café picnicin työnkuva

jkl

Voisiko joku, jolla on kokemusta picnicissä työskentelystä, kertoa millaista työskentely on...? Sisältääkö työ myös "vaativien" ruoka-annosten valmistamista vai lähinnä annosten lämmittämistä tms.?

27

10635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi on

      cafe picnic, tuo tunnettu gourmet ravintola. Pelkkiä vaativia ruokia valmistellaan...

    • Grön

      Vaativin työtehtävä on sen itse paistetun patongin halkaisu täytteitä varten.

      • ei mitään ruudin keksintää

        joskus aikoinaan tuli oltua kahvilassa töissä, ja pitää kyllä sanoa, että osa jengistä on oikeesti ihan avuttomia keittiö hommissa. Eli toi leivän leikkuu voi joillekin oikeesti olla aika haastavaa...


      • tekila
        ei mitään ruudin keksintää kirjoitti:

        joskus aikoinaan tuli oltua kahvilassa töissä, ja pitää kyllä sanoa, että osa jengistä on oikeesti ihan avuttomia keittiö hommissa. Eli toi leivän leikkuu voi joillekin oikeesti olla aika haastavaa...

        Olin cafe picnicissä työssäoppimassa ollessani 1. luokalla amiksessa.
        Mun mielestä vaativin tehtävä, joka liitty jotenki ruuan laittoon, oli se jonkun päivittäisen keiton valmistaminen.. En sitte tiiä, onko nykyää päivän keittoa tarjolla.. Vai oliko se esimerkiks vaan sen paikan oma juttu.


      • jaaaaaas
        tekila kirjoitti:

        Olin cafe picnicissä työssäoppimassa ollessani 1. luokalla amiksessa.
        Mun mielestä vaativin tehtävä, joka liitty jotenki ruuan laittoon, oli se jonkun päivittäisen keiton valmistaminen.. En sitte tiiä, onko nykyää päivän keittoa tarjolla.. Vai oliko se esimerkiks vaan sen paikan oma juttu.

        Picnicissä on suhteellisen viihtyisää ja ei kovin kiirettä! kavereita saa ja tuollaista! Siivota saa ja tiskata huolella! ruokien valmistus ei ole vaikeaa,kaikki salaatti ja uuniperuna tarvikkeet ovat nenän edessä, ja reseptit oppii nopeesti!(jos oppii) kahvit täytyy oppii tekee ja sulkee paikka ja laskee kassa. aika vastuullisia töitä ne antaa mut palkka tessinmukaan 320h 6.8 ja myöhemmin 8.5 sunnuntaista 50prossaa ja illoista joku alle euro


    • perseestä

      sekä kahvilapäällikön että työntekijän näkökulmasta... Olen siis ollut kyseisessä firmassa päällikkönä ja työ ei todellakaan ollut mitenkään vaikeaa, tollompikin osaa... mutta tolloutta vaaditaankin, että menee kyseiseen firmaan töihin jos on kerran paljon muitakin kahviloita suomi pullollaan! Palkka paska ja työnjohto toimistolta käsin aivan aliarvoista. Mitä nyt työntekijät kertoivat, niin sanoivat olevansa töissä vaan siksi että ovat saaneet hyviä ystäviä työpaikan kautta :)

      • Hirvein duunipaikka

        olin puol vuotta ja se riitti. paskaa ja vielä kerran paskaa. jos mahdollista, kannattaa älttää kyseinen kahvilaketju. ihan paskaduunia oikeesti. siellä vaan vuokratyöntekijät ramppaa ja vaihtuvuus todella kova. en suosittele kenellekään.


      • eiiiiiiiiiiiiii
        Hirvein duunipaikka kirjoitti:

        olin puol vuotta ja se riitti. paskaa ja vielä kerran paskaa. jos mahdollista, kannattaa älttää kyseinen kahvilaketju. ihan paskaduunia oikeesti. siellä vaan vuokratyöntekijät ramppaa ja vaihtuvuus todella kova. en suosittele kenellekään.

        Lainaus Café Picnic sivulta "Picnic voi tarjota haastavan ja hauskan työympäristön sinulle. Juu todellakiin haastetta työssä löytyy mutta ei ole mitenkään palkitsevaa. Pikemminkin orjatyötä pienellä palkalla. Ja hauskuus työympäristöstä on kaukana. Ne vaatii sinulta kaiken mutta sä et saa niiltä mitään. Kokemusta on ja en todellakaan suosittele!!!


      • niin jaa,,,
        eiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Lainaus Café Picnic sivulta "Picnic voi tarjota haastavan ja hauskan työympäristön sinulle. Juu todellakiin haastetta työssä löytyy mutta ei ole mitenkään palkitsevaa. Pikemminkin orjatyötä pienellä palkalla. Ja hauskuus työympäristöstä on kaukana. Ne vaatii sinulta kaiken mutta sä et saa niiltä mitään. Kokemusta on ja en todellakaan suosittele!!!

        Palkka paska ja työnjohto toimistolta käsin aivan aliarvoista. TÄYSIN SAMA MIELTÄ!!!


    • krhjk43re

      viestini tulee myöhässä mutta vannoin että menen kaikille mahdollisille forumeille haukkumaan kyseistä yritystä. tosiaan niinkuin aikaisemmin on sanottu niin orjatyötä pienellä palkalla. duuni lisääntyy ja työajat pienenee. fyysinen kunto huononee ja sitä myöten myös henkinen ja tosi monet sairastuu masennukseen koska työolosuhteet ovat niin huonot. toimitusjohtajan vaihdon jälkeen noin vuonna 2010 kaikki on mennyt vain huonommaksi. rahanahneus on lisääntynyt ja yrittävät myös tehdä voittoa omilla työntekijöillä joista he eivät pidä ollenkaan huolta! työpaikkaedut ovat tosi paskoja ja työaikana ei saa edes kahvia juoda, kahvitauoista puhumattakaan! kaikkialla ne toimistopäälliköt puhuvat kahvitauoista mutta työajoilla jotka he kahviloihin määräävät niin ei millään ehdi! hyvin usein on jopa niin kiire ettei ehdi edes ruokaa syödä. kesäisin on niin kumat oltavat että meinaa pyörtyä ja saa hiki hatussa paiskia työtä eikä siitäkään tule mitään lisätaukoja! mehukattia vain saa juoda maha täyteen ja sillä pitäisi pärjätä. talvisin taas on niin kylmä että höyryt tulee suusta ja kahvi jäähtyy asiakkaiden kuppeihin samantien kun kupitkin ovat jäässä.
      työntekijätilanne koko yrityksessä on tosi paska. päättivät palkata mielummin ekstratyöntekijöitä jottei olisi sitovia sopimuksia. kun näille työntekijöille selviää että he eivät saakkaan vakituista työtä niin he lopettavat. tälläkin hetkellä henkilökuntapuute on niin paha, että sinne palkataan niin idiootteja ihmisiä, jotka eivät edes erota kanaa paahtopaistista!! vakituiset työntekijät taas saavat kouluttaa näitä idiootteja (ilman lisäpalkkaa!!!!!) ja saavat kärsiä niitten mokia monia viikkoja ennen kuin joku vihdoin tajuaa erottaa heidät.
      kaiken lisäksi asiakaspalvelu on muutenkin paskin duuni ikinä. kaikennäköiset snobit käyvät ja jaksavat valittaa ja valittaa ja temperamenttisena ihmisenä kaikki paska pitäisi niellä.
      olen ollut useammassakin pisteessä töissä useamman vuoden ajan, joten kyse ei todellakaan ole vain yksittäisestä kahvilasta vaan kaikista, johdosta ja myös muiden työntekijöiden mielipiteistä!!!
      kannattaa vain juosta niin kauas kuin voi kaikista picniceistä, ei ei ja todellakaan ei! tätä en suosittele kenellekkään!

      • ..........

        Tuntuu että ravintola-alalla on nykyään vähän joka paikassa tuollainen meno. Picnicissä en ole ollut mutta monissa muissa paikoissa kyllä. Olisi niin mukava löytää sellanen hyvä paikka jossa myös työntekijästä välitetään.


    • jk

      ei ole kokemusta

    • elina33

      Mä itse olen tykännyt työskennellä Picnicillä. Vaikka työolosuhteet onkin tällä hetkellä aika kurjat (meiltä ei löydy ilmastointia, joten kahvilassa saa pakertaa 36 asteen lämpötilassa..), on meillä aivan mahtava työporukka ja hommat on mukavia. Tehtäviin kuuluu kassatyöskentely ja asiakaspalvelu, tiskaaminen, siivoaminen sekä ruokien (patonkien, pastan, sämpylöiden, uuniperunoiden...) valmistaminen. Ei ole mitään ydinfysiikkaa, reseptit oppii muistamaan ulkoa kun vähän aikaa tekee.

      Itse saan palkkaa 9,5 euroa tunnilta, eli kaipa ihan hyvin. Joskus palaa hermot tähän hommaan, eikä tää kyllä mikään unelmien työpaikka ole, mutta mikäpä olisi.

    • Syyttäkää verottajia

      Miten paljon työntekijän täytyy työskennellä lihan parissa Picnicissä? Tulevatko ne valmiiksi kypsennettyinä vai pitääkö työntekijän kypsentää esim. kana kanasalaattia varten? Olen kasvissyöjä ja kaikenlainen lihan käsittely etoo minua. Työskentely kahvilassa kuitenkin kiinnostaa minua ja siksi olen miettinyt mm. Picniciin hakemista siitä huolimatta, että sitä onkin täällä kovasti haukuttu. Tuo rahanahneus, työntekijöiden laiminlyönti ja vuokratyöpaikat kun sattuvat olemaan nykypäivää monella muullakin alalla. Ei vika ole yrityksessä vaan yhteiskunnassa.

    • elina33

      Lihat tulee valmiiksi pakattuna, niiden käsittely rajoittuu lähinnä siihen, että nappaat esim. paahtopaistin pakista ja laitat sen lautaselle. Toisinaan tarvitsee leikellä lihoja pienemmiksi paloiksi.

      Näin syksyllä Picniceistä (kuten varmaan muistakin kahviloista) saa aika hyvin töitä, kun opiskelevilla työntekijöillä on ylioppilaskirjoituksia ja muuta, ja vanhoja työntekijöitä lähtee opiskelemaan ja siihen suuntaan.

    • Huijattu

      PICNIC päätti palkata esimiehiä Staffpointin kautta. Saivat sellaisen, eivätkä viitsineet panostaa tämän koulutukseen. 4kk päästä eivät ole antaneet yhtään negatiivista palautetta, mutta antavat alennuksen aivan tuulesta temmatuista syistä. Menettivät tämän esimiehen, joka siirtyi Hok-Elannolle esimieheksi suuremmalla palkalla. Picnic ei arvosta työntekijöitään, ei kouluta, ei maksa kohtuullisesti eikä anna kunnon etuja. Huonolla onnella, joudut joustamaan kuin kuminauha, etkä saa ikinä kiitosta.

    • ,.-M'löm

      Olen ollut picnicin työntekijä nyt yli 6 kk. Työ on iha jees, helppoa mutta helvetillisen kiireistä. Asiakkaat jonottavat oville asti, usein ovat pahalla päällä kun saavat vihdoin tulla kassalle. Uusia reseptejä tulee koko ajan, työolosuhteet huonot, keittiössä kesäisin plus 34 astetta ja talvisin sama mutta miinus merkki vain eteen.

      Työnjohto kusee. Puhuvat pahaa toisista johtajista, yhteys esimiehien ja ylemmän johdon välillä tuntuu olevan huono ja yleinen vitsi.

      Palkkaa saan 9,26 jonka koen todella huonoksi siihen nähden, miten rasittavaa seisomatyö tunkkaisessa keittiössä ja kiireruuhkassa voi olla.

      en suosittele picniciä itseäänarvostavalle työntekijälle. Nuorelle ja kouluttamattomalle työ voi olla passeli

    • ravintolamursu

      Kirjoittajalle, joka haukkui piknikin pystyyn - sinulla ei selvästikään ole käsitystä ravintola-alasta. Haluaisin tietää ravintola-alan yrityksen (varsinkin ketjufirman), jossa pidettäisiin _KAHVITAUKOJA?_ Ravintolassa ei todellakaan aina syödä, ei läheskään aina. Ja vanhat työntekijät kouluttavat uudet, ei siitä kuulu mitään lisämaksua antaa? Miksi pitäisi? Raskaan työn lisää, kun on pitänyt toiselle näyttää että näin tehdään?
      ÄLY HOI

      • picniciläinen

        Koulutuslisä on normaali käytäntö työmaailmassa. Itse en ainakaan suostu Picnicissä kouluttamaan uusia, koska minua ei ole koulutettu kouluttamaan. Picnicistä vielä varoituksen sananen: Ei kannata hakea tänne töihin! Omasta pisteestäni useimmat työntekijät ovat vuokratyöntekijöitä. Toiset eivät saa tarpeeksi tunteja listoihin ja toisilla on liikaa. Itse esimerkiksi tein kesällä useasti yli 40 tunnin viikkoja. Olin lopen uupunut ja nyt kun todella tarvitsen tunteja, en saa niitä. Puolet pisteemme työntekijöistä ovat hermoromahduksen partaalla ja joka päivä töissä työntekijät vaan puhuvat keskenään kuinka hakevat koko ajan jotain muuta työtä. Henkilökohtaisesti minulla ei ole Picnicistä MITÄÄN positiivista sanottavaa.


      • ottakaaaaaa selvää

        no äly hoi älypää ootko ite ollu picnicissä duunis?? siel ne kahvitauot kuuluu asiaan koska nii se menee jokasessa picnic kahvilassa. ei se mikää ravintola oo ja jos on sanottu et kuuluu ruokatauko kahvitauko ja vaikka röökitauko nii eiköhä ne pidetä. ei se kaikissa kahviloissa tai sun rafloissas samalla tavalla mee, mut tossa ketjussa kyllä on ollu tapana. Ja kukas idiootti haluu ylimäärästä työtä ees tehä jos saa vaan peruspalkan? Sitäpaitsi toiset työntekijät picnicissä on koulutettu kouluttamaan. KAi nyt järkiki sanoo et ei iha toimi et sellanen joka on ollu kahvilassa vast jonki aikaa alkais kouluttaa uusia? valoja nyt.


      • Anonyymi

        Hei nimimerkki "ravintolamursu". Pitää paikkaansa, että ravintola-alalla laistetaan taukojen pidoissa eteenkin nuorempien työntekijöiden kohdalla. Jokaisella työntekijällä ( riippuen sopimuksesta) on kuitenkin myös ravintola-alan töissä lakisääteinen oikeus pitää kahvi/ruokatauko istualtaan. Sama koskee wc ja tupakointitaukoa, ellei kyseessä savuton työpaikka. Tähän huonoon käytäntöön yrityksissä on ajauduttu vuosien saatossa minimoidun, äärimmilleen supistetun henkilökuntamäärän vuoksi. Menut ovat laajoja, reseptiikassa aukkoja, sidosryhmien hallinta ym. monessa yrityksessä aivan hakusessa ja tämä kaikkihan kielii huonosta ja ammattitaidottomasta johtamisesta. On ravintola-alan kannalta surullista, että tähän on ajauduttu ajan saatossa. Jokaisen ravintolan tulisi huolehtia henksunsa työhyvinvoinnista, olla koulutusmyönteisiä ja vaatia osaavaa, ammattitaitoista työn jälkeä/ lisäkouluttaa jatkuvasti työsuhteessa olevia ja lipua asiakasrajapinnassa sekä osallistaa osaksi yrityksen kokonaiskuvaa. Vuokratyövoima syö alalta vakinaiset työsuhteet ja näiden rekryfirmojen työnhaku seula on aivan järjetön. Lisäksi heidän palkanmaksu laskentansa ja lomien ulosmaksu on luokatonta. Asiakas tarvitsee tulevaisuudessa laatua ja hyviä, tuoreita tuotteita ja palvelua. Meidän ravintola-alan ammattilaisten tehtävä on luoda asiakkaalle elämyksiä, olla heidän tärkeissä hetkissä osana ja kehittää gastronomiaa ja reseptiikkaa jatkuvasti maistuvammaksi ja kustannustehokkaaksi, unohtamatta katetta. Kaikille alaa opiskeleville ja jo alalla pitkään työtä tehneille neuvoisin jatkoa varten, että omista työehtosopimuksistaan ja oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni ja perehtyä näihin huolella. Tieto on valtaa eteenkin ristiriitaisissa tilanteissa esim. niiden taukojen suhteen, palkanmaksuasiat, vastuut, roolit...
        Ilman asiakasta on ammattimme hyödytön. Huono johtajuus, epätasapainoinen yritys, huonosti voiva henkilökunta ja huono ruoan ja palvelun laatu näkyy aina asiakkaalle!

        Kaikkea hyvää jatkoon alan konkareille ja sorvi kuumaksi :)
        ystävällisin terveisin,
        Anonyymi Majoitus ja ravitsemisalan esimies


    • rv18

      ihmekös picniciläinen on vielä picnikissä tolla asenteella.
      mitään ylimäärästä en tee ellei minulle siitä makseta! ravintola-alalla ei ole tilaa joustamattomille.
      ps. itse ainakin pidän uusien kouluttamisesta =)

    • hv picnic

      Elä hyvä ihminen hae picniciin töihin, jos haluat säilyttää oman terveytesi sekä fyysisen että psyykksiyyen kannalta !

      Työskentelin picnicissä n.1,5vuotta ja sanotaanko näin että erittäin perseestä koko homma !
      Pomot kulkevat euronkuvat silmissä, eikä pätkääkään välitä työntekijöistä, pisteissä liian vähän työntekijöitä, jolloin meille vähäisillekkin jotka tulivat töihin kasaantu sitäkin enemmän hommaa.. Uusia tuotteita pukataan ja vanhoista mitään poisteta, vielä kehataan valittaa kuinka ei saaha tuotteita ajallaan valmiiksi.

      Palkkaus erittäin paska työkuvaan nähen, hikihatussa joudut juoksemaan, tiskaamaan, palvelemaan asiakkaita sekä valmistamaan ruokaa, hoida kaikkia kolmea samalla vielä lounasruuhkan aikaan jolloin nirppanokka pomot kävelevät ja alkavat nalkuttaa...

      Tosiaan picnicissä aina ihan paskasta, erittäin epähygieenistä, paikka jossa olin, samantien saisi lapun luukulle jos elintarvike viranomainen kävisi sielä, plus että jääkaapit sekä pakkaset räsänä, kesällä ei suurinpirtein missään picnicissä tuuletinta, ja pomot vaan sielä ajattelee tuottoa...

      Ite lopen kyllästyin toimintaan, ja olenkin sanonut kaikille jotka picnicistä kyselevät, että ei todellakaan kannate mennä töihin, sekä myöskään kannattaa sitä.

    • Miejju

      mit ihmettä, 9,26€/h muka huono.... Mäkkissä 7,74€/h!? että siitä vertailemaan.

      • Moderni orjuus

        9,26 on naurettavan huono palkka etenkin pk-seudulla! Ehkä ihan jees kotona asuvalle teinille jolle porukat kustantaa asumisen ja ruuat. Mäkkärin koko bisnen taas perustuu kouluttamattomien nuorien härskiin hyväksikäyttöön. Mäkkärissä kahvilla käyvä virolainen rakennustyömieskin tienaa enemmän kun tiskin takana seisova orja. Vaikka tuo virolainen tienaa vaan kolmanneksen suomalaisesta rakennusmiehen palkasta.


    • ärtynytpicnic

      Työskentelen picnicssä, en suosittele!!!
      Työntekijöitä käytetään hyväksi sen minkä kerkeää, kun menet uutena johonkin paikkaan vanhat työntekijät yrittävät mopottaa ja komentelevat ja kyttäävät!!
      Työvuorot pitkiä mutta ei säännöllisyyttä.. taukoja ei ole.. ruokkiksellekin kun menee saa hotkaista jotain koska aika on niin lyhyt kun valitus alkaa..
      palkka surkea siihen nähden miten paljon jokainen tekee duunia.. liian vähän työntekijöitä.. saa hikoilla kuin sika koska vaatteet ovat valittu mahd.paskoiksi!!
      ei taukotiloja, ei vessaa, paikkaa tavaroille.. ei paikkaa missä vaihtaa vaatteita.
      kaikki pitäisi tehdä "picnicin" hyvinvointia ajatellen, vaikka picnic kohtelee työntekijöitään törkeästi..
      jos ei olisi suomessa nuorille työpulaa ja en tarvitsisi vält.rahaa, en TODELLAKAAN työskentelisi picnicssä

    • jepulisjee

      Juu ei voi suositella.. melkein 5 vuotta kyseisessä puljussa ja ei mitään hyvää sanottavaa. Ruokataukoja ei virallisesti ole, vaan ruokailet työn ohella miten kerkeät. Eli suomeksi sanottuna lämmität ruuan ja syöt kylmänä silloin tällöin kun ehdit kassalta poiketa lautasen ääreen. Firmaa päin pitää pystyä joustamaan ja olemaan mielin kielin, mutta jos tarve toisin päin niin ei taidakkaan onnistua. Työntekijät ovat kuin orjia...ei paljon kiitosta saa saati kehuja. Euron kuvat silmissä taitaa johto olla :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      8
      1245
    Aihe