Kangoosta kokemuksia???

ostaisinko???

Millaisia kokemuksia teille , hyvät kanssaihmiset on kertynyt Renault Kangoosta?

Olis ehkä mahdollisuus ostaa sellainen "kökkyrä", jostain syystä tuonmuotoiset autot ovat alkaneet miellyttää silmää, ja onhan niissä tavaratilaa melkein kuin pakussa.

Siis , onko jotain tyyppivikoja? Mikä on kulutus, ottaako tuuli, siis heittääkö helposti sivusuunnassa???

Olen sinkkumummo ja ajot on aika vähäisiä , mutta olen huomannut että kuljettaa pitäis milloin mitäkin, pakuun ei rahat riitä.

Toisaalta Kangoolla ei tarttis kuitenkaan kenenkään muuttoon lähteä.

Twingohan on myös sellainen korkea , onko sen ajo-ominaisuuksissa mitään ihmeellistä???

Kiitos jos joku viitsisi vastata pienetkin vinkit otan kiitollisuudella vastaan!

12

2603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • We'been to Duxford

      Pappalla semmonen, automaattivaihteet, 03-malli. Hyvä ajaa, ehkä kulutus tavanomaista suurempi, mutta riippuu asenteesta ja ajotyylistä. Tilaa on, sitähän käytetään postiautona ja pikkufirmoissa. Vanhemmista malleista en tiedä, mutta ks. Hesarin vikasarjasta. Yksi huono juttu ainakin: sivuliukuovet voivat jäädä avattaessa huolimattomasti puoliksi auki ja liukua näpeille tai koheltavat lapsenlapset paukauttaa päänsä. Sama vaara, jos takapenkkiläinen tulee ulos ja tarttuu pystypalkkiin ja edessäistunut läimäyttää etuoven kiinni... että napsahtaa! Onneksi ei tollasia onnettomuuksia vielä ole tullut meitin perheessä.

    • Kangoo ja Twingo

      Kangoo on edullinen vähän käytettynä. Meillä dieselmalli on ollut erittäin taloudellinen, mutta auton muoto kuitenkin nostaa kulutusta verrattuna muihin autoihin. toki Kangoolla kuljettaa paljon enemmän. Niin isot kasvien taimet kuin remonttilaudatkin kulkee mukavasti mukana. Tilankäytöltään vailla vertaa.

      Auto on mukava ja helppo käyttää juuri korkeutensa vuoksi eikä tuuli sitä heittele. Ja kyllä sillä voi muuttoapunakin olla... Talvella liukuovien tiiviesteeet kannattaa silikonoida, muuten voivat jäätyä kiinni. Eikä siinä mitään kovin kummoisia vikoja ole ollut, lamppuja pari on mennyt.

      Twingo taas on niin erilainen, mutta on meidän perheessä niitäkin kaksi ollut. Kun takapenkin ottaa pois, silläkin on kuljettanut ties mitä ympäri Eurooppaa. Ja jos se on vielä avokatolla, niin aurinkokin voi kurkistella sisään kesällä. Twingon takapenkkihän liikkuu jonkin verran eteen ja taakse, joten se helpottaa sen käyttöä. Ja jos uutta Twingoa on myyty 8900 eurolla, on se varmasti markkinoiden kannattavin ostos, kun sen kulutus ja vakuutusmaksukin on niin pieni ja tilaa on kuitenkin ulkomittoihinsa nähden paljon.

      Mitä halvempi ja pienempi auto, sen edullisempi käyttää (arvonmenetys, kulutus). Mieti, mihin autoa tarvitset.

    • ex-rellu

      Relluja on ollut vuosien varrella useampia, mutta Kangon jälkeen ei enää koskaan. Kökkyrän tilat ovat hyvät ja avarat, mutta missään elämäni autoissa ei ole ollut niin paljon "tyyppivikoja" kuin Kangoossa. Kulutus ja ottaako tuuli kysymykset ovat sivuseikkoja kun auto on lähes koko ajan korjaamolla. Tässä vähän esimerkkejä, kaikkia vikoja en enää edes muista: etupyörien laakerit uusittiin 90 tkm, kannen tiiviste 80 tkm, vesipumppu 70 tkm, etuiskarit 80 tkm, mittarin valot useamman kerran, penkin lämmitin 100 tkm, ikkunan nostin 80 tkm, tyhjäkäyntimottoori ns. karamoottori 75 tkm, lämmityslaitteen kennosto 95 tkm, takajouset murtuivat 125 tkm, omituisia sähkövikoja ja käyntihäiriöitä, jotka eivät selvinneet yhdellä korjaamokäynnillä jne jne ja tietysti kaikki normaalit huollot päälle. Auto normaalissa perhekäytössä. Mittarissa kilometrejä 133 tkm ja Kangoo meni vaihtoon. En voi suositella kenellekään ko autoa. Jos olet hyvin varakas niin mikäs siinä tai sitten et ota tosiasioita huomioon, jos kuitenkin päädyt Kangoon. Jos sinulla Sinkkumummo on paljon korjaustaitoa niin en puhu mitään.

      • korsto

        Mulla oli Kangoo 1.4. Kannentiiviste tiputti runsaasti öljyä ulos. Vaihdettiin kahdesti takuuna. Ei auttanut. Vaihdoin pois.

        Perheessämme oli toinenkin Kangoo, jossa vanhemmiten oli vikoja:
        - pakosarja halki
        - kannentiivisteen vuoto / runsaasti öljyä ulos
        - vesipumppu ongelmia
        - etupyörien laakerit (90 tuhatta)
        - jakopään hihna: havaittiin 80 tuhatta ajettuna, huolestuttavan kulunut, vaihdettiin ja maksoi paljon.
        - käyntihäiriöitä (kierrokset ylös ja alas)
        jne... myytiin pois.

        Minkä ihmeen takia näin hyvä ja tarpeellinen automalli voidaan pilata aivan lapsellisilla vioilla. Uskon vahvasti, että mulla olis Kangoo edelleen, jos sen kone ei olisi ollut niin helkkarin lapsellinen ja huollon palvelut kalliita ja tylyjä! Kysymys ei ole huipputehoista vaan toimivuudesta. Partneri oli jo huomattavasti parempi toimivuudeltaan, mutta se oli jotenkin raskaampi. Kangoo on paselin kokoinen kuljetusvärkki perheelle ja muutenkin.

        Näistä uusista 1.6 koneista ei ole mitään tietoa.


      • ex-rellu
        korsto kirjoitti:

        Mulla oli Kangoo 1.4. Kannentiiviste tiputti runsaasti öljyä ulos. Vaihdettiin kahdesti takuuna. Ei auttanut. Vaihdoin pois.

        Perheessämme oli toinenkin Kangoo, jossa vanhemmiten oli vikoja:
        - pakosarja halki
        - kannentiivisteen vuoto / runsaasti öljyä ulos
        - vesipumppu ongelmia
        - etupyörien laakerit (90 tuhatta)
        - jakopään hihna: havaittiin 80 tuhatta ajettuna, huolestuttavan kulunut, vaihdettiin ja maksoi paljon.
        - käyntihäiriöitä (kierrokset ylös ja alas)
        jne... myytiin pois.

        Minkä ihmeen takia näin hyvä ja tarpeellinen automalli voidaan pilata aivan lapsellisilla vioilla. Uskon vahvasti, että mulla olis Kangoo edelleen, jos sen kone ei olisi ollut niin helkkarin lapsellinen ja huollon palvelut kalliita ja tylyjä! Kysymys ei ole huipputehoista vaan toimivuudesta. Partneri oli jo huomattavasti parempi toimivuudeltaan, mutta se oli jotenkin raskaampi. Kangoo on paselin kokoinen kuljetusvärkki perheelle ja muutenkin.

        Näistä uusista 1.6 koneista ei ole mitään tietoa.

        Niin, Korsto on aivan oikeassa, muuten OK auto, mutta mutta..
        Kangoostani hajosi myös pakosaraja ja monta muuta "pikku vikaa" korjattiin.


      • sinkkumummo
        ex-rellu kirjoitti:

        Niin, Korsto on aivan oikeassa, muuten OK auto, mutta mutta..
        Kangoostani hajosi myös pakosaraja ja monta muuta "pikku vikaa" korjattiin.

        Kiitos paljon vastauksista, en taida uskaltaa rueta kokeilemaan onneani sen Kangoon kanssa.

        Öljyn tarkistus on vaativin mitä itse osaan autolle tehdä ja vaikka minulla on vuosia ollut luottohuoltomies en kuitenkaan häntä pysty yksin elättämään, nimittäin jos huono tuuri kävisi.

        Vaikka eihän sitä koskaan tiedä , kun noiden käytettyjen kanssa joutuu veivaamaan!!!

        Ehkäpä ne kuljetettavat mahtuu tavalliseen farkkuun ja siellä onkin jo enemmän vaihtoehtoja.

        Kiitos vielä kerran ja harmi että toisilla on ollut harmeja ,mutta kaikille kuitenkin iloista kevättä ja pysykäähän "toloppatiellä".!!!


      • korsto
        sinkkumummo kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista, en taida uskaltaa rueta kokeilemaan onneani sen Kangoon kanssa.

        Öljyn tarkistus on vaativin mitä itse osaan autolle tehdä ja vaikka minulla on vuosia ollut luottohuoltomies en kuitenkaan häntä pysty yksin elättämään, nimittäin jos huono tuuri kävisi.

        Vaikka eihän sitä koskaan tiedä , kun noiden käytettyjen kanssa joutuu veivaamaan!!!

        Ehkäpä ne kuljetettavat mahtuu tavalliseen farkkuun ja siellä onkin jo enemmän vaihtoehtoja.

        Kiitos vielä kerran ja harmi että toisilla on ollut harmeja ,mutta kaikille kuitenkin iloista kevättä ja pysykäähän "toloppatiellä".!!!

        Ei ollut takoitus ehdoin tahdoin pahoitta mieltäsi.Itseäni harmitta hiukan Kangoni kun tykkäsin siitä, mutta mutta... Eilen tuli esite taas kotiin, kun jaksavat muistaa Kangoolla. Niinkuin sanottu niin näistä ihka uusista en tiedä. Toivottavasti penikkataudit olisivat menneen talven lumia.

        Hyvää kevättä!


    • Kangoon tyytyväinen

      Hei,

      minulla on ollut 2 Kangoa, kummastakaan ei ole tullut öljyt pihalle. Vanhempi oli 1.4 /vm: 1998 ja uudempi Kango on 1.6 koneella/ vm: 2002 ja se on pirteä ja auto muutenkin liikenteessä ketterä. Sillä yllättää monet, jotka isottelevat liikennevaloissa "kaapille" ;)

      Jakopäänhihnan vaihtoväli taitaa olla 4 v tai 90.000 km, joten niissä rajoissa on homma pelannut ihan mallikkaasti. Hihnanvaihto ei ainakaan meillä ollut mikään kallis operaatio (hinta oli 420 e).

      Kuskin puoleinen takasivuovi saattaa jäätyä talvella ja kun sen tietää sitä osaa varoa. Ei ole haitannut menoa.

      Kangolla on kuljetettu monet muuttokeikat, isoja kaappeja yms tavaraa sekä ihmisiä että koiria. Olemme kierrelleet autokaupoissa huvin vuoksi katsomassa eri automalleja ja useimmiten (näin koiranomistajan näkökulmasta)takakontit on pilattu korkealla lastauskorkeudella tai kynnys- ratkaisulla. Ja jos näin ei ole onnistuttu tekemään niin kone on puolestaan sitten "laiska" ja vaihteisto kytkin yhdistelmä hitaan tahmea.

      Kango on niitä harvoja, joihin isonkin koiran on todella hyvä hypätä. On tilaa päänpäällä ja helppo hypätä suoralle lattialle eikä mihinkään monttuun korkean kynnyksen taakse.

      Mukavasti on yhteiselo kulkenut ranskatarten kanssa. Niillä on mukava ajaa ja lyhytkin henkilö saa mukavan ajoasennon. Ennen Kangoa minulla oli Rellu 19 txe 1989 ja se oli aivan ihana auto, mutta koiran hankinnan jälkeen päätimme hankkia sillekin matkustusmukavuutta.

      Joten jos Rellu sopii käteesi, mieti vielä uudempien Kangojen koeajoja ja ostoa.

      Mukavia ajokilometrejä sinulle.

      • Kangooni

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp?ref=msn

        Lukaisepa tuolta (..ja sopii sitten ökyautoilevien ja muidenkin kukkojen verrata oman merkkinsä vikalistaan...=)) - tämä ihan sisarellisella rakkaudella.

        Olen huomannut, että Rellu herättää joko vihaa tai rakkautta, mutta siitä ei koskaan sanota, että "ihan jees". Persoonaa peliin ja kyllä se pitää muistaa, että joillekin meistä auton ainoa arvo on sen käyttöarvo. Tämä on kiva ja käytännöllinen mamma-kuoriainen.


      • vw:llä 10 v ja nyt rellulla...
        Kangooni kirjoitti:

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp?ref=msn

        Lukaisepa tuolta (..ja sopii sitten ökyautoilevien ja muidenkin kukkojen verrata oman merkkinsä vikalistaan...=)) - tämä ihan sisarellisella rakkaudella.

        Olen huomannut, että Rellu herättää joko vihaa tai rakkautta, mutta siitä ei koskaan sanota, että "ihan jees". Persoonaa peliin ja kyllä se pitää muistaa, että joillekin meistä auton ainoa arvo on sen käyttöarvo. Tämä on kiva ja käytännöllinen mamma-kuoriainen.

        On ihan pakko todeta tuosta hesarin vikalistasta ettei siitä kannata hirvittävän vankkoja johtopäätöksiä vetää. Oma kästiykseni on että sinne listataan vikoja sen enempää suhtetuttamatta myyntimääriin, joten autot joita liikenteessä on paljon ovat myös vikalistojen kärkisijoilla... (vrt. Vw golf tai Opel astra noin niiku esimerkkinä.) Itsekkin tuli tuossa hankittua kengu pari kuukautta sitten ja kohta on kymppitonni ajettu ilman pienintäkään murhetta mutta antaapa ajan kulua...


    • Naapurinkangoo

      Vm.2001 Kangoota (autom.) olen sivusta seurannut. Kun auto tuli 6 v / 50 000km ikään, alkoi vikoja ilmeteä. Samoja kuin mitä edellä on lueteltu. Korjattavaa ollut joka vuosi. Viime vuonna (180 000 km) vikaantui autom.vaihteisto. Häiriövalo vilkkui ja ajo oli välillä nykivää. Omistaja ei halunnut vanhaan koslaan enää rahaa sijoittaa, vaan ajoi loppuun. Vaihteisto laukesi lopullisesti ja romuttamoon menee.
      Kummallista, että vaihteiston huoltotarvetta ei ohjekirjassa mainita ollenkaan eikä edes merkkihuolto ehdottanut sille ajoissa öljynvaihto/huuhteluhuoltoa. Ehdottomasti automaattivaihteistoakin pitää huoltaa, edes se öljynvaihto.
      Esim. 100 000 km välein.

    • Paska_kinneri

      Ei hän noita Ranskalaisia ole tehty 6v enempää kestämäänkään paskoja ne on kaikki ja Kangoo etu nenässä! Pyöränlaakereita saa vaihtaa liukuhihnalta ja muita vikoja piisaa vaikka muille jakais!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe