Pienet ja isot lehtikalat

kumpia ovat?

Käväsin tuolla ruotsin puolella akvaariokaupasa, ja kyselin pieniä lehtikaloja, niin eivät tienneet kumpia heillä on ne fisut... nii tuota sitä ei taia ite silmällä erottaa, nolo ostaa ja jos ovatkin sitten isoja ja akvaario ei riitä niille.. Sen takia sieltä kyselin kun ei meillä täällä monessakaan paikassa niitä ole.

Jos joku tietää mistä saa pieniä lehtiksiä, niin voi kertoa mulle! Ja sitten toinen kysymys kun nuita kaloja saa tilata nykyään netin kautta, niin miten ihmeessä ne oikeen pakataan, että ne säilyis hengissä??

3

928

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING
      • ja sitten muut

Nuita pikkulehtiksiä suositeltiin, kun en niitä isoja voi omaani laittaa, eli akva on 120*41*44,5 siis 240 litraa. Vesi pehmeä, ph 7. Lämpö kalojan mukaan, eli nämä pikkulehtikset ois se minkä mukaan muu kalasto valitaan. Tietty varmaan perussetti, jotain monnisia ja levää tuhoomaan monni. Ja sitte joku isompi parvi lehtiksen kanssa toimeen tulevaa fisua..

Mitä fish KING niinku itse suosittelisit, otan mielellään ehdotuksia vastaan kun olen ihan siis alkutekijöissä tämän homman kans, eli akva ei ole edes vielä kypsä joten kiire ei tässä ole!! Olen vain tehnyt alustavaa kartoitusta ja suunnittelua.

• supu
        ja sitten muut kirjoitti:

Nuita pikkulehtiksiä suositeltiin, kun en niitä isoja voi omaani laittaa, eli akva on 120*41*44,5 siis 240 litraa. Vesi pehmeä, ph 7. Lämpö kalojan mukaan, eli nämä pikkulehtikset ois se minkä mukaan muu kalasto valitaan. Tietty varmaan perussetti, jotain monnisia ja levää tuhoomaan monni. Ja sitte joku isompi parvi lehtiksen kanssa toimeen tulevaa fisua..

Mitä fish KING niinku itse suosittelisit, otan mielellään ehdotuksia vastaan kun olen ihan siis alkutekijöissä tämän homman kans, eli akva ei ole edes vielä kypsä joten kiire ei tässä ole!! Olen vain tehnyt alustavaa kartoitusta ja suunnittelua.

Kyllä pikkulehtiksiä menee altaaseesi vaikkapa 4-5 kpl parvi, kunhan tuo 44,5 cm on korkeus. Olet ilmeisesti melko aloittelija? Tiedäthän että pikkulehtikset ovat herkempiä kuin esim tavalliset ja saattavat myös olla arkoja.
        Ei sulla kiinnostais muut ahvenet? Tuon kokoiseen altaaseen saisi oikein näpsäköitä kalasia :)
        http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalacich.html Tuolta löytyy paaaaljon erilaisia ihanuuksia :) Ja enempi myös sellaisia aloittelijankin altaaseen sopivia :) Kyllä ne pikkulehtiksetkin käy, mutta ota tarkoin selvää niiden vaatimuksista jotta elävät iloisina.
        Toki jokainen laji vaatii perehtymistä mutta herkkikset on aina herkkiksiä ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      80
      2077
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1269
    3. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      29
      1147
    4. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1038
    5. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      146
      896
    6. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      98
      844
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      45
      737
    8. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      62
      726
    9. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      61
      696
    10. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      682
    Aihe