Minkälainen painoarvo henkisellä kehityksellä on Krav Magassa? Meinaan, että mielestäni juuri karaten hyviin puoliin kuuluu henkinen kehitys. Se mikä karaten "henkisessä kehityksessä" pännii, on kaikenlaisen yliluonnollisen tuominen mukaan kuvioon. Uskotaan Ki-voimaan, jota osaksi pitää tulla jne... eipä voisi enää vähempää kiinnostaa.
Tarkoitan siis (omasta mielestäni) hyvällä henkisellä kehityksellä nimenomaan psyykkisen puolen kehitystä: peräänantamattomuutta, avarakatseisuutta, uskallusta, kohteliaisuutta, elämän kunnioittamista jne jne. Tähän ei tarvinne sotke buddhalaisuutta missään muodossa mukaan?
Onko siis olemassa psyykkistä kehitystä ilman uskontoa, ja onko sitä Krav Magassa? Asiallisia vastauksia kiitos.
Henkinen
kehitys?
2
590
Vastaukset
- ..........
Itse nimenomaan valitsin Magan juuri sen takia että siinä ei kumarreta kuvia, eikä ole muutakaan mystiikkaa. Ohjeetkin tulee selvällä suomen kielellä.
Mielestäni aina kun treenaa tosissan ja haluaa kehittyä niin on myös psyykkinen kehitys mahdollista. Itsestähän se vähän riippuu myös. Magahan on selkeä ip laji. Käy lukee Magan historiikki niin sieltä selviää hyvin lajin tavoitteet myös henkisen puolen kasvulle.
Krav Magaan mukaan vain. - ffgdd
sitä se on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751