Kollektiivisella mielenterveydellämme ei mene tällähekellä hyvin ja asialle tulisi äkkiä tehdä jotakin ja perustaa miljoonan euron työryhmä tutkimaan asiaa, ennenkuin kaikki me olemme sokeassa työkiireessämme burnoutin partaalla:
Voi Tsiisus sentään meitä suomalaisia!?
Mitä tapahtuu, kun suomalainen johtaa alusta maaliin erästä maailman seuratuinta urheilulajia (miljardeja katsojia)?
- Ja siltä tulee viimeinen mutka ja Raikkonen voittaa.
Johtuuko tämä kenties siitä, että olemme alunperin eläneet Ruotsin sekä Venäjän vallan alla ja meille on tästä syystä muodostunut kollektiivinen itsetunnon puute ja ego-ongelma. Itsetunto ja käsitys itsestämme puuttuu. Muuten en voi aamulla tapahtunutta hirveyttä selittää. Sitä ei voi mitenkän laittaa edes tyylikkään vaatimattomuuden tai "cooliuden" piikkiin.
Mikä tahansa muu maa maailmassa (Ruotsi, Venäjä, Kreikka, Espanja etc.) olisi mennyt oman kansalaisensa voitosta sekaisin tyyliin:
- Sieltä tulee Maranellon ohjus!!!
- ICEMAN kesyttää mustan hevosen!!!
- Kansa sekoaa!!!
- Ja Maranellossa soivat kellot koko vuoden!!!
Mutta mitä tekee tämä pieni ja pohjoinen itsetunto-ongelmista kärsivä syrjäinen takamaa?
- Ja on viimeinen mutka, ja joku voittaa, kertovat juontajat... ;)
Tästä samasta ongelmasta johtuvat myös se, että Marabou-suklaa tunnetaan maailmalla, Fazeria ei taas pysty ostamaan edes Mikael Forsell Englannissa vaan sukulaiset joutuvat sen hänelle salaa lähettämään ja se, että Absolut-vodkaa saa jokaiselta maailman lentokentältä ja Finlandia-vodkaa ei löydy kuin Helsinki-Vantaalta;) Mitä me oikeesti säädetään?
Kysymyksessä on kuitenkin täysin samat tuotteet: VODKA ja SUKLAA. Mikä ne erottaa? Ruotsalaisilla on ITSETUNTOA markkinoida osaamistaan maailmalla ja hyödyntää se kuuluisa "Pohjoinen ulottuvuus".
Ja mitä tässä tilanteessa tekee MTV3? Kun kyseessä on maailman seuratuin urheilulaji, jonka suomalaisurheilijoita voisi hyödyntää maailmanlaajuisessa markkinoinnissa ja oman itsetuntomme kohottamisessa?
MTV3 palkkaa rivehinsä kaikista pliisuimmat ja mitäänsanomattomimmat juontajat F1-historiassa, jotka lopussa toteavat väsyneesti: Kimi voittaa, hohhoijaa ;)
Ja auta armias, kun tämä ihmemies käy edes kerran vapaa-ajallaan baarissa. Sitä ei itsetunto-ongelmista kärsivä kansamme kestä, vaan se heitetään lööppeihin, jotta kaikki me voisimme edes päivän olla "parempia ihmisiä", kun se sikaileva miljonääri ;)
Olisikohan aika tehdä asialla jotakin. Aloitetaan vaikka siitä, että MTV3 pliis ja rukous: laittakaa juontajat vaihtoon vai pitääkö itse tulla juontamaan, kuten eilen jouduin? Onko teillä munaa tehdä asioille oikesti jotakin vai heitetäänkö tämäkin palaute Ö-mappiin, kuten luuserit tekee?
Ja kansamme myös pitää ehdottomasti laittaa lääkekuurille. Jos aloitamme siitä, että tutkimme sitä tosiseikkaa, että Troijan sota ei tapahtunut muinaisen Kreikan Troijassa vaan Salon lähellä Toijassa, jolloin on erittäin todennäköistä, että meidän esi-isämme loivat nykyisen sivistyneen yhteiskunnan, jota tutkimuksien mukaan jopa Ruotsalalaiset ovat yrittäneet meiltä salata hävittämällä eräitä dokumetteja ja asiakirjoja. Kasvattaisiko tämä itsetuntoamme enemmän, kun hirviömme viisuvoitto tai lätkän MM?
Tutkikaa vaikka Googlesta hakusanalla: "Toijan sota" tai "Troijan sota Suomessa". Mutta luulen, että sekään ei tule auttamaan kateellista kansaamme, joka ei uskalla kannustaa edes parhainta ystäväänsä.
- Crazyfinn, ja ylpeä siitä.
(Tosin harkitsee parhaillaan ulkomaille muuttoa täältä perähikiältä)
Kollektiivinen mielenterveytemme
CrazyfinnJk30
1
147
Vastaukset
- Parempaa ohjelmaa kansalle.
Luonnon saastuttamisen ja jonninjoutavan muka-urheilun voi mainiosti siirtää pois älyllisempää kamaa kaipaavien suomalaisten silmistä maksullisille kanaville.
Sivistyneeseen käytökseen ei kuulu riehuminen, hilluminen ja ylisanojen viljely. On hienoa olla suomalainen joka ei naurettavista asioista vouhota. Voineekin kysyä ovatko sellaiset kansat mielenterveydeltään järin hyvässä kunnossa jotka riehuvat kuin kakarat?
Hyvässä ja pahassa mekastaminen sopii persoonallisuushäiriöisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760