osteoporoosiriski

kalsium

Olen 31-vuotias nainen, en ehkä osteoporoosi iässä, mutta epäilyt kuitenkin. Suvussani ei ole osteoporoosia ja joillekin sukuni jäsenille on sanottu, että heillä on hyvä luusto. Tähän olen turvannut useamman vuoden ja olen ollut huono juomaan maitoa, tosin muita maitotuotteita olen käyttänyt siihen asti kunnes aloin oireilla maitotuotteille. Tuosta johtuen olen ollut täysin maidottomalla ruokavaliolla viimeiset 4 vuotta.

Jokinaika sitten kävin klinikalla, jossa testattiin kehoni ravintoarvot. Kaikki luuston tarvitsemat olivat minimissä: kalsium, magnesium, d-vitamiini ja fosfori. On tarkoituksena aloittaa nuiden syönti. Arvoni olivat niin pohjalla, että minulle sanottiin, että osteoporoosiriski on erittäin korkealla. Tulos oli odotettavissa, mutta tottahan tuon osteoporoosiriskin haluaa minimoida. Olen myös ruumiinrakenteeltani hento. Minulla ei kyllä koskaan ole ollut yhtään murtumaa.

Pääseekö johonkin osteoporoosi testeihin, jos itse haluaa varmuuden asiaan ja miten sellainen käytännössä tehdään? Tässä iässä, kuitenkin haluaa pitkittää sairastumista mahdollisimman pitkään ja hoitaa asian kuntoon jos mahdollista.

32

10891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ah-

      Pyydä lähete tutkimuksiin työterveyslääkäriltäsi tai terveyskeskuksesta omalääkäriltäsi. Tutkimuksia tehdään yksityisillä lääkäriasemilla, esim Mehiläinen ja Terveystalo. Kelakorvauksen jälkeen maksettavaksi jää noin sata euroa. Tutkimus on vähän kuin rtg-kuvaus pienemmillä säteilyarvoilla vain.

    • johtuu

      Maidon juonti estää osteoporoosia?

      Suomessahan juodaan maitoa eniten maailmassa.
      Kuitenkin täällä on osteoporoosia eniten maailmassa.

      Missä menee pieleen?

      • Kalsium

        Luulisin, että D-vitamiinista, jota tarvitaan kalsiumin ja fosforin imeytymiseen. D-vitamiini muodostuu iholla auringon paisteessa. Meillä sitä ei muodostu kuin keski kesällä.

        Hirmusen kallis tuollainen testi kyllä. Pitänee kuitenkin kysellä...


      • Kalsium kirjoitti:

        Luulisin, että D-vitamiinista, jota tarvitaan kalsiumin ja fosforin imeytymiseen. D-vitamiini muodostuu iholla auringon paisteessa. Meillä sitä ei muodostu kuin keski kesällä.

        Hirmusen kallis tuollainen testi kyllä. Pitänee kuitenkin kysellä...

        Minä kävin tk-lääkärin luona ja pyysin päästä osteoporoosimittauksiin. Minulla kun oli monta riskitekijää näin pääsin tk:n kautta osteoporoosimittauksiin ja ei maksanut kuin tk-maksun.

        Olet käynyt mittauttamassa ravintoarvot. Saanko kysyä, että missä? Kiinnostaa kovasti nämä ravintoarvot siinäkin mielessä, että olen atoopikko. Ja kuinka paljon tällainen testi maksaa?


    • oona

      Moi,sun kannattais varmaan aloittaa kalkki D-vitamiinitablettien käyttö heti.1 illalla ja 1 aamulla.Ihan apteekkitavaraa.Osteopoosista kannattaa tosiaan jutella lääkärin kanssa,koska jos olet hentorakenteinen ja suvussasi on osteporoosia,etkä käytä maitotuotteitakaan.Luuntiheysmittaus ois paikallaan,sillä mitataan luutiheys lantion alueelta Ja antaa melkoisen luotettavan tuloksen -voit saada osteoporoosilääkkeekin käyttöösi.Itsellä on ospeopenoosi,joka on o-poroosin esiaste,vaikka olen syönyt jo vuosia näitä lääkkeitä.Johtuu kai kortisonin syönnistä (reuma).Luuntiheysmittaus kai maksaa n.80 ekee,en oo ihan varma.Kannattaa kuitenkin hoitaa toi asia,ennen kun luita alkaa mennä poikki;-)Ai niin ja se liikunta...

    • Terttu

      Mielestäni sinä et hyödy testistä (luuntiheysmittauksesta) tällä hetkellä mitenkään. Riippumatta luuntiheydestäsi et tule saamaan luulääkitystä vaan kalkki D-vitamiinireseptin sekä kehotuksen liikuntaan ja mahdollisen tupakoinnin lopettamiseen.

      Käsittääkseni ikäisesi ihminen ei saa luulääkitystä vain huonon luuntiheyden perusteella, koska yhtään murtumaakaan ei ole ollut. Nyt vain ruokavalio kuntoon. Toivottavasti saat kunnon kalkki- ja D-vitamiinireseptin tai jos et saa niin osta itsehoitotuotteita. Liikunnalla on tärkeä rooli luumassan kehittymisessä ja sinun iässäsi on vielä aikaa lisätä luumassaa. 40 ikävuoden jälkeen luumassa alkaa vähentyä ihan kaikilla naisilla ja vaihdevuosien jälkeen kun estrogeenituotanto loppuu, luumassan väheneminen nopeutuu huimasti. Ja tupakointi kannattaa ehdottomasti lopettaa, jos sellaista harrastat. Tupakointi nimittäin heikentää estrogeenin luuta suojaavaa vaikutusta huomattavasti.

      Liikuntaohjeita:
      http://www.kunto.fi/index.php?id=220

    • Cmca

      Hei.
      Olet mielestäni liian nuori saadakseen osteoporoosia. Itse olen 65 vuotias eläkkeellä oleva pirteä leski, joka on koko ikänsä harrastanut liikuntaa,lapsena ja nuorena balettia, kaunoluistelua, jazzbalettia, juonut maitoa kuin vasikka. 55 vuotiana sairastuin astmaan ja seurauksena lääkäri määräsi astmalääkkeitä joka sisälsi kortisonia. 65 vuotiana vaadin että minulle suoritetaan luuntiheysmittaus. Lääkäri katsoi että mittaus on turha koska oli epätodennäköista että olisi edes alkavaa osteoporoosia. Myös netissä oleva osteoporoositesti jonka tein ja testinvastaus oli
      epätodennäköinen osteoporoosi.
      Luuntiheysmittaus paljasti kuitenkin selvä osteoporoosilöydöstä vannerangassa. Mitään oireita ei ole koskaan ollut, suvussa ei kenelläkään ole ollut edes luunmurtumia useassa sukupolvessakaan kun ei myöskään minulla .
      Omasta mielestäni kortisooni on aiheuttaja.
      Sain osteoporoosilääkkemääräyksen, Optinate Septimum 5mg,otetaan 1 krt viikkossa. Omega3 joka on A, D, ja E vitamiinivalmiste olen käyttänyt noin 10 vuotta.
      Astma on peräisin työpaikaltani vaikka sitä ei hyväksytty työperäisiin sairauksiin. Edelleen käyn punttisalilla useampi kerta viikossa lisäksi vesikävelyä, pyöräilyä, sauvakävelyä olen harrastanut sen jälkeen kun jäin pois työstä vuonna 2001. Minulle määrätän edelleenkin kortisoonia sisältäviä astmalääkkeitä. Vasta kun aloin syömään osteoporoosilääkkeen alkoi lisäävä jomotus lantioluissa Ettäs saas nähdä mihin tämä päättyy?

      • muka liian

        nuori.

        Minulla 11-vuotias poika jolla osteoporoosi ja suuri murtumariski. Ei katso ikää.


      • lisään
        muka liian kirjoitti:

        nuori.

        Minulla 11-vuotias poika jolla osteoporoosi ja suuri murtumariski. Ei katso ikää.

        että kalkin imeytyminen kuin myös poistuminen elimistöstä on ihmisillä erilaista. Toki on vielä riskitekijöitä esim. juuri kortisoni ja eräät muut lääkkeet.


      • mummeli 61 v

        Tarkoititko että sinulla on osteoprosoori lannerangassa, se ei kyllä tule kantaluumittauksella näkyviin.

        Kävin Suomen Luustonkunto yhtiön 'kevytmittauksessa' maksoi, 35 euroa, se tehtiin ultraäänilaitteella kantaluusta, keskiasteinen osteopenia eli osteoporoosin esiaste löytyi, sain ohjeistuksen ruokavalioon ja lisävitamiineista samaan hintaa. Ei kallis, mutta kuinka lutettava?


      • rahathukkaaan
        mummeli 61 v kirjoitti:

        Tarkoititko että sinulla on osteoprosoori lannerangassa, se ei kyllä tule kantaluumittauksella näkyviin.

        Kävin Suomen Luustonkunto yhtiön 'kevytmittauksessa' maksoi, 35 euroa, se tehtiin ultraäänilaitteella kantaluusta, keskiasteinen osteopenia eli osteoporoosin esiaste löytyi, sain ohjeistuksen ruokavalioon ja lisävitamiineista samaan hintaa. Ei kallis, mutta kuinka lutettava?

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.


      • osteopeniaa
        rahathukkaaan kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.

        Mittauksessa käyty. Varsinainen teatteri. Luulin tulleeni lääkärille. Nähtävästi mittaajapari on pariskunta. Mitattavat kutsutaan nimeltä kätellään . Jotain tässä mättää mutta mikä.
        Nämä ihmiset eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia. Mies kertoo tulokset ja tekee johtopäätöksiä kirjoittaa lappuun sinkit,mangnesiumit ja Deet???
        Jokin mättää , ehkä tämä. He ottavat tarkasti asiakkaan kännykän numeron, sähköpostin ja ottavat yhteyttä puolenvuoden päästä uusintamittaukseen???.
        He antavat kuvan että luusto tarvitsee tarkistuksen puolenvuoden välein? He varmasti nostavat luuston uuteen kiitoon.
        Otin selvää asiantuntijalta kuinka usein mittauksissa käydään. Jos sairastaa osteoporoosia ja lääkitykset tulevat kuvaan ,niin noin 3-5 vuoden kuluttua. suoritetaan kontrollimittaus DXA laitteella ei kantapäälaitteella.
        Eli pariskunnalla on saada ihmiset käymään puolenvuoden välein mittauksessa
        eli rahat pois. Silkkaa rahastusta. Ihmisen luusto uudistuu kokonaisuudessaan noin 10 vuoden välein. Eli asiakkaista pidetään rekisteriä ja annetaan kuva että heistä huolehditaan. Vanhat ihmiset etenkin menevät tässä lankaan.
        Mittaukseen tulo on kuitenkin vapaaehtoista eikä siitä ole syytä antaa ihmisille turhaa huolen aihetta. Tämä tyyli kertoo jo ettei ole ammatti ihmisistä kysymys.


      • Puoskareita
        rahathukkaaan kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.

        Ilmoita asiasta Valviraan. Noilla edellytyksillä ei paljon mittailla. Katsoin myös sivut työhistoria on jotain muuta kuin terveydenhuolto-ala. Ovat varmaan saaneet huolestuneita ihmisiä eripuolille maata.


      • pisnestä
        rahathukkaaan kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.

        Ei hitto, tämä pariskunta viettää oikein kiertue elämää koneensa kanssa.
        Mahtooko olla puhtaat jauhot pussissa. Outoa.????

        Varsinaisia torikauppiaita.


      • who 2
        rahathukkaaan kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.

        Oikeestiko ???? Minulla äiti on käynyt täällä Sysmän seudulla heillä ja kertoi että häntä kehoitetaan puoli vuosittain käymään mittauksissa. Sanoin äidilleni että katsotaanpa mikä yritys on, kun tämä mittausaika taas lähestyy.
        Tämä on aika iso asia eläkeläisten kukkarolle, jos näin usein käydään mittauksis.
        huiputusta ihmisten kustannuksella.
        Suomen luuston kunnon sivut ovat epämääräiset. Ei näy ketä he ovat ei koulutusta??? Kävin katsomassa ketkä on firman takana.


      • huolestuttavaa
        osteopeniaa kirjoitti:

        Mittauksessa käyty. Varsinainen teatteri. Luulin tulleeni lääkärille. Nähtävästi mittaajapari on pariskunta. Mitattavat kutsutaan nimeltä kätellään . Jotain tässä mättää mutta mikä.
        Nämä ihmiset eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia. Mies kertoo tulokset ja tekee johtopäätöksiä kirjoittaa lappuun sinkit,mangnesiumit ja Deet???
        Jokin mättää , ehkä tämä. He ottavat tarkasti asiakkaan kännykän numeron, sähköpostin ja ottavat yhteyttä puolenvuoden päästä uusintamittaukseen???.
        He antavat kuvan että luusto tarvitsee tarkistuksen puolenvuoden välein? He varmasti nostavat luuston uuteen kiitoon.
        Otin selvää asiantuntijalta kuinka usein mittauksissa käydään. Jos sairastaa osteoporoosia ja lääkitykset tulevat kuvaan ,niin noin 3-5 vuoden kuluttua. suoritetaan kontrollimittaus DXA laitteella ei kantapäälaitteella.
        Eli pariskunnalla on saada ihmiset käymään puolenvuoden välein mittauksessa
        eli rahat pois. Silkkaa rahastusta. Ihmisen luusto uudistuu kokonaisuudessaan noin 10 vuoden välein. Eli asiakkaista pidetään rekisteriä ja annetaan kuva että heistä huolehditaan. Vanhat ihmiset etenkin menevät tässä lankaan.
        Mittaukseen tulo on kuitenkin vapaaehtoista eikä siitä ole syytä antaa ihmisille turhaa huolen aihetta. Tämä tyyli kertoo jo ettei ole ammatti ihmisistä kysymys.

        Tämän tyyppinen toiminta vie pohjaa koko terveydenhuollon alalta. Kyllähän näitä yritteliäitä silloin tällöin paljastuu. Tämä on räikeimmästä päästä.


      • oikeesti?
        rahathukkaaan kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.

        Kävin mittauksessa Tapiolan kirjastossa. Kysyin kirjastossa missä täällä mitataan ja kuka mittaa. Sanoivat että siinä on mieslääkäri ja hoitaja.
        Kysyin mikä firma he sanoivat että suomen luustonkunto ???????????????????


      • Yritäjyyttä
        huolestuttavaa kirjoitti:

        Tämän tyyppinen toiminta vie pohjaa koko terveydenhuollon alalta. Kyllähän näitä yritteliäitä silloin tällöin paljastuu. Tämä on räikeimmästä päästä.

        Hei, hyvinvointikonsultteja. Ei ole Valviran juttu vaan kuluttajasuoja asia. Jos katsotte saaneenne väärää informaatiota kääntykää kuluttaja-asiamiehen puoleen.


      • Läheltä katsova
        rahathukkaaan kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt Suomen luustonkunnon mittauksessa, heitin saamani ohjeet roskakoriin kun selvisi, että kaksikolla ei olejuurikaan kououtusta asiaan. mies elävän ravinnon terapeutti, nainen hammashoitaja. aika hyvän bisneksen ovat kehittäneet, näkyvät olevan mukana verkosotmarkkinoissa esim.

        Kirjoitan tätä viestiä Suomen Luuston Kunnon työntekijän ominaisuudessa. Huomasimme kirjoittelun vasta eilen ehtimättä puuttua siihen. Haluan kuitenkin todeta että sen vaikutukset ovat näkyneet meillä todella haitallisina.

        Olen työskennellyt yrityksessä kohta vajaan vuoden ja tunnen kyseisen pariskunnan läheisesti. Ensinnäkin yrityksemme on vakavasti toimiva kunniallinen toimija jonka tavoitteena on ollut parantaa tietoisuutta osteoporoosin ehkäisyssä läpi Suomen. Työllistämme useita ihmisiä ja pyrimme kasvamaan ja kasvulla työllistämään lisää ihmisiä Suomessa, niin kuin vastuullinen yritys tänä aikana tekee.

        Tämä yrityksen nimen trollaaminen keskittyy ainoastaan lähellä eläkeikää olevaan pariskuntaan, ei heidän tekemiinsä. He ovat mitä ihanimpia ihmisiä ja kunnioitan heitä suuresti. He ovat ahkeria vanhan kansan työmyyriä, jotka eväävät itseltään mahdollisuuden eläkkeeseen haluten auttaa muita ihmisiä. Heidän ammatillinen osaaminen ei heidän kohdallaan todellakaan ole niin yksiselitteinen, kuin on annettu ymmärtää, mutta emme yrityksenä ole koskaan pyrkineet salaamaan yhdenkään työntekijämme akateemisen koulutuksen taustaa. Jos joku kirjaston työntekijä on antanut virheellistä tietoa heidän koulutuksestaan, niin se ei ole tämän pariskunnan virhe. Ja mitä verkostomarkkinointiin tulee… Sinä joka koit, että ihmisen elämän kollektiivisen kokemuksen voi kiteyttää yhteen myyntipuheen jälkeen allekirjoitettuun dokumenttiin, häpeä itseäsi kun tästä lähin katsot peilistä.

        On ollut surullista katsoa sivusta miten paljon tämä kirjoittelu on satuttanut näitä herttaisia ihmisiä. tämä heidän motiivien kyseenalaistaminen on ollut heille musertavaa.
        Mitä niihin suuriin voittoihin tulee, niin mittauksemme hinta on hyvin pieni verrattuna kilpaileviin mittauksiin ja voitot eivät näy ainakaan meillä. Yksi toimintaperiaatteistamme on antaa ihmisille mahdollisuus edullisesti tutkia luustonsa kunto ja he voivat yhden mittauksen rahallisella panoksella käydä kolmessa meidän mittauksessa. Siksi jos luuston kunto on ollut heikko, voimme hyvällä omalla tunnolla sanoa, että luuston kuntoa kannattaa seurata. Tulokset puhuvat puolestaan. Jatkomitatuista henkilöistä 97 %:lla luustontiheys on lisääntynyt.

        Tämä haitallinen anonyymi kirjoittelu ilman tarkempaa tutkimusta on satuttanut yritystä ja sen työntekijöitä siinä määrin ettemme voi ohittaa tätä olan kohautuksella vaan annamme tästä selvityspyynnön poliisille ja tulemme tutkimaan JOKAISEN haitalliseen kirjoitteluun osallistuneen ammatilliset taustat ja taustamotiivit. Haemme oikeusteitse korvausta jos ja kun siihen syy löytyy.


      • Sivusta katsoja
        muka liian kirjoitti:

        nuori.

        Minulla 11-vuotias poika jolla osteoporoosi ja suuri murtumariski. Ei katso ikää.

        Kirjoitan tätä viestiä Suomen Luuston Kunnon työntekijän ominaisuudessa. Huomasimme kirjoittelun vasta eilen ehtimättä puuttua siihen. Haluan kuitenkin todeta että sen vaikutukset ovat näkyneet meillä todella haitallisina.

        Olen työskennellyt yrityksessä kohta vajaan vuoden ja tunnen kyseisen pariskunnan läheisesti. Ensinnäkin yrityksemme on vakavasti toimiva kunniallinen toimija jonka tavoitteena on ollut parantaa tietoisuutta osteoporoosin ehkäisyssä läpi Suomen. Työllistämme useita ihmisiä ja pyrimme kasvamaan ja kasvulla työllistämään lisää ihmisiä Suomessa, niin kuin vastuullinen yritys tänä aikana tekee.

        Tämä yrityksen nimen trollaaminen keskittyy ainoastaan lähellä eläkeikää olevaan pariskuntaan, ei heidän tekemiinsä. He ovat mitä ihanimpia ihmisiä ja kunnioitan heitä suuresti. He ovat ahkeria vanhan kansan työmyyriä, jotka eväävät itseltään mahdollisuuden eläkkeeseen haluten auttaa muita ihmisiä. Heidän ammatillinen osaaminen ei heidän kohdallaan todellakaan ole niin yksiselitteinen, kuin on annettu ymmärtää, mutta emme yrityksenä ole koskaan pyrkineet salaamaan yhdenkään työntekijämme akateemisen koulutuksen taustaa. Jos joku kirjaston työntekijä on antanut virheellistä tietoa heidän koulutuksestaan, niin se ei ole tämän pariskunnan virhe. Ja mitä verkostomarkkinointiin tulee… Sinä joka koit, että ihmisen elämän kollektiivisen kokemuksen voi kiteyttää yhteen myyntipuheen jälkeen allekirjoitettuun dokumenttiin, häpeä itseäsi kun tästä lähin katsot peilistä.

        On ollut surullista katsoa sivusta miten paljon tämä kirjoittelu on satuttanut näitä herttaisia ihmisiä. tämä heidän motiivien kyseenalaistaminen on ollut heille musertavaa.
        Mitä niihin suuriin voittoihin tulee, niin mittauksemme hinta on hyvin pieni verrattuna kilpaileviin mittauksiin ja voitot eivät näy ainakaan meillä. Yksi toimintaperiaatteistamme on antaa ihmisille mahdollisuus edullisesti tutkia luustonsa kunto ja he voivat yhden mittauksen rahallisella panoksella käydä kolmessa meidän mittauksessa. Siksi jos luuston kunto on ollut heikko, voimme hyvällä omalla tunnolla sanoa, että luuston kuntoa kannattaa seurata. Tulokset puhuvat puolestaan. Jatkomitatuista henkilöistä 97 %:lla luustontiheys on lisääntynyt.

        Tämä haitallinen anonyymi kirjoittelu ilman tarkempaa tutkimusta on satuttanut yritystä ja sen työntekijöitä siinä määrin ettemme voi ohittaa tätä olan kohautuksella vaan annamme tästä selvityspyynnön poliisille ja tulemme tutkimaan JOKAISEN haitalliseen kirjoitteluun osallistuneen ammatilliset taustat ja taustamotiivit. Haemme oikeusteitse korvausta jos ja kun siihen syy löytyy.


      • Ihmettelen vaan
        Läheltä katsova kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä Suomen Luuston Kunnon työntekijän ominaisuudessa. Huomasimme kirjoittelun vasta eilen ehtimättä puuttua siihen. Haluan kuitenkin todeta että sen vaikutukset ovat näkyneet meillä todella haitallisina.

        Olen työskennellyt yrityksessä kohta vajaan vuoden ja tunnen kyseisen pariskunnan läheisesti. Ensinnäkin yrityksemme on vakavasti toimiva kunniallinen toimija jonka tavoitteena on ollut parantaa tietoisuutta osteoporoosin ehkäisyssä läpi Suomen. Työllistämme useita ihmisiä ja pyrimme kasvamaan ja kasvulla työllistämään lisää ihmisiä Suomessa, niin kuin vastuullinen yritys tänä aikana tekee.

        Tämä yrityksen nimen trollaaminen keskittyy ainoastaan lähellä eläkeikää olevaan pariskuntaan, ei heidän tekemiinsä. He ovat mitä ihanimpia ihmisiä ja kunnioitan heitä suuresti. He ovat ahkeria vanhan kansan työmyyriä, jotka eväävät itseltään mahdollisuuden eläkkeeseen haluten auttaa muita ihmisiä. Heidän ammatillinen osaaminen ei heidän kohdallaan todellakaan ole niin yksiselitteinen, kuin on annettu ymmärtää, mutta emme yrityksenä ole koskaan pyrkineet salaamaan yhdenkään työntekijämme akateemisen koulutuksen taustaa. Jos joku kirjaston työntekijä on antanut virheellistä tietoa heidän koulutuksestaan, niin se ei ole tämän pariskunnan virhe. Ja mitä verkostomarkkinointiin tulee… Sinä joka koit, että ihmisen elämän kollektiivisen kokemuksen voi kiteyttää yhteen myyntipuheen jälkeen allekirjoitettuun dokumenttiin, häpeä itseäsi kun tästä lähin katsot peilistä.

        On ollut surullista katsoa sivusta miten paljon tämä kirjoittelu on satuttanut näitä herttaisia ihmisiä. tämä heidän motiivien kyseenalaistaminen on ollut heille musertavaa.
        Mitä niihin suuriin voittoihin tulee, niin mittauksemme hinta on hyvin pieni verrattuna kilpaileviin mittauksiin ja voitot eivät näy ainakaan meillä. Yksi toimintaperiaatteistamme on antaa ihmisille mahdollisuus edullisesti tutkia luustonsa kunto ja he voivat yhden mittauksen rahallisella panoksella käydä kolmessa meidän mittauksessa. Siksi jos luuston kunto on ollut heikko, voimme hyvällä omalla tunnolla sanoa, että luuston kuntoa kannattaa seurata. Tulokset puhuvat puolestaan. Jatkomitatuista henkilöistä 97 %:lla luustontiheys on lisääntynyt.

        Tämä haitallinen anonyymi kirjoittelu ilman tarkempaa tutkimusta on satuttanut yritystä ja sen työntekijöitä siinä määrin ettemme voi ohittaa tätä olan kohautuksella vaan annamme tästä selvityspyynnön poliisille ja tulemme tutkimaan JOKAISEN haitalliseen kirjoitteluun osallistuneen ammatilliset taustat ja taustamotiivit. Haemme oikeusteitse korvausta jos ja kun siihen syy löytyy.

        Se olennainen asia jäi yllä olevassa kirjoituksessa mainitsematta, millä terveydenhuollon koulutuksella niitä mittauksia tehdään ja tulkitaan ?
        Eikä ko. tieto löydy myöskään firman sivuilta.
        Jos on puhtaat jauhot pussissa, nämä varmaan ilmoitettaisiin.


      • mittauksessa käynýt
        Läheltä katsova kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä Suomen Luuston Kunnon työntekijän ominaisuudessa. Huomasimme kirjoittelun vasta eilen ehtimättä puuttua siihen. Haluan kuitenkin todeta että sen vaikutukset ovat näkyneet meillä todella haitallisina.

        Olen työskennellyt yrityksessä kohta vajaan vuoden ja tunnen kyseisen pariskunnan läheisesti. Ensinnäkin yrityksemme on vakavasti toimiva kunniallinen toimija jonka tavoitteena on ollut parantaa tietoisuutta osteoporoosin ehkäisyssä läpi Suomen. Työllistämme useita ihmisiä ja pyrimme kasvamaan ja kasvulla työllistämään lisää ihmisiä Suomessa, niin kuin vastuullinen yritys tänä aikana tekee.

        Tämä yrityksen nimen trollaaminen keskittyy ainoastaan lähellä eläkeikää olevaan pariskuntaan, ei heidän tekemiinsä. He ovat mitä ihanimpia ihmisiä ja kunnioitan heitä suuresti. He ovat ahkeria vanhan kansan työmyyriä, jotka eväävät itseltään mahdollisuuden eläkkeeseen haluten auttaa muita ihmisiä. Heidän ammatillinen osaaminen ei heidän kohdallaan todellakaan ole niin yksiselitteinen, kuin on annettu ymmärtää, mutta emme yrityksenä ole koskaan pyrkineet salaamaan yhdenkään työntekijämme akateemisen koulutuksen taustaa. Jos joku kirjaston työntekijä on antanut virheellistä tietoa heidän koulutuksestaan, niin se ei ole tämän pariskunnan virhe. Ja mitä verkostomarkkinointiin tulee… Sinä joka koit, että ihmisen elämän kollektiivisen kokemuksen voi kiteyttää yhteen myyntipuheen jälkeen allekirjoitettuun dokumenttiin, häpeä itseäsi kun tästä lähin katsot peilistä.

        On ollut surullista katsoa sivusta miten paljon tämä kirjoittelu on satuttanut näitä herttaisia ihmisiä. tämä heidän motiivien kyseenalaistaminen on ollut heille musertavaa.
        Mitä niihin suuriin voittoihin tulee, niin mittauksemme hinta on hyvin pieni verrattuna kilpaileviin mittauksiin ja voitot eivät näy ainakaan meillä. Yksi toimintaperiaatteistamme on antaa ihmisille mahdollisuus edullisesti tutkia luustonsa kunto ja he voivat yhden mittauksen rahallisella panoksella käydä kolmessa meidän mittauksessa. Siksi jos luuston kunto on ollut heikko, voimme hyvällä omalla tunnolla sanoa, että luuston kuntoa kannattaa seurata. Tulokset puhuvat puolestaan. Jatkomitatuista henkilöistä 97 %:lla luustontiheys on lisääntynyt.

        Tämä haitallinen anonyymi kirjoittelu ilman tarkempaa tutkimusta on satuttanut yritystä ja sen työntekijöitä siinä määrin ettemme voi ohittaa tätä olan kohautuksella vaan annamme tästä selvityspyynnön poliisille ja tulemme tutkimaan JOKAISEN haitalliseen kirjoitteluun osallistuneen ammatilliset taustat ja taustamotiivit. Haemme oikeusteitse korvausta jos ja kun siihen syy löytyy.

        Arvoisa läheltä seuraava "yrityksen työntekijä":

        Ensinnäkin näissä viesteissä ei solvata henkiklöhtaisesti ketään, ainoastaan kerrotaan omista kokemuksista kyseisen yrityksen osalta. Kaikki tieto, mitä täällä on jaettu henkilöiden taustasta ja koulutuksesta on totta, kaikki on netistä luettavista. Itse pidän erittäin kummalliselta , että yritetään rajoittaa ihmisten sananvapautta ja keskustelua täällä uhkailemalla poliisilla ja tutkimuspyynnöillä. Sen sijaan luulen, että viranomaiset voivat suurella mielenkiinnolla olla kyseisestä yrityksestä kiinnostuneita mm. seuraavista syistä:


        - luuston mittauksesta annettava kuitti ei ole kirjanpidollisesti pätevä. Puuttuu numerointi sekä ihmetyksekseni myös ALV:in osuus. Kyseessähän on hyvinvointipalveluja tuottava yritys, eikä terveydenhuollon alan yritys. Lisäksi vuoden alusta on tullut laki, että JOKAISEN YRITYKSEN ON HANKITTAVA KASSAKONE JA ANNETTAVA ASIAKKAALLE AINA ´KUITTI. Mitkään käsinkirjoitetut lappuset eivät enää kelpaa. Tämä kaikki viiittaa harmaaseen talouteen.

        Lisäksi olen itse käynyt mittauksessa, jossa todettiin osteopeniaa ja pyyntö tullla puolen vuoden päästä uudelleen. Mitään ei puhuttu siitä, että seuraavat kaksi käyntiä olisivat ilmaisia...

        En uskonut tulosta, vaan tilasin ajan toiselta toimijalta, ja tulos oli valtavan hyvä, korkealla vihreellä mennään. Miten voi tulla kaksi näiin erilaista tulosta??Ammattitatio vai rahastus??

        Yrityksessä ei ole muita työntekijöitä kuin tämä pariskunta.


      • Anonyymi
        osteopeniaa kirjoitti:

        Mittauksessa käyty. Varsinainen teatteri. Luulin tulleeni lääkärille. Nähtävästi mittaajapari on pariskunta. Mitattavat kutsutaan nimeltä kätellään . Jotain tässä mättää mutta mikä.
        Nämä ihmiset eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia. Mies kertoo tulokset ja tekee johtopäätöksiä kirjoittaa lappuun sinkit,mangnesiumit ja Deet???
        Jokin mättää , ehkä tämä. He ottavat tarkasti asiakkaan kännykän numeron, sähköpostin ja ottavat yhteyttä puolenvuoden päästä uusintamittaukseen???.
        He antavat kuvan että luusto tarvitsee tarkistuksen puolenvuoden välein? He varmasti nostavat luuston uuteen kiitoon.
        Otin selvää asiantuntijalta kuinka usein mittauksissa käydään. Jos sairastaa osteoporoosia ja lääkitykset tulevat kuvaan ,niin noin 3-5 vuoden kuluttua. suoritetaan kontrollimittaus DXA laitteella ei kantapäälaitteella.
        Eli pariskunnalla on saada ihmiset käymään puolenvuoden välein mittauksessa
        eli rahat pois. Silkkaa rahastusta. Ihmisen luusto uudistuu kokonaisuudessaan noin 10 vuoden välein. Eli asiakkaista pidetään rekisteriä ja annetaan kuva että heistä huolehditaan. Vanhat ihmiset etenkin menevät tässä lankaan.
        Mittaukseen tulo on kuitenkin vapaaehtoista eikä siitä ole syytä antaa ihmisille turhaa huolen aihetta. Tämä tyyli kertoo jo ettei ole ammatti ihmisistä kysymys.

        Onko T-arvo 3,96 hyvä vai huono? Mikä on normaali T-arvo?


      • Anonyymi
        Sivusta katsoja kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä Suomen Luuston Kunnon työntekijän ominaisuudessa. Huomasimme kirjoittelun vasta eilen ehtimättä puuttua siihen. Haluan kuitenkin todeta että sen vaikutukset ovat näkyneet meillä todella haitallisina.

        Olen työskennellyt yrityksessä kohta vajaan vuoden ja tunnen kyseisen pariskunnan läheisesti. Ensinnäkin yrityksemme on vakavasti toimiva kunniallinen toimija jonka tavoitteena on ollut parantaa tietoisuutta osteoporoosin ehkäisyssä läpi Suomen. Työllistämme useita ihmisiä ja pyrimme kasvamaan ja kasvulla työllistämään lisää ihmisiä Suomessa, niin kuin vastuullinen yritys tänä aikana tekee.

        Tämä yrityksen nimen trollaaminen keskittyy ainoastaan lähellä eläkeikää olevaan pariskuntaan, ei heidän tekemiinsä. He ovat mitä ihanimpia ihmisiä ja kunnioitan heitä suuresti. He ovat ahkeria vanhan kansan työmyyriä, jotka eväävät itseltään mahdollisuuden eläkkeeseen haluten auttaa muita ihmisiä. Heidän ammatillinen osaaminen ei heidän kohdallaan todellakaan ole niin yksiselitteinen, kuin on annettu ymmärtää, mutta emme yrityksenä ole koskaan pyrkineet salaamaan yhdenkään työntekijämme akateemisen koulutuksen taustaa. Jos joku kirjaston työntekijä on antanut virheellistä tietoa heidän koulutuksestaan, niin se ei ole tämän pariskunnan virhe. Ja mitä verkostomarkkinointiin tulee… Sinä joka koit, että ihmisen elämän kollektiivisen kokemuksen voi kiteyttää yhteen myyntipuheen jälkeen allekirjoitettuun dokumenttiin, häpeä itseäsi kun tästä lähin katsot peilistä.

        On ollut surullista katsoa sivusta miten paljon tämä kirjoittelu on satuttanut näitä herttaisia ihmisiä. tämä heidän motiivien kyseenalaistaminen on ollut heille musertavaa.
        Mitä niihin suuriin voittoihin tulee, niin mittauksemme hinta on hyvin pieni verrattuna kilpaileviin mittauksiin ja voitot eivät näy ainakaan meillä. Yksi toimintaperiaatteistamme on antaa ihmisille mahdollisuus edullisesti tutkia luustonsa kunto ja he voivat yhden mittauksen rahallisella panoksella käydä kolmessa meidän mittauksessa. Siksi jos luuston kunto on ollut heikko, voimme hyvällä omalla tunnolla sanoa, että luuston kuntoa kannattaa seurata. Tulokset puhuvat puolestaan. Jatkomitatuista henkilöistä 97 %:lla luustontiheys on lisääntynyt.

        Tämä haitallinen anonyymi kirjoittelu ilman tarkempaa tutkimusta on satuttanut yritystä ja sen työntekijöitä siinä määrin ettemme voi ohittaa tätä olan kohautuksella vaan annamme tästä selvityspyynnön poliisille ja tulemme tutkimaan JOKAISEN haitalliseen kirjoitteluun osallistuneen ammatilliset taustat ja taustamotiivit. Haemme oikeusteitse korvausta jos ja kun siihen syy löytyy.

        Miten se koulutus työntekijöillä, joista kyse? Pitkä tarina trollaamisesta mutta ei sanaakaan asiaa!


    • 100µg

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 200-1000mg / vrk
      http://kuntoplus.fi/ravinto/ravinto-ja-terveys/c-vitamiinia-tarvitaan-luultua-enemman

      D-vitamiinia 50-125µg / vrk

      Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1

      Omega-3 rasvahappojen tarve on vähintään 1 gramma päivässä eli esim. villiä lohta 150-200 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista.

      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

      Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

      Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.

      D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

      Meillä "asiantuntijat" Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.

      Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.

      Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l.

      Nykypäivän lääkärin pitäisi ymmärtää, että veren D-vitamiinipitoisuuden määritys kuuluu tärkeänä osana potilaan hoitoon ja sairauksien diagnosointiin siinä missä perusverenkuva, kilpirauhasarvot sekä kolesteroli- ja verensokeritutkimuksetkin.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

    • DXA.

      DXA mittaus maksaa n. 100€ yksityisellä.

      Se kannattaa tehdä n. 5 vuoden välein, jos on jotain heikentymää todettu ja ravintolisät aloitettu.

      • oikeita asioita

        Olen samaa mieltä. 5 vuodessa menee yksityiselle 100€, suomen luuston kunnolle 400€. On vissi ero ,säästä 300 € ja saat oikean ammattilaisen arvion.


    • 3+3
    • 100µg

      Jo vuosikymmeniä D-vitamiinin puutteen vaarat ovat olleet suomen korruptoituneen THL:n tiedossa, mutta kukaan ei tee mitään eikä varsinkaan Media. Miksi?

      Vitamiinitutkimuksen pioneeri: Suomalaiset tarvitsevat suosituksia enemmän D-vitamiinia

      Professori Robert Heaneyn mielestä D-vitamiinia voisi verrata auton öljynvaihtoon.

      Maapallon väestöstä enemmistö potee D-vitamiinivajausta.

      C-vitamiinin puutteesta johtuva keripukki saatiin häviämään maapallolta. Mikä mättää D-vitamiinin puutteen hoidossa? Ja mikä olisi sopiva D-vitamiiniannos meille suomalaisille, jotka saamme D-vitamiinia auringosta vain kesäkuukausina?

      Robert Heaney jos kenen luulisi tietävän vastaukset. Hän aloitti 1950-luvulla osteoporoosin ja kalsiumin tutkijana mutta keskittyi D-vitamiiniin 1990-luvulla. Nyt hän toimii endokrinologian professorina Greightonin yliopistossa Yhdysvaltojen Omahassa.

      Suomalaisille äideille, joille nyt suositellaan 10 mikrogramman päivittäistä D-vitamiinilisää, Heaney suosittelee 100 mikrogrammaa päivässä. Tämä on myös Euroopan elintarviketurvallisuusviraston turvallinen yläraja.

      D-vitamiini vähentää raskausdiabeteksen ja raskausmyrkytyksen vaaraa, mutta sen tärkein merkitys on sikiön luuston, aivojen ja hermoston kehitykselle. D-vitamiinin riittävä saanti ei välttämättä saa aikaan ihmeparanemisia, joista media mielellään kertoisi.

      Enemmänkin D-vitamiinia ja yleensäkin ravitsemustieteen oppeja voisi verrata auton öljynvaihtoon, Heaney sanoo. Autokin kulkee tuhansia kilometrejä vanhoilla öljyillä, kunnes matka yllättäen katkeaa. Ennaltaehkäisevien ravitsemushoitojen tulokset näkyvät vasta pitkän ajan kuluttua.



      Suomalaislääkärit ja ravitsemustutkijat kinastelevat oikeasta D-annoksesta. Heaneyn mukaan optimaalisen ravitsemuksen voi päätellä vain siitä, tarvitseeko elimistömme kompensoida ravinnonpuutteita. Evoluution mukana ihmiselle kehittyi normaali ravinnonsaanti, johon elimistömme sopeutui ja keho toimii normaalisti.

      Itä-Afrikassa ja Masai-heimolla D25-vitamiinin (kalsidioli) taso on noin 115 nmol/l luonnollisissa olosuhteissa auringon ansiosta, Heaney sanoo. Tällöin elimistö ei joudu kompensoimaan ja kalsium imeytyy suolistosta hyvin. Tämä tarkoittaa noin 125 mikrogramman päivittäistä D-vitamiinin saantia joko auringosta tai D-pilleristä.

      Suomalaiselle aikuiselle Heaney suosittelee 100 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä. Kesäaikaan saamme D-vitamiinia runsaasti auringosta.

      Huutavin pula D-vitamiinista Euroopassa on maahanmuuttajaäideillä ja heidän lapsillaan. Tästä syystä Heaneyn mukaan Ruotsissa somaliäitien lapsilla tavataan normaalia useammin autismia. Osalla äideistä D-vitamiinitaso on niin alhainen, ettei sitä voitu mitata.

      Vitamin D and Human Health -kongressissa Lontoossa D-vitamiinin asiantuntijat ihmettelivät ravitsemustutkijoiden virheellistä käsitystä U-muotoisesta kuolleisuuskäyrästä, jonka perusteella korkeaan D-vitamiinitasoon liittyisi kohonnut kuolemanvaara. Pitäisikö afrikkalaisten siis muuttaa Britanniaan, jotta he saisivat vähemmän aurinkoa, D-asiantuntijat virnistelivät.

      Suomessa todettiin jo yli 10 vuotta sitten, että 50 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä varhaislapsuudessa vähentää 1-tyypin diabetesriskiä 80 prosenttia. Yhdysvalloissa asti ihmetellään, miksi suomalaiset eivät osaa hyödyntää edes omia tutkimuksiaan.



      Kirjoittaja Hannu Vierola on naistentautien erikoislääkäri, joka osallistui huhtikuussa Lontoossa Queen Maryn yliopistossa pidettyyn Vitamin D and Human Health -kongressiin. Professori Robert Heaney oli yksi kongressin pääpuhujista.


      http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/vitamiinitutkimuksen-pioneeri-suomalaiset-tarvitsevat-suosituksia-enemman-d-vitamiinia/?shared=42653-e373a8ad-999

    • plmb2016

      NNR 2004 8pohjoismaiset ravintosuositukset 2004) asetti suositellun D-vit. saannin (RI) 7.5 mikrogrammaan D-vitamiinia päivässä ikäryhmälle 2- 60 vuotiaat, jotta vähentyisi vuodenajasta johtuva putoama 25OHD-pitoisuuksissa.

      Lisävalmisteilla tehtyihin tutkimuksiin perustuen on puolustettavaa nostaa edelleen suositeltua saantia (RI). Tällä kertaa (NNR 2012) suositelluksi saanniksi (RI) asetetaan 10 ug D-vitamiinia päivässä. Tämä suositeltu saanti ottaa huomioon sen D-vitamiiniosuuden, mikä hankitaan kesäkaudella ( myöhäiskeväästä varhaissyksyyn) ulkona suoritetulla aktiviteetilla, mikä sopii yhteen normaalin jokapäiväisen elämän kanssa ja myös seuraa fyysisestä aktiviteetista annettuja suositeltuja ohjelinjoja. Ulkona suoritettu fyysinen aktiviteetti suositusten mukaisessa hengessä on yksi optio ( vaihtoehto). Osa väestöä saattaa tarvita suurempaa D-vitamiinin saantia johtuen rajoitetusta auringonsaamisesta tai ihon D-vitamiinia tuotosta kulttuuriperinteistä johtuen, rajoitetusta ulkoaktiviteettien mahdollisuudesta tai ihon pigmentaatiosta. LÄHDE: Nordic Nutrition Recommendation 2012 (suomennosta)

    • plmb2016

      https://en.wikipedia.org/wiki/Hydroxylapatite
      Kalsium( Ca ) yksinään ei anna mitään ratkaisua osteoporoosin ongelmaan vaikka sitä "lumilapiolla" annosteltaisiin kuten liian suurilla D-vitamiinimäärillä. Asia ei ole vielä tieteen hallinnassa ( koska korkeimman tieteen maissa on korkein osteoporoosin ilmenemä) . Katsokaa kalsiumhydroksiapatiitin rakennetta. siinä on fosfaatin osuus, mikä ei ole kartoitettu. ja kiteen muodostusprosessista , hetkestä jolloin kalsiumjoni Ca saostuu juuri sillä ainoalla oikealla tavalla, on tietysti omat teoriat. Ratkaisevinta on, että ihminen liikkuu riittävästi, koska liikkuminen on edellytys siihen, että keho osoittaa olevansa luuston tarpeessa ja alkaa kääntää tasapainon luun muodostukseen rasitetuissa kohdissa. Se on jokahetkistä herkkää vaakaa. Jos menee pitkäkseen ja lepää liian kauan, vaaka kääntyy hajoittamaan luuta ja irrottamaan kalsiumeja. Avaruudessakaan ei ole rasitusta, joten luusto irrottaa kalsiumia kuten astronauteilla. heidän täytyy voimistella kovasti, jotta saavat painottomuudessa luun pysymään luuna. Voisi kysyä, mikä pitäisi olla fosfaatin osuus ravinnossa. Mitä tarvitaan fosfaatin ja kalsiumin sopivaan kohtaamiseen oikeassa paikassa?

    • Samankokenut

      Tämä on tärkeä: Kalsium tarvitsee 2-muuta komponenttia imeytyäkseen!!
      Jos et pysty juomaan lehmän rasvaista maitoa, niin linkin lopulta löytyy opastus ongelmien kiertämiseen. Imeytymätön Kalsium ahtauttaa verisuonet!

      .........jatkuu. Hyvä kolmiyhteys:
      1.Juot RASVAISTA lehmänmaitoa(rasva%=4,3r%) 1L/vrk josta;
      -Saat rasvaa yhteensä 43'grammaa, josta tyydyttyneitä rasvahappoja=24'grammaa, eli saat riittävästi rasvahappoja Kalsiumin/D-vitamiinin imeytymiseen=OK!
      2.Saat Kalsiumia 1230'milligrammaa, jonka vähimmäis-saantisuositus=800'mg/vrk.
      -Saat riittävästi Kalsiumia=OK!
      3.Saat D-vitamiinia 10'migrogrammaa, jonka vähimmäis-saantisuositus=50ug....75ug/vrk, joten otat D-vitamiinia lisää purkista 50'mikrogrammaa/vrk jolloin;
      -Saat riittävästi D-vitamiinia=OK!

      *Jotta Kalsium pystyisi imeytymään luustoon, niin tarvitaan RASVALIUKOISTA D-vitamiinia riittävästi!
      *Jotta D-vitamiini pystyisi imeytymään täydellisesti, niin tarvitaan tyydyttynyttä-rasvaa riittävästi, jolloin Kalsium imeytyy täydellisesti vahvistamaan luustoa=OK!
      Paluu tämän sivun alkuun Jatkuu.........
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/2016-helmikuu-11-valta-luunmurtumat-ja-vahvista-luustoasi-anna-elimistollesi-oikeat-tyokalut/

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3756
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3012
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2930
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2788
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2724
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2475
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      2263
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      215
      1956
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1887
    Aihe