Peugeot 406 2.2 Sport

pettynyt omistaja

Tulin juuri katsastusasemalta,ja nyt tiedän minkä merkkistä autoa en enää ikinä osta itselleni.
Ja sehän merkki tosiaan on peugeot,tämä oli ensimäinen ja viimeinen peugeot mikä minulla on.
Ja nyt vähän taustatietoa:autollani on ajettu 130000km viime vuoden katsastuksesa ajettu oli 120000km viimevuoden katsastus hylättiin oikeanpuolen takaraidetangon(säätötanko) takia,ja sehän tietyti vaihdettin uuteen korjaamolla,ja kas kummaa juuri äsken katsastus hylättiin saman tangon vuoksi.
Nyt täytyy sanoa että eipä nykyään mikään kestä yhtään mitään.
Osalla on vuoden takuu,mutta kun asia on mennyt 10 päivää yli,saa nähdä mitä sanovat huomenna varaosaliikkeessä kun menen kysymään uutta takuuna,evätpä taida antaa uutta kun takuu meni 10 päivää sitten umpeen..

24

4900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pug406td

Joo vaihda äkkiä merkkiä. Tuo kolmenkympin osan hajoaminen on vakava asia, varsinkin kun sen vaihdosta ei ole kuin reilu vuosi. Itsekkin olen huomannut pösöissäni saman suuntaisia vikoja ja niitä saattaa ilmetä jopa vuosittain. Niin ja eilen se piti taas tankata, vaikka vasta pari viikkoa sitten köyhdyin paikallisella abc:llä melkein 60€:lla samaisen vian takia!!! Paskoja ovat kaikki!

• Pettynyt omistaja

vai sitten oikeen aletaan vittuilemaan asiasta,kiitos vaan siitä,olen siltin sitö mieltä että ei autossa voi vuodessa tuollaiset osat mennä noin huonoon kuntoon että katsastuksessa tulee hylky.
        Ja ei se minulle ole mikään este se hinta vaan periaate,ei mulle koskaan ennen ole tuollaista autoa ollut että kahtena vuonna hylätään samasta asiasta,se on totta että en ostanut merrkkiliikkeestä osaa,vaan ostovat korjaamolle sen tarvikkeena,mutta sen kuulema piti olla siltin ihan hyvä osa,muta ei vaan ollut,ja tarvikkeena osa maksoi 50 euroa.
        Mitähän sellainen sitten maksaa alkuperäis osana? jos joku tietää kertokaa minulle se.
        Ja onneksi autokaupoissa myydään sellaisiakin autoja jotka kestää enemmän kuin vuoden..

• vai?
        Pettynyt omistaja kirjoitti:

vai sitten oikeen aletaan vittuilemaan asiasta,kiitos vaan siitä,olen siltin sitö mieltä että ei autossa voi vuodessa tuollaiset osat mennä noin huonoon kuntoon että katsastuksessa tulee hylky.
        Ja ei se minulle ole mikään este se hinta vaan periaate,ei mulle koskaan ennen ole tuollaista autoa ollut että kahtena vuonna hylätään samasta asiasta,se on totta että en ostanut merrkkiliikkeestä osaa,vaan ostovat korjaamolle sen tarvikkeena,mutta sen kuulema piti olla siltin ihan hyvä osa,muta ei vaan ollut,ja tarvikkeena osa maksoi 50 euroa.
        Mitähän sellainen sitten maksaa alkuperäis osana? jos joku tietää kertokaa minulle se.
        Ja onneksi autokaupoissa myydään sellaisiakin autoja jotka kestää enemmän kuin vuoden..

Jos ostat autoosi jonkin biltemaosan ja se ei kestä niin ei kai se auton vika ole.

Jos olisit ostanut sen alkuperäisosan niin se kestäisi sinun ajomäärilläsi kauemmin kuin sinä.

Eikös olekin ihmeellistä.

• Pettynyt omistaja
        vai? kirjoitti:

Jos ostat autoosi jonkin biltemaosan ja se ei kestä niin ei kai se auton vika ole.

Jos olisit ostanut sen alkuperäisosan niin se kestäisi sinun ajomäärilläsi kauemmin kuin sinä.

Eikös olekin ihmeellistä.

Olen kaunis ja miehekäs aivan kuten Jyrki Katainen.
        Olen vain pettynyt, kun Peugeotin romut ei kestä mitään.
        Audit ovat laadukkaita ja tosimiesten autoja.

• taidat olla

Olen kaunis ja miehekäs aivan kuten Jyrki Katainen.
        Olen vain pettynyt, kun Peugeotin romut ei kestä mitään.
        Audit ovat laadukkaita ja tosimiesten autoja.

Aivan selvä b-rapun mies.

• johan olit fiksu
        taidat olla kirjoitti:

Aivan selvä b-rapun mies.

No sinullahan vasta olikin hyvä kommentti,liityi juuri aiheeseen hyvin,kaikenlaisia pässejä täälläkin käy kirjoittelemassa!!!

• japo

Mulla 406 2,1 TD -98 ja laitatin sen alle 93tkm sitten tarvike osat. Taka-akselin aurauksen sätötangot joiden laatikossa luki 022-PE 119 ja hintaa a. 50 euroa. Ei ainakaan vielä murheita.
        ps. osat ostin 9/2004.

• paikassa?

Nimittäin alkuperäisillä Peugeot varaosilla on kahden vuoden takuu. Sen lisäksi ne normaalikäytössä kestää paljon kauemmin kuin tarvikeosat.

• ostat

niissä on eroja kestolleen, kun tarvikkeelta ostat ja eihän tuo kallis ole ostaa vaan 4-pyöräsuuntaus on kalliimpaa

• laatuautoon

Kaltaisiasi autoista mitään tietämättömiä ruikuttajia varten on keksitty Toyota. Ei tarvitse itkeä vikojen takia, täytyy vaan muistaa ajaessa pitää tiukasti ratista kiinni ja jatkossa kirjoitella ruostepalstoille.

• Pettynyt omistaja

Kyllä toi sun komentti vähän ihmetytti,mahdatteko kaikki te jotka omistatte peugeotin olle samaa mieltä että on ihan normaalia että osat eivät kestä edes vuotta eikä 100000 kilometriä??
        Itse ainakin olen enne tottunut muista autoistani sen että ne jopa kestävätkin jotakin.
        Ja sen voin sanoa että toyotaa minulle ei varmasti tule.
        Ja onko se minun tiettämättömyytäni jos ei peugeot kestä?? mitä?? johan sullakin oli tyhmä kommentti!! ja luulenpa että tiedän ainakin saman verran autoista kun sinä poika!!

• ...siis sinua

Kyllä toi sun komentti vähän ihmetytti,mahdatteko kaikki te jotka omistatte peugeotin olle samaa mieltä että on ihan normaalia että osat eivät kestä edes vuotta eikä 100000 kilometriä??
        Itse ainakin olen enne tottunut muista autoistani sen että ne jopa kestävätkin jotakin.
        Ja sen voin sanoa että toyotaa minulle ei varmasti tule.
        Ja onko se minun tiettämättömyytäni jos ei peugeot kestä?? mitä?? johan sullakin oli tyhmä kommentti!! ja luulenpa että tiedän ainakin saman verran autoista kun sinä poika!!

Minä puolestani en jaksa ymmärtää sitä, että syytät Peugeotia siitä, että jokin parinkympin tarvikeosa ei kestä. Eivät ne tarvikeosat ole kestäneet aina ennenkään muissakaan merkeissä. Fiatin tarviketukivarsillakin pääsi 80-luvulla kuulemma läpi yhden katsastuksen. Alkuperäisosa maksoi vähemmän kuin tuplasti (sen ajan rahaa n. 100 mk), mutta se kestikin sitten ainakin viisinkertaisesti tarvikeosaan verrattuna.

Jossain aiemmassa viestissä todettiin, että Peugeotin alkuperäisosilla on 2 vuoden takuu. Jos haluaa välttämättä säästää muutaman kympin sellaisen varaosan hinnassa, jonka joutuu autoon ehkä yhden kerran vaihtamaan, saa syyttää vain itseään. Hyvä ja halpa eivät kohtaa tässäkään. Peugeot kestää ja alkuperäiset varaosat kestävät, mutta halpisosat eivät. Sitä paitsi vanhempiin malleihin saa alkuperäsiosiakin yllättävän edullisesti.

Jos edelleen haluat syyttää Peugeotia huonosta tarvikeosasta, mene merkkihuoltoon ja syytä sielläkin suureen ääneen automerkkiä siitä, että halpistarvikeosa ei kestänyt. Odotamme innolla kertomustasi siitä, kuinka kävi ja mitä merkkihuolto vastasi!!!

• faktaa...

Joo se tarvike-osa ei kestä. Orkkiksella 2 vuoden takuukin, ja orkkis maksaa tuskin muutamaa euroa enempää. Esim. orkkis kytkinpaketti on halvempi kuin tarvike!

Esim. motonetin alapallot kesti kymppitonnin.

• xxx...

Tuollaisen auton omistaja kun 406 2.2 Sport ja itkee siitä että huonolaatuiset TARVIKEOSAT eivät kestä ihmetyttää, eteenkin kun huomioi kyseisen automallin hintaluokkaa. Jos on varaa hankkia kyseisen hintaluokan auton, silloin pitäisi myös olla varaa käyttää kunnollisia osia. Tarvikeosiakin saadaan kunnollisia, kunhan vaan maksaa, joten en mollaa tarvikeosia sellaisenaan.

Alla taatusti suurimmat aluvanteet mitä saadaan ahdettua pyöränaukkoihin ja niiden suojaksi halvimmat mahdolliset renkaat. Noinhan tuollaisten kavereiden järjenjoksu ylkeensä kulkee......

• xxx...

Unohtui mainita kyseisen mallin ja vastaavien autojen "urakehitys":

-ensimmäinen omistaja pitää silmäteränään ja viettää seisomaikaansa kuvassa autotallissa aina tip-top kunnossa.

-seuraavaa pysäkki on lähin vuokrakasarmin pysäköintipaikka lippalakkipojun "hellässä" hoidossa, eli karvanopat puutteellinen huolto ( koska huolto osineen maksaa .... ) Kyseinen yksilä taitaa olla eilnkaarensa tässä vaiheessa.

- viimeinen pysäkki päin puuta tai lyhtypylvästä ....

• ihme ja kumma

Jos ajat kuolon kolarin, ja syyksi todetaan tarvike nivelen vika niin kyllä syyllinen haetaan tarvike osan valmistajasta eikä merkki liikkeestä. Näin on joudut varmaan köyhyyttäsi ostamaan siihen audiisikin tarvike osia kun näyttää että ei ole edes varaa ostaa pösöönkään niitä alkuperäis osia. on muuten audiin varaosat merkki liikkeessä todella kalliit. Kannattaisi sinun varmaankin siityä johonkin vanhaan kadettiin tai eskorttiin niihin saa,. ja löytyy halpoja tarvike osia, tai luopuisin kokonaan autoista, ei tulisi sinulle ongelmia sen jälkeen.

• S80.

Se nyt vaan on tätä nykyaikaa että nuo alustan tangot on kulutus tavaraa. Itsellä on ollut opelia, audia ja volvoa nyt 2000 luvulla ja kaikkiin niitä on vaihdeltu. Jos tangot on kuluneet 10000km aikana loppuun niin silloin ei voi muuta sanoa kuin että osta seuraavalla kerralla alkuperäinen osa. Tarvikeosissa on niin isoja laatueroja että se on yhtä lottoamista niiden kanssa. Ja sehän tuskin on peugeotin vika jos tarvikeosat ei kestä.

• Pettynyt omistaja

Nyt on asia niin että tuli eilen vitutuksessa haukkuttua ehkä vähän väärää asiaa.
        Nyt on vahdettu molemmille puolin ns.orginaalit.
        Mutta siltin asia on kyllä vaan nin että vaikka sinne kuulema vaihtaa mitkä tahansa ovat tangot hieman alimitoitetttu,ja tämän kommentin sanoi tänään maahantuojan eräs asentaja.
        Tarvike ja orginaalin hinnan ero oli muuten noin 12 euroa,ja se vanha mikä kesti vajaan vuoden ja noi 10000km,siitä sain takuuna hyvityksen,vaika takuuaika olikin mennyt muutamala päivällä yli,ja sen voin sanoa että se vanha ei ollut todellakaan ostettu mistään Biltemasta eikä mistään mustakaan halpis tarvikeliikkeestä.
        Saa nyt sitten nähdä kuinka kauan kestää orkkis osa,takuu ainakin on 2 vuotta.
        Ja vielä sen verran siitä vanhasta tukivarresta,sitä en itse ostanut,vaan se korjaamo joka sen asensi paikkalleen,eli en edes tiennyt ennen eilista mistä se oli ostettu,kovin myyjä liike ihmettelli sen kestoa.
        Ja se että autossani ei todellakaan oli mitään ylisuuria aluja alla,van ne alkuperäiset alut jotka tulee uutena 2.2 Sportin mukana 2x,ja muutenkin auto on täysin normaali.
        Kurja siis tuottaa pettymyt muutamalle teille kirjoittajalle..
        Hyvää jatkoa Peugeot kuskeille,ja hyvää kevättä..
        Ps.ei Peugeot meiltä mihinkään lähde,ajellaan sillä varmaan vielä pitkään..

• Tietoa 1

Nyt on asia niin että tuli eilen vitutuksessa haukkuttua ehkä vähän väärää asiaa.
        Nyt on vahdettu molemmille puolin ns.orginaalit.
        Mutta siltin asia on kyllä vaan nin että vaikka sinne kuulema vaihtaa mitkä tahansa ovat tangot hieman alimitoitetttu,ja tämän kommentin sanoi tänään maahantuojan eräs asentaja.
        Tarvike ja orginaalin hinnan ero oli muuten noin 12 euroa,ja se vanha mikä kesti vajaan vuoden ja noi 10000km,siitä sain takuuna hyvityksen,vaika takuuaika olikin mennyt muutamala päivällä yli,ja sen voin sanoa että se vanha ei ollut todellakaan ostettu mistään Biltemasta eikä mistään mustakaan halpis tarvikeliikkeestä.
        Saa nyt sitten nähdä kuinka kauan kestää orkkis osa,takuu ainakin on 2 vuotta.
        Ja vielä sen verran siitä vanhasta tukivarresta,sitä en itse ostanut,vaan se korjaamo joka sen asensi paikkalleen,eli en edes tiennyt ennen eilista mistä se oli ostettu,kovin myyjä liike ihmettelli sen kestoa.
        Ja se että autossani ei todellakaan oli mitään ylisuuria aluja alla,van ne alkuperäiset alut jotka tulee uutena 2.2 Sportin mukana 2x,ja muutenkin auto on täysin normaali.
        Kurja siis tuottaa pettymyt muutamalle teille kirjoittajalle..
        Hyvää jatkoa Peugeot kuskeille,ja hyvää kevättä..
        Ps.ei Peugeot meiltä mihinkään lähde,ajellaan sillä varmaan vielä pitkään..

mainitsit alussa, että tarvike osa maksoi 50e, Mitähän maksaisi alkuperäinen. Ei ne tavalliset korjaamot hae mitään alkuperäis osia koska saavat paremman katteen asiakkaalta, koska saavat ensinnäkin korjaamo alennukset tarvike osista. Saavat kyllä alkuperäisistäkin jos on merkki liikkeen tili asiakkaana. Että näin.

• Pettynyt omistaja
        Tietoa 1 kirjoitti:

mainitsit alussa, että tarvike osa maksoi 50e, Mitähän maksaisi alkuperäinen. Ei ne tavalliset korjaamot hae mitään alkuperäis osia koska saavat paremman katteen asiakkaalta, koska saavat ensinnäkin korjaamo alennukset tarvike osista. Saavat kyllä alkuperäisistäkin jos on merkki liikkeen tili asiakkaana. Että näin.

Niin kuin jo kerroin orginaali maksoi 12 euroa enemmän.jasta sain kylläkin alennusta 15%,eli hinta ero ei ollut kovinkaan suuri..

• peso mies

jos ajelet paljon hiekka teitä niin siellä ei mikään kestä ei edes audi ,vaikka siellä on kylläkin kolminkertainen määrä niitä pallo päitä

• Anonyymi

Tämä kommentti tulee asiasta vähän myöhässä mutta 406 heikkous oli/on moottorin liika paino joka vaikutti kyseisen osan nopeaan kulumiseen..esim moottorin tyynyt kului nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kommentti tulee asiasta vähän myöhässä mutta 406 heikkous oli/on moottorin liika paino joka vaikutti kyseisen osan nopeaan kulumiseen..esim moottorin tyynyt kului nopeasti.

No tuohan oli mielenkiintonen teoria.

takapään auraustanko ei kestä kun autossa on muka liian painava moottori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuohan oli mielenkiintonen teoria.

takapään auraustanko ei kestä kun autossa on muka liian painava moottori

Kyse olikin moottori tyynyistä..Tuttavalla meni ne vaihtoon.Se on totta että 406 sarjan moottorit oli ylipainavia suhteessa tuentaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe