Olen tehnyt pahan virheen ja ottanut uskonnon pakolliseksi. Tällä hetkellä näyttää vakavasti siltä, että se ei tule menemään läpi. Olen kyllä lukenut ihan hyvin, mutta muistan asioita silti vain pintapuolisesti, hyvä jos sen vertaakaan. Onko siis mitään vinkkejä vielä lukemiseen, josta olisi hyötyä? Mitä asioita kannattaisi eniten kerrata? Entä millä "kikoilla" itse saatte tankattua asiat päähän? Toivottavasti muilla on asiat paremmin...
Uskonnon yo + reaaliin lukeminen
8
3377
Vastaukset
- ainut.
Minullakin on uskonto pakollisena, ja tuntuu ettei mitään ole jäänyt päähän. olen tosin yrittänyt lukea, mutta ei tunnu auttavan. Koulussani järjestetty uskonnon kertauskurssi auttoi hieman. Itse lophduttaudun ajatuksella, että 9 pisteellä pääsee luultavasti läpi.
- Help me
9 pistettä riittää läpipääsyyn (tai mielellään tietty vähemmän, mikä on toisaalta aika epätodennäköistä). Kuinkakohan helposti esim. pari pistettä pystyy saamaan? Riittääköhän siihen perustiedot?
- maahinen88
Help me kirjoitti:
9 pistettä riittää läpipääsyyn (tai mielellään tietty vähemmän, mikä on toisaalta aika epätodennäköistä). Kuinkakohan helposti esim. pari pistettä pystyy saamaan? Riittääköhän siihen perustiedot?
Kyllä nyt ihan perustiedoilla läpi voi päästä, jos osaatte hiukaakaan kirjoittaa niitä siihen paperiin. Kannattaa vastata sellaisiin kysymyksiin, joissa on aineistoa. Yleensä sellaisissa on erikseen a ja b kohdat, joista ensimmäisessä pyydetään vain selittämään se aineistossa sanottu asia toisella tavalla. Näistä saa yleensä aika helposti aina sen pari pistettä kasaan.
- uskontopakko
maahinen88 kirjoitti:
Kyllä nyt ihan perustiedoilla läpi voi päästä, jos osaatte hiukaakaan kirjoittaa niitä siihen paperiin. Kannattaa vastata sellaisiin kysymyksiin, joissa on aineistoa. Yleensä sellaisissa on erikseen a ja b kohdat, joista ensimmäisessä pyydetään vain selittämään se aineistossa sanottu asia toisella tavalla. Näistä saa yleensä aika helposti aina sen pari pistettä kasaan.
Löysin linkkejä vanhoihin yo-kyssäreihin, kertaustehtäviin ja vastaustekniikoihin.
http://www.koearkisto.com
- Heyoh
Paljon te olette lukeneet?
- Help me
Olen lähinnä yrittänyt opetella perusjuttuja eli olen käynyt kaikki kurssit läpi muutamaan kertaan kirjoista (ajat sitten) ja nyt luen enää muistiinpanoja ja kertauskirjaa. Loppujen lopuksi olen lukenut aika vähän, ja se näkyy tiedoissakin. Olispa kokeessa pari sellasta kysymystä, johon oikeasti osaisi vastata niin siitä jäisi varmempi olo.
- Heyoh
Help me kirjoitti:
Olen lähinnä yrittänyt opetella perusjuttuja eli olen käynyt kaikki kurssit läpi muutamaan kertaan kirjoista (ajat sitten) ja nyt luen enää muistiinpanoja ja kertauskirjaa. Loppujen lopuksi olen lukenut aika vähän, ja se näkyy tiedoissakin. Olispa kokeessa pari sellasta kysymystä, johon oikeasti osaisi vastata niin siitä jäisi varmempi olo.
Olen lukenut ne kirjat kaksi kertaa läpi (etiikan varmaan viisi jos laskee normaaliin kokeeseen lukemisen) ja osaan omasta mielestäni nämä jutut aika hyvin, tiedän että pitäisi vielä vähän joitain juttuja katsella mutta en enään vaan jaksaisi, onneksi koe on kohta ohi.
- pilvipouta
Moikka!
Huomennahan se koe olisi. Opettajamme muistutti,että uskonnosta ei aina päästä läpi ja pitää osata soveltaa tietoa päästä. Musta aika ratkasevia juttuja on raamatun osat, mitä tapahtui milläkin vuosisadalla, uskonpuhdistus etc... Etiikan kysymyksiä kannattaa "varoa" :D näyttää helpoilta, mutta niihin vaaditaan paljon!
Koe on kaikille sama ja kaikille kamalasti tsemppiä! Onhan sitä uskontoa sentäs ollut jo ala-asteelta.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735