Miten tulitte faneiksi ?

Memento89

Kiinnostaisi tietä ihan muuten vaan, miten teistä on tullut Queen faneja. Etenkin niiltä, jotka eivät kokenneet itse Queen huumaa 70-80-luvulla Itse tutustuin bändiin kuultuaini muistaakseni vuonna 1999 hitin The Show must go on. Pidin siitä ja nörttinä menin kirjastoon tutustumaan bändin aikaisempiin levyihin. Nyt olen hankkinnut remister cd:eitä. Kolme albumia puuttuu vielä The game,The works ja Hot space.

8

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rendezvous

      Oma Queen-taipaleeni alkoi vasta vuosi sitten,(tuntuu että siitä ois paaaaaljon kauemmin!)kun minun piti tehdä esitelmä jostain bändistä ja sattumoisin mp3-soittimelleni oli eksysyt bo rhap ja siispä valitsin queenin.lainasin levyn esitelmääni varten kummisedältäni,joka oli greatest hits 1.Eka biisijohon ihastuin täysillä,oli fat bottomed girls.jotkut luokan pojat puhuivat killer queenistä ja kelasin että huhhuh onpa outo biisi :D nyt queeniä fanitan niin paljon että itseänikin pelottaa :D ja sen olen oppinut,että ei se killer queen ole tosiaankaan outo vaan ehkä yksi parhaista ;)

    • Myöhäisherännäinen

      Kun kuulin eräässä konsertissa sekä Show Must Go On että Bohemian Rhapsody -kappaleet, tuli mieleen ottaa selvää, mitä muuta Queen on tehnyt. Muistin toki bändin jo 80-luvulta, kun asuimme kaapelitalossa ja näimme musiikkivideoita, mm. I Want to Break Freen drag-version, mutta silloin bändi ei tehnyt minuun minkäänlaista vaikutusta. Taisi olla enempi klassinen kausi silloin meneillään.

      Sopivasti siihen saumaan hankittiin talouteen digiboksi, ja siinä samassa rytäkässä Yle Teema esitti Teemalauantain, jossa oli mukana dokumentti A Night at the Opera -levystä, konserttitaltiointi Budapestista Magic-kiertueelta vuodelta 1986 sekä huomattavasti tuoreempi taltiointi Queenin ja Paul Rogersin konsertista (mikä mahtoi olla vuosi?).

      Ihastuin ensimmäiseksi Love of My Life -kappaleeseen. Tällä hetkellä haluaisin itselleni '39:n, joka olisi juuri tuolla Opera-levyllä, muilta tallenteilta en ole sitä onnistunut löytämään. Olen lainannut kavereilta ja kirjastosta muutaman levyn ja ostanutkin muutaman, mutta tällä hetkellä eniten himoitsemaani (A Night at the Opera) en ole onnistunut löytämään mistään, edes divareista.

      Syksyn jälkeen olen lukenut Queenistä muutaman kirjan. On hauska bongailla tuttuja kappaleita, esimerkiksi eilisestä Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta mainio Crazy Little Thing Called Love ja perjantain Tartu mikkiin -ohjelmasta pienenpieni pätkä Another One Bites the Dustista. Idolsista näin vain pienen pätkän, mutta kyllä minäkin ajattelin, että Kristian astui aika suuriin saappaisiin I Want It Allillaan.

    • StayingPower85

      Queen faniksi vuonna 1994 kun kuulin ihan sattumalta televisiosta mainoksen DJ Bobon version Radio Ga Gasta ja sitten halusin sen biisin joululahjaksi ja sainki Queen Greatest Hits 2 jossa oli tuo biisi ja kaikist paras oli se kun luulin levyä joksikin tietokonepeliksi ku siin päällä oli niin uljaan näköinen lintu :D.. ja siitä se sitten lähti.. Aloin vähitellen pitämään muistakin biiseistä ja siitä saakka elämäni on ollu pelkkää Queen ja etenkin Freddie Mercury huumaa !

    • ihan totta

      Hmm.. hieman noloa kertoa, mutta se tapahtui niin, että loppiaisaattona 1981 kävin Seinäjoella katsomassa Flash Gordon elokuvan, olin siihen aikaan suuri sci-fi fani, luin alan kirjoja, sarjakuvia ja katsoin kaikki scifi elokuvat ja tv-sarjat.

      Silloin olin vielä Pelle Miljoona fani, mutta Flash Gordonin musiikki jäi mieleen ja seuraavalla viikolla selvitin lehdistä että leffan musiikin oli tehnyt Queen. Sattumoisin kaverin isoveljellä oli "News of the world" ja "A night at the opera" ja sain ne lainaksi. Varsinkin News iski heti, Opera oli ehkä silloin liian vaikea levy.

      Siitä se lähti, seuraavilla viikoilla hain levykaupasta "The Gamen" ja "Jazz"in. Sen jälkeen ostinkin Flash Gordon levyn, joka olikin siinä vaiheessa jo suuri pettymys, koska eihän se levyllä enää noiden edelliten jälkeen kuulostanut juuri miltään, vaikka siitä innostuksen kipinä lähtikin.

      Hot spacen ilmestyessä mulla olikin jo kaikki muut paitsi kakkonen, jota ei meinannut saada mistään, kun sen painos oli loppunut suomesta. Hot space oli tietysti paha pettymys.

      Viimein sitten sain kakkosen ulkomailta tilaamalla syksyllä -82 ja se oli heti ensikuulemalla mielestäni kaikkein paras Queen levy ja olen yhä samaa mieltä tänäkin päivänä.

    • `39

      Kuulin ensi kerran Queeniä vuonna 90 ja se oli menoa,vaikka ikää oli kaikki kymmenen vuotta...Levyjen keräämisen aloitin vähän myöhemmin ja suurin osa jo lpnä löytyykin muutama puuttuu.Mielestäni parempaa bändiä tai freddien kaltaista laulajaa ei ole eikä varmaan tulekaan.Olisi ollut huikeata nähdä joskus livenä..

      • Hannie

        Sikäli ihan samat sanat, että Miraclen aikoihin löytyi ja itse olin tosiaan sen 10-vuotias. Olin ihan friikki jo 11-12-kesäisenä, ja aikuisiällä juttu on löytynyt uudelleen kun on alkanut _oikeasti_ ymmärtää esimerkiksi Queenin tekstejä. Jukebox top 30 ja Mikko Alatalo sinisine silmälaseineen taisi olla ihan eka kontakti. :D


    • make

      92 tammisaaressa sain ekan kerran asentaa itse lå levyn soittimeen 8 vuotiaana ja se levy oli a kind of macig. Sitten tuli miracle ja se vei mut.

      ennenkaikkea scandal kappale!


      nykyään voin sanoa et fanitan paul rodgersia, mut ei siitä freddien korvaajaksi ole. Erinomainen ääni hänellä on. Hienoja blues tulkintoja!

      se on vähän sama asia kuin bussi ilman kuljettajaa

      • sapsu85

        kotona lähinnä isän levykokoelmaan kuului Queenia ja niinpä tulivat jo melko varhaisessa elämänvaiheessa tutuiksi Show must go on ja Innuendo-albumi. Muistan päivän, jolloin uutinen Freddien kuolemasta tuli, olin silloin tosi nuori, mutta se on silti jäänyt mieleen. Sittemmin koko Queen unohtui moniksi vuoksiksi ja tilalle tuli muita lempibändejä. Uudelleen koin herätyksen lukioaikoina, kun joku kavereista soitti Queenin Greatest hits -levyä bileissä. Siitä lähtien olen haalinut itselleni Queenin musiikkia ja olen vahvasti sitä mieltä, että kyseessä on maailmankaikkeuden paras yhtye ja Freddie Mercury on laulajana ylitse muiden. Tuo koko Queenin uudelleenlämmittely Paul Radgersin kanssa ei ole oikein kiinnostanut, koska entiseen ei kuitenkaan ole paluuta. Edellisen kirjoittajan bussivertaus osuu naulan kantaan ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe