kysymys vaakanaisille

vaaka49

kuka teillä määrää kaapin paikan? Te, vaiko miehenne?
Oletteko kovia sisutamaan ja suunnittelemaan kaikkea uutta kotiin, työpaikalle jne?
Minä olen hyvä visualisoimaan ja sitten ihmettelen, miksi muut ei osaa nähdä sitä minkä itse näen ihan selvästi, miltä joku tulee näyttämään tai miltä pitäisi. Aina pitää ottaa kynää ja paperia ja yrittää erittäin huonolla piirustustaidolla vääntää mallia. Meillä vaihtaa paikkaa seinät ja ovet samassa tahdissa kun toiset vaihtaa huonekalujen paikkoja.
Mieheni on välillä hermoraunio, kun huomaa, että taas suunnittelen. Hän on suoraastaan peloissaan, kun olen hiljaa, se yleensä tarkottaa sitä, että aivot on täydessä työssä ja suunnitelmaa syntyy. Onneksi alotan suunnittelun jo hyvissä ajoin, koska keksin useimmiten uuden vielä paremman toteutuksen. Päättämättömyydestä minua ei voi syyttää. Minä teen meillä kaikki päätökset,joskus hyvinkin nopeasti. Perusteellinen kyllä olen ja siksi usein haluan miettiä tarpeeksi, ettei tulis turhia mokia.

6

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaka 1957

Yhdessä löydämme kaapin paikan. Isoissa asioissa aloitteen tekijänä on aina ollut mies, minä "peesaajan" roolissa.

En ole kova suunnitteleen yhtään mitään, olen sopua ja tasapainoa kaipaava persoona ja siksi liian helposti annan periksi toisten suunnitteluille vaikka ne ei aina itseäni miellyttäisi.

Olen kekseliäs ja löydän asiasta kuin asiasta hyvän puolen. En päätä nopeasti mitään, joskus jahkailen turhankin kauan.

• vaaka65

ja kova sisustaa ja vaihtamaan huonekaluja paikkaa, mieheni välillä hermostuu kun alan suunnittele taas kaapille uutta paikkaa mutta lopussa hän on erittäin tyytyväinen.:)

• vaaka49

mies joka kerta hermostuu ihan hirveesti, mun suunnitelmista, mutta sitkeesti vaan vien suunnitelmaani eteenpäin. Annan hänen ensin sisäistää asian ja rauhottua ja otan asian uudelleen esiin, kunnes saan vietyä suunnitelmani läpi. Lopulta on toistaiseksi ollut aina erittäin tyytyväinen ja sen myös mulle kertonut. Olen myös huomannut, että haluaa ottaa kaiken kunnian itselleen, koska hän yleensä on se toteuttaja, mut ottakoon vaan, kunhan saan tahtoni läpi. Ei meillä kyllä mitään tapahtuisikaan, jos minä en olisi se ideoija.

• vaaka78

miekin :))) ne huonekalujen siirrot ärsyttävät miestäni, mutta en sille voi mitään, kun on tarve muuttaa koko ajan kaikkea ja itseäni :)

• Vaaka70

HEH!!! Ihan kuin olisin itsestäni lukenut. Mieheni tosiaankin välillä hermoraunio, kun hän mielellään pitäytyisi vanhassa ja turvallisessa (onneksi koskee myös minua ;.D), ja minulla aivot suhisee heti kun olen saanut jonkun projektin päätöksen. Ja ihan sama tuo visualisoiminen; näen niin selvästi mitä haluan, miltä lopputulos näyttäisi, mutta raapustuksistani ei ota kukaan selvää. Ja hyvin usein saan inspiksen esim. vaihtaa huonekalujen paikkaa iltamyöhällä kun lapset poissa jaloista, sekös miestäni riemastuttaa...Onkohan tämä sitä "ainaisen tasapainon hakemista", mene ja tiedä :o)

• Nainen-84

Kaapin paikka määrätään keskustelemalla.Eli yhdessä.Lopullinen tulos on yleensä kompromissi.Pienet asiat kuten verhojen valinta ja muut tekstiilit saan päättää yksin, koska mieheni on ilmaissut ettei niistä erityisemmin välitä tai että ei ole hirveästi väliä, kunhan ei ole turhan räikeää.
      Sisustan mielelläni, mutta raha tahtoo olla esteenä, opiskelija kun olen.
      Itse täytyy värkkäillä se minkä muut ostaa valmiina kaupasta, mutta minulle se on ilo.
      Kädessä pysyy niin vasara kuin pullapeltikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe