Sähköposti maksulliseksi?

Lost_815

Roskaposti lisääntyy ja sen torjuntaa on mietitty korvatpunaisena, jopa laittamalla hinta sähköposti viesteille!
Kuinka monta ilmaista sähköpostiviestiä tarvitsisit päivässä, eli missä on hyvä raja viestien maksullisuuteen? Paljonko viesti saisi maksaa? Missä menee kipuraja?

Itse vastaan näin: tarviten n.15 ja raja voisi olla 30, ylimenevältä osuudelta 30sent, kipuraja 90sent.

Pelkään vaan, että mikäli tämä toteutuu, niin joain päivänä kaikki viestit maksaa jotain, kuten puhelimen tekstiviestit tänään. Tarvitsemmeko ilmaselle osuudelle, lain antaman suojan vai nipun lupauksia.. :D

6

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikilla ikinä.

Operaattorit voivat innostua kylläkin.Paras tapa suodattaa roskaposti olisi jotta ne jotka eivät todellakaan saa ulkomailta muunkielisiä kuin suomen sähköposteja niin ei muuta kuin kielisuodatus ja naps ei tule yhtään roskapostia kun postittajat ei osaa suomenkieltä.Minulla suodatus kaikille muille kuin ruotsi,norja ja suomi.En ole nähnyt mitään muita posteja ikinä vaikka olen kyllä viljellyt osoitetta kaikille roskasivuillekkin.

• Lost815

niin, monen suomalaisen s-postin loppuun tulee Lontoon kielinen lopputeksti.. Entä opiskelija ja niiden tentit, okei ellei liitteitä sit tarkisteta?
        Outlookissa on estot ulkomaan postille mutta ei toimi mulla näköjään. Joulusta asti Elisalle tullut tunnollisesti päivittäin 1-5 roskapostia eri nimillä ja osotteista. Tosi ärsyttävää..

• nyt kuule...

Idiottimaista edes ehdotella tuommoista! Kohta päättäjät vielä tekevät ja rupeavat laskuttamaan sähköpostien lähettämisistä! Ja eipä sillä ole mitään merkitystä roskapostin kannalta, sitä tulee kuitenkin ulkomaisilta palvelimilta!

• eihän se meidän

vika ole että ulkomailla on roskapostittajia! Meidänkö tavallisten kuluttajien siitä pitäisi sitten maksaa? Eikö maksuvelvollisuus olisi pikemmin niillä jotka roskapostittelee?

Entäs esimerkkinä sellainen että mä oon harrastanut ns. sähköpostichattailua, siis lähes reaaliaikaista keskustelua sähköpostitse ja sähköposteja tuli laiteltua puolin ja toisin monia kymmeniä per päivä, sekö se on sitten sellasta josta pitäis maksaa kun ne viestit oli kumminkin molempien omasta halusta eikä roskapostia jota ei vastaanottaja halua??

• ihmeen

roskaposti?

• karvainen pappi

Älä edes ehdota maksua: No kenellä on varaa maksaa roskapostit jos ei liikeyrityksillä ja firmoilla. Nehän maksaa vaikka mitä saadakseen mainokset sun postilaatikolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      143
      2390
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1661
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      91
      1556
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      68
      1508
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      904
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      841
    7. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      55
      786
    8. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      58
      773
    9. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      765
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      725
    Aihe