Roskaposti lisääntyy ja sen torjuntaa on mietitty korvatpunaisena, jopa laittamalla hinta sähköposti viesteille!
Kuinka monta ilmaista sähköpostiviestiä tarvitsisit päivässä, eli missä on hyvä raja viestien maksullisuuteen? Paljonko viesti saisi maksaa? Missä menee kipuraja?
Itse vastaan näin: tarviten n.15 ja raja voisi olla 30, ylimenevältä osuudelta 30sent, kipuraja 90sent.
Pelkään vaan, että mikäli tämä toteutuu, niin joain päivänä kaikki viestit maksaa jotain, kuten puhelimen tekstiviestit tänään. Tarvitsemmeko ilmaselle osuudelle, lain antaman suojan vai nipun lupauksia.. :D
Sähköposti maksulliseksi?
6
566
Vastaukset
- kaikilla ikinä.
Operaattorit voivat innostua kylläkin.Paras tapa suodattaa roskaposti olisi jotta ne jotka eivät todellakaan saa ulkomailta muunkielisiä kuin suomen sähköposteja niin ei muuta kuin kielisuodatus ja naps ei tule yhtään roskapostia kun postittajat ei osaa suomenkieltä.Minulla suodatus kaikille muille kuin ruotsi,norja ja suomi.En ole nähnyt mitään muita posteja ikinä vaikka olen kyllä viljellyt osoitetta kaikille roskasivuillekkin.
- Lost815
niin, monen suomalaisen s-postin loppuun tulee Lontoon kielinen lopputeksti.. Entä opiskelija ja niiden tentit, okei ellei liitteitä sit tarkisteta?
Outlookissa on estot ulkomaan postille mutta ei toimi mulla näköjään. Joulusta asti Elisalle tullut tunnollisesti päivittäin 1-5 roskapostia eri nimillä ja osotteista. Tosi ärsyttävää..
- nyt kuule...
Idiottimaista edes ehdotella tuommoista! Kohta päättäjät vielä tekevät ja rupeavat laskuttamaan sähköpostien lähettämisistä! Ja eipä sillä ole mitään merkitystä roskapostin kannalta, sitä tulee kuitenkin ulkomaisilta palvelimilta!
- eihän se meidän
vika ole että ulkomailla on roskapostittajia! Meidänkö tavallisten kuluttajien siitä pitäisi sitten maksaa? Eikö maksuvelvollisuus olisi pikemmin niillä jotka roskapostittelee?
Entäs esimerkkinä sellainen että mä oon harrastanut ns. sähköpostichattailua, siis lähes reaaliaikaista keskustelua sähköpostitse ja sähköposteja tuli laiteltua puolin ja toisin monia kymmeniä per päivä, sekö se on sitten sellasta josta pitäis maksaa kun ne viestit oli kumminkin molempien omasta halusta eikä roskapostia jota ei vastaanottaja halua?? - ihmeen
roskaposti?
- karvainen pappi
Älä edes ehdota maksua: No kenellä on varaa maksaa roskapostit jos ei liikeyrityksillä ja firmoilla. Nehän maksaa vaikka mitä saadakseen mainokset sun postilaatikolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773731
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851668Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281422- 1591298
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut221092Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2021071Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921028- 351021
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk124969- 62785