Tein eilen henkilökohtaisen kokeen, eli leikin "tulella"... Olen/olin 2,5 kk juomatta, ja eilen saunan päälle join 2 olutta... Miltä tuntui? No, hyväähän se oli... Tuli sellanen jännä mielihyväaalto oluen soluessa kurkusta alas, mutta outoa oli se, että toisen oluen juotuani ei ollut minkäänlaista poltetta saada lisää... Olin todella yllättynyt!!! Aiemmin peli olisi ollut "selvä", eli nuppi täyteen ja paanalle. Oma juomiseni ollut yli 15v. aivan järjetöntä!!! Se, miksi join nuo oluet, oli halu tietää, miten ne vaikuttaa... Nyt, kun tiedän voin huoletta jatkaa juomattomuuttani, koska tuo kysymys ei enää mieltäni vaivaa... Vähän pelottaa, että saan päähäni kokeilla mitä kunnon känni toisi tullessaan... Mutta eihän minun tarvitse!!! Kyllä sen mukanaan tuoman paskan muistaa, nyt ja aina... Ainakin toivon niin!!! Oli kyllä hieno huomata, että komentohuoneessa johto oli vaihtunut... Ainakin uskon niin!!! Eli toivoa ja uskoa selviämiseen... =)
Minä
6
527
Vastaukset
- olkoon!
Samaan pyrin myös minä.
Kirjoittelepa, ettei asia unohdu, noin puolen vuoden päästä uudestaan miten kohtuullisuus sujuu!
- ani 1
juomisesta ja raittiudesta, kun olin juomatta melko pitkään ja otin yhden tuopin ja se jäi siihen, olin mielissäni että pääsin helpolla, yleensä minun juomiseni on johtanut sairaalaan.pari päivää meni ja huomasin että olin taas olusilla, nyt muutamaa olut, taas muutama päivä ilman ja taas olusille tätä kesti pari kuukautta ,sitten lipesi 6 pv ja matka sairaalaan.Maksa- arvot koholla, ja tutun lääkärin surullinen katse ja sanat, hän todella toivoo ja uskoo että pystyt olemaan täysin ilman jos et tyttökulta on sinun päiväsi luetut. Kyllä itseänikin itketti, lupasin olla ilman, mutta taas pari kuukautta sen jälkeen retkahdin 6pv juomista,sitten lopetus, nyt kuukausi juomatta, maanantaina on psykiatri joka ilmeisesti alkaa kirjoittelemaan B-lausuntoa, tälläinen juominen alkoi 8 vuotta sitten menetettyäni molemmat vanhempani,keskenmeno odotin kaksosia, ero,työpaikasta lähtö, olen kuitenkin positiivinen ihminen ja en jää tuleen makaamaan,nykyinen mieheni ihmettelee juomistani,seisoo vierelläni ja hoitaa kännini ja sairaalaan viennit.älä leiki sinä sillä että tuudittaudut pystyväsi olemaan ilman.hae vertaistukiapua.
- vee-e
se menis uskonnon puolelle mutta ihan tavallinen luupää alkoholisti sinä olet. et vaan pysty olemaan ilman eli sanonnan mukaan sinulla on vielä juomatonta viinaa jäljellä.
aika näyttää milloin se sinun osalta on loppu.
itse sinulla on siinä draamassa pääosa. käsikirjoituksia on vain kaksi, niistä pitää valita.
kirjoittele edelleen tuolla nimimerkillä.
tsemppiä, sillä sitä sinä tarviit.- Syntinen...
Saattoi olla, että niiden juomattomien juomien kiintiö tuli täyteen noista parista olusesta... ;)
En ainakaan tällä hetkellä tunne minkäänlaista intoa alkaa siemailemaan oluita tämäntästä. Niin päivä kerrallaan tässä kuljen, joten tänään näin... Juomatta oleminen ei ole minulle millään tavoin uhrautumista, vaan nautin tästä tilanteesta, ja halusin vain testata kuinka nuo pari olutta vaikuttaa ajatteluuni... Ilmoittelen, jos tilanne riistäytyy käsistä...
- syntinen myös
Minä olen ollut n. 3 kk juomatta. Päätin myös kokeilla miltä alkoholin juominen tuntuisi niin pitkän "kuivan putken" jälkeen. Olin myös iloisesti yllättynyt kun 2 siideriä juotuani, totesin ettei alkoholi ole enää kuningas! Eli mieli ei alkanut tekemään lisää. "Ennen muinoin" olisin 2 sidun jälkeen hakenut kioskilta 6-packin ja sen jälkeen baariin...Näyttää siltä , että kun on tarpeeksi kauan ilman viinaa, niin elimistö tavallaan vierottaa itse itsensä viinasta. Näin ollen alkoholismista saattaa voida "parantua" jossain määrin. Kunhan ei jatka "kokeiluja:). Hyvää ja raitista kevättä kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571588- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231238- 1401054
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338839Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612