VAKUUTUS ASIAA

kilpailuttaja

Moottori pyörien vakuutusten hinnat on pudonnut viime aikoina aika paljon mutta hinnoissa on suuriakin eroja. Netissä tehdyt tarjouspyynnöt eivät ole lähelläkään niitä hintoja millä vakuutusasiamiehet myyvät vakuutuksen.Vakuutus hintoja kannattaa kilpailuttaa niin että käy itse paikanpäällä ja pyytää tarjouksen on siinä vähän enemmän vaivaa mutta säästöäkin tulee jopa useita satasia vuodessa.Millaisilla hinnoilla olette saaneet pyöriin vakuutukset.
Itse sain 290kg/100 kw koko vuoden täyskasko vähän yli 200€

70

7731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzuki 650

Liikennevakuutus osakaskolla
      Helppo laskea
      3kk =300 e
      6kk =600 e

37 kw ---200kg

talvella en aja

Ensimmäinen lasku antaa viitteitä tulevasta.

Luulen että ensi vuonna viisaampi
      minne hinnat asettuvat?

• kallis

toihan on ihan sika kallis

• suzuki 650
        kallis kirjoitti:

ensin luvattiin n 40e kk
        12x 40= 480 e vuodessa

mutta pitää katsoa mihin asettuu

sulla pelkkä täyskasko ?
        onko siinä pakollinen liikennevakuutus myös
        ne kun erillisiä .

aika halpa jos kokovuosi

• kallis
        suzuki 650 kirjoitti:

ensin luvattiin n 40e kk
        12x 40= 480 e vuodessa

sulla pelkkä täyskasko ?
        ne kun erillisiä .

aika halpa jos kokovuosi

liikenne vakuutus on tietysti erikseen riippuen boonuksista noin 200-350€ .
        Kaskon kanssa voi ja pitää kilpailuttaa kun niitä boonuksia saa melkein aina 70%

• odottajaa
        suzuki 650 kirjoitti:

ensin luvattiin n 40e kk
        12x 40= 480 e vuodessa

sulla pelkkä täyskasko ?
        ne kun erillisiä .

aika halpa jos kokovuosi

jos olet aloittelija -60% hinnasta pois
        niin niin eipä ole kallis.

• kaava....

on se että perseaukisille kaikki on kallista... Minkä sille voi muuta kuin koittaa hankkia täppiä?

• artza82
        kallis kirjoitti:

diiba daaba..

tossa turvassa oli ihan kilpailu kykyset hinnat ku otti vakuutus äijän kotosalla käymään ja se viel et siel kasvaa liikenne puolen bonarit 145vrk:ssa 10 pinnalla ja lähtöön sai normi 20% ja kaskoon sen 70% kannataa kysellä..

• on aivan järjetön.

Täysin käsittämätöntä luokkaa toi maksusi. Kiertäisin moisen yhtiön kaukaa. Tuollainen summa ei ole enää mikään vakuutusmaksu, vaan törkeä varkaus.

• on aivan järjetön. kirjoitti:

Täysin käsittämätöntä luokkaa toi maksusi. Kiertäisin moisen yhtiön kaukaa. Tuollainen summa ei ole enää mikään vakuutusmaksu, vaan törkeä varkaus.

Jos kaveri ajaa vain 3-4kk vuodessa kannattaa ottaa seisonta-ajallinen vakuutus vaikkapa Ifistä ennen kuin seisonta-ajaton esimerkiksi Pohjolasta.
        Itse kylläkin aion vaihtaa pois Ifistä, koska ajan enemmän. Toiseks, on kiva päästä ajelemaan milloin vaan, esimerkiksi nyt ottaa pattiin, kun mopo seisoo ja on ollut ajokelejä. Laskin, että noin 5 kk ajoajalla nuo edellä mainitut yhtiöt olisivat mulle ihan saman hintaisia.
        Asetelmaan vaikuttaa tietty mopon ikä/teho/paino yms, mutta ainakin mun vanhalla Zetorilla on tämmöttis.

• suzuki 650
        Laaksonenster kirjoitti:

Jos kaveri ajaa vain 3-4kk vuodessa kannattaa ottaa seisonta-ajallinen vakuutus vaikkapa Ifistä ennen kuin seisonta-ajaton esimerkiksi Pohjolasta.
        Itse kylläkin aion vaihtaa pois Ifistä, koska ajan enemmän. Toiseks, on kiva päästä ajelemaan milloin vaan, esimerkiksi nyt ottaa pattiin, kun mopo seisoo ja on ollut ajokelejä. Laskin, että noin 5 kk ajoajalla nuo edellä mainitut yhtiöt olisivat mulle ihan saman hintaisia.
        Asetelmaan vaikuttaa tietty mopon ikä/teho/paino yms, mutta ainakin mun vanhalla Zetorilla on tämmöttis.

Laskun tultua näyttää seisonta-ajallinen vakuutus
        osakaskolla
        3kk =255 euroa
        4kk =340 euroa
        6kk =510
        20% bonus näin alussa ja liiton alennus..
        Kun en aja talvella tällä mallilla
        endurolla erijuttu.

Vaikka tuo kevätkin näyttäisi tulevan aikaisin.
        Hyvää matkaa kaikille.

• järjetön vaikka
        suzuki 650 kirjoitti:

Laskun tultua näyttää seisonta-ajallinen vakuutus
        osakaskolla
        3kk =255 euroa
        4kk =340 euroa
        6kk =510
        20% bonus näin alussa ja liiton alennus..
        Kun en aja talvella tällä mallilla
        endurolla erijuttu.

Vaikka tuo kevätkin näyttäisi tulevan aikaisin.
        Hyvää matkaa kaikille.

et ajaisi kuin kuukauden tai viikon vuodessa. Vaihda hyvä ihminen yhtiötä, ellet sitten nauti siitä että sua riistetään. Mua ihmetyttää yleensäkin nämä höpinät: että riippuu paljonko ajat ja miten monta kuukautta. Vuosimaksu on vuosimaksu ja jos se toisessa on kolminkertainen kuin toisessa niin se on. Jos taas ei aja kuin kuukauden vuodessa niin sitten ei aja. Tottakai on halvempaa ajaa kuukausi ja maksaa siitä 100 euroa kuin ajaa vuosi ja maksaa 370 euroa. Mutta sen todellisen vuosimaksun pystyy kyllä laskemaan helposti. Itse ajan 8 kk vuodessa. Eikä tarvi mitään seisonta-aikoja. Ajan sillon kun huvittaa ja kelit antaa myöten. Jos minä ajaisin vain kuukauden, niin en maksaisi siitä kun alle 30 euroa. Jos ei sellasta tarjousta tule, niin sitten ei ajeta ollenkaan. Tuskin se kuukauden vuodessa niin paljon kehnompi kuski on kuin muutkaan, että siitä pitäisi rangaista. Vai onko jossain tilasto joka sanoo että vähän ajava aiheuttaa onnettomuuksia enemmän kuin paljon ajava? Ristiriitaista kuin kaikki muutkin asiat tässä suomessa.

• suzuki 650
        järjetön vaikka kirjoitti:

et ajaisi kuin kuukauden tai viikon vuodessa. Vaihda hyvä ihminen yhtiötä, ellet sitten nauti siitä että sua riistetään. Mua ihmetyttää yleensäkin nämä höpinät: että riippuu paljonko ajat ja miten monta kuukautta. Vuosimaksu on vuosimaksu ja jos se toisessa on kolminkertainen kuin toisessa niin se on. Jos taas ei aja kuin kuukauden vuodessa niin sitten ei aja. Tottakai on halvempaa ajaa kuukausi ja maksaa siitä 100 euroa kuin ajaa vuosi ja maksaa 370 euroa. Mutta sen todellisen vuosimaksun pystyy kyllä laskemaan helposti. Itse ajan 8 kk vuodessa. Eikä tarvi mitään seisonta-aikoja. Ajan sillon kun huvittaa ja kelit antaa myöten. Jos minä ajaisin vain kuukauden, niin en maksaisi siitä kun alle 30 euroa. Jos ei sellasta tarjousta tule, niin sitten ei ajeta ollenkaan. Tuskin se kuukauden vuodessa niin paljon kehnompi kuski on kuin muutkaan, että siitä pitäisi rangaista. Vai onko jossain tilasto joka sanoo että vähän ajava aiheuttaa onnettomuuksia enemmän kuin paljon ajava? Ristiriitaista kuin kaikki muutkin asiat tässä suomessa.

Teen henkilökohtaisen käynnin eri vakuutus yhtiöön.

Kun on noita kulkupelejäkin kertynyt
        auto , mopo ja moottoripyörä
        vaikka kaikki halvempaan yhtiöön.

kiitos sinnikkyydestäsi.

• suzuki 650
        järjetön vaikka kirjoitti:

IF eivät olleet huomioineet teho-paino suhdetta

(37kw / 200kg)

kerkesin jo maksaa enimmäisen maksun hyvittävät sen.

6kk nyt 243 euroa

• on vieläkin
        suzuki 650 kirjoitti:

IF eivät olleet huomioineet teho-paino suhdetta

(37kw / 200kg)

kerkesin jo maksaa enimmäisen maksun hyvittävät sen.

6kk nyt 243 euroa

mutta oikeaan suuntaan menossa. Olen myös sitä mieltä, että varmaan ovat huomioineet mutta yrittivät muuten vaan... ne on tietokoneet jotka laskee mutta sun tapauksessa joku ahne paska on työntänyt sormensa näppäimistöön ja yrittänyt vetää enemmän mitä "laki sallii rosvota".

• GGg
        Laaksonenster kirjoitti:

5, 6 ja 7 kk ajoajalla ovat vielä kalliimpia itsellä, kilpailutin kaikki firmat taas. Vasta 8 kk ajoaika tulisi halvemmaksi seisonta-ajattomalla - näin aivan loppuun asti, kunnes TURVA tarjosi niin halvan, että sillä voi ajaa pidempäänkin. Eli on voimassa ympäri vuoden, mutta 1.4 - 30.10 saa seisontahyvitystä halutessaan. Sama systeemi kuin Tapiolassa.

• pörinäkärpäsen purema

paino 319/92kw, ifillä liikenne täyskasko n.1500€ vuosi, fenniassi 830€ sama vakuutus. kaskoon 70 % ja olikohan liikenteeseen 20% .. turvasta tulossa tarjous, minkä tiedän alittavan molemmat kirkkaasti...

ps. tyhmä ei ole se joka kysyy ja kilpailuttaa ja asiakas on aina oikeassa....

• SittenTapiola

Turvassa ja tapiolassa täysin sama hinta kun laskee hinnan uudelle asiakkaalle.
        74kw/230Kg

• Kilipailuttaja
        SittenTapiola kirjoitti:

Turvassa ja tapiolassa täysin sama hinta kun laskee hinnan uudelle asiakkaalle.
        74kw/230Kg

Ei ole, pyysin molemmilta tarjoukset ja Turva oli vielä 35 e halvempi liikennevakuutuksen osalta ja 30 e kaskon ostlta. Tapiola oli kyllä toiseksi halvin.

• zz-top

pohjolasta sain 1300 yamahan vakuutukset 624€ vuosi liikenne ja täys kasko.

• Honda X4

ympärivuotinen liikennevakuutus ja isokasko yht. n. 350 €. Ei paha mutta olenkin niille hyvä ja harmiton asiakas.

• 2x X4
        Honda X4 kirjoitti:

ympärivuotinen liikennevakuutus ja isokasko yht. n. 350 €. Ei paha mutta olenkin niille hyvä ja harmiton asiakas.

No HU HU! taitat tarkottaa kuukausi maksua... Ei koko vuoden vakuutukset voi olla tollasii... Ei ainakaan PK seudulla...

• aktt
        2x X4 kirjoitti:

No HU HU! taitat tarkottaa kuukausi maksua... Ei koko vuoden vakuutukset voi olla tollasii... Ei ainakaan PK seudulla...

Edellisellä kaverilla on suzuki x-4 125cc.sitten ymmärrän nuo hinnat!

• cebaristi
        aktt kirjoitti:

Honda CBR 1000F
        Pohjantädestä seisonta-ajaton liikennevakuutus 490/vuosi bonuksia 25%
        peruskasko 308/vuosi bonuksia 60%.

vastaavat Savage Ls650
        Kasko 262/vuosi/ liikenne 198/vuosi ja seisonta-ajaton vakuutus myöskin.
        bonukset 20/60%

• ollut lähes
        2x X4 kirjoitti:

koko totuus pähkinänkuoressa. Onhan minulla tosin puhdas kolarihistoria 70-luvun alusta lähtien eli täydet bonukset. Ja paljon muitakin yrityksen ja omia vakuutuksia Pohjolassa. Mutta totta joka sana.

• aikoinaan
        aktt kirjoitti:

Suzukin X-4 mallia vielä olemassakaan kun aloittelin. Sinä taisit tyylistäsi päätellen olla silloin vasta toiveikas pilke isäsi silmäkulmassa.

• Pohjolan mies alensi
        ollut lähes kirjoitti:

koko totuus pähkinänkuoressa. Onhan minulla tosin puhdas kolarihistoria 70-luvun alusta lähtien eli täydet bonukset. Ja paljon muitakin yrityksen ja omia vakuutuksia Pohjolassa. Mutta totta joka sana.

Kannattaa listata kaikki omat vakuutukset ja keskittää. Ainakin oma vakuutusmaksu tippui n. 200 euroa kun selvitin kaikki mahdolliset alennukset.

• aktt
        aikoinaan kirjoitti:

Suzukin X-4 mallia vielä olemassakaan kun aloittelin. Sinä taisit tyylistäsi päätellen olla silloin vasta toiveikas pilke isäsi silmäkulmassa.

silloin valehtelijoitakaan niin paljon.Koska vaikka kuinka olen tarjouksia pyytänyt,ja pohjolastakin kysellyt hondan x-4 niin ei se likikään tuota hintaa ole ollut.Olen ajellut 35v ilman vahinkoakaan,niin luulisin että kuuluisin myös siihen ns harmittomiin asiakkaisiin.Jos olet vakuutuksesi kaskolla vuodeksi saanut tuohon hintaan,olet kyllä ihmemies.Maksan autoni vakuutustakin enemmän vuodessa!

• "ihmemiehen"
        aktt kirjoitti:

silloin valehtelijoitakaan niin paljon.Koska vaikka kuinka olen tarjouksia pyytänyt,ja pohjolastakin kysellyt hondan x-4 niin ei se likikään tuota hintaa ole ollut.Olen ajellut 35v ilman vahinkoakaan,niin luulisin että kuuluisin myös siihen ns harmittomiin asiakkaisiin.Jos olet vakuutuksesi kaskolla vuodeksi saanut tuohon hintaan,olet kyllä ihmemies.Maksan autoni vakuutustakin enemmän vuodessa!

kohteliaisuudeksi. Ei minun tarvinnut edes tinkiä könttähintaa, konttorin tuttu rouva tarjosi tuota hintaa kun tiesi tyylini ja taustani. Veikkaan että halvimman perässä juoksijoille ja muille poukkoilijoille karu todellisuus koittaa jo tänä vuonna. Toisaalta vakuutusyhtiöt kyllä pitävät jatkossakin kiinni hyvistä asiakkaistaan.

• vakuutus pohjolasta.
        Honda X4 kirjoitti:

ympärivuotinen 800 cc pyörälle alle 400 euroa vuosi. Osakasko 80 euroa. Nyt on liikennevakuutus jo selvästi alle tuon 400 euron kun bonuksiakin taas alkoi kertymään. Niin, olihan mulla niitä bonuksia jo se suurin mahdollinen monia vuosia, mutta kun sen muutaman vuoden takaisen järjestelmäuudistuksen takia ei voinut enää vaihdella auton ja pyörän välillä. Siirsin ne autoon mikä oli suuri virhe. Nyt on autossa 70 ja pyörässä 35. Ilman kolareita olen ajellut jo yli 30 vuotta, mutta vakuutusyhtiöt tekivät minusta tunarin yhdessä yössä. Suomi on siis oikeusvaltio?

• suzuki 650

jos jotain kiinnostaa niin kummankin asiakas.

Nordea osakasko 87,75 euroa/v alennuksineen
      IF osakasko 42,12 euroa/v alennuksineen

erotus 45,63

kummassakin omavastuu 150 e

• osakaskoissa

Noissa kannattaa kiinnittää huomiota osakaskon kattavuuteen.

Minusta näyttää, että IF:n osakasko halvimmillaan kattaa vain varkauden, palon ja hirvikolarit.

Esim. Pohjola: hirvi-, palo-, varkaus,- oikeusturva.
        Nordea: Edellisten lisäksi ulkomaan vastuuturva ja autoturva.
        Tapiola & Turva: käsittääkseni enemmän tai vähemmän samat kuin Nordealla (autoturva alle 10 vuotiailla pyörillä) plus vielä ilkivaltaturva. Tämä viimeksimainittu puuttui muilta, halusin itselleni moisen vaikka maksoikin sitten noin 105 euroa per vuosi (omavastuu 150 euroa).

Varusteiden korvattavuudessa voi olla myös eroja. Ainakin tuossa Tapiolassa oli ajovarusteet osakaskon piirissä.

• Kilipailuttaja
        osakaskoissa kirjoitti:

Noissa kannattaa kiinnittää huomiota osakaskon kattavuuteen.

Minusta näyttää, että IF:n osakasko halvimmillaan kattaa vain varkauden, palon ja hirvikolarit.

Esim. Pohjola: hirvi-, palo-, varkaus,- oikeusturva.
        Nordea: Edellisten lisäksi ulkomaan vastuuturva ja autoturva.
        Tapiola & Turva: käsittääkseni enemmän tai vähemmän samat kuin Nordealla (autoturva alle 10 vuotiailla pyörillä) plus vielä ilkivaltaturva. Tämä viimeksimainittu puuttui muilta, halusin itselleni moisen vaikka maksoikin sitten noin 105 euroa per vuosi (omavastuu 150 euroa).

Varusteiden korvattavuudessa voi olla myös eroja. Ainakin tuossa Tapiolassa oli ajovarusteet osakaskon piirissä.

Ei se ole noinkaan yksinkertaista. Firmoilla on 1-3 eri osakaskoa valittavinaan, ei pelkästään yhtä tyyppiä per firma kaikilla. Eli ei voi tehdä tuollaista listaa, mutta olet oikeassa, että eroja on.

Itse huomasin vertailussa hinnat 50 - 100 euroa. 100 euron osakaskot olivat kattavia, mutta Turvalta halvin 70 euroa ja siihenkin kuului myös ilkivalta (sekä autopalvelu ja oikeusturva) perinteisten palo/hirvi/varkaus lisäksi.

Yksinkertaisin osakasko on pelkästään palo/hirvi. Näitäkin on muutamalla firmalla.

• vakuutuksien hintoja

Muutan moottoripyörän liikennevakuutuksen ja kaskon Lähivakuutukseen. Oli halvempi kuin Pohjolassa. Tullut uusi tuote.

• asiakas.

Höpö höpö! Mulla kallistui lähivakuutuksessa viime vuodesta n. 25% ja sehän tarkoittaa suomeksi vaihtoa toiseen yhtiöön.

• home
        asiakas. kirjoitti:

Höpö höpö! Mulla kallistui lähivakuutuksessa viime vuodesta n. 25% ja sehän tarkoittaa suomeksi vaihtoa toiseen yhtiöön.

No se riippu vähän siitäkin jos on tullut töpeksittyä niin hinta kuulukin nousta tai jos olet vaihtanut pyörän toisenlaiseen.
        Omalla kohdalla lähivakuutus teki kyllä halvimman tarjouksen ja vakuutukset vaihtuu sinne.

• sama kärsinyt
        home kirjoitti:

No se riippu vähän siitäkin jos on tullut töpeksittyä niin hinta kuulukin nousta tai jos olet vaihtanut pyörän toisenlaiseen.
        Omalla kohdalla lähivakuutus teki kyllä halvimman tarjouksen ja vakuutukset vaihtuu sinne.

Minulla on kyllä ihan sama laite kuin viime vuonnakin ja kun bonuksetkin ovat edelleen tapissa 70/70 niin kyllä sen vakuutuksen hinnan on pitänyt lallistua...

• Bandit 1200

Olisi toivomisenvaraa oikeinkirjoituksessa. Yhdyssanat, pilkutus ja yleensä oikeinkirjoitussääntö...

• nenäPian?

Tulit sit kerjäämään verta nenästä vai?

• luovuttaja käsivarresta..heh
        nenäPian? kirjoitti:

Tulit sit kerjäämään verta nenästä vai?

Ei hukata verta käyn luovuttamassa
        4 kertaa vuodessa menee tarpeeseen.

Tee sinäkin niin.

• Kypsynyt
        luovuttaja käsivarresta..heh kirjoitti:

Tee sinäkin niin.

Nyt tämä asia johtaa pois vakuutus asiasta
        ,joten palataan taas asiaan?!?

• herralta itseltään
        luovuttaja käsivarresta..heh kirjoitti:

Tee sinäkin niin.

mennä se pilkutus ja oikeinkirjoitus hieman väärin. Mutta väliäkös tuolla. Olisiko syytä harventaa niitä verenluovutuskertoja ?

• luovuttaja
        herralta itseltään kirjoitti:

mennä se pilkutus ja oikeinkirjoitus hieman väärin. Mutta väliäkös tuolla. Olisiko syytä harventaa niitä verenluovutuskertoja ?

Ei ole väliä
        kun veri riittää silti päähän saakka.

Mutta jatketaan varsinaisesta asiasta
        piristi tuo pikkuinen riita kun tämä asia jäi junnaamaan paikalleen jos löydettäisiin se
        paras vakuutusyhtiö ?

• kunnon sota
        luovuttaja kirjoitti:

Ei ole väliä
        kun veri riittää silti päähän saakka.

Mutta jatketaan varsinaisesta asiasta
        piristi tuo pikkuinen riita kun tämä asia jäi junnaamaan paikalleen jos löydettäisiin se
        paras vakuutusyhtiö ?

aina puhdistaa ilmapiiriä. Vähäksi aikaa. ;-)
        Mitä noihin vakuutusyhtiöihin tulee, niin ainakin minä olen saanut halvimman Pohjolasta. Mutta heti kun myös vakuutusala vapautuu kilpailulle, eritoten siten, että tänne pääsee myös ulkomaiset yhtiöt, niin en mieti sekuntiakaan vaan vaihdan heti. Suomalaiset yhtiöt ovat harrastaneet kautta aikojen moottoripyöräilijöiden "laillista rosvoamista".

• vammaisia!
        kunnon sota kirjoitti:

Mitä noihin vakuutusyhtiöihin tulee, niin ainakin minä olen saanut halvimman Pohjolasta. Mutta heti kun myös vakuutusala vapautuu kilpailulle, eritoten siten, että tänne pääsee myös ulkomaiset yhtiöt, niin en mieti sekuntiakaan vaan vaihdan heti. Suomalaiset yhtiöt ovat harrastaneet kautta aikojen moottoripyöräilijöiden "laillista rosvoamista".

Voisimme tietysti itsekin olla alentamassa noita vakuutusmaksuja. Vuden 2005 saldoa:
        - 2/3 kevarin kanssa onnettomuuksiin joutuneista humalassa ja kaikista 22%
        - kuolemaan johtaneissa mp-onnettomuuksissa 2/3 ajoi ylinopeutta onnettomuushetkellä
        - 72% mp-kuolemista ja 41% loukkantumisista johtui tieltä suistumisista

Vuonna 2005 liikennevakuutusten kulut olivat 4.5 miljoonaa euroa suuremmat kuin niiden tuotot, joten ei ole odotettavissa vakuutusmaksujen laskua, ennenkuin vaarallisimmat kuskit on liikenteestä kitketty!

• voitto kotiin
        kunnon sota kirjoitti:

Pitäähän yhtiöiden saada voittoa mutta
        mutta kilpailu näyttää oikean hintatason.

Minulla kaikki vakuutukset keskitetty yhteen yhtiöön.
        jokin vakuutus hieman kalliimpi mutta kokonaishinta
        edullisempi kuin muisssa.

kysytty myös muilta tarjouksia
        näin pysyy mukana hinnoissa.

• ajattelet.
        vammaisia! kirjoitti:

Voisimme tietysti itsekin olla alentamassa noita vakuutusmaksuja. Vuden 2005 saldoa:
        - kuolemaan johtaneissa mp-onnettomuuksissa 2/3 ajoi ylinopeutta onnettomuushetkellä

Vuonna 2005 liikennevakuutusten kulut olivat 4.5 miljoonaa euroa suuremmat kuin niiden tuotot, joten ei ole odotettavissa vakuutusmaksujen laskua, ennenkuin vaarallisimmat kuskit on liikenteestä kitketty!

Tuota samaa sontaa olen kuullut koko sen ajan jonka olen moottoripyörällä ajellut. Yli 30 vuotta. Tosiasia on se, että suomessa vakuutusmaksuissa on yhtiön sisäisiä kuluja 30% ja vakuutusmaksuveroa lähes saman verran. Silti homma näyttää kannattavan varsin hyvin. Saksassa maksu on murto-osa suomen vastaavaan. Saksassa toimiikin yksinkertainen matematiikka. Siellä maksu muodostuu maksetuista vakuutusmaksuista joista vähennetään maksettujen korvausten määrä. Suomalaisesta systeemistä ei ota pirukaan selvää. Saksassa taas tiedetään jopa se, kuinka paljon maksuja vuodessa kertyy. Sekin on suhteellisen helppoa koska liikenteessä olevien pyörien määrä on yleisessä tiedossa. Minuun ei uppoa enää suomalaisten vakuutusyhtiöiden vuosikausia jauhama paskalevy. Tota ne tarinoi aina, sattui onnettomuuksia sitten sata tai nolla. Levy on aina sama ja tuntuu uppoavan yhä kuin veitsi sulaan voihin.

• että kun jossain
        vammaisia! kirjoitti:

päin maailmaa kaatuu tornitalo niin täällä nousee vakuutusmaksut siksi, että nykyaikana yhtiöt ovat jälleenvakuuttaneet ja taas jälleenvakuuttaneet ja on olemassa myös ns, johdannaisvakuutuksia ja homma on niin sotkuinen ja perseestä ettei sitä tajua enää kukaan. Vaan suomalainen uskoo kiltisti että kun niitä "onnettomuuksia" nyt sattuu niin paljon kun kännissä ajellaan ja viinavero on niin pieni ja jne...

• ja pahasti.
        vammaisia! kirjoitti:

Miten sitten voi olla mahdollista, että Tapiolan tarjous 1650€ ja pohjolan 400€ ero on niin suuri? Molemmat siis vuosimaksuja. Sillä ei ole mitään merkitystä ajanko puoli vuotta vai ympäri vuoden, koska molemmat hinnat ovat vuosimaksuja. Korvaako siis Pohjola huonommin kun jotain sattuu? Tuskin. Veikkaan että korvaus on molemmissa sama. Toinen on vaan ahneempi ja röyhkeämpi kuin toinen. Ja mitä niihin korvauksiin tulee, niin luultavasti se on sitä samaa, että KARPOLLA ON TAAS ASIAA, ties kuinka monennen kerran saman aiheen tiimoilta.

• kaikki vakuutukseni
        voitto kotiin kirjoitti:

Pitäähän yhtiöiden saada voittoa mutta
        mutta kilpailu näyttää oikean hintatason.

Minulla kaikki vakuutukset keskitetty yhteen yhtiöön.
        jokin vakuutus hieman kalliimpi mutta kokonaishinta
        edullisempi kuin muisssa.

kysytty myös muilta tarjouksia
        näin pysyy mukana hinnoissa.

pois Tapiolasta reilu vuosi sitten. Kun bonukseni nousi sen 5% niin sieltä tulikin jo viikon kuluttua kirje jossa kerrottiin moottoripyörien vakuutusmaksujen nostosta 10 prosentilla. Että mahtaa se olla asiakasystävällinen yritys. Toki voittoa tulee ja paljon ja firma menestyy näin ollen erittäin hyvin. Mutta minusta tuon menestyksen takana on silkka riisto, asiakkaan selkänahasta.

• :-)
        kunnon sota kirjoitti:

johan niitä ulkomaalaisia yhtiöitä on suomessa ekana tulee mieleen if,nordea ja olikohan pohjolakin jollakin tavalla ja vapaitahan ne onkin tulemaan tänne kohan pääomaa löytyy joku milli..olen vain huomannut et pörssiyhtiö on kaikkein kallein..

• niitä ulkomaisia
        :-) kirjoitti:

johan niitä ulkomaalaisia yhtiöitä on suomessa ekana tulee mieleen if,nordea ja olikohan pohjolakin jollakin tavalla ja vapaitahan ne onkin tulemaan tänne kohan pääomaa löytyy joku milli..olen vain huomannut et pörssiyhtiö on kaikkein kallein..

vakuutusyhtiöitä. Suomen laki ei salli niiden toimivan täällä ja myyvän liikennevakuutuksia. Näin se vaan on. Kiitos entisen ministeri mönkäreen joka on tehnyt luultavasti ei niin julkisia sopimuksia suomalaisten vakuutusyhtiöiden kanssa. Odotan innolla sitä päivää, jolloin suomi alkaa toteuttaa itse sitä niin kovasti huutamaan palveluiden ja tavaroiden esteetöntä liikettä eu alueella. Tämä maa on kaksinaismoralismin malli esimerkki. Puhutaan yhtä ja tehdään toista.

• vetelä täällä ...
        kaikki vakuutukseni kirjoitti:

pois Tapiolasta reilu vuosi sitten. Kun bonukseni nousi sen 5% niin sieltä tulikin jo viikon kuluttua kirje jossa kerrottiin moottoripyörien vakuutusmaksujen nostosta 10 prosentilla. Että mahtaa se olla asiakasystävällinen yritys. Toki voittoa tulee ja paljon ja firma menestyy näin ollen erittäin hyvin. Mutta minusta tuon menestyksen takana on silkka riisto, asiakkaan selkänahasta.

Minä keskitän Pohjolaan muut, mutta Tapiolaan prätkävakuutukset. Kannattaa laskea todelliset kustannukset vaikka viiden vuoden ajalta, huomioiden tuo 10% bonusnousu vuodessa. Samapa tuo, tuleeko voittoa paljon tuolle firmalle, mutta kaikki vakuutusyhtiöt kilpailutettuani tuo oli itselleni selvästi edullisin. Ei tosin vielä eka vuonna, mutta kantsii katsoa vähän kauemmas. Ja tämä kokemus mulla on viime elokuulta.

• vammaisia!
        vammaisia! kirjoitti:

Ei vissiin uskottu kirjoitustani. Lisätietoa moottoripyöristä:

http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/asp/system/empty.asp?P=313&VID=default&SID=474275763750908&A=open:news:item_www:2133&S=1&C=34658

Kannattaa kiinnittää huomio siihen, että henkilövahingot on moottoripyörän vakuutuskorvauksissa 97% ja keskimäärin 33502 euroa (v. 2004). Raadot saadaan tietenkin siistimmin multiin, mutta invalideja pitää elättää vuosikymmeniä ja se jos mikä maksaa.

Lisää linkkejä:
        http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/asp/system/empty.asp?P=1593&VID=default&SID=474275763750908&S=0&C=25409
        ----------------

Joo, komea viikonloppu tulossa - pitäisköhän jo meikänkin kaivaa se prätkä esiin ...

• kilpailuttaja

Aika pitkälle päästiin ennenkuin tuli joku pissapää ja keskustelu karkas ihan muualle. Mutta toivottavasti saadaan selville halvin vakuutus yhtiö.
        EI muuta kun keltaista nestettä päähän ja baanalle niin kyllä maksaa.

• alkoi..

ei se ihmekkään jos palstalle nauretaan :))

Ja motoristejä ootte, mc-pellet 90%!

• sinäkin ensin
        alkoi.. kirjoitti:

ei se ihmekkään jos palstalle nauretaan :))

Ja motoristejä ootte, mc-pellet 90%!

se oikeinkirjoitus. Olet kaiketi jonkun vakuutusyhtiön edustaja. Veikkaan että Tapiolan, ja nyt harmittaa kun totuus on tullut esiin.

• silkasta mielenkiinnosta
        vetelä täällä ... kirjoitti:

Minä keskitän Pohjolaan muut, mutta Tapiolaan prätkävakuutukset. Kannattaa laskea todelliset kustannukset vaikka viiden vuoden ajalta, huomioiden tuo 10% bonusnousu vuodessa. Samapa tuo, tuleeko voittoa paljon tuolle firmalle, mutta kaikki vakuutusyhtiöt kilpailutettuani tuo oli itselleni selvästi edullisin. Ei tosin vielä eka vuonna, mutta kantsii katsoa vähän kauemmas. Ja tämä kokemus mulla on viime elokuulta.

vakuutusmaksulaskelman. Pari vuotta sitten oli Tapiolan hinta 1650€ koko vuosi ja Pohjolan 400€. Nyt oli Tapiolan hinta pudonnut edellisestä 1000€ mutta on silti vielä kalliimpi kuin Pohjolan. Laskelmat tein 0 bonuksilla ja koko vuodelta ilman mitään seisonta-aikoja. Omituista on tosiaan tuo Tapiolan hinnoittelu. Kuinka paljon ilmaa vakuutusmaksu onkaan sisältänyt. Onneksi on sen puljun ovet suljettu osaltani. Enkä sinne siirrä vaikka alentaisivat vielä hintojaan. On kokemusta, että ne nostavat hintojaan heti, viimeistään parin vuoden kuluttua taas reippaasti. Harrastavat vain kalastusta mutta eivät välitä suurista puheistaan huolimatta asiakkaan pysyvyydestä. Onhan noita mp vakuutuksia maksettu. En uskalla edes laskea kuinka paljon reilun 30 vuoden aikana. Täytyisi laittaa patja tuolin alle.

• vetelä täällä ...
        silkasta mielenkiinnosta kirjoitti:

vakuutusmaksulaskelman. Pari vuotta sitten oli Tapiolan hinta 1650€ koko vuosi ja Pohjolan 400€. Nyt oli Tapiolan hinta pudonnut edellisestä 1000€ mutta on silti vielä kalliimpi kuin Pohjolan. Laskelmat tein 0 bonuksilla ja koko vuodelta ilman mitään seisonta-aikoja. Omituista on tosiaan tuo Tapiolan hinnoittelu. Kuinka paljon ilmaa vakuutusmaksu onkaan sisältänyt. Onneksi on sen puljun ovet suljettu osaltani. Enkä sinne siirrä vaikka alentaisivat vielä hintojaan. On kokemusta, että ne nostavat hintojaan heti, viimeistään parin vuoden kuluttua taas reippaasti. Harrastavat vain kalastusta mutta eivät välitä suurista puheistaan huolimatta asiakkaan pysyvyydestä. Onhan noita mp vakuutuksia maksettu. En uskalla edes laskea kuinka paljon reilun 30 vuoden aikana. Täytyisi laittaa patja tuolin alle.

Nythän Tapiolasta ja Turvasta saa hyvitystä, jos ei joka kuukausi ajakaan kaudella 1.4. - 31.10 .

Mulla käy niin, että viiden vuoden aikana säästän Tapiolassa Pohjolaan verrattuna yhteensä noin 500 euroa, jos ajan aina 5kk vuodessa. Parisataa euroa säästyy, jos ajan 6kk vuodessa ja lopulta häviänkin vajaan saturaisen, jos ajan 7kk tai enemmän vuodessa. Tämä perustui todellisiin tarjouksiin, ja kaikki muut vakuutukset mulla onkin Pohjolassa, paitsi prätkän liikenne- ja bonukseton osakasko siis Tapiolassa. Eli mukana on jo esim. Pohjolan keskittämisalennukset. Toisaalta Tapiolassa tulee myöhemmin jotain omistaja-alennuksia tms., niitä en ole vielä huomionut. Mutta bonuskertymä Pohjolassa 5% ja Tapiolassa 10% per vuosi on mukana, ja lähtöbonus 20% liikennevakuutukselle (kumpikin yhtiö).

Tämä ilmastomuutos sotkee tuosta edullisuutta - ajokausi taitaa ollakin pitempi kuin alkuaan kuvittelin. Viime vuonna kausi kesti lokakuun loppuun ja nythän tässä taitaa päästä pyöräilemään jo tulevana viikonloppuna! Ja minä kun kuvittelin tosiaan entisen elämäni perusteella ajokauden jäävän viiteen kuukauteen ;-)

• ei ole edes totta.
        vetelä täällä ... kirjoitti:

Nythän Tapiolasta ja Turvasta saa hyvitystä, jos ei joka kuukausi ajakaan kaudella 1.4. - 31.10 .

Mulla käy niin, että viiden vuoden aikana säästän Tapiolassa Pohjolaan verrattuna yhteensä noin 500 euroa, jos ajan aina 5kk vuodessa. Parisataa euroa säästyy, jos ajan 6kk vuodessa ja lopulta häviänkin vajaan saturaisen, jos ajan 7kk tai enemmän vuodessa. Tämä perustui todellisiin tarjouksiin, ja kaikki muut vakuutukset mulla onkin Pohjolassa, paitsi prätkän liikenne- ja bonukseton osakasko siis Tapiolassa. Eli mukana on jo esim. Pohjolan keskittämisalennukset. Toisaalta Tapiolassa tulee myöhemmin jotain omistaja-alennuksia tms., niitä en ole vielä huomionut. Mutta bonuskertymä Pohjolassa 5% ja Tapiolassa 10% per vuosi on mukana, ja lähtöbonus 20% liikennevakuutukselle (kumpikin yhtiö).

Tämä ilmastomuutos sotkee tuosta edullisuutta - ajokausi taitaa ollakin pitempi kuin alkuaan kuvittelin. Viime vuonna kausi kesti lokakuun loppuun ja nythän tässä taitaa päästä pyöräilemään jo tulevana viikonloppuna! Ja minä kun kuvittelin tosiaan entisen elämäni perusteella ajokauden jäävän viiteen kuukauteen ;-)

vaan keino lypsää rahaa. 30 vuotta sitten piti tulla jääkausi mutta se oli kehno asia noin bisneksen teko mielessä. Hiilidioksidi on parempi. Onhan se ihan konkreettinen aine. Minä ajoin -80 luvulla ympäri vuoden ja oli pirun kylmä. Nyt ei pysty ajamaan ympäri vuotta kun on järkeä tullut päähän. Mun kannalta ilmasto on kylmentynyt tai sitten itsesuojeluvaisto on näin myöhemmällä iällä alkanut jossain määrin toimia. ;-)

• Kilipailuttaja

Tämän vuotisen kilpailutuksen tulosjärjestys itsellä (oletettu ajoaika 5 kk). Kausivakuutus on siis seisonta-ajaton, joka useimmissa laskemissani tapauksissa tulee halvemmaksi vasta kun ajokausi on 8 kk. Lopulliseen järjestykseen vaikuttaa kuitenkin myös kaskon hinta, joka sekin oli Turvassa halvin tällä kertaa. Viime- ja toissavuonna Nordea oli edullisin. Nettilaskurien ja tarjouksen välillä on ollut eroa nollasta eurosta pariin kymppiin, eli ei niin paljoa merkitystä kuin joskus on saanut lukea.

1. Turva tarjous KAUSIVAKUUTUS (mutta 1.4. - 30.10. ajalta saa tarvittaessa seisontahyvitystä)
      2. Tapiola tarjous KAUSIVAKUUTUS (mutta 1.4. - 30.10. ajalta saa tarvittaessa seisontahyvitystä)
      3. Fennia tarjous
      4. Pohjantähti nettilaskuri
      5. IF tarjous IF-sopimuksella
      6. Veritas nettilaskuri
      7. Pohjola nettilaskuri KAUSIVAKUUTUS
      8. IF tarjous ilman IF-sopimusalennusta
      9. Fennia tarjous KAUSIVAKUUTUS
      10. Pohjantähti nettilaskuri KAUSIVAKUUTUS
      - Nordea 1.4. alkaen pystyvät laskemaan tarjouksen
      - Lähivakuutus ei pyydetty kun ongelmia nettilomakkeessa

• maxman

V-Max täysteho seisonta-ajaton kasko 217€ liikenne 369€/25% boonus / vuosi ja Lähivakuutuksesta tulee myyntiin 1.4.2007.
      Eiku soittelemaan

• ilmaista...

Se tuo aprillipäivä sattuu sunnuntaiksi ...

• maxman
        ilmaista... kirjoitti:

Se tuo aprillipäivä sattuu sunnuntaiksi ...

Niinpä niin usko tai älä se on aprillipäivä.

• CaT 61

mitä tuli hintaa koko vuodelle liikennevakuutuksineen päivineen, ja mikä oli yhtiö

• vvv

V-Max täysteho 383,- koko vuosi täyskaskolla, bonukset 70/70, yhtiö Pohjola. Edellinen IF:llä, jossa maksu reilut 1000,- samoilla ehdoilla.

• että täällä
        vvv kirjoitti:

V-Max täysteho 383,- koko vuosi täyskaskolla, bonukset 70/70, yhtiö Pohjola. Edellinen IF:llä, jossa maksu reilut 1000,- samoilla ehdoilla.

uskotaan. Ei poikaset usko kun ei ole bonuksia kertynyt. Eikä muita vakuutuksia , eikä pitkää asiakassuhdetta, eikä muutenkaan kukaan tunne eikä arvosta omassa asuinpaikassa. Uskokaa nyt pojut että pärstäkertoimella on merkitystä joka paikassa. Asioista voidaan aina neuvotella. Ai niin, mutta ettehän te kuitenkaan usko. Maksakaa sitten niin opitte.

• näin on
        että täällä kirjoitti:

uskotaan. Ei poikaset usko kun ei ole bonuksia kertynyt. Eikä muita vakuutuksia , eikä pitkää asiakassuhdetta, eikä muutenkaan kukaan tunne eikä arvosta omassa asuinpaikassa. Uskokaa nyt pojut että pärstäkertoimella on merkitystä joka paikassa. Asioista voidaan aina neuvotella. Ai niin, mutta ettehän te kuitenkaan usko. Maksakaa sitten niin opitte.

Niin ikää nippanappa 20 ja tarttis saada vakuutus 1000cc pyörään. Voipi olla että vakuutus
        setä ei anna ihan viimeistä hintaa.Nykyisin vakuutuksen hinnat tuntuu olevan neuvoteltavissa kohdilleen.EI MUUTA KUN TINKAAMAAN.

• ikämies
        että täällä kirjoitti:

Kyllä se niin on että kun on talo- pari autoo- mökki- vähän metsää vakuutettu niin moponkin vakuutuus on vähän eri asia kun menee ostamaan ensimmäistä vakuutusta.Ei sitä kuulukkaan saada heti vakuutusta halvalla oppi ja ikä kaikki.

• nordea halvin

Kilpailutin 6 eri vakuutusyhtiötä. Mulla oli kaikki vakuutukset IF:ssä mut silti se oli kallein. Nordeassa ei mitään vakuutuksia ja antoi parhaan tarjouksen.

• Kili-pailuttaja

No johan on kun minulle sanoivat kuukausi sitten Nordeassa, että eivät pysty laskemaan noita kun vasta 1.4. jälkeen, jolloin heillä muuttuu systeemi. No, Nordea oli halvin aiemmin itsellä, mutta tuskin olisi pystynyt tähän Turvan tarjoukseen, ainakin toivon niin. Vaihdoin siis Nordeasta Turvaan. Kaikki tulokset ylempänä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe