Sähköposti maksulliseksi?

Lost_815

Roskaposti lisääntyy ja sen torjuntaa on mietitty korvatpunaisena, jopa laittamalla hinta sähköposti viesteille!
Kuinka monta ilmaista sähköpostiviestiä tarvitsisit päivässä, eli missä on hyvä raja viestien maksullisuuteen? Paljonko viesti saisi maksaa? Missä menee kipuraja?

Itse vastaan näin: tarviten n.15 ja raja voisi olla 30, ylimenevältä osuudelta 30sent, kipuraja 90sent.

Pelkään vaan, että mikäli tämä toteutuu, niin joain päivänä kaikki viestit maksaa jotain, kuten puhelimen tekstiviestit tänään. Tarvitsemmeko ilmaselle osuudelle, lain antaman suojan vai nipun lupauksia.. :D

6

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikilla ikinä.

      Operaattorit voivat innostua kylläkin.Paras tapa suodattaa roskaposti olisi jotta ne jotka eivät todellakaan saa ulkomailta muunkielisiä kuin suomen sähköposteja niin ei muuta kuin kielisuodatus ja naps ei tule yhtään roskapostia kun postittajat ei osaa suomenkieltä.Minulla suodatus kaikille muille kuin ruotsi,norja ja suomi.En ole nähnyt mitään muita posteja ikinä vaikka olen kyllä viljellyt osoitetta kaikille roskasivuillekkin.

      • Lost815

        niin, monen suomalaisen s-postin loppuun tulee Lontoon kielinen lopputeksti.. Entä opiskelija ja niiden tentit, okei ellei liitteitä sit tarkisteta?
        Outlookissa on estot ulkomaan postille mutta ei toimi mulla näköjään. Joulusta asti Elisalle tullut tunnollisesti päivittäin 1-5 roskapostia eri nimillä ja osotteista. Tosi ärsyttävää..


    • nyt kuule...

      Idiottimaista edes ehdotella tuommoista! Kohta päättäjät vielä tekevät ja rupeavat laskuttamaan sähköpostien lähettämisistä! Ja eipä sillä ole mitään merkitystä roskapostin kannalta, sitä tulee kuitenkin ulkomaisilta palvelimilta!

    • eihän se meidän

      vika ole että ulkomailla on roskapostittajia! Meidänkö tavallisten kuluttajien siitä pitäisi sitten maksaa? Eikö maksuvelvollisuus olisi pikemmin niillä jotka roskapostittelee?

      Entäs esimerkkinä sellainen että mä oon harrastanut ns. sähköpostichattailua, siis lähes reaaliaikaista keskustelua sähköpostitse ja sähköposteja tuli laiteltua puolin ja toisin monia kymmeniä per päivä, sekö se on sitten sellasta josta pitäis maksaa kun ne viestit oli kumminkin molempien omasta halusta eikä roskapostia jota ei vastaanottaja halua??

    • ihmeen

      roskaposti?

    • karvainen pappi

      Älä edes ehdota maksua: No kenellä on varaa maksaa roskapostit jos ei liikeyrityksillä ja firmoilla. Nehän maksaa vaikka mitä saadakseen mainokset sun postilaatikolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe