Variaattori hihna

??++??

Voiks liian tiukka variaattorin hihna viedä tehot?
Vaihdon jälkeen ei kulje ku 35 km/h eikä ota kierroksia ku 6000.

24

22005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

      Onkohan hihnan leveys ja pituus oikeat?
      Kireys säätyy itsestään takalautaspyörien jousella.
      Liikkelle lähdön "vaihteella" hihna jää alle sentin
      takalautasten ulkoreunasta vajaaksi. Eli sammuksissa.
      Lähempänä ulkoreunaa kiihtyvyys paranee,
      mutta suurin nopeus jää pienemmäksi.
      Sammuksissa etulautasten välissä remmin pitäisi olla
      aika syvällä akselin lähellä, kaukana reunoista..
      Kunhan kasauksen jälkeen on pyöritelty löysät pois.

      Kasatessa on tärkeää levittää hihnalla vetäen takalautasia,
      että etumutteri menee oikein, kun hihna on löysällä.
      Etumutterin kiristystiukkuus on 40 tai 60 Newtonmetriä.
      Puukalikka on sopiva starttihampaiden kiinnipitämiseen.

      Etuvariaattorin painojen kanssa on kokeilua.
      Jos ei kierrä, kevennä painoja.
      Yleensä painoja joutuu ikääntyessä keventämään.
      Poraamalla tai vaihtamalla sisusholkkia ohuemmaksi.
      Puolen millin muutokset reiässä ovat jo suuria.
      Kolmesta vastakkaisesta voi aloittaa varovasti,
      yhdistelemällä eri painoisiakin tasapainoon.
      Ulkohalkaisijan pienet heitot eivät haittaa, tasaantuu.
      Joskus on jäänyt paino poikittainkin.

    • ??++??

      Vaihdoin entisen hihnan ja rullat takasin mutta ei auta mitään.
      Oon putsannu variaattorin ja vaihtanut bensat uusiin jos olis vaikka vika siinä mutta ei.
      Tuntuu ku lähtis isolla vaihteella liikkeelle mutta ei ei kulje ku 35 km/h ja kierroksia ottaa vaan 6000.
      Syksyllä vielä kulki noin 60 tasasella ja kierroksia otti noin 7000.
      Onks kellään kokemusta tälläsestä viasta?

      • ??++??

        Lisäystä sen verran että käyntiin lähtee ihan normaalisti eli kerta painasulla starttia.
        Talven olen käyttänyt aina parinviikon välein konetta kymmenen- viistoista minuuttia että ei kaasari sakkaantuisi.
        Ps.olisko pappaskootterilla tietoa.


      • ??++?? kirjoitti:

        Lisäystä sen verran että käyntiin lähtee ihan normaalisti eli kerta painasulla starttia.
        Talven olen käyttänyt aina parinviikon välein konetta kymmenen- viistoista minuuttia että ei kaasari sakkaantuisi.
        Ps.olisko pappaskootterilla tietoa.

        Mikähän mahtaa olla merkki ja malli?
        Paljonko ajettu?


      • ??++??
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla merkki ja malli?
        Paljonko ajettu?

        Yiying Mtx-2 Viime vuoden malli.
        Ajettu 2300 km.


      • Sinun ongelmaasi
        ??++?? kirjoitti:

        Yiying Mtx-2 Viime vuoden malli.
        Ajettu 2300 km.

        Olikin tuossa MERKISSÄ. miksi siihen jo pitää vaihtaa variattorin hihna noin vähän ajettuna? Viime vuoden malli? siis uusi siinähän on vielä takuu jäljellä, ei se saa noin äkkiä rikki mennä, vaikka takuu olisi vain vuoden niin maahantuojan pitää vielä otta kantaa tuohon vikaan. Itsellä Biaccio ajettu jo 5000 km ja alkuperäinen hihna hyvin toimii.


      • ??++??
        Sinun ongelmaasi kirjoitti:

        Olikin tuossa MERKISSÄ. miksi siihen jo pitää vaihtaa variattorin hihna noin vähän ajettuna? Viime vuoden malli? siis uusi siinähän on vielä takuu jäljellä, ei se saa noin äkkiä rikki mennä, vaikka takuu olisi vain vuoden niin maahantuojan pitää vielä otta kantaa tuohon vikaan. Itsellä Biaccio ajettu jo 5000 km ja alkuperäinen hihna hyvin toimii.

        Ei siihen tarvinnu vaihtaa hihnaa mutta ku aina sanotaan että alkuperäiset hihnat ei oikein kestä niin vaihdoin uuden samalla ku avaa variaattorin eikä noi hihnat maksa juuri mitään siihen nähden että menee poikki ajossa ja matka jatkuu työntäen.
        Tää on toiminu viimekesänä aivan moitteetomasti ja sellasta merkkiä ei ole skoottereissa tai autoissa joihin ei ole mahdollista tulla vikoja.
        Että se siitä.


      • ??++?? kirjoitti:

        Yiying Mtx-2 Viime vuoden malli.
        Ajettu 2300 km.

        tietty jokin talven aikana tullut sähkövika joka johtuu ilmeisesti juuri siitä että olet käyttänyt lämpimäksi ja sen jälkeen jäänyt kylmään talliin jolloin lämpötilan vaihtelusta johtuva kondensio hapettanyt liittimiä tms vastaavia...
        en usko että se "vika" olisi johtunut variaattorin osien vaihdosta vaikka juuri samaan aikaan onkin tullut...
        missä muuten olet huollattanut pelisi?
        onhan venttiilit säädetty ajallaan... voisiko olla karstaa lautasen ja kannen välissä?


      • ??++??
        PappaSkootteri kirjoitti:

        tietty jokin talven aikana tullut sähkövika joka johtuu ilmeisesti juuri siitä että olet käyttänyt lämpimäksi ja sen jälkeen jäänyt kylmään talliin jolloin lämpötilan vaihtelusta johtuva kondensio hapettanyt liittimiä tms vastaavia...
        en usko että se "vika" olisi johtunut variaattorin osien vaihdosta vaikka juuri samaan aikaan onkin tullut...
        missä muuten olet huollattanut pelisi?
        onhan venttiilit säädetty ajallaan... voisiko olla karstaa lautasen ja kannen välissä?

        Olen säilyttänyt sitä lämpimässä autotallissa koko talven.
        Venttiilit on katottu parikertaa mutta ei ole tarvinnu säätää.(viimeksi toissapäivänä).
        Venttiilit,imu himpun verran yli 0.05 ja pako 0.1
        Huollot on tehty valtuutetulla huoltoliikkeellä.
        No nyt se viedään takuu korjaukseen torstaina.
        Ihan mielenkiintoista saada tietää missä vika.
        Onneksi huomasin näin aikaisin keväällä ettei mene hyvää ajoaikaa.


      • ??++?? kirjoitti:

        Olen säilyttänyt sitä lämpimässä autotallissa koko talven.
        Venttiilit on katottu parikertaa mutta ei ole tarvinnu säätää.(viimeksi toissapäivänä).
        Venttiilit,imu himpun verran yli 0.05 ja pako 0.1
        Huollot on tehty valtuutetulla huoltoliikkeellä.
        No nyt se viedään takuu korjaukseen torstaina.
        Ihan mielenkiintoista saada tietää missä vika.
        Onneksi huomasin näin aikaisin keväällä ettei mene hyvää ajoaikaa.

        Kun kuuntelee tarinaasi tuntuu että missään ei mitään vikaa olisikaan...
        Itselläni kävi muutamia vuosia sitten vastaava juttu. Kun oikein kelasin muistiani niin siinä oli suunnilleen sama ongelma ja kävin silloin kaikki läpi siis ihan melkein kaikki ja muutaman tupakin/kahvin jälkeen ajattelin ihan maalaisen järjellä ja totesin...
        Lähtee siis kylmänä ihan hyvin, venttiilit oli juuri säädetty, sai polttoainetta(tarkistin moneen kertaan), variaattorissa ei mitään vikaa, tappokytkin jalassa deaktivoitu jne ja mikää ei tuntunut olevan vialla niin vaihdoin automaatti rikastimen(ryypyn) ja vot peli meni sen jälkeen kuin pieni eläin sillä olihan kaikki paikat viimeisen päälle kunnossa... eli ryyppy/rikastin toimi... ja toimi... ja toimi... Vika oli siis ryypyn jääminen päälle joilloin se sai liikaa "kakkua" vaikka se n.15-20 sekunnin päästä käynnistymisestä tulisikin mennä "off" asentoon... ja tyhjäkäynnin tasaantua...
        Mielenkiinnolla odottelen tulee paikallinen huolto samaan tulokseen kuin minä... muistathan kertoa miten huolto sai pelisi pelaamaan... onnea ja aurinkoisia ajokelejä sinulle ja moposkootterillesi


      • ??++??
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Kun kuuntelee tarinaasi tuntuu että missään ei mitään vikaa olisikaan...
        Itselläni kävi muutamia vuosia sitten vastaava juttu. Kun oikein kelasin muistiani niin siinä oli suunnilleen sama ongelma ja kävin silloin kaikki läpi siis ihan melkein kaikki ja muutaman tupakin/kahvin jälkeen ajattelin ihan maalaisen järjellä ja totesin...
        Lähtee siis kylmänä ihan hyvin, venttiilit oli juuri säädetty, sai polttoainetta(tarkistin moneen kertaan), variaattorissa ei mitään vikaa, tappokytkin jalassa deaktivoitu jne ja mikää ei tuntunut olevan vialla niin vaihdoin automaatti rikastimen(ryypyn) ja vot peli meni sen jälkeen kuin pieni eläin sillä olihan kaikki paikat viimeisen päälle kunnossa... eli ryyppy/rikastin toimi... ja toimi... ja toimi... Vika oli siis ryypyn jääminen päälle joilloin se sai liikaa "kakkua" vaikka se n.15-20 sekunnin päästä käynnistymisestä tulisikin mennä "off" asentoon... ja tyhjäkäynnin tasaantua...
        Mielenkiinnolla odottelen tulee paikallinen huolto samaan tulokseen kuin minä... muistathan kertoa miten huolto sai pelisi pelaamaan... onnea ja aurinkoisia ajokelejä sinulle ja moposkootterillesi

        Kiitos tiedosta.Kerron ton siellä huollossa torstaina jos vaikka olis apua.
        Mutta sit tuli mieleen että jos takavariaattorin jousi olisi poikki. Miten se vaikuttais asiaan?
        Tietoa tulee tänne ku saadaan vika selvitettyä.


      • ??++??
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Kun kuuntelee tarinaasi tuntuu että missään ei mitään vikaa olisikaan...
        Itselläni kävi muutamia vuosia sitten vastaava juttu. Kun oikein kelasin muistiani niin siinä oli suunnilleen sama ongelma ja kävin silloin kaikki läpi siis ihan melkein kaikki ja muutaman tupakin/kahvin jälkeen ajattelin ihan maalaisen järjellä ja totesin...
        Lähtee siis kylmänä ihan hyvin, venttiilit oli juuri säädetty, sai polttoainetta(tarkistin moneen kertaan), variaattorissa ei mitään vikaa, tappokytkin jalassa deaktivoitu jne ja mikää ei tuntunut olevan vialla niin vaihdoin automaatti rikastimen(ryypyn) ja vot peli meni sen jälkeen kuin pieni eläin sillä olihan kaikki paikat viimeisen päälle kunnossa... eli ryyppy/rikastin toimi... ja toimi... ja toimi... Vika oli siis ryypyn jääminen päälle joilloin se sai liikaa "kakkua" vaikka se n.15-20 sekunnin päästä käynnistymisestä tulisikin mennä "off" asentoon... ja tyhjäkäynnin tasaantua...
        Mielenkiinnolla odottelen tulee paikallinen huolto samaan tulokseen kuin minä... muistathan kertoa miten huolto sai pelisi pelaamaan... onnea ja aurinkoisia ajokelejä sinulle ja moposkootterillesi

        Semmonen vielä että minkänäkönen ja missä päin sellanen vekotin kuin automaattiryyppy on?


      • ??++?? kirjoitti:

        Semmonen vielä että minkänäkönen ja missä päin sellanen vekotin kuin automaattiryyppy on?

        Ryyppy tai jos joku haluaa sanoa rikastin sijaitsee ylhäältä/takaa katsoen kaasuttajan vasemmalla puolella ja n.1-2cm taaksepäin siitä kohdasta mistä kaasuvaijeri menee kaasuttajan sisään... On sellainen n.puolet tulitikkuaskin kokoinen tai jopa hieman pienempikin ja siitä lähtee kaksi johtoa oikeallepäin liittyen rungon sivussa olevaan johtosarjaan liittimellä... Kiinnitetty kahdella ristipäisellä ruuvilla kaasuttajan runkoon joiden välissä "messingin" värinen puolipyöreä metalli"panta"...


      • ??++??
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Ryyppy tai jos joku haluaa sanoa rikastin sijaitsee ylhäältä/takaa katsoen kaasuttajan vasemmalla puolella ja n.1-2cm taaksepäin siitä kohdasta mistä kaasuvaijeri menee kaasuttajan sisään... On sellainen n.puolet tulitikkuaskin kokoinen tai jopa hieman pienempikin ja siitä lähtee kaksi johtoa oikeallepäin liittyen rungon sivussa olevaan johtosarjaan liittimellä... Kiinnitetty kahdella ristipäisellä ruuvilla kaasuttajan runkoon joiden välissä "messingin" värinen puolipyöreä metalli"panta"...

        Kiitti tiedoista.


      • ??++??
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Ryyppy tai jos joku haluaa sanoa rikastin sijaitsee ylhäältä/takaa katsoen kaasuttajan vasemmalla puolella ja n.1-2cm taaksepäin siitä kohdasta mistä kaasuvaijeri menee kaasuttajan sisään... On sellainen n.puolet tulitikkuaskin kokoinen tai jopa hieman pienempikin ja siitä lähtee kaksi johtoa oikeallepäin liittyen rungon sivussa olevaan johtosarjaan liittimellä... Kiinnitetty kahdella ristipäisellä ruuvilla kaasuttajan runkoon joiden välissä "messingin" värinen puolipyöreä metalli"panta"...

        Sähköryyppy jumissa, siinä vika.
        Nyt kulkee niinkuin ennenkin tai vieläkin paremmin ku variaattori ja muut paikat on käyty läpi.


    • kokeillut

      Olisiko takavariaattorin lautaset ruostuneet jumiin?
      Muutaman kymmenen kilon näppivoimalla,
      ja hihnalla vetäen takahihnalautasten pitäisi liikkua
      noin puolitoista senttiä sivuttain.
      Silloin kun hihna on irti etuvariaattorista.
      Takana on jousi, joka pistää vastaan etupään painoille.
      Näiden voimien kanssa variaattori tasapainoilee "vaihteita".
      Takavariaattorissa on huulitiivisteet ja sisällä rasvaa.
      Rasvassa uivat vääntövoiman perusteella pienemmälle
      vaihteelle ohjaavat tapit, joista joku voi olla rikki.
      Takavariaattoripaketti lähtee noin 17mm avaimella.
      Mutta iso noin 3-5cm matala mutteri on vaarallinen.
      Jousi ampuu helposti kytkimen otsaan tai metsään.
      Myös väännön ohjaimen urissa voi olla koloja,
      jolloin joku nopeusalue takertuu.
      En tiedä sen suomenkielistä nimeä, optimizer mainitaan.
      Urien muotoilu vaikuttaa vaihteiden käyttäytymiseen.

      Joskus karkasi etuvariaattorin painon sisusholkki,
      ja jumiutti vaihteen liian suurelle.
      Vai olisiko se pari senttiä paksu ja kolme senttiä pitkä
      keskipakolautasen ohjainholkki jotenkin väärinpäin?
      Joissain on pykälä toisessa päässä.
      Se pitää tulla ulospäin starttilautasta vasten.

      Paha temppu on katsoa toimintaa kotelo auki.
      Startin akseli tukevalla langalla varmistaen,
      ettei se iskeydy kehään käynnissä ollessa.
      Käyntiin sähköllä, startin akselia jollain tukien.
      Varmistetulla keskiseisontatuella kierroksia,
      ja vaihteiden vaihtuminen pitäisi olla kaunista.

      Syttybokseihin on tullut myös kuvatunlaisia
      kierrosluku- ja teho-ongelmia. AIVAN ITSESTÄÄN.
      Onneksi hinta on merkissäsi vain muutamia kymppejä.

      On muuten hyvä skootteri sinulla.
      Haaveilen samanlaisesta isoosta.

      • ole HYVÄ skootteri

        Jos noin vähän ajettuna jo vikoja. Hyviä skoottereita on VESPA PEUGEOT YAMAHA YM KALLIIMMAT LAATUMERKIT, HUOLTO JA VARAOSAT TOIMII.


      • jaskae
        ole HYVÄ skootteri kirjoitti:

        Jos noin vähän ajettuna jo vikoja. Hyviä skoottereita on VESPA PEUGEOT YAMAHA YM KALLIIMMAT LAATUMERKIT, HUOLTO JA VARAOSAT TOIMII.

        ..oli melkein sama vika ettei mopo kulkenut eikä kiertänyt, kokeilin suunnilleen samoja juttuja kuin sinä ostin uuden varin ja muuta. Sitten ostin uuden männän kun se ei näyttänyt olevan hyvässä kunnossa, sen oston jälkeen kone toimi hyvin ja kulki(:. en sitten tiedä että onko sinulla siinä vikaa kun niin vähänkin ajettu. itselläni vm. `00, ja silloin kun ostin uudenmännän oli ajettu n.20 tkm. :E
        Mutta toi olikin yksi ehodtus, muutan en osaa sanoa.


      • skootterit.
        jaskae kirjoitti:

        ..oli melkein sama vika ettei mopo kulkenut eikä kiertänyt, kokeilin suunnilleen samoja juttuja kuin sinä ostin uuden varin ja muuta. Sitten ostin uuden männän kun se ei näyttänyt olevan hyvässä kunnossa, sen oston jälkeen kone toimi hyvin ja kulki(:. en sitten tiedä että onko sinulla siinä vikaa kun niin vähänkin ajettu. itselläni vm. `00, ja silloin kun ostin uudenmännän oli ajettu n.20 tkm. :E
        Mutta toi olikin yksi ehodtus, muutan en osaa sanoa.

        Oletko varma että hihna on oikea skootteriisi ?
        Kiinalaisissa pitää olla pitempi remmi.


      • ??++??
        skootterit. kirjoitti:

        Oletko varma että hihna on oikea skootteriisi ?
        Kiinalaisissa pitää olla pitempi remmi.

        Ei vaikutusta koska vaihdoin entisen hihnan joka oli muuten ihan hyvä kuntoinen takaisin ja sama tehottomuus jatkui.Eikä voi olla rullissakaan ku vaihdoin nekin takaisin.


      • kokeillut
        ??++?? kirjoitti:

        Ei vaikutusta koska vaihdoin entisen hihnan joka oli muuten ihan hyvä kuntoinen takaisin ja sama tehottomuus jatkui.Eikä voi olla rullissakaan ku vaihdoin nekin takaisin.

        Vika jäänee sitten tehojen puolelle.
        Sytytysrasioissa on ollut kuvaamiasi "vaihdevikoja".
        Kun kipinä heikkenee alkaen joltain pyörimisnopeudelta,
        teho häviää. Vaihde jää harvaksi, jos kipinä huonontuu
        jo ennen suurimman väännön kierroksia.
        Se ei välttämättä pätki ja yski täyskatkoja,
        vaan kipinä myöhästyy ja palaminen menee harakoille.
        Tuttavillani on kummitellut useita boxeja.
        Myös kaupasta saaduissa uusissa varaosissa on vikoja.
        Tai joku muu sytytysosa on hapertunut.

        Voihan se mäntäkin olla, rengas poikki tai jumissa.
        Tai tukkoa imu- tai pakoputkistossa.
        Tai venttiili kantaa. Pidän 0.1mm välyksiä.
        Oma ei käynistynyt talven jälkeen kuin porakoneella
        kampiakselin pultista startaten. Pakoventtiilin väliin
        oli taas murentunut karstaa. En viitsinyt avata.
        Ajettu vasta 23000km. Nyt alkaa oljy maistua.


      • oikee remmi
        skootterit. kirjoitti:

        Oletko varma että hihna on oikea skootteriisi ?
        Kiinalaisissa pitää olla pitempi remmi.

        Oikean hihnan löysin Moposportista. Oli tarkoitettu ihan toiseen, mutta sopi itselleni. Pituus 788mm leveys 17 mm. tuo käy siis Tarjoustalon myymään Baotian 12 tuum renkailla varustettuun moposkootteriin. Tarkemmat tiedot os [email protected]


    • Oliskos kellään

      tietoa mitkä ois e-ton drago 50cc bxl variaattorin hihnan koot???

    • Anonyymi

      Kuuluuko variaattorin hihna olla löysä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe