käteen

      Moi!

      Tämä palsta on valitettavasti osoittautunut sellaiseksi ettei asiallinen keskustelu onnistu, ei sitten millään. Ihmetyttää, miten joidenkin elämä voikin olla niin ikävää että ainoa hupi on kirjoittaa törkeyksiä tällaiselle palstalle, jonka hyöty voisi olla suurikin kun keskusteltaisiin oikeista asioista - vieläpä niiden kesken, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita vankeinhoitoon liittyvistä asioista. On paljon vankien omaisia ja läheisiä joille tämä palsta on tarpeen mutta luulenpa ettei täällä kukaan kauaa viihdy jos taso on tämä (kuten taas näkee jatkon hyvin aloitetulle keskustelulle).

      Vinkiksi teille, jotka koko ajan pysytte homo-teemassa: hankkiutukaa homojen keskustelupalstalle tai ehdottakaa vankeus ja homous -palstan perustamista ylläpidolle. Saisitte rauhassa antaa mielikuvituksen juosta siellä!

      • se rosvon

        vaikea ymmärtää ettei ole maailman napa. vankien keskuudessa on yllättävän pienimunaista porukkaa, täytyy sanoa. mutta hei, kaikki vangit eivät saa rassia työnnettyä henkilökunnan kylkeen vaikka mahdollisuuksia on. en tiedä mitä vellihousuja vai ajattelevatko he ettei kannata? ja sekö tekee henkilökunnasta sitten pienimunaisen?


      • harmistus

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itse kaipaisin asiallista keskustelua ja harmittaa, kun sulo ja kriminaalikin ovat kadonneet - en kyllä yhtään ihmettele miksi.

        Ei kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen törkeyksiä kirjoittele, joten kai kaikenmaailman sairaitakin pitäisi vaan ymmärtää, mutta edes hitunen järkeä tarkoittaisi sitä, että jättäisi homojutut ja muut törkeydet lähettämättä.


      • 1746/06
        harmistus kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itse kaipaisin asiallista keskustelua ja harmittaa, kun sulo ja kriminaalikin ovat kadonneet - en kyllä yhtään ihmettele miksi.

        Ei kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen törkeyksiä kirjoittele, joten kai kaikenmaailman sairaitakin pitäisi vaan ymmärtää, mutta edes hitunen järkeä tarkoittaisi sitä, että jättäisi homojutut ja muut törkeydet lähettämättä.

        Vangithan eivät tänne kirjoittele, koska vankilassa ei saa olla tietokoneita.
        Entisiä vankeja täällä käy jokunen.
        Vankilaleskiä myös.
        Pamppuja ilmeisesti vähän enemmän.
        Suurin osa on kuitenkin homofantasioista nauttivia pikkupoikia joilla ei ole mitään tekemistä vankilan tai vankeinhoidon kanssa, paitsi ehkä tulevaisuudessa.

        Olisiko oikeasti halukkaita siihen jo aikaisemmin väläyttämääni uuteen vankifoorumiin? Saataisiin pidettyä vähän parempi taso.


      • W.L.R

        Olenhan minäkin täällä, on tää hi-tech sitten kivaa! Toista se oli 60-luvulla kun kumottiin paskapaljuja pamppujen päälle.


      • tuo vankifoorum
        1746/06 kirjoitti:

        Vangithan eivät tänne kirjoittele, koska vankilassa ei saa olla tietokoneita.
        Entisiä vankeja täällä käy jokunen.
        Vankilaleskiä myös.
        Pamppuja ilmeisesti vähän enemmän.
        Suurin osa on kuitenkin homofantasioista nauttivia pikkupoikia joilla ei ole mitään tekemistä vankilan tai vankeinhoidon kanssa, paitsi ehkä tulevaisuudessa.

        Olisiko oikeasti halukkaita siihen jo aikaisemmin väläyttämääni uuteen vankifoorumiin? Saataisiin pidettyä vähän parempi taso.

        Mun mielestä sun idea on hyvä, mut miten noista hörhöhulluista siellä päästään eroon onkin jo toinen juttu. On kyllä paikkoja, joissa on viestivalvonta, ja asiattomuudet ei pääse läpi..

        Toi sun viestin eka vastauskin... aika tervejärkisen hommaa.

        Mutsiis, kannatan.


      • vaaakksdss
        1746/06 kirjoitti:

        Vangithan eivät tänne kirjoittele, koska vankilassa ei saa olla tietokoneita.
        Entisiä vankeja täällä käy jokunen.
        Vankilaleskiä myös.
        Pamppuja ilmeisesti vähän enemmän.
        Suurin osa on kuitenkin homofantasioista nauttivia pikkupoikia joilla ei ole mitään tekemistä vankilan tai vankeinhoidon kanssa, paitsi ehkä tulevaisuudessa.

        Olisiko oikeasti halukkaita siihen jo aikaisemmin väläyttämääni uuteen vankifoorumiin? Saataisiin pidettyä vähän parempi taso.

        vankilassa tietokoneita on tollo =) ja vieläpä saa käyttää.. Oma mieheni ainakin on hyvin perillä aina mitä esim. täälläkin kirjoitellaan. Ja elkää ihmiset tuomitko aina vankeja noin kovalla kouralla. Eiköhän meillä kaikilla ole jonkinlaisia luurankoja kaapissa, toisilla on mennyt lujempaa toisilla ei. Toiset ottaa vankila aikana opikseen toiset ei. Se on elämän pieniä monimutkaisuuksia. Mutta sen tiedän että suurin osa vangeista on hyvinkin nöyrää väkeä. Kehtaavat tunnustaa paskat tekonsa. Ja rikoksensa sovittavat. Mitä niistä jauhamaan. Eihän kukaan vatvo uskovaisen syntejäkään sen jälkeen kun hän on ne ehtoollisella sovittanu!!! menkää itteenne.


      • ...
        vaaakksdss kirjoitti:

        vankilassa tietokoneita on tollo =) ja vieläpä saa käyttää.. Oma mieheni ainakin on hyvin perillä aina mitä esim. täälläkin kirjoitellaan. Ja elkää ihmiset tuomitko aina vankeja noin kovalla kouralla. Eiköhän meillä kaikilla ole jonkinlaisia luurankoja kaapissa, toisilla on mennyt lujempaa toisilla ei. Toiset ottaa vankila aikana opikseen toiset ei. Se on elämän pieniä monimutkaisuuksia. Mutta sen tiedän että suurin osa vangeista on hyvinkin nöyrää väkeä. Kehtaavat tunnustaa paskat tekonsa. Ja rikoksensa sovittavat. Mitä niistä jauhamaan. Eihän kukaan vatvo uskovaisen syntejäkään sen jälkeen kun hän on ne ehtoollisella sovittanu!!! menkää itteenne.

        vankilassa tietokoneita on tollo =)



        Kerrohan sitten missä talossa saa vanki nettiä käyttää?


      • vaakssss
        ... kirjoitti:

        vankilassa tietokoneita on tollo =)



        Kerrohan sitten missä talossa saa vanki nettiä käyttää?

        kyllä niitä eri ohjaajien ym. henkilöstön huoneissa saa käyttää toisen valvonnassa.. ei tietystikkää sillain että kirjottelis kenenkään kanssa mitään, vaan ihan "tietokäyttöön"


      • Anonyymi
        1746/06 kirjoitti:

        Vangithan eivät tänne kirjoittele, koska vankilassa ei saa olla tietokoneita.
        Entisiä vankeja täällä käy jokunen.
        Vankilaleskiä myös.
        Pamppuja ilmeisesti vähän enemmän.
        Suurin osa on kuitenkin homofantasioista nauttivia pikkupoikia joilla ei ole mitään tekemistä vankilan tai vankeinhoidon kanssa, paitsi ehkä tulevaisuudessa.

        Olisiko oikeasti halukkaita siihen jo aikaisemmin väläyttämääni uuteen vankifoorumiin? Saataisiin pidettyä vähän parempi taso.

        minkä takia vankilan edes pitäisi muistuttaa hotellia? Vankilassa olevista isoin osa on sielä omasta mielestään syyttä tai muiden vuoksi ja ovat ongelmissa siviilielämässä, pallo hukassa enempi vähempi. Vankiloidemme liki hotellitason majoitus onkin monelle rikoksen polulle lähteneelle luksusta. Muona ja vaatteet tulevat talon puolesta, ei tarvitse miettiä lämmityskuluja ja ohjelmakin tarjotaan, kiinnosti eli ei.
        Vankilan tulisi toimia jonkinmoisena peloitteena, ei lomakotina. Kun olot laitettaisiin itänaapurin "hotellien" tasolle niin aika monesta pikkunilkistä tai rikosurasta haaveilevasta sukeutuisi lainkuuliainen kansalainen. Lisää vettä ja leipää.


    • miätittiin

      täs muutama hörhö kans. voitasko me kerää joku kolehti teil tai jotai. autettais vähä tos vastuus ja korvauksis. hessu huutaa et se laittas kai5e. mistähän se senkin sais. marjatta huutaa terkkui kaikil

    • Kakolan WanhaRuuna

      Työntöä!!

      • Erään vangin vaimo

        Erittäin mielenkiintoista...

        Kun aloitin tämän keskustelun, en muuta osannut odottaakaan, kuin juuri näitä ala-arvoisia kirjoituksia.

        Köyhä mieli pitää ihmisillä olla, että tätä ketjua pitää jatkaa tavalla tai toisella, keksimällä parasta haukkumista vangeista ja lisäksi vankien omaisista.

        Hoh hoijaa, kyllä tämä foorumi on tarkoitettu todellakin apukoululaisille ja mielenköyhille.
        Ei täällä voi mitään asiallista vastausta mihinkään odottaa, ei todellakaan.
        No, oli miten oli,
        vaikka mitä pahaa kirjoitatte, rakastan miestäni, vaikka vanki onkin, ja täytyy sanoa, ettei hän kenestäkään koskaan puhuisi näin paljon pahaa, kuin täällä nämä "apukoulutasoiset kirjoittelijat tekevät".

        Edelleen toivotan jaksamista kaikille vankien vaimoille, tyttöystäville, sekä muille omaisille ja läheisille.

        Älkää välittäkö näistä ilkeistä kirjoituksista, noissa kirjoituksissa paljastuu ainoastaan ihmisen mielen köyhyys!!!


      • tyttö ja ystävä
        Erään vangin vaimo kirjoitti:

        Erittäin mielenkiintoista...

        Kun aloitin tämän keskustelun, en muuta osannut odottaakaan, kuin juuri näitä ala-arvoisia kirjoituksia.

        Köyhä mieli pitää ihmisillä olla, että tätä ketjua pitää jatkaa tavalla tai toisella, keksimällä parasta haukkumista vangeista ja lisäksi vankien omaisista.

        Hoh hoijaa, kyllä tämä foorumi on tarkoitettu todellakin apukoululaisille ja mielenköyhille.
        Ei täällä voi mitään asiallista vastausta mihinkään odottaa, ei todellakaan.
        No, oli miten oli,
        vaikka mitä pahaa kirjoitatte, rakastan miestäni, vaikka vanki onkin, ja täytyy sanoa, ettei hän kenestäkään koskaan puhuisi näin paljon pahaa, kuin täällä nämä "apukoulutasoiset kirjoittelijat tekevät".

        Edelleen toivotan jaksamista kaikille vankien vaimoille, tyttöystäville, sekä muille omaisille ja läheisille.

        Älkää välittäkö näistä ilkeistä kirjoituksista, noissa kirjoituksissa paljastuu ainoastaan ihmisen mielen köyhyys!!!

        Noinhan se on, ja jaksamista myös sinulle.

        Joudutko vielä pitkään odottamaan miestäsi? Minun ystäväni vapautuu kohtapuolin, ja toivon todellakin, että tämä olisi viimeinen kerta kiven sisässä. Aika näyttää.

        Myös minun tuntemani vangit eivät kirjoittelisi näiden älykääpiöiden tasoisia juttuja..


      • Erään vangin vaimo
        tyttö ja ystävä kirjoitti:

        Noinhan se on, ja jaksamista myös sinulle.

        Joudutko vielä pitkään odottamaan miestäsi? Minun ystäväni vapautuu kohtapuolin, ja toivon todellakin, että tämä olisi viimeinen kerta kiven sisässä. Aika näyttää.

        Myös minun tuntemani vangit eivät kirjoittelisi näiden älykääpiöiden tasoisia juttuja..

        Mieheni joutuu vielä n. vuoden verran olemaan vankilassa.
        Jaksamista hänelle toivon, itse toki jaksan rakastani odottaa.
        Uskon, että mieheni ei koskaan palaa vankilaan, tämä tuomio kun on ohi, meillä on tulevaisuuden suhteen asiat kunnossa ja mikä sen parempi tapa päästä siviiliin, kun on koti, vaimo ja työpaikka kun vapaus koittaa.
        Kaikki ajallaan, mutta rakkautemme kestää tämän koettelemuksen, meitä yhdistää vahva side, ja onneksi tosiaan viik.loppuisin voimme tavata ja perhetapaamisetkin pyörivät 3 viikon välein, joten ei ole niin vaikeaa, kun saa edes välillä viettää päivän ihan kahdestaankin.
        Tiedän, että tämä kokemus vaan lähentää meitä ja vahvistaa rakkauttamme, ja varmasti tuomion loputtua miehenikin osaa arvostaa avioliittoamme, koti-asioita ja rakkauttamme aivan uudella tavalla.
        Oli tosiaan kivan positiivinen tuo kirjoituksesi, tiesin ketjun aloittaessani, että vastaukset tällä foorumilla tulevat olemaan todella ala-arvoisia ja oikeaan osuin..paitsi sinä olit todella mukava poikkeus, ihminen, joka ymmärtää, että vankikin on todellakin ihminen, ja kantaa vastuun tekemästään rikoksesta istumalla tuomionsa loppuun.
        Kaikkea hyvää sinulle ja ystävällesi elämään ja oikein hyvää alkanutta kevättä.


      • tyttö ja ystävä
        Erään vangin vaimo kirjoitti:

        Mieheni joutuu vielä n. vuoden verran olemaan vankilassa.
        Jaksamista hänelle toivon, itse toki jaksan rakastani odottaa.
        Uskon, että mieheni ei koskaan palaa vankilaan, tämä tuomio kun on ohi, meillä on tulevaisuuden suhteen asiat kunnossa ja mikä sen parempi tapa päästä siviiliin, kun on koti, vaimo ja työpaikka kun vapaus koittaa.
        Kaikki ajallaan, mutta rakkautemme kestää tämän koettelemuksen, meitä yhdistää vahva side, ja onneksi tosiaan viik.loppuisin voimme tavata ja perhetapaamisetkin pyörivät 3 viikon välein, joten ei ole niin vaikeaa, kun saa edes välillä viettää päivän ihan kahdestaankin.
        Tiedän, että tämä kokemus vaan lähentää meitä ja vahvistaa rakkauttamme, ja varmasti tuomion loputtua miehenikin osaa arvostaa avioliittoamme, koti-asioita ja rakkauttamme aivan uudella tavalla.
        Oli tosiaan kivan positiivinen tuo kirjoituksesi, tiesin ketjun aloittaessani, että vastaukset tällä foorumilla tulevat olemaan todella ala-arvoisia ja oikeaan osuin..paitsi sinä olit todella mukava poikkeus, ihminen, joka ymmärtää, että vankikin on todellakin ihminen, ja kantaa vastuun tekemästään rikoksesta istumalla tuomionsa loppuun.
        Kaikkea hyvää sinulle ja ystävällesi elämään ja oikein hyvää alkanutta kevättä.

        Kiitos ja hyvää kevättä sinullekin : )

        Hienoja ajatuksia sinulla ja kyllähän tosi rakkaus pienen - ja isommankin - eron kestää!

        Minun tuntemani vangit ovat ystävällisiä, eivätkä millään tavalla "tyhmiä". Jotkut heistä ovat kovissa kivitaloissa, ja mahtuuhan niihin paikkoihin kaikennäköisiä tyyppejä - kuten tänne toisellekin puolelle.

        Meistä jokainen tekee typeryyksiä elämänsä aikana, toiset vakavampia kuin toiset, mutta kukaan ei voi väittää olevansa erehtymätön tai täydellinen. Vangit ovat ihmisiä, ja jokaisen kanssa täysin samanarvoisia.. jonka johdosta vankien asemaa tulisi monellakin tavalla parantaa tässä meidän hyvinvointiyhteiskunnassa.


      • Erään vangin vaimo
        tyttö ja ystävä kirjoitti:

        Kiitos ja hyvää kevättä sinullekin : )

        Hienoja ajatuksia sinulla ja kyllähän tosi rakkaus pienen - ja isommankin - eron kestää!

        Minun tuntemani vangit ovat ystävällisiä, eivätkä millään tavalla "tyhmiä". Jotkut heistä ovat kovissa kivitaloissa, ja mahtuuhan niihin paikkoihin kaikennäköisiä tyyppejä - kuten tänne toisellekin puolelle.

        Meistä jokainen tekee typeryyksiä elämänsä aikana, toiset vakavampia kuin toiset, mutta kukaan ei voi väittää olevansa erehtymätön tai täydellinen. Vangit ovat ihmisiä, ja jokaisen kanssa täysin samanarvoisia.. jonka johdosta vankien asemaa tulisi monellakin tavalla parantaa tässä meidän hyvinvointiyhteiskunnassa.

        Toki aito ja oikea,tosi rakkaus kestää,eron, olipa se sit tosiaan pitkä tai lyhyt.

        Tunnen myös paljon vankeja, ja täytyy kyllä myöntää, etteivät he koskaan päästäisi suustaan moisia törkeyksiä, kun vertaa tämän footumin ääliöihin ja heidän provosoiviin kirjoituksiinsa. Lapsiraukat..

        Olen myös samaa mieltä, että saisivat todellakin kivitaloissa varsinkin oloja parantaa; oma miehni on avotalossa ja siellä kaikki on sujunut erittäin hyvin ja moitteettomasti hänellä.

        Kevättä ja aurinkoa lämpöiseen sydämeesi :)


    • Sulo.S

      Täällä uhoaa murkkutasoset finninaamat joitten mielipiteillä ei ole mitään merkitystä. Ne purkaa pahaa oloaan ja mikäpä on helpompi kohde kuin vanki, hän ei pääse nettiin ja on siinä mielessä puolustuskyvytön.
      Pusikosta myös huudellaan ja ollaan niin polleita. Kuitenkin kasvokkain mielistellään tai ovat hiljaa, nilviäiset.

      Olen itsekin ollut vankilassa monta kertaa, oikeissa kivitaloissa. Nyt ne on historiaa.

      Jumala antaa anteeksi.
      Yhteiskunta antaa anteeksi.
      ihmiset antavat anteeksi,
      mutta juntti ei anna anteeksi,
      vaikka asia ei koske sitä.

      Voimia sulle vangin vaimo ja älä anna tän kakkapalstan pahoittaa mieltäs!

      • Erään vangin vaimo

        Voi,tulin niin hyvälle tuulelle, kun annoit pitkästä aikaa kuulua itsestäsi.

        Olen tätä palstaa seurannut ja ei tänne kyllä minkäänlaisia asiallisia viestejä kannata laittaa, ainakaan siinä toivossa, että joku täällä ymmärtäisi..tietenkin sinunlaisia poikkeuksia onneksi löytyy.

        Sinun kirjoituksiasi olen paljon lukenut, olet niin ymmärtäväinen, koska olet itse myös vankilassa ollut ja kokenut senkin puolen elämästä.

        Kunnioitan sinua Sulo, kirjoitit todellakin asiaa, en enää mieltäni pahoita noiden ilkeiden kirjoitusten vuoksi,tuollaiset kirjoittelijat ovat todellakin ala-arvoisia ja varmasti myös vailla minkäänlaisia tunteita.

        Heihin ei päde ainakaan se, että "rakasta lähimmäistä, niinkuin itseäsi", mutta tiesin jo ketjua aloittaessa, kuinka kirjoitukseeni reagoidaan ja olen tässä jopa huvittuneena seurannut joutavia uhoamisia.

        Hyvähän täällä on pullistella, mut tosipaikan tullen nuo reppanat olisivat varmasti kovin hiljaisia, kun päiväksikin itse joutuisivat linnaan, siellä se pikimmiten tulisi äitiä ikävä ja ei yksikään siellä ainakaan uhota uskaltaisi :))

        Kaikkea hyvää eläämääsi Sulo ja oikein hyvää alkanutta kevättä.


    • Anonyymi

      Vankeja kannattaa kohdella sen mukaisesti, millaista kohtelua saaneen ihmisen haluaa naapuriinsa. Lyötyä ei kannata lyödä. Suosittelen kaikkia lukemaan ”Naisvankilan pomo”- kirjan

    • Anonyymi

      Minunkin mies on suorittamassa tuomiota. Olen joutunut irtisanotumaan työstäni kun muut eivät ole ymmärtäneet mieheni asemaa. Hän on rikoksensa tehnyt ja nyt siitä kärsii. Muut ihmiset näkee vain hänen tekonsa eivätkä hänen sisintään. Kyllä ihan jokainen voi nyky aikana saada tuomion lapsen hyväksikäytöstä. Ei se ole mikään syy syrjiä!!!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe