kysymys vaakanaisille

vaaka49

kuka teillä määrää kaapin paikan? Te, vaiko miehenne?
Oletteko kovia sisutamaan ja suunnittelemaan kaikkea uutta kotiin, työpaikalle jne?
Minä olen hyvä visualisoimaan ja sitten ihmettelen, miksi muut ei osaa nähdä sitä minkä itse näen ihan selvästi, miltä joku tulee näyttämään tai miltä pitäisi. Aina pitää ottaa kynää ja paperia ja yrittää erittäin huonolla piirustustaidolla vääntää mallia. Meillä vaihtaa paikkaa seinät ja ovet samassa tahdissa kun toiset vaihtaa huonekalujen paikkoja.
Mieheni on välillä hermoraunio, kun huomaa, että taas suunnittelen. Hän on suoraastaan peloissaan, kun olen hiljaa, se yleensä tarkottaa sitä, että aivot on täydessä työssä ja suunnitelmaa syntyy. Onneksi alotan suunnittelun jo hyvissä ajoin, koska keksin useimmiten uuden vielä paremman toteutuksen. Päättämättömyydestä minua ei voi syyttää. Minä teen meillä kaikki päätökset,joskus hyvinkin nopeasti. Perusteellinen kyllä olen ja siksi usein haluan miettiä tarpeeksi, ettei tulis turhia mokia.

6

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaka 1957

      Yhdessä löydämme kaapin paikan. Isoissa asioissa aloitteen tekijänä on aina ollut mies, minä "peesaajan" roolissa.

      En ole kova suunnitteleen yhtään mitään, olen sopua ja tasapainoa kaipaava persoona ja siksi liian helposti annan periksi toisten suunnitteluille vaikka ne ei aina itseäni miellyttäisi.

      Olen kekseliäs ja löydän asiasta kuin asiasta hyvän puolen. En päätä nopeasti mitään, joskus jahkailen turhankin kauan.

    • vaaka65

      ja kova sisustaa ja vaihtamaan huonekaluja paikkaa, mieheni välillä hermostuu kun alan suunnittele taas kaapille uutta paikkaa mutta lopussa hän on erittäin tyytyväinen.:)

      • vaaka49

        mies joka kerta hermostuu ihan hirveesti, mun suunnitelmista, mutta sitkeesti vaan vien suunnitelmaani eteenpäin. Annan hänen ensin sisäistää asian ja rauhottua ja otan asian uudelleen esiin, kunnes saan vietyä suunnitelmani läpi. Lopulta on toistaiseksi ollut aina erittäin tyytyväinen ja sen myös mulle kertonut. Olen myös huomannut, että haluaa ottaa kaiken kunnian itselleen, koska hän yleensä on se toteuttaja, mut ottakoon vaan, kunhan saan tahtoni läpi. Ei meillä kyllä mitään tapahtuisikaan, jos minä en olisi se ideoija.


      • vaaka78

        miekin :))) ne huonekalujen siirrot ärsyttävät miestäni, mutta en sille voi mitään, kun on tarve muuttaa koko ajan kaikkea ja itseäni :)


    • Vaaka70

      HEH!!! Ihan kuin olisin itsestäni lukenut. Mieheni tosiaankin välillä hermoraunio, kun hän mielellään pitäytyisi vanhassa ja turvallisessa (onneksi koskee myös minua ;.D), ja minulla aivot suhisee heti kun olen saanut jonkun projektin päätöksen. Ja ihan sama tuo visualisoiminen; näen niin selvästi mitä haluan, miltä lopputulos näyttäisi, mutta raapustuksistani ei ota kukaan selvää. Ja hyvin usein saan inspiksen esim. vaihtaa huonekalujen paikkaa iltamyöhällä kun lapset poissa jaloista, sekös miestäni riemastuttaa...Onkohan tämä sitä "ainaisen tasapainon hakemista", mene ja tiedä :o)

    • Nainen-84

      Kaapin paikka määrätään keskustelemalla.Eli yhdessä.Lopullinen tulos on yleensä kompromissi.Pienet asiat kuten verhojen valinta ja muut tekstiilit saan päättää yksin, koska mieheni on ilmaissut ettei niistä erityisemmin välitä tai että ei ole hirveästi väliä, kunhan ei ole turhan räikeää.
      Sisustan mielelläni, mutta raha tahtoo olla esteenä, opiskelija kun olen.
      Itse täytyy värkkäillä se minkä muut ostaa valmiina kaupasta, mutta minulle se on ilo.
      Kädessä pysyy niin vasara kuin pullapeltikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe