Kumpi käsi

Mistä/millon tietää kumpi kätinen lapsesta tulee? Itse olen huomannut että 1v3kk tyttöni ottaa tavaroita vastaan vasemmalla mutta antaa oikealla. Itse olen sitä mieltä että kumpi kätinen tahansa, aina on rakas minulle. Minua itseä on yritetty saada oikea kätiseksi ja tämä yrittäjä oli oman isäni äiti, ja hän yritti tehdä näin koska ennen vanhaan lasten piti kuulemma olla oikeakätisiä
1397
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Meillä poika oli vahva vasuri pari vuotiaana. Suvusta löytyy paljon vasenkätisiä, joten ei ollut mitään ongelmaa. Kolme-neljä vuotiaana havaitsin lapsen olevan sekakätinen. Kysyin neuvolassa asiasta niin sanoivat että yleensä vasta viisi-kuusivuotiaana kätisyys vakiintuu. Joten odottelin rauhassa.

Eskarissa sitten oikea käsi vakiintui käyttöön. Ilman että kukaan puuttui mitenkään kehitykseen. Enää seitsemän vuotiaasta pojastamme ei huomaa että olisi joskus käyttänyt pelkästään vasenta kättään.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

sasa1981 kirjoitti:

Mistä/millon tietää kumpi kätinen lapsesta tulee? Itse olen huomannut että 1v3kk tyttöni ottaa tavaroita vastaan vasemmalla mutta antaa oikealla. Itse olen sitä mieltä että kumpi kätinen tahansa, aina on rakas minulle. Minua itseä on yritetty saada oikea kätiseksi ja tämä yrittäjä oli oman isäni äiti, ja hän yritti tehdä näin koska ennen vanhaan lasten piti kuulemma olla oikeakätisiä

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu