Uimari allas

puutarhuri 3

onko kokemuksia tästä edullisesta perhealtaasta pärjääkö sillä suodattimella? onko muuten hintaansa nähden ok?

24

12915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahikaisella

      Mulla olis myös muutama kysymys:

      Kun ollaaan kovasti ostamassa toukokuussa pyöreä (5,5m) allas.

      -Onko puhtaanapito helppoa? (peitehän on päällä kun allasta ei käytä)
      -pysyykö vesi hyvänä?
      -Onko noin muuten ylläpitokustannuksiltaan mitä luokkaa?
      Kauanko allasmuovi todellisuudessaan pysyy "hyvänä"? (myyjä muistaakseni kertoi sen kestävän n. 5 vuotta, mutta epäilen syvästi).
      -Mitä muuta hyvää/huonoa on matkan varrella tullut esille.

      Tässä on ainakin hyvä vinkki mitä saatiin myyjältä;
      Allashan on aika matala. Meinattiin ensin päätyä pitkulaiseen malliin Mutta myyjä kertoi että joku asiakas oli tehnyt pyöreässä altaassa sellaisen ratkaisun että oli kaivanut keskellä vähän syvemmän kohdan, jolloin olivat saaneet huomattavasti lisää syvyyttä altaaseen.

      No, ensi kesänä toivottavasti uiskennellaan...

      • Puutarhuri9

        Meille on tulossa tämä perheallas ja ihmetyttää se että kuinka voi keskeltä kaivaa syvemmälle?
        Koska ohjeissa sanotaan että pitää olla tasainen vaakasuora alusta ja se miten allaspussi kestää sen jos venyy keskeltä enemmän..ja riittääkö sitten reunoille tarpeeksi allasmuovia, eikö se mene niin että jos muovia taarvitsee keskellä enemmän niin se on jostain pois, siis reunoilta.. vastailkaa jotkut viisaammat... ettei tule virheitä suotta.


      • ja niin edeleen..
        Puutarhuri9 kirjoitti:

        Meille on tulossa tämä perheallas ja ihmetyttää se että kuinka voi keskeltä kaivaa syvemmälle?
        Koska ohjeissa sanotaan että pitää olla tasainen vaakasuora alusta ja se miten allaspussi kestää sen jos venyy keskeltä enemmän..ja riittääkö sitten reunoille tarpeeksi allasmuovia, eikö se mene niin että jos muovia taarvitsee keskellä enemmän niin se on jostain pois, siis reunoilta.. vastailkaa jotkut viisaammat... ettei tule virheitä suotta.

        No, tuota.
        Tämän keskustelun altaan syventämisestä tuon uimari altaan esittelijän kanssa, tossa vantaan myyntipisteessä. Oli kuulemma joku asiakas tehnyt suurimassa pyöreässä altaassa niin. Ja syvyyttä oli saanut enemmän keskelle 1,5-1,6m jos oikein muistan.
        Eli kysele vähän tarkemmin vaikka tuolta vantaan toimipisteen myyjältä.

        Sulle on kuitenkin tulossa perhe-allas, eihän se ole muutenkaan syvä, (91cm) eikö olis parempi sitten suosiolla ottaa se syvempi malli isoissa altaissa se on kuitenkin 1,32cm.

        Me olemme harkinneet sitä pyöreää 5,5m allasta. (onneksi vedetkin saa tosta omasta kastelukaivosta)


      • Puutarhuri 10
        ja niin edeleen.. kirjoitti:

        No, tuota.
        Tämän keskustelun altaan syventämisestä tuon uimari altaan esittelijän kanssa, tossa vantaan myyntipisteessä. Oli kuulemma joku asiakas tehnyt suurimassa pyöreässä altaassa niin. Ja syvyyttä oli saanut enemmän keskelle 1,5-1,6m jos oikein muistan.
        Eli kysele vähän tarkemmin vaikka tuolta vantaan toimipisteen myyjältä.

        Sulle on kuitenkin tulossa perhe-allas, eihän se ole muutenkaan syvä, (91cm) eikö olis parempi sitten suosiolla ottaa se syvempi malli isoissa altaissa se on kuitenkin 1,32cm.

        Me olemme harkinneet sitä pyöreää 5,5m allasta. (onneksi vedetkin saa tosta omasta kastelukaivosta)

        Juu meille riittää tämä 90cm syvyyttä, Päädyttiin köyhinä talovelallisina tähän halparatkaisuun se nyt on vähän meille kylpytynnyrin korvike, vaikka vettä ei lämmitetä, ja jos ei muuta niin kiva vesi elementti pihaan, kun heittää suihkulähde pumpun keskelle.... pystytys niksejä kaivataan voiko upottaa hiekkaan maximissaan 20cm? Onko kokemuksia,,,


      • sox
        ja niin edeleen.. kirjoitti:

        No, tuota.
        Tämän keskustelun altaan syventämisestä tuon uimari altaan esittelijän kanssa, tossa vantaan myyntipisteessä. Oli kuulemma joku asiakas tehnyt suurimassa pyöreässä altaassa niin. Ja syvyyttä oli saanut enemmän keskelle 1,5-1,6m jos oikein muistan.
        Eli kysele vähän tarkemmin vaikka tuolta vantaan toimipisteen myyjältä.

        Sulle on kuitenkin tulossa perhe-allas, eihän se ole muutenkaan syvä, (91cm) eikö olis parempi sitten suosiolla ottaa se syvempi malli isoissa altaissa se on kuitenkin 1,32cm.

        Me olemme harkinneet sitä pyöreää 5,5m allasta. (onneksi vedetkin saa tosta omasta kastelukaivosta)

        Meillä on ollu viime kesästä saakka se 5 m halkaisijaltaan oleva Uimariallas. Yhden kesän kokemuksia:
        - vaikka itse epäilin niin vesi pysyy TOSI kirkkaana ja puhtaana klooritableteilla ja pumpulla. noin 20 euroa maksavat tabletit kestivät koko kesän, taitaa olla yksi vielä tallellakin
        - öisin ja silloin kun ei käytetä niin peite päälle
        - roskat pitää ottaa heti pois ettei mene altaan pohjalle
        - allasimuri ainakin meillä tarpeellinen, saa ostaa samasta paikasta kuin altaan
        - olen erittäin positiivisesti yllättynyt altaan helposta hoidosta ja lapset rakastaa sitä

        Nyt jännitetään miltä allas näyttää ekan talven jälkeen. Jos vesi on mennyt huonoksi niin laitetaan uusi vesi, eihän altaan täyttäminen tule maksamaan kuin noin 20 euroa

        En uskaltaisi kaivaa kuoppaa keskelle kun nimenomaan ohjeissa painotettiin että altaan pohjan pitää olla TASAINEN, heitto sai olla max cm 5 metrin matkalla


      • kauheesti
        sox kirjoitti:

        Meillä on ollu viime kesästä saakka se 5 m halkaisijaltaan oleva Uimariallas. Yhden kesän kokemuksia:
        - vaikka itse epäilin niin vesi pysyy TOSI kirkkaana ja puhtaana klooritableteilla ja pumpulla. noin 20 euroa maksavat tabletit kestivät koko kesän, taitaa olla yksi vielä tallellakin
        - öisin ja silloin kun ei käytetä niin peite päälle
        - roskat pitää ottaa heti pois ettei mene altaan pohjalle
        - allasimuri ainakin meillä tarpeellinen, saa ostaa samasta paikasta kuin altaan
        - olen erittäin positiivisesti yllättynyt altaan helposta hoidosta ja lapset rakastaa sitä

        Nyt jännitetään miltä allas näyttää ekan talven jälkeen. Jos vesi on mennyt huonoksi niin laitetaan uusi vesi, eihän altaan täyttäminen tule maksamaan kuin noin 20 euroa

        En uskaltaisi kaivaa kuoppaa keskelle kun nimenomaan ohjeissa painotettiin että altaan pohjan pitää olla TASAINEN, heitto sai olla max cm 5 metrin matkalla

        Hei kiitos tosi paljon kommentistasi.
        Olen kovasti kytännyt sitä mitä ne ihmiset joilla allas jo on sanovat siitä.

        Itse asiassa meille tulee tänään Uimareiden 5,5m pyöreä allas. Monttua ollaan kovasti kaivettu. Upotamme sitä vähän maahan...
        Tarkoitus olis kyllä käydä pystyttelemään sitä vasta ens kuun puolella.

        ELi kiitti kiitti kiitti kiitti. Uskon nyt että olen tehnyt hyvän ostoksen.


      • sox
        sox kirjoitti:

        Meillä on ollu viime kesästä saakka se 5 m halkaisijaltaan oleva Uimariallas. Yhden kesän kokemuksia:
        - vaikka itse epäilin niin vesi pysyy TOSI kirkkaana ja puhtaana klooritableteilla ja pumpulla. noin 20 euroa maksavat tabletit kestivät koko kesän, taitaa olla yksi vielä tallellakin
        - öisin ja silloin kun ei käytetä niin peite päälle
        - roskat pitää ottaa heti pois ettei mene altaan pohjalle
        - allasimuri ainakin meillä tarpeellinen, saa ostaa samasta paikasta kuin altaan
        - olen erittäin positiivisesti yllättynyt altaan helposta hoidosta ja lapset rakastaa sitä

        Nyt jännitetään miltä allas näyttää ekan talven jälkeen. Jos vesi on mennyt huonoksi niin laitetaan uusi vesi, eihän altaan täyttäminen tule maksamaan kuin noin 20 euroa

        En uskaltaisi kaivaa kuoppaa keskelle kun nimenomaan ohjeissa painotettiin että altaan pohjan pitää olla TASAINEN, heitto sai olla max cm 5 metrin matkalla

        Jos lähtee pitemmäksi aikaa pois kesällä, kannattaa laittaa pumppu ajastimella käyntiin noin 3-5 tunniksi per päivä ja laittaa klooria tarpeeksi. Me oltiin kolme viikkoa pois viime kesänä ja allas oli pysynyt tosi hyvänä: vesi oli täysin kirkasta.

        Altaan mukana tulee ph-testi, käytä sitä vähintään kerran viikossa. meillä ei kyllä viime kesänä mennyt kertaakaan vesi alle tai yli suositellun ph-arvon. Vaikka emme tehneet muuta kuin käyttäneet pumppua aina uinnin jälkeen ja iltaisin 2-3 tuntia.

        Tuntuu että suurin työ on altaan peittäminen ja peitteen pois ottaminen. Emme ole vielä keksineet miten asiaa voisi helpottaa. Peite kun on 6*6 metriä - levitä sitä sitten esim. yksin.


      • puutarhuri 11
        kauheesti kirjoitti:

        Hei kiitos tosi paljon kommentistasi.
        Olen kovasti kytännyt sitä mitä ne ihmiset joilla allas jo on sanovat siitä.

        Itse asiassa meille tulee tänään Uimareiden 5,5m pyöreä allas. Monttua ollaan kovasti kaivettu. Upotamme sitä vähän maahan...
        Tarkoitus olis kyllä käydä pystyttelemään sitä vasta ens kuun puolella.

        ELi kiitti kiitti kiitti kiitti. Uskon nyt että olen tehnyt hyvän ostoksen.

        Heippa!

        Meillä myös kuoppa jo valmiina tosin hiekkaa ja tasoitusta varten emme voi upottaa yhtään kun käsipelillä kaivetaan :-) ja kiviä kantoja ym. niin maan perusteellisesti. Mutta rakennetaan ympärille puusta jonkinmoinen suojus että olisi hiukan nätimpi ja saa raput kunnolla. nyt jos vinkkejä hyvistä malleista niin linkkiosotteita kiitos.
        Ja sinulle joka laitoit lämmitystä niin minkä lämmityksen valitsit aurinko kennotko?
        ja onko valaistuksesta ideoita noi allaslamput pirun kalliita...


      • puulla lämpimäksi
        puutarhuri 11 kirjoitti:

        Heippa!

        Meillä myös kuoppa jo valmiina tosin hiekkaa ja tasoitusta varten emme voi upottaa yhtään kun käsipelillä kaivetaan :-) ja kiviä kantoja ym. niin maan perusteellisesti. Mutta rakennetaan ympärille puusta jonkinmoinen suojus että olisi hiukan nätimpi ja saa raput kunnolla. nyt jos vinkkejä hyvistä malleista niin linkkiosotteita kiitos.
        Ja sinulle joka laitoit lämmitystä niin minkä lämmityksen valitsit aurinko kennotko?
        ja onko valaistuksesta ideoita noi allaslamput pirun kalliita...

        puutarhurille....
        ostin puukattilan 50kw ja siihen putken osia lämmönvaihtimineen...päivä töitä putkimiehellä..itse asensin allaspuolen osat.
        Nyt ei haitaa paljonko haluaa lämmittää allasvettä.. roskapuu kun ei maksa mitään ja sitä on saatavana ilmaiseksi! Vappuna köllöteltiin ensimmäistä kertaa... allasvesi 35c........
        Itse ostin altaan yhteydessä allasvalot 2kpl samalta myyjältä, näyttävät pirun hyvältä


      • puutarhuri 11....
        puulla lämpimäksi kirjoitti:

        puutarhurille....
        ostin puukattilan 50kw ja siihen putken osia lämmönvaihtimineen...päivä töitä putkimiehellä..itse asensin allaspuolen osat.
        Nyt ei haitaa paljonko haluaa lämmittää allasvettä.. roskapuu kun ei maksa mitään ja sitä on saatavana ilmaiseksi! Vappuna köllöteltiin ensimmäistä kertaa... allasvesi 35c........
        Itse ostin altaan yhteydessä allasvalot 2kpl samalta myyjältä, näyttävät pirun hyvältä

        Voitko laittaa linkin kattilan kuva sivulle?
        tai jos voit laittaa omasta systeemistä linkityksen johonkin mistä näkisi lämmityslaitteen... Kiitos


      • mhp
        sox kirjoitti:

        Meillä on ollu viime kesästä saakka se 5 m halkaisijaltaan oleva Uimariallas. Yhden kesän kokemuksia:
        - vaikka itse epäilin niin vesi pysyy TOSI kirkkaana ja puhtaana klooritableteilla ja pumpulla. noin 20 euroa maksavat tabletit kestivät koko kesän, taitaa olla yksi vielä tallellakin
        - öisin ja silloin kun ei käytetä niin peite päälle
        - roskat pitää ottaa heti pois ettei mene altaan pohjalle
        - allasimuri ainakin meillä tarpeellinen, saa ostaa samasta paikasta kuin altaan
        - olen erittäin positiivisesti yllättynyt altaan helposta hoidosta ja lapset rakastaa sitä

        Nyt jännitetään miltä allas näyttää ekan talven jälkeen. Jos vesi on mennyt huonoksi niin laitetaan uusi vesi, eihän altaan täyttäminen tule maksamaan kuin noin 20 euroa

        En uskaltaisi kaivaa kuoppaa keskelle kun nimenomaan ohjeissa painotettiin että altaan pohjan pitää olla TASAINEN, heitto sai olla max cm 5 metrin matkalla

        Kuinka usein klooria käytät ja minkä merkkistä? Klooritabletteja myydään näköjään 1 kg - 5 kg paketeissa. miten pitkään kestää 1 kg paketti, siinä on viisi 200 g tablettia. Ja käytätkö mitään ainetta leväntorjuntaan? Olen harkinnut altaan ostoa, mutta mietityttää altaan hoito.....


      • napsu
        ja niin edeleen.. kirjoitti:

        No, tuota.
        Tämän keskustelun altaan syventämisestä tuon uimari altaan esittelijän kanssa, tossa vantaan myyntipisteessä. Oli kuulemma joku asiakas tehnyt suurimassa pyöreässä altaassa niin. Ja syvyyttä oli saanut enemmän keskelle 1,5-1,6m jos oikein muistan.
        Eli kysele vähän tarkemmin vaikka tuolta vantaan toimipisteen myyjältä.

        Sulle on kuitenkin tulossa perhe-allas, eihän se ole muutenkaan syvä, (91cm) eikö olis parempi sitten suosiolla ottaa se syvempi malli isoissa altaissa se on kuitenkin 1,32cm.

        Me olemme harkinneet sitä pyöreää 5,5m allasta. (onneksi vedetkin saa tosta omasta kastelukaivosta)

        Meillä on vuoden ollut pyöreä 3,6m allas. Se on osaksi upotettu. Siihen on tehty 8-kulmainen apurunko ulkopuolelle johon on sijoitettu 10cm styroxia lämpöeristeeksi. Samoin pohjassa on eriste.Kantena on 8cm uretaanilevy.Allasta on käytetty ympärivuoden uimiseen sekä avantouintiin. Allas pysyi koko talven auki, ainoastaan yli -20 asteen pakkasella tuli vähän hilettä pintaan.Suodattimena ollut laitteen oma kuitusuodatin ja kelluva tablettiannostelija.Altaan hoito todella helppoa, koska ei muuta tarvitse kuin suodatinta huuhdella, ja pohjalta haavilla suuremmat pois. Kansi pitää roskat pois muuten. Itse käytämme allasta ns. kylmäaltaana pitämässä turhat kolotukset ja flunssat pois.Altaan käyttö on helppoa, koska allas sijaitsee takaterassilla n. 2m päässä ovelta.Käytämmekin allasta joka aamu "herätykseen", koska altaassa käynnin jälkeen olo on tosi virkeä. Suosittelen!Altaan syventäminen on minusta mahdollinen ja harkitsin sitä myös oman altaan kohdalla.


    • mansku

      Itse ostimme viime kesänä Uimari-altaan (6,1 x 3,6 m) ja todettava että on ollut hintansa nähden hyvä hankinta. Oli koko viime vuoden loppukesän päivittäin kovasssa käytössä. Tänä keväänä olen sitten laittellu lämmitys systeemit kuntoon että saadaan kunnon lämmitys altaaseen ja saadaan altaalle pidempi käyttö aika. Itse tyhjensin altaan talveksi vaikkakin myyjä vakuutteli ettei tarvitse. Niin ja tyhjensin senkin tähden kun laitoin lämmitys puolen lisäsuuttimet altaan seinään.... kohta se uimakausi pääsee alkamaan.............

    • jassit

      meillä ollut allas kolmatta kesää.jo ekalla kesällä allas muovi useasta kohtaa puhki on liian ohutta.eli varokaa ettei altaaseen joudu teräviä kiviä ym.,nyt allas hylkyyn ja kylpytynnyri tilalle

      • kiinnostaa...

        Moi Jassit,
        Kerro ihmeessä lisää!

        Tossa mies jutteli altaanmyyjän kanssa ja hän taasen väitti kiven kovaan että kukaan ei ole koskaan valittanut puhki menneestä allasmuovista.

        Myyjät ovat aina myyjiä! Tietenkään he eivät kerro altaan huonoista puolista. Joten olis kiva jos annat kunnolla palaa niistä huonoista puolista.

        Me alamme asentamaan viikon parin päästä omaa pyöreätä 5,5m allasta pihalle.


      • on rikki
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Moi Jassit,
        Kerro ihmeessä lisää!

        Tossa mies jutteli altaanmyyjän kanssa ja hän taasen väitti kiven kovaan että kukaan ei ole koskaan valittanut puhki menneestä allasmuovista.

        Myyjät ovat aina myyjiä! Tietenkään he eivät kerro altaan huonoista puolista. Joten olis kiva jos annat kunnolla palaa niistä huonoista puolista.

        Me alamme asentamaan viikon parin päästä omaa pyöreätä 5,5m allasta pihalle.

        Meidän allas on ollut kolme vuotta ympärivuoden ulkona ja nyt aurinko on tehnyt tehtävänsä ja noin 1/4 reunasta ,joka on kaikista eniten auringonpaisteessa on haperoitunut ja repeilee siitä vesirajan yläpuolelta. 3/4 reunasta on aivan priimaa. Se allas on aamusta iltaan täydessä paisteessa ,ei ollenkaan varjoa.


      • altaan omistaja
        on rikki kirjoitti:

        Meidän allas on ollut kolme vuotta ympärivuoden ulkona ja nyt aurinko on tehnyt tehtävänsä ja noin 1/4 reunasta ,joka on kaikista eniten auringonpaisteessa on haperoitunut ja repeilee siitä vesirajan yläpuolelta. 3/4 reunasta on aivan priimaa. Se allas on aamusta iltaan täydessä paisteessa ,ei ollenkaan varjoa.

        meilläkkin on nyt ollu pari vuotta 4,5 metrinen "iso allas" ja on ollut käytössä paljon, muovissakaan toistaiseksi ei vikoja.
        mutta imurointi on rasittavaa, allas pitää imuroida joka päivä 1-2 kertaa (lähellä jotain kukka pensaita josta tippuu elukoita). mutta nyt ostimme 400€ maksavan imuri robotin ja saapui tänään. hassun näköinen laite, enkä tiedä toimiiko mutta pitää kokeilla huomenna (kuulemma hyvä)


      • *******
        altaan omistaja kirjoitti:

        meilläkkin on nyt ollu pari vuotta 4,5 metrinen "iso allas" ja on ollut käytössä paljon, muovissakaan toistaiseksi ei vikoja.
        mutta imurointi on rasittavaa, allas pitää imuroida joka päivä 1-2 kertaa (lähellä jotain kukka pensaita josta tippuu elukoita). mutta nyt ostimme 400€ maksavan imuri robotin ja saapui tänään. hassun näköinen laite, enkä tiedä toimiiko mutta pitää kokeilla huomenna (kuulemma hyvä)

        Moikka,
        Pistäthän sitten oman mielipiteesi siitä onko se robotti imuri hintansa väärti.

        Sitä voisi itsekkin sitten harkita... Tuolta uimari altaan myyjiltä sais robotti imurin 290e. kävin just kattomassa. No, siitähän ei sitten tiedä miten tehokas se on.

        Tieteäiskö joku onko se altaan lämmitin tehokas?

        Meillä on 5,5m pyöreä allas, joka on pitkälle upotettu, joten vesikin on aika viileää. Hinta tolle lämmittimelle on aika suolainen. Siksi oliskin kiva kuulla jos kellä on kokemuksia siitä.
        Noi myyjäthän tietty puhuu kuun Runebergit, olen aina ollut vähän skeptinen myyntimiesten puheille.

        Oikein hauskaa että uimakausi alkaa kohta... Innolla tässä jo odottaa...


      • saa ?
        ******* kirjoitti:

        Moikka,
        Pistäthän sitten oman mielipiteesi siitä onko se robotti imuri hintansa väärti.

        Sitä voisi itsekkin sitten harkita... Tuolta uimari altaan myyjiltä sais robotti imurin 290e. kävin just kattomassa. No, siitähän ei sitten tiedä miten tehokas se on.

        Tieteäiskö joku onko se altaan lämmitin tehokas?

        Meillä on 5,5m pyöreä allas, joka on pitkälle upotettu, joten vesikin on aika viileää. Hinta tolle lämmittimelle on aika suolainen. Siksi oliskin kiva kuulla jos kellä on kokemuksia siitä.
        Noi myyjäthän tietty puhuu kuun Runebergit, olen aina ollut vähän skeptinen myyntimiesten puheille.

        Oikein hauskaa että uimakausi alkaa kohta... Innolla tässä jo odottaa...

        Onko näitä myynnissä vain alan liikkeissä, vai muualla?


      • Saa edullisesti

        Mistä kaikkialta saa ostettua allaspusseja? Muuta kuin Ala-peite. Haluaisin löytää edullisemman vaihtoehdon. Kukaan tilannut ulkomailta? Pool liner nimellä englanniksi löytyy edullisempia.

        Mahtuuko 5,5m altaassa uida? Mikä tällaisen altaan syvyys?

        Itse juuri rakentamassa pyöreää allasta. Mistä edullisia pumppuja? Mikä niissä täytyy olla teho 6m pyöreelle altaalle?


    • meruliini

      Meillä on jo neljättä vuotta ollut kylpytynnyri. Ensin pelkkä puupalju ja siitä innostuneena ostettiin uusi hienompi versio, joka on sininen sisältä ja jotain merialumiinä. Talvella tosi hieno ja joka viikonloppu käytössä. Nyt kuitenkin aikomuksena ostaa kesäksi allas pihalle. Honkkarin tarjouksena 369€ kaikkine tilpehööreineen. Pojalla on samanlainen ja ollut kolme vuotta kesäisin käytössä ja hyvässä kunnossa. Muutama reikä on tullut, mutta paikalla pärjätty. Itse innostuin siihen, kun pääsin kyläilemässä uimaan. Tämä on sellainen pelkistetty malli, eli ei kaivettu mihinkään, vaan ihan tasaiselle maan pinnalle laitetaan. Nyt aion huomenna hakea samanlaisen, mutta pieni pelko kuitenkin, että kestääkö se tosiaan...;) Koko tässä altaassa on 4,5 x 4,5.

    • oekgejog

      ollaan oltu tooosi tyytyväisiä, tossa se pihassa viidettä vuotta nököttää. Hiekkasuodatin ollaan jouduttu uusimaan, mutta muuten tosi jees. Myyjä lupasi että allasmuovi kestää sen 3-4 vuotta. Mutta on kun ihan uusi, vaikka koko päivän on suoraan auringossa... tosin meillä ei juurikaan allaspeitettä käytetä... tietty klooria kuluu sen mukaan sitten...

    • Hölmöläisjussi=to

      Meidän pyöreä allas on ollut tosi mainio. Halkaisija on noin 5m. Vettä menee kyllä mahrottomasti. Putkimiehet on kyllä tosi veikeitä vekkuleita. Ollikaisen huijarirakentaja on kyllä eri veikko. Ajateltiin rakentaa hirsikehikko ympärille mutta hirsitalot Ollikaisen homehirsi myyjä huiputti asiakkaaltaan rahat. Ollikaisen huijasi kieroilla sopimuksilla. No mutta se siitä. Valaistuskin olisi kiva lisätä, vaikkapa ledilampuilla. Niitäkin on niin monenlaista ja kaikkea Hongongilaista ei kantsi ostaa. Ollikaisen Hirsi käräjille veronkierrosta. Lämmityskin on ihan oma juttunsa. Suojapeite on kyllä tosi vekkuli pressu. Ollikaisen Hirsi käräjäoikeudessa. Pressun pitäisi kestää monta vuotta. Uiminenhan on kyllä ihtä kivaa kuin ollikaisen veronkierto. Uikkareita ei meinaa löytää kuin halpahallista. Onneksi meillä on vesileluja nurkat vääränään. Lelutkin on nykyään yhtä kalliita kuin ollikaisen hirsitalojen kiskurihinnat. Nyt aikomuksena ostaa kesäksi altaaseen vielä kumiankka, jolle annan nimen Tero. Altaan pesussa menee kyllä hermo.

    • Anonyymi

      Miten saada altaan syvyys?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe