Mitkä kaikki voivat aiheuttaa nikamien siirtymistä kaularangassa ? Kulumat, äkilliset niskojen retkahdukset ja tärähdykset ? Mitä näille siirtymisille voi tehdä muuta kuin syödä särkylääkkeitä ? Mitä muita oireita nämä siirtymiset voivat aiheuttaa, kuin niskasärkyä ? Voivatko nämä aiheuttaa hermostoon jotain häikkää ? Voiko kulumia ilmetä alle viisikymppisillä kevyttä työtä tekevillä ?
Kaularanka
17
9112
Vastaukset
- nikamoija
" Mitä näille siirtymisille voi tehdä muuta kuin syödä särkylääkkeitä ?"
Voi mennä osaavalle niksauttajalle, joka laittaa ne ojennukseen.- ???
älä mene millekkään niksauttajille ennen kuin kaularangastasi on otettu röntgenkuvat, itse sain ajan fysioterapeutille röntgenin jälkeen minulla oli muistaakseni "oikoryhtiä" niskassa en kyllä tiedä mitä tarkoittaa, mutta älä ihmeessä niksauttele ettet saa lisää vaurioita aikaiseksi, niska on arka paikka... Ja niska voi oireilla moneenkin paikkaan esim. käsiin, näköön ja päänsärkyyn.
- hoidettu
??? kirjoitti:
älä mene millekkään niksauttajille ennen kuin kaularangastasi on otettu röntgenkuvat, itse sain ajan fysioterapeutille röntgenin jälkeen minulla oli muistaakseni "oikoryhtiä" niskassa en kyllä tiedä mitä tarkoittaa, mutta älä ihmeessä niksauttele ettet saa lisää vaurioita aikaiseksi, niska on arka paikka... Ja niska voi oireilla moneenkin paikkaan esim. käsiin, näköön ja päänsärkyyn.
Oikoryhdinkin voi korjata.
- ???
hoidettu kirjoitti:
Juu en tosiaan tiedä mitä se oikoryhti on mutta jumpparille olen menossa että asiaan saadaan helpotusta. Miten sinulla on hoidettu sitä, jollain jumppaliikkeilläkö? Kestikö parantuminen tai siis oikean ryhdin saavuttaminen kauan ja oletko joutunut pitämään jumppaohjeista kiinni vielä parantumisen jälkeen? ikävä vaiva kun säteilee vähän joka lihakseen ylävartalossa, puhumattakaan päänsärystä.
- hoidettu
??? kirjoitti:
Juu en tosiaan tiedä mitä se oikoryhti on mutta jumpparille olen menossa että asiaan saadaan helpotusta. Miten sinulla on hoidettu sitä, jollain jumppaliikkeilläkö? Kestikö parantuminen tai siis oikean ryhdin saavuttaminen kauan ja oletko joutunut pitämään jumppaohjeista kiinni vielä parantumisen jälkeen? ikävä vaiva kun säteilee vähän joka lihakseen ylävartalossa, puhumattakaan päänsärystä.
Jumppasin sitä 10 vuotta, mutta ei siitä ollu apua. Tai ehkä sain sen pidettyä, että se ei menny tuskallisesta kivusta sietämättömäksi... Apu löytyi ihan muualta.
- kuvattu on
hoidettu kirjoitti:
Jumppasin sitä 10 vuotta, mutta ei siitä ollu apua. Tai ehkä sain sen pidettyä, että se ei menny tuskallisesta kivusta sietämättömäksi... Apu löytyi ihan muualta.
3. ja 4. nikama siirtyneet kuvan mukaan,särkyä on, niksauttajalle en uskalla mennä, millaista fysikaalista hoitoa olisi tarjolla ?
- hoidettu
kuvattu on kirjoitti:
3. ja 4. nikama siirtyneet kuvan mukaan,särkyä on, niksauttajalle en uskalla mennä, millaista fysikaalista hoitoa olisi tarjolla ?
Fysikaalisella hoidolla et nikamia paikoilleen saa ellei ihmeitä tapahdu. Mutta voihan siitä jotaki apua kipuihin olla.
Erilaisia fysikaalisia hoitoja on tarjolla melkein yhtä paljon kuin on fysikaalisia hoitajiakin. Siitä vain arpomaan ja kokeilemaan onnea... - ???
hoidettu kirjoitti:
Fysikaalisella hoidolla et nikamia paikoilleen saa ellei ihmeitä tapahdu. Mutta voihan siitä jotaki apua kipuihin olla.
Erilaisia fysikaalisia hoitoja on tarjolla melkein yhtä paljon kuin on fysikaalisia hoitajiakin. Siitä vain arpomaan ja kokeilemaan onnea...mistä sitten apusi sait oikoryhtiin ja miten se hoidettiin?
- tarkoitat
hoidettu kirjoitti:
Erilaisia fysikaalisia hoitoja on tarjolla melkein yhtä paljon kuin on fysikaalisia hoitajiakin. Siitä vain arpomaan ja kokeilemaan onnea...Hä Voiko nikamat mennä pois paikaltaan,eikö se ole jo vakava juttu,vai tarkoitatko nikama lukkoja?
- tietoa
hoidettu kirjoitti:
Kaularangassa oikoryhti,jonkin verran discusdegen,viittaavaakaventumaa cv-vi-välissäja lievää spondyloosia?Voiko tämä aiheutua niskan käsittelystä?Mitä oikein tarkoittaa?
- kysyn
tarkoitat kirjoitti:
Hä Voiko nikamat mennä pois paikaltaan,eikö se ole jo vakava juttu,vai tarkoitatko nikama lukkoja?
Jos nikama on kiilamainenja niillä main on myös muutoma discusväli kapeahko,mitä tarkoittaa?
- hoidettu
??? kirjoitti:
mistä sitten apusi sait oikoryhtiin ja miten se hoidettiin?
Mulle ei kai ole oikoryhtiä sanottu, siis niskassa. Oikoryhti oli rintarangassa.
Apu löytyi Joukolta Lahdesta. - hoidettu
tarkoitat kirjoitti:
Hä Voiko nikamat mennä pois paikaltaan,eikö se ole jo vakava juttu,vai tarkoitatko nikama lukkoja?
Facettinivelten lukkoja siis. Ne estää nikamien liikkeen ja painaa nikamia virheasentoihin. Ja ne facetit kai lukkiutuu kuten SI-nivelkin: eli siirtyy yli normaalin liikelaajuuden ja jää jumiin.
- mulla...
hoidettu kirjoitti:
Facettinivelten lukkoja siis. Ne estää nikamien liikkeen ja painaa nikamia virheasentoihin. Ja ne facetit kai lukkiutuu kuten SI-nivelkin: eli siirtyy yli normaalin liikelaajuuden ja jää jumiin.
...ns.avasi niskan "lukot" omt-fysioterapeutti vuonna 1995 Kouvolassa (OMT Jukka Parikka Oy). Muistan kun hän vielä selitti miten ne facetit lukkiutuu niin, että niitä ei saa auki ku esim.just omt-fysioterapeutti eli ite niitä ei pysty laittaa kondikseen.
Eipä oo mulla sen jälkeen enää menny niska jumiin kun siitä lähtien oon sen omt:n suosittelemia niskaliikkeitä tehny. - ''''''
mulla... kirjoitti:
...ns.avasi niskan "lukot" omt-fysioterapeutti vuonna 1995 Kouvolassa (OMT Jukka Parikka Oy). Muistan kun hän vielä selitti miten ne facetit lukkiutuu niin, että niitä ei saa auki ku esim.just omt-fysioterapeutti eli ite niitä ei pysty laittaa kondikseen.
Eipä oo mulla sen jälkeen enää menny niska jumiin kun siitä lähtien oon sen omt:n suosittelemia niskaliikkeitä tehny.Mulle on Kyseinen henkilö sanonut,että voimistele ,kyllä se siitä kuntoon tulee!!!Haistakoon se tyyppi !!
- eli silloin...
'''''' kirjoitti:
Mulle on Kyseinen henkilö sanonut,että voimistele ,kyllä se siitä kuntoon tulee!!!Haistakoon se tyyppi !!
...kun kävin siellä Jukka Parikka Ky:llä niin mua ei hoitannu toi itse Jukka vaan joku toinen mieshenkilö; siellähän on monta omt-fysioterapeuttia tai ainakin silloin oli kun mä kävin siellä.
Tää mua hoitannu tyyppi vaikutti tosi pätevältä:) ja tosiaan sain avun siitä omt-fysioterapiasta ja tää oli tosiaan jo vuonna 1995-1996 paikkeilla.
No, onpa se ollu aika ulalla koko tyyppi jos se näin sulle sano:(. Hitsi, kun en muista sitä mua hoitaneen nimeä niin olisit voinnu sille varata ajan.
- Mussu3
Hei,minulla todettu alimmassa nikamassa 1-2 nivelväli paha siirtymä.En pysty olemaan kumarassa ainoastaan pystyasennossa.Elikkä työt on tehty niiltä osin.Olenkin jo yli kuusukymppinen,joten vaivoja on jos jonkinlaisia.Nyt pääsin tutkimuksiin huimauksen vuoksi,epäilivät niskasta johtuviksi.Elikkä sekin vielä,mutta elettävä on sairauksien kanssa nämä loppuajat,ei niitä voida leikata,ei muuta hoitoa kuin särkylääkettä naamaan vain.Tsemppiä kaikille vaan.Tv,Mussukka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159