En tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne mutta laitanpa nyt kuitenkin.
Mitä pitää tehdä jos on metsässä ja karhu tulee vastaan?(kiltti tai vihainen, sama se)
Mitä pitää tehdä jos susi (tai useampi)tulee vastaan?
Entäs hirven kohdalla?Olen kuullut että vihainen hirvi tökkäsi sarvensa vanhan miehen kylkiluiden väliin ja hakkasi puuta vasten....
Onko ahma kovin vaarallinen?
Mitä muita eläimiä olisi hyvä varoa(käärmeiden lisäksi).
En ole ikinä nähnyt hirviä, peuroja, ahmoja, susia tai karhuja yms.
Karhu tai susi, sama se
8
734
Vastaukset
- Karhun kohdannut..
Peto ei ilman syytä kyllä hyökkää ihmisen kimppuun, muista se.
Pahin paikka mitä voi olla on emokarhun ja pennun välissä. Voit olla varma, että henkiin jääminen on tuurista siinä jo kiinni.
Olen kerran ollut vattuja keräämässä kun koirani sai kauhean sätkyn ja lähti uikuttaen kotia kohti. Ihmettelin, että mikä sille tuli ja nousin puskasta ylös kattomaan. Meinas kuule tulla paska housuun, kun huomasin karhun samassa puskassa kauempana. Se huomas minut yhtäaikaa ja kumpiki juoksi hitonmoista kyytiä toisistaan kauemmaksi. IKINÄ EI SAISI juosta, mutta se unohtuu kummasti ku näkee nallekarhun niin läheltä. Pitäisi jäädä paikalleen makaamaan ja suojella päätä ja kaulaa käsillään. Tapauksesta on kohta 5 vuotta ja en edelleen uskalla mennä yksinään marjaan. Sudesta en tiedä, mutta ite yrittäsin kiivetä lähimpään puuhun jos alkaa kohti tulemaan, varsinki jos on useampi susi. Hirveä pakenisin kans puuhun tai korkealle kivelle mikäli sattuu semmosia olemaan. Hirvi kyllä ei myöskään kovin helposti hyökkää, mutta uroshirvi kiima-aikaan on todella äkäinen ja hyökkää varmasti jos ärsyttää.Metso soidinaikaan ei vaarallinen sinänsä ole, mutta käy ihan helkutin kipeää kun se hakkaa siivillä. Isälläni oli jalat mustelmilla, kun oli erehtyny liian lähelle.Peurasta ja ahmasta en osaa myöskään sanoa. - valttelemaan
Gladiator heimoon kuuluvia pupuja[eivat ole mitaan hunajapupuja]-http://www.youtube.com/watch?v=SvFT7esjVqM
- kai olekkaan
noita ns. tappajapupuja... terv.lannenhunttari
- savotex
on kilttejä.
Vihaset ylleensä ammutaan pois, etenkii pihamailta.
Vaikka oon koko ikäni kulukenu luonnossa,ei oo vastaan tullu vihasia elläimiä, ellei lukkuun oteta yks tavi ja muutama ampiainen.
Kerran oon säikähtäny, kun koira meinas piästä hengestään, kun meinas työntee piäsä tuhman salametästäjän rautoihin.
Sen kerran olin hyvin vihanen. - varauksella
suhtaudun tuntemattomiin ihmisiin. Voivat olla todella arvaamattomia ja vaarallisia.
Varsinaisista pedoista pidän vain karhua realistisena uhkana ihmiselle. Liikun luonnossa useita työkuukausia/vuosi. Karhujen varalta pidän silmäni auki (joskus pääsin vahingossa liian lähelle ja virkisti muistia äänen pitämisen tärkeydestä).
Susia tai ahmoja en ole koskaan onnistunut näkemään. Tai ilvestä sen puoleen.
Hirvet ja peurat hätistelen huutamalla ja käsien läpsäytyksillä kauemmas, mikäli eivät itsekseen älyä väistyä.
Villisian kohtaamista olen myös miettinyt. Karjut varsinkin voivat olla aggressiivisia. Puu lienee paras pakopaikka senkin kohdalla.
Iso pöllömme (lähinnä viiru- ja lapinpöllö) voivat olla pesimäaikaan hyvinkin aggressiivisia. Niiden pesät on syytä kiertää suosiolla kauempaa ja uskoa jo yhdestä varoituksesta;)
Todennäköisin (ja itsellenikin kertaalleen sattunut ja muutama läheltä piti-tilanne) onnettomuus metsän eläinten kanssa (jopa hengenlähtö lähellä) on käveleminen maa-ampiaisten pesän yli. Ovat erittäin kiukkuisia, seuraavat perässä pitkälle ja pistoja sataa runsaasti. Ensiapuna kyypakkaus ja varsinkin henkitorvenlähelle saatujen pistojen seurauksena käynti terpparille.- Mä alkuperäinen kirjottaja
Kiitos vastauksista... Toivon todella etten joudu kohtaamaan "ilkeitä" elikoita...Kiitti!!!
- kreppipaperi
Todella asiallista tekstiä,hyvä!
Liikun itsekkin työni takia paljon metsissä ja ainoa suurpeto jota voisin pitää uhkana hengelleni ja terveydelleni on karhu.Susia en osaa pelätä.
Erilaisten pistiäisten lisäksi vain kyy voisi aiheuttaa pahempia myrkytystiloja,jopa hengenlähdön.Muistanko oikein että kyynpuremiin kuolee suomessa vuosittain 1-2 ihmistä?
- silliä pöytään
ei sitä taida kannattaa metsään mennä kun et todennäköisesti selviä siitä hengissä!pysy vaan siellä lähiökuppilassa lasin ääressä!sitä voi vaikka jäädä autonkin alle?tai jos älyäisit oman parhaasi,niin muuttaisit kyliltä pois!vähemmän ne elukat ihmisiä syö,kun niitä jää auton alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418