mitä lihavuudesta haittaa?

normaal

Jos painat 100 kg ja pituutta 175 cm niin kannat mukanasi 25 kg sementtisäkkiä. Et sitä tajua mutta tosi on. Sitten jos laidutat, et tule koskaan entisellesi, kaikki rasva ei häviä ja jäljelle jää myös paksuuntunutta sidekudosta, sitten se nahka ei kutistu vaan jää roikkumaan. Sen lyhentäminen vain pahenta tilannetta koska lyhentäminen aiheuttaa pahat arvet ja roikkuu se nahka senkin jälkeen vierestä. Sitten se reisissä oleva appelsiini-iho ei häviä. Portaita tai rinnettä noustessa tunnet hengenahdistuksen, kun voimasi ei riitä kantamaan tätä 25-50 kg kuormaa. Sitten sairastut verenpainetautiin koska verta täytyy sen tarpeettoman rasvankin saada ja tulee se sokeritautikin kun haima pettää. Lasten saanti tyssää keskenmenhoihin ja raskausmyrkytykseen. Eikä se seksuaalinen kanssakäyminenkään oikein suju varsinkin kun kumpikin osapuoli on paksu. Kaiksenlaiset sienet viihtyvät taipeissasi kun hikoilet puuskuttaessasi epätoivoisesti sängystä ruokapöytään. Siis lopuksi mitä varten kannat rasvaröllyköitä vuodesta toiseen? Ennen piti kantaa kun pelättiin keuhotaudin iskemistä jolloin oli parempi olla paksu. Sitäkään tautia ei enää ole.

29

2080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä ihan

tuommoinen 25 kilon ylipaino noita ongelmia niin paljon tuo, kuin kirjoituksessasi esitit. Tuon asian tiedät vasta sitten kun olet yli sen 100kg itse kokenut.

Minä olen tavannut paljon esim. naisia, jotka painaneet väh.130kg ja ovat tulleet helposti raskaaksi, eikä terveyden kanssa mitään ongelmia ja raskaus on edennyt heillä ihan normaalisti ja synnytykset onnistuneet.
      Ja mitä seksuaaliseen kanssakäymiseen tulee, hyvin on heillekin käynyt kun ovat raskaiksikin tulleet ;) ja vieläpä rakastavat miehet rinnalla jakamasa ilot ja surut.

En kyllä ymmärtänyt tuota ilmaustasi, että "ennen piti kantaa kun pelättiin keuhotaudin iskemistä"
      Ei se entisaikaan kylläkään mikään keuhkotauti ollut, minkä vuoksi ihmiset keräsivät vararavintoa, vaan rankat vuodenajan vaihtelut ja luisevat eivät kestäneet pitkää kylmää kautta, vaan kuolivat pois, siis vain vahvat jäivät henkiin huonoina kausina.

Toki siinä on totta, ettei nykyaikana enään tarvittaisi sitä vararavintoa, kun asuinolot ovat hyvät, ei tarvitse pelätä kuolevansa kylmyyteen asunnossa, niinkuin aiemmin kävi.

Jokainen saa mielestäni kantaa kilonsa, niin kauan ja paljon kuin itselleen katsovat sopiviksi, ei muiden ole tarve heille siitä mainita, ei suoraan eikä kiertäen.
      Kaikkea hyvää, kaikille!

• on..

eikä tuollainen 20-25 kilon pudotus jätä löysää nahkaa,ainakaan merkittävästi.

eri juttu jos tiputetaan useita kymmeniä kiloja.

• kanssaeläjä

Lihavuus tuo ikävyyksiä myös muille jotka ovat normaalipainoisia. Esimerkiksi joudutaan enemmän satsaamaan sairaudenhoitoon. Sitten lihavien työkyky on huono. joutuvat eläkkeelle ennenaikojaan ja laihat maksavat heille eläkkeet. Jos tosiaan haluaa olla lihava eläkööt omalla kustannuksellaan loppuun saakka.

• bgfhbfdgbfxd
        kanssaeläjä kirjoitti:

Lihavuus tuo ikävyyksiä myös muille jotka ovat normaalipainoisia. Esimerkiksi joudutaan enemmän satsaamaan sairaudenhoitoon. Sitten lihavien työkyky on huono. joutuvat eläkkeelle ennenaikojaan ja laihat maksavat heille eläkkeet. Jos tosiaan haluaa olla lihava eläkööt omalla kustannuksellaan loppuun saakka.

" Lihavuus tuo ikävyyksiä myös muille jotka ovat normaalipainoisia. Esimerkiksi joudutaan enemmän satsaamaan sairaudenhoitoon. Sitten lihavien työkyky on huono. joutuvat eläkkeelle ennenaikojaan ja laihat maksavat heille eläkkeet. Jos tosiaan haluaa olla lihava eläkööt omalla kustannuksellaan loppuun saakka."

No vedetään samalla tupakoitsijat ja alkoholin väärinkäyttäjät hirteen! Sekä asennevammaiset ja muutkin sairaat ja vammaiset. Kuluja tuo kaikkien näidenkin ryhmien edustajat ja jopa enemmän kuin lihavat! Ja työttömät! Tulispa samalla työttömys% laskettua nollaan!

• "namis"
        kanssaeläjä kirjoitti:

Kyllä ennen aikojaan eläkkeelle joutuva saa omia rahojaan. Joka tilistä maksetaan eläkemaksua ja eläkettä saa palkan mukaan lasketun summan. Jos et satu tietämään niin yleensä lihavat tekevät töitä ja elättävät itsensä sekä myös sinun kaltaisesi luuserit!

• .mä

ainakin olen pärjännyt tätä 25kg:n sementtisäkkiä kantaessa....

• pullukkanainen

ja minä 70 kilon sementti säkkiä kantaessa. Löysin jopa vielä rakastajankin.

• ennustaj
        pullukkanainen kirjoitti:

ja minä 70 kilon sementti säkkiä kantaessa. Löysin jopa vielä rakastajankin.

Selkärankasi ei kestä. Tulee pahat kulumismuutokset ja selkääsi ei voi leikata koska se romanhtaa leikkauksen jälkeen. Sitäpaitsi et voi mennä edes magneettikoneeseen kun et siihen mahdu, joten tautejasi ei voi diagnostisoida ja hoidot joudutaan tekemään UMPIMÄHKÄÄN. Eli sulle joudutaan syöttämään lääkkeitä laidasta lähtien kokeilemaan mikä auttaisi ja samalla ehkä annetaan aivan päinvastaisia rohtoja. Sitten sun suonia käsistä ei löydy läskien sisältä ja verikokeita ei voi ottaa joten ei senkään kautta tautejasi voi diagnostisoida.

• :) :)
        ennustaj kirjoitti:

Selkärankasi ei kestä. Tulee pahat kulumismuutokset ja selkääsi ei voi leikata koska se romanhtaa leikkauksen jälkeen. Sitäpaitsi et voi mennä edes magneettikoneeseen kun et siihen mahdu, joten tautejasi ei voi diagnostisoida ja hoidot joudutaan tekemään UMPIMÄHKÄÄN. Eli sulle joudutaan syöttämään lääkkeitä laidasta lähtien kokeilemaan mikä auttaisi ja samalla ehkä annetaan aivan päinvastaisia rohtoja. Sitten sun suonia käsistä ei löydy läskien sisältä ja verikokeita ei voi ottaa joten ei senkään kautta tautejasi voi diagnostisoida.

Oletko terveydenhuollon ammattilainen, lääkäri tms. vai mistä nämä tietosi olet ammentanut?

• "namis"
        :) :) kirjoitti:

Oletko terveydenhuollon ammattilainen, lääkäri tms. vai mistä nämä tietosi olet ammentanut?

Ilmiselvä lääkärihän tämä. Oikeinkirjoitus ei tosin tahdo sujua, että taitaa se lääkärin tutkinto tyssätä siihen.

• tohtori kuten arvasit
        "namis" kirjoitti:

Ilmiselvä lääkärihän tämä. Oikeinkirjoitus ei tosin tahdo sujua, että taitaa se lääkärin tutkinto tyssätä siihen.

Aivan oikein oon lääkäri, mutta saan kyllä kirjoitella miten haluan vaikka virheellisesti eikä siihen tyssää ammatti. Kokemuksesta vain voin kertoa, että lihavilla selkärankaan tulee rappeumamuutokset ennen aikojaan ja jos ne tulevat paikkoihin jossa hermot kulkee niin leikkaushoito voi olla aika hankala tai mahdoton. Läskiä 100 kg painavalla selässä on ainakin 10 cm paksusti kun päästään näkemään selkähermot. Jos taas mahaa leikataan niin melko armottomasti tulee tyrä leikkausarpeen kun omat lihakset ovat surkastuneet ja läskiä täynnä oleva vatsapaita (omentti) pullistaa ulos. Haava repeää jo seuraavana päivänä leikkauksesta ja suolet valuvat lattialle.

• Huolestunut!
        tohtori kuten arvasit kirjoitti:

Aivan oikein oon lääkäri, mutta saan kyllä kirjoitella miten haluan vaikka virheellisesti eikä siihen tyssää ammatti. Kokemuksesta vain voin kertoa, että lihavilla selkärankaan tulee rappeumamuutokset ennen aikojaan ja jos ne tulevat paikkoihin jossa hermot kulkee niin leikkaushoito voi olla aika hankala tai mahdoton. Läskiä 100 kg painavalla selässä on ainakin 10 cm paksusti kun päästään näkemään selkähermot. Jos taas mahaa leikataan niin melko armottomasti tulee tyrä leikkausarpeen kun omat lihakset ovat surkastuneet ja läskiä täynnä oleva vatsapaita (omentti) pullistaa ulos. Haava repeää jo seuraavana päivänä leikkauksesta ja suolet valuvat lattialle.

HEI!
        Nyt olen kyllä huolestunut kannanotoistasi ja tavasti puhua lihavista ihmisistä, jos oikeasti olet lääkärikunnan edustaja, niin kuin väität.

Ensinnäkin kerrot tiedonjyvästen ohella myös asioita, jotka eivät pidä paikkaansa ja toiseksi tapasi kertoa ja kirjoittaa on niin asenteellinen ja lihavia tarkoituksellisesti loukkaava ja provosoiva, että tällainen kirjoittelu ei kuulu sivistyneelle ihmiselle. Pidä ainakin huolta, ettei kukaan saa tietää, mitä vapaa-ajallasi tänne kirjoittelet, sillä se ei tee hyvää maineellesi lääkärikunnan edustajana.

Mieti myös tarkkaan mitä tällainen kirjoittelu kertoo muille ihmisille lääkäreiden ammattietiikasta ja ammattitaidosta, sillä lääkärin työhän on ihmisten hoitaminen, ja ihmisiähän ovat myös kaikki ylipainoiset, eikö totta!

• vxdbf
        Huolestunut! kirjoitti:

HEI!
        Nyt olen kyllä huolestunut kannanotoistasi ja tavasti puhua lihavista ihmisistä, jos oikeasti olet lääkärikunnan edustaja, niin kuin väität.

Ensinnäkin kerrot tiedonjyvästen ohella myös asioita, jotka eivät pidä paikkaansa ja toiseksi tapasi kertoa ja kirjoittaa on niin asenteellinen ja lihavia tarkoituksellisesti loukkaava ja provosoiva, että tällainen kirjoittelu ei kuulu sivistyneelle ihmiselle. Pidä ainakin huolta, ettei kukaan saa tietää, mitä vapaa-ajallasi tänne kirjoittelet, sillä se ei tee hyvää maineellesi lääkärikunnan edustajana.

Mieti myös tarkkaan mitä tällainen kirjoittelu kertoo muille ihmisille lääkäreiden ammattietiikasta ja ammattitaidosta, sillä lääkärin työhän on ihmisten hoitaminen, ja ihmisiähän ovat myös kaikki ylipainoiset, eikö totta!

Ei hän ole lääkäri, kuten arvelitkin. teki pari pahaa mokaa kirjoituksessaan, joita yksikään lääkäri ei tekisi. Edes huono sellainen.

• oikein elätte
        vxdbf kirjoitti:

Ei hän ole lääkäri, kuten arvelitkin. teki pari pahaa mokaa kirjoituksessaan, joita yksikään lääkäri ei tekisi. Edes huono sellainen.

Aina huvittaa nämä hädin tuskin peruskoulun läpäisseet ressukat, jotka kuvittelevat, että akateemisesti koulutettu on joku puolijumala, joka ei voi tehdä edes kirjoitusvirheitä. Ihan tavallisia ihmisiä ollaan inhimillisine heikkouksinemme kuin muutkin. Lihavia inhoava lääkäri on sääntö, eikä poikkeus. Ja kirjoitus-ja näppäilyvirheitä tekevät myös ammatikseen kirjoittavat.
        Kuvittelin kyllä jo olevan manan majoilla sen sukupolven, joka piti lääkäriä erehtymättömänä...

• Huolestunut!
        oikein elätte kirjoitti:

Aina huvittaa nämä hädin tuskin peruskoulun läpäisseet ressukat, jotka kuvittelevat, että akateemisesti koulutettu on joku puolijumala, joka ei voi tehdä edes kirjoitusvirheitä. Ihan tavallisia ihmisiä ollaan inhimillisine heikkouksinemme kuin muutkin. Lihavia inhoava lääkäri on sääntö, eikä poikkeus. Ja kirjoitus-ja näppäilyvirheitä tekevät myös ammatikseen kirjoittavat.
        Kuvittelin kyllä jo olevan manan majoilla sen sukupolven, joka piti lääkäriä erehtymättömänä...

Nyt on kyllä ihan pakko puolustaa itseään ja omaa koulutustaustaa kun koin kirjoituksesi niin ikäväksi ja hyökkääväksi. Minulla on itselläni kahdet maisterin paperit ja huomaan kyllä itsekkin tekeväni kirjoitusvirheitä ja monesti. Kirjoituksessani ei ollut millään tavalla kyse kirjoitusvirheistä, joten pyydänkin että luet kirjoitukseni uudelleen, jos hyökkäyksesi koski kirjoittamaani viestiä.

• edes alkeet...
        Huolestunut! kirjoitti:

Nyt on kyllä ihan pakko puolustaa itseään ja omaa koulutustaustaa kun koin kirjoituksesi niin ikäväksi ja hyökkääväksi. Minulla on itselläni kahdet maisterin paperit ja huomaan kyllä itsekkin tekeväni kirjoitusvirheitä ja monesti. Kirjoituksessani ei ollut millään tavalla kyse kirjoitusvirheistä, joten pyydänkin että luet kirjoitukseni uudelleen, jos hyökkäyksesi koski kirjoittamaani viestiä.

No voi voi kun en ollenkaan kommentoinut sinun kirjoitustasi, vaan tuota nimimekki vxdbf:ää.
        Opetelkaa hyvät ihmiset seuraamaan keskusteluja, ettei näitä väärinkäsityksiä tule. Siis kommentista toiseen vie tälläinen "pallo" ja siitä näkee kelle on vastattu. Jos olisin vastannut sinulle, kommenttini olisi ollut suoraan sinun "puheenvuorosi" alla. Tai...antaa olla...

• vgdfg
        oikein elätte kirjoitti:

Seliseli :) Jos olisit lääkäri, et innostuisi noin kovasti selittelemään lääkäriyttäsi. :)

Se oli oppitunti no. 1. Lisää oppitunteja seuraa jatkossa. Voin opastaa myös medicumiin, jos vielä kiinnsotus riittää.

• netissä
        vgdfg kirjoitti:

Seliseli :) Jos olisit lääkäri, et innostuisi noin kovasti selittelemään lääkäriyttäsi. :)

Se oli oppitunti no. 1. Lisää oppitunteja seuraa jatkossa. Voin opastaa myös medicumiin, jos vielä kiinnsotus riittää.

Miksi vastasit minulle? En ole koskaan väittänyt olevani lääkäri, koska en todellakaan ole!
        Keskustelu tällä palstalla on mahdotonta jo senkin takia, että täällä ei osata vastata oikealle henkilölle.

• vgfddg
        netissä kirjoitti:

Miksi vastasit minulle? En ole koskaan väittänyt olevani lääkäri, koska en todellakaan ole!
        Keskustelu tällä palstalla on mahdotonta jo senkin takia, että täällä ei osata vastata oikealle henkilölle.

Eiköhän asiayhteydestä käynyt ilmi, että vastasin tälle ihkulle palsta"lääkärille". Opetelkaa käyttämään aivojanne ettei aina tarvitse tuijottaa otsikkopuita.

• taidat olla
        vgfddg kirjoitti:

Eiköhän asiayhteydestä käynyt ilmi, että vastasin tälle ihkulle palsta"lääkärille". Opetelkaa käyttämään aivojanne ettei aina tarvitse tuijottaa otsikkopuita.

Kyllä tuli, mutta miksi helvetissä vastasit minun kommenttiini? Miksi et vastannut sille lääkärille?

• vgfhdf
        taidat olla kirjoitti:

Kyllä tuli, mutta miksi helvetissä vastasit minun kommenttiini? Miksi et vastannut sille lääkärille?

Ei elämä ;) Mietipä sitä ;)

• minähhh
        netissä kirjoitti:

...siis sekaantua asiaan, joka ei taas yhtään minulle edes kuulu.

Hauska vaan seurata sitä, että jostain väärälle henkilölle vastaamisesta on tehty joku ihan maailmanlopun asia. "yhyy nyyh vitun läskit ku ette ninku osaa ees oikeelle ihmiselle vastata!!!11111 *itkuvinkukitinänatina*".

Kyllä se aika monella palstalla on yleistä, että vahingossa vastaa johonkin ihan väärään kommenttiin, vaikka vastauksen olisi ollut tarkoitus jollekin muulle mennä. Tottakai se saattaa aiheuttaa väärinymmärryksiä, mutta ihan kiusallaan jatkuva pilkunraiskaaminen, kun ei enää muuta haukuttavaa keksi, on ehkä jo vähän rasittavaa.

Mutta eeeeeei, jatka(kaa) toki, jokainenhan meistä saa omat kiksinsä mistä saa. ;) Eihän se tokikaan minulle kuulu...

• Anonyymi
        minähhh kirjoitti:

...siis sekaantua asiaan, joka ei taas yhtään minulle edes kuulu.

Hauska vaan seurata sitä, että jostain väärälle henkilölle vastaamisesta on tehty joku ihan maailmanlopun asia. "yhyy nyyh vitun läskit ku ette ninku osaa ees oikeelle ihmiselle vastata!!!11111 *itkuvinkukitinänatina*".

Kyllä se aika monella palstalla on yleistä, että vahingossa vastaa johonkin ihan väärään kommenttiin, vaikka vastauksen olisi ollut tarkoitus jollekin muulle mennä. Tottakai se saattaa aiheuttaa väärinymmärryksiä, mutta ihan kiusallaan jatkuva pilkunraiskaaminen, kun ei enää muuta haukuttavaa keksi, on ehkä jo vähän rasittavaa.

Mutta eeeeeei, jatka(kaa) toki, jokainenhan meistä saa omat kiksinsä mistä saa. ;) Eihän se tokikaan minulle kuulu...

Onks laskien avoissa läskiä, Ku ne ei ymmärrä luejettua?

• puppua sitä..

Kaikenlaista puppua sitä ihmiset kirjoittaa. Tiedätkö, mikään tilasto ei yksiselitteisesti tue noita sinun väitteitäsi, ei edes verenpaineeseen sairastumisen osalta.

Jos on laiha ja laihduttaa, niin hormonitasapaino järkkyy ja lapsen saanti aivan varmasti. Itse esim. olen reilunpainoinen ja olen aina tullut raskaaksi ensimmäisellä yrittämällä. Laiha siskoni ei saa lapsia. Hommat ei mene noin yksiselitteisesti kuin väitä.

Ei nahka mihinkään jää roikkumaan. Ja sitä paitsi, miten hemmetissä se sinun päänsärkysi on, jos jonkun nahka roikkuu. Tyhmyys on paljon pahempi tauti.

Ylipaino muuten vahvistaa luustoa, eivätkä ylipainoiset sairastu osteoporoosiin, eivät riko luitaan, eivätkä tarvitse sikakallista sairaalahoitoa lonkkamurtumiin. "Punttien" kanssa portaiden nousu vain vahvistaan luita entisestään.

Ja mistäs tiedät seksuaalisen kanssakäymisen? Oletko itse lihava? Jos et niin ole hiljaa. Meillä menee hyvin ja varmasti paremmin kuin sinulla siinäkin suhteessä, koska ei tarvitse niuhottajana elelleä. Oletko kuullut tutkimuksesta, jossa todettiin ylipainoisten osaavan nauttia elämästä enemmän kuin laihat. Laihat vain nipottaa ja siinä niillä menee elämä ohi.

• outoa.

"Oletko kuullut tutkimuksesta, jossa todettiin ylipainoisten osaavan nauttia elämästä enemmän kuin laihat. Laihat vain nipottaa ja siinä niillä menee elämä ohi."

tommoista tutkimusta tuskin edes on, ja toiseksi ylipainoisethan elävät paljon vaikeammin kumpikohan mahtaa olla parempi: puuskuttaa kesällä kun on niin kuuma, hiki virtaa ja joutua taistelemaan vaatteiden kanssa kun ei meinaa mahtua päälle. Vai olla ulkona nauttia kesästä ja liikkua, ja vaatteetkin mahtuvat päälle sitäpaitsi laihat ovat lihavia itsevarmempia.
        uskoisin että laihemmilla on helpompaa.
        miten niin kaikki laihat nipottaa? tunnetkin varmaan kaikki laihat maanpäällä, sitäpaitsi laihat elävät pidempään kuin ylipainoiset joten kellä se elämä menee nopeampaa niin sitä sietää miettiä.

• eräs tyttönen

Ylipainoisia ovat ne, joiden painoindeksi on 26, 33 tai 41. Näillä ihmisillä on varmaan aika lailla toisistaan poikkeava tilanne.

• - Liikalihava? -

Olen alle 60-vuotias, alle 175 cm, painoni vaihtelee siina 59 ja 70 kg:n valilla. Aina talvisin helpommilla hommilla ollessa laskia siis kertyy jopa lahelle 70 kiloa, mutta kesalla nama liiat laskit haihtuu kun on enemman fyysista puuhaa. Mitaan vaivoja ja sairauksia ei ole koskaan ollut. Onko lihavuuteni terveydellisessa suhteessa ongelmallinen, ja jos on, niin miksi?

• doktoori operativa

Ensinnäkin magneettikuvauskoneeseen jos se on korkeakenttämagneetti ei lihava mahdu ja joutuu käyttämään matalakenttämagneettia jonka resoluutio on pienempi ja se on sellainen avomagneetti. Diagnostiikka kärsii. CT tutkimuksia voi tehdä mutta siinä sitten on se säderasitus seuraamuksineen. Mahaa leikattaessa on runsas rasva tiellä ja vaikea löytää mitä etsii. Työkalut kuten haavanlevittäjät on tehty normaaleja kroppia varten. Lihaville ei ole työkaluja. Siinäpä sitten avustava hoitzu tai lääkäri hikoilee spaatteleineen kun operatöörin pitäisi jotain tehdä. Selkää leikattaessa sama juttu. Kun ei syvälle ole näkemistä niin hermoille voi käydä kepulisti eli menee poikki. Tulee pareeseja ja likvorvuotoa haavasta mistä sitten meningiitti ym. Nivelet kuluvat lihavilla ennen aikojaan ja joudutaan proteesilinjalle. Ei nekään kestä iänkaikkisesti ja on lihavilla vaidettava tiheämmin. Proteesit maksavat mutta kustannuksista tietenkin huolehtii yhteiskunta. Onneksi lihavat eivät saa osteoporoosia joten osteoporoosilääkkeitä ei tarvitse. Tosin lihavuus suosii nikamien murtumia ja selkä on aika kivulias ja pitkään. Pahimmassa tapauksessa kompressiomurtuma vie jalat alta ja pyörätuoli tekee tuttavuutta. Tämä nyt niistä kirurgisista ongelmista.

• Anonyymi

Outo ilmiö! Raskaan- ja varsinkin superraskaan sarjan olympianoston huippumiehet ovat läskejä.
      Räjähtävää tehoa, kimmoisuutta, hyvä motoriikka.
      Eikö läski haittaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2194
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2148
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1346
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1237
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      896
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      879
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      874
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      854
    Aihe