Uskonnon yo + reaaliin lukeminen

Help me

Olen tehnyt pahan virheen ja ottanut uskonnon pakolliseksi. Tällä hetkellä näyttää vakavasti siltä, että se ei tule menemään läpi. Olen kyllä lukenut ihan hyvin, mutta muistan asioita silti vain pintapuolisesti, hyvä jos sen vertaakaan. Onko siis mitään vinkkejä vielä lukemiseen, josta olisi hyötyä? Mitä asioita kannattaisi eniten kerrata? Entä millä "kikoilla" itse saatte tankattua asiat päähän? Toivottavasti muilla on asiat paremmin...

8

3377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainut.

Minullakin on uskonto pakollisena, ja tuntuu ettei mitään ole jäänyt päähän. olen tosin yrittänyt lukea, mutta ei tunnu auttavan. Koulussani järjestetty uskonnon kertauskurssi auttoi hieman. Itse lophduttaudun ajatuksella, että 9 pisteellä pääsee luultavasti läpi.

• Help me

9 pistettä riittää läpipääsyyn (tai mielellään tietty vähemmän, mikä on toisaalta aika epätodennäköistä). Kuinkakohan helposti esim. pari pistettä pystyy saamaan? Riittääköhän siihen perustiedot?

• maahinen88
        Help me kirjoitti:

9 pistettä riittää läpipääsyyn (tai mielellään tietty vähemmän, mikä on toisaalta aika epätodennäköistä). Kuinkakohan helposti esim. pari pistettä pystyy saamaan? Riittääköhän siihen perustiedot?

Kyllä nyt ihan perustiedoilla läpi voi päästä, jos osaatte hiukaakaan kirjoittaa niitä siihen paperiin. Kannattaa vastata sellaisiin kysymyksiin, joissa on aineistoa. Yleensä sellaisissa on erikseen a ja b kohdat, joista ensimmäisessä pyydetään vain selittämään se aineistossa sanottu asia toisella tavalla. Näistä saa yleensä aika helposti aina sen pari pistettä kasaan.

• uskontopakko
        maahinen88 kirjoitti:

Kyllä nyt ihan perustiedoilla läpi voi päästä, jos osaatte hiukaakaan kirjoittaa niitä siihen paperiin. Kannattaa vastata sellaisiin kysymyksiin, joissa on aineistoa. Yleensä sellaisissa on erikseen a ja b kohdat, joista ensimmäisessä pyydetään vain selittämään se aineistossa sanottu asia toisella tavalla. Näistä saa yleensä aika helposti aina sen pari pistettä kasaan.

Löysin linkkejä vanhoihin yo-kyssäreihin, kertaustehtäviin ja vastaustekniikoihin.
        http://www.koearkisto.com

• Heyoh

Paljon te olette lukeneet?

• Help me

Olen lähinnä yrittänyt opetella perusjuttuja eli olen käynyt kaikki kurssit läpi muutamaan kertaan kirjoista (ajat sitten) ja nyt luen enää muistiinpanoja ja kertauskirjaa. Loppujen lopuksi olen lukenut aika vähän, ja se näkyy tiedoissakin. Olispa kokeessa pari sellasta kysymystä, johon oikeasti osaisi vastata niin siitä jäisi varmempi olo.

• Heyoh
        Help me kirjoitti:

Olen lähinnä yrittänyt opetella perusjuttuja eli olen käynyt kaikki kurssit läpi muutamaan kertaan kirjoista (ajat sitten) ja nyt luen enää muistiinpanoja ja kertauskirjaa. Loppujen lopuksi olen lukenut aika vähän, ja se näkyy tiedoissakin. Olispa kokeessa pari sellasta kysymystä, johon oikeasti osaisi vastata niin siitä jäisi varmempi olo.

Olen lukenut ne kirjat kaksi kertaa läpi (etiikan varmaan viisi jos laskee normaaliin kokeeseen lukemisen) ja osaan omasta mielestäni nämä jutut aika hyvin, tiedän että pitäisi vielä vähän joitain juttuja katsella mutta en enään vaan jaksaisi, onneksi koe on kohta ohi.

• pilvipouta

Moikka!
      Huomennahan se koe olisi. Opettajamme muistutti,että uskonnosta ei aina päästä läpi ja pitää osata soveltaa tietoa päästä. Musta aika ratkasevia juttuja on raamatun osat, mitä tapahtui milläkin vuosisadalla, uskonpuhdistus etc... Etiikan kysymyksiä kannattaa "varoa" :D näyttää helpoilta, mutta niihin vaaditaan paljon!

Koe on kaikille sama ja kaikille kamalasti tsemppiä! Onhan sitä uskontoa sentäs ollut jo ala-asteelta.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      76
      3466
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1782
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1092
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1065
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe