Olin taasen ostoksilla lemmikkikaupassa. Kävin "ikkunaostoksilla" myös akvaario osastolla.
Siellä oli vastottain myyntiin tullut sellainen kun pikkumonninen. Myyjä kertoi että laji jää pieneksi ja siten sopisi pienehköönkin altaaseen.
Meillä on ns. kakkos altaana 54 litrainen, jossa ei ole pohjalla minkäänlaista elämää, jos ei kotiloita lasketa. Minkälainen on pikkumonninen?
Uiko se myös avovedessä vai pysytteleekö pohjan tuntumassa? Pikkumonninen ainakin vaikutti aivan ihanalta monniselta. Vaan mielelläni otan vastaan käytännön tietoa tästä suloisesta monnisesta. Voisin sitten harkita olisiko pikkumonninen sopiva asukas meidän altaaseen.
PIKKUMONNINEN
3
1806
Vastaukset 3
- fish KING
Kumpaako tarkoitat? Corydoras habrosus vai C. pygmaeus, 23-27, Ph 7
Ehdottomasti parvikala ja vaatii väh. 6-10 kalan parven pieneen akvaarioon. Vältä oman akvaarion ylikansoitusta tämän herkän lajin kanssa.
Vaatii virtaavan veden sekä vähä nitraattisen ympäristön, pienen akvaarion kohdalla taitaa olla hankala toteuttaa... mitä muuta kalastoa sulla siinä akvassas on?
Kyseessä on oikeasti herkkä monnis laji, harkitse tarkkaan kun arvioit omia hoitorutiineitasi.
http://www.nettaigyo.com/corydoras/encyc/index-e.html- Pikkis
Kysymys on corydoras habrosuksesta. Altaani ainoat asukkaat on tällä hetkellä parvellinen kääpiörasboroita.
- Pikkukalat
Pikkumonninen pärjää mainiosti pienessä akvaariossa,kokemusta on :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1221709Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91857Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja148792- 60780
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35731Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39631Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔42630Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö248624- 67599
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33577