Pienet ja isot lehtikalat

kumpia ovat?

Käväsin tuolla ruotsin puolella akvaariokaupasa, ja kyselin pieniä lehtikaloja, niin eivät tienneet kumpia heillä on ne fisut... nii tuota sitä ei taia ite silmällä erottaa, nolo ostaa ja jos ovatkin sitten isoja ja akvaario ei riitä niille.. Sen takia sieltä kyselin kun ei meillä täällä monessakaan paikassa niitä ole.

Jos joku tietää mistä saa pieniä lehtiksiä, niin voi kertoa mulle! Ja sitten toinen kysymys kun nuita kaloja saa tilata nykyään netin kautta, niin miten ihmeessä ne oikeen pakataan, että ne säilyis hengissä??

3

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING
      • ja sitten muut

        Nuita pikkulehtiksiä suositeltiin, kun en niitä isoja voi omaani laittaa, eli akva on 120*41*44,5 siis 240 litraa. Vesi pehmeä, ph 7. Lämpö kalojan mukaan, eli nämä pikkulehtikset ois se minkä mukaan muu kalasto valitaan. Tietty varmaan perussetti, jotain monnisia ja levää tuhoomaan monni. Ja sitte joku isompi parvi lehtiksen kanssa toimeen tulevaa fisua..

        Mitä fish KING niinku itse suosittelisit, otan mielellään ehdotuksia vastaan kun olen ihan siis alkutekijöissä tämän homman kans, eli akva ei ole edes vielä kypsä joten kiire ei tässä ole!! Olen vain tehnyt alustavaa kartoitusta ja suunnittelua.


      • supu
        ja sitten muut kirjoitti:

        Nuita pikkulehtiksiä suositeltiin, kun en niitä isoja voi omaani laittaa, eli akva on 120*41*44,5 siis 240 litraa. Vesi pehmeä, ph 7. Lämpö kalojan mukaan, eli nämä pikkulehtikset ois se minkä mukaan muu kalasto valitaan. Tietty varmaan perussetti, jotain monnisia ja levää tuhoomaan monni. Ja sitte joku isompi parvi lehtiksen kanssa toimeen tulevaa fisua..

        Mitä fish KING niinku itse suosittelisit, otan mielellään ehdotuksia vastaan kun olen ihan siis alkutekijöissä tämän homman kans, eli akva ei ole edes vielä kypsä joten kiire ei tässä ole!! Olen vain tehnyt alustavaa kartoitusta ja suunnittelua.

        Kyllä pikkulehtiksiä menee altaaseesi vaikkapa 4-5 kpl parvi, kunhan tuo 44,5 cm on korkeus. Olet ilmeisesti melko aloittelija? Tiedäthän että pikkulehtikset ovat herkempiä kuin esim tavalliset ja saattavat myös olla arkoja.
        Ei sulla kiinnostais muut ahvenet? Tuon kokoiseen altaaseen saisi oikein näpsäköitä kalasia :)
        http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalacich.html Tuolta löytyy paaaaljon erilaisia ihanuuksia :) Ja enempi myös sellaisia aloittelijankin altaaseen sopivia :) Kyllä ne pikkulehtiksetkin käy, mutta ota tarkoin selvää niiden vaatimuksista jotta elävät iloisina.
        Toki jokainen laji vaatii perehtymistä mutta herkkikset on aina herkkiksiä ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe