Ajattelin alunperin aloittaa opiskelut syksyllä teknillisessä yliopistossa (olettaen että pääsen sisään). Armeija olisi kuitenkin edessä tammikuussa 2008 ja olenkin vähän miettinyt onkohan se sittenkään järkevää mennä vajaaksi puoleksi vuodeksi opiskelemaan jonka jälkeen pitäisi pitää taukoa vähintään puoli vuotta (paikkakunnanvaihdos ym. olisi edessä). Sen sijaan ajattelin, olisiko mahdollista/järkevää hakea paikalliseen yliopistoon opiskelemaan esimerkiksi matematiikkaa tuoksi vajaan puolen vuoden jaksoksi ja siirtää teknilliseen menoa vuodeksi eteenpäin? Mitä suosittelisitte? Vai mitenkä ylipäätään yliopistolla suhtaudutaan jos sinne menee asenteella "opiskelen nyt vähän aikaa ja lähden sitten pois"? Mitään välivuottakaan ei oikein innostaisi pitää eikä armeijaan menoa lykätä.
Kiitoksia vastauksista.
Puoleksi vuodeksi opiskelemaan
4
760
Vastaukset
- Salmo salar
Suosittelisin, että haet vaikkapa puoli vuotta lykkäystä ja suoritat perusopintosi tuon ensimmäisen vuoden aikana. Ne kuitenkin vaaditaan todennäköisesti pohjatiedoiksi kaikille jatkokursseille.
- napppi
puolen vuoden jälkeen... Ei sitä kukaan estä.
- minä_
Etsit puolustusvoimien sivuilta lomakkeen jossa anot erän vaihtoa ja haet jo II/07, kun melko moni siihen erään määrätty kaveri hakee lykkäystä niin vapaita paikkoja saattaa olla jos nyt tässä pian hakee. Muutama kaveri on tuolla saanut aikaistettua intin heti kirjoitusten jälkeiseen kesään jolloin ei opiskelut mene intin takia niin sekaisin.
- tuleva biologi(?)
Itellä samat suunnitelmat eli puol vuotta opiskelua (toivottavasti) yliopistossa ja sitten armeijaan. Meidän yleensä hyvin asioista perillä oleva opinto-ohjaajamme suositteli, että teen asiat juuri näin. Puolessa vuodessa ehtii jo hiukan näkemään onko tämä ala se mu juttu, vai pitääkö vaihtaa. Eiköhän se poiskelupaikka siellä säily, vaikka armeijaan välillä meneekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307