Ei alkoholia okskarbatsepiinin kanssa?

Diony

"Sedatiivisen vaikutuksen lisääntymisen estämiseksi okskarbatsepiinihoidon aikana ei tule käyttää alkoholia."

Eli wtf?
Ei ikinä ollenkaan?

10

2181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wicked child

      mä ainakin käytin alkoholia aika reilusti trileptalin kanssa viimesen 10v aikana, eikä kukaan sanonut ettei saisi juoda...mutta mikä on tämä sedatiivinen vaikutus...???

      • Höröhö

        Siis onkos alkoholin käytölle trileptalin suhteen joitain merkittäviä rajoituksia? Minä en ole uskaltanut ottaa tippaakaan tämän lääkityksen aikana, mutta jotenkin tuppais jo tuota viinahammasta kolottamaan. Harmillista kun hukkasin sen tuoteselosteen. Onko ihmisillä tietoa tuosta trileptalista ja alkoholista


      • että Trilepalissa on rauhoittava vaikutus (=sedatiivinen). Voisin kuvitella, että nukuttas aamulla pitempään.

        En ole minäkään lätrännyt Trilepalin kanssa,
        mut kai se on kokeiltava.

        T. Artsi


      • kukkis ja kaalis
        Miekans kirjoitti:

        että Trilepalissa on rauhoittava vaikutus (=sedatiivinen). Voisin kuvitella, että nukuttas aamulla pitempään.

        En ole minäkään lätrännyt Trilepalin kanssa,
        mut kai se on kokeiltava.

        T. Artsi

        Yksilöllistä varmaankin, mutta kyllä juonut trileptalin kanssa. Tosin nyt alkuvuosi mennyt ilman viinaa. Mun mielestä neljän kaljan jälkeen tuntuu kuin olisi juonut pari-kolme enemmän. Lähinnä nukuttaa. Parin viikon päästä lopetan kuivan kauden ja kokeilen muutosta. Trileptaalin sivuvaikutukset ollut nyt aika pienet, kun ei ole valvonut ja ryypiskellyt. Lääkettä syön miniannosta.


      • mörkkis
        Höröhö kirjoitti:

        Siis onkos alkoholin käytölle trileptalin suhteen joitain merkittäviä rajoituksia? Minä en ole uskaltanut ottaa tippaakaan tämän lääkityksen aikana, mutta jotenkin tuppais jo tuota viinahammasta kolottamaan. Harmillista kun hukkasin sen tuoteselosteen. Onko ihmisillä tietoa tuosta trileptalista ja alkoholista

        moi!
        mulla ennen käytössä oli trileptal 300 2x pv.
        ei silloin mitää ihmeempiä.
        nykyään trileptal 600 2x pv
        olen vetäny välillä parinki päivän viina "kuureja"
        eikä mitää ihmeempiä oo sattunu,tosin just lääkkeen oton jälkeen huimaa jonkin verran,mut samat oireet on vaikka ei alkoholia ois ottanukkaa.
        Neurologi mulle sanoi että kyl sitä viinaa tohtii ottaa,mut tarkotti että yhden illan pikku kännin ehkä..


    • ja ei

      Mä olen syönyt trileptalia eri määriä 13 vuotta ja sinä ainaka ihan normisti nauttinut alkoholia kuten kaikki suomalaiset nuoret, joskus vähän ja joskus vähän enemmän. Itsehän sitä parhaiten itsensä ja pitkän sairautensa tuntee.

    • viinahirviö

      Itse en voi käyttää alkoholia ollenkaan Trilen kanssa. Tosin en tiedä, johtuuko varsinaisesti Trilestä, sillä olen syönyt lääkettä lapsesta saakka.

      Ainakin humala on halpa, kun yhden alkoholiannoksen jälkeen on jo umpihumalassa. Kolmen tai neljän jälkeen saa jo tehdä töitä pysyäkseen tolpillaan ja pystyäkseen tuottamaan ja ymmärtämään puhetta. Krapulakin on kyllä kammottava ja alkaa yleensä heti, kun veressä on alkoholia.

      • lähes abso

        Samoin minulla pyörryttävä tunne (ehkä sitten humala?) alkaa jopa ehtoollisviiniannoksesta. Muita alkoannoksia en ole käyttänyt.


    • Se tosiaan lisää väsymystä ja nopeuttaa humalaan tulon. Ei tuossa mitään sen kummempaa ole. Eli jokainen saa ite tehä päätöksen ottaako vaiko ei.

    • Kovin henkilökohtaisia juttuja ovat. Itse syönyt kyseistä lääkettä ainakin 15 vuotta. Minulle tuo lääke on aiheuttanut lähinnä esimerkiksi kovan suolavajeen, joka korostuu alkoholin käytön aikana. Mutta opin tuota asiaa seurailemaan enkä ole kärsimään joutunut. Lääkemääränikin tuossa on melko korkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe