Ostokset Tallinasta

Pianlähdössä

Hei, kertokaapa mitä te oikeastaan ostatte Tallinasta tänä päivänä ja mikä on edullista. (viina ja tupakka poislukien). Matka kohta edessä ja viime käynnistä aikaa. Vinkkejä otetaan vastaan, keskustan kauppakeskukset yms.

39

32722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkinantaja

      ...on kysytty täällä joka viikko. Selaahan muutama sivu noita aikaisempi viestejä - tai käytän Suomi24:n palstojen hakua.

      • Pianlähdössä

        Kiitos vaan. En kaipaa vuoden 2005 ostoksista tietoa, vaan ihan puolen vuoden ajalta taakse päin riittää. Ei tuolla haulla mitään uutta tullut.


      • edullisempaa
        Pianlähdössä kirjoitti:

        Kiitos vaan. En kaipaa vuoden 2005 ostoksista tietoa, vaan ihan puolen vuoden ajalta taakse päin riittää. Ei tuolla haulla mitään uutta tullut.

        kannata ostaa sillä paljon halvemmalla saa Suomesta...eli viina ja tupakka ainoa asia jo ssekään, ei ainakaan minulle sekään.


      • eevamaija
        Pianlähdössä kirjoitti:

        Kiitos vaan. En kaipaa vuoden 2005 ostoksista tietoa, vaan ihan puolen vuoden ajalta taakse päin riittää. Ei tuolla haulla mitään uutta tullut.

        no itse ostin viimeksi vaatteita jos et ole vielä päättänyt missä käyt niin käy sadamarketissa viimeksi itse kävin siellä valuutta voi vaihtaa siellä itse vaihdoin Hyvää Matkaa Toivottavasti olis hyvä ilma kuin nyt


    • paratiisi espak

      jos teillä on rakentamista tai remontoimista niin suosittelen käymään tallinnassa esim ESPAK merkkisessä liikkeessä, viaduktu oli muistaakseni katu missä liike sijaitsee.myös pietarin tien varrella on muutama hyvä liike rakentajille ja sisustajille.hinta taso yllättää jos olet perillä mitä vastaavat tavarat suomessa maksaa.kaikki ei ole kuitenkaan halvempaa tallinnassa.lisätietoja löytyy rakentaja.fi sivuilta hakusanalla tallinna.

    • keskustasta

      ei kannata ostaa mitään. Tarvitaan hintatietoisuutta täällä Suomessakin henkilöltä, joka luulee tekevänsä edullisia ostoksia Tallinnasta. Suomessa useimmat tuotteet saa halvemmalla. Ja taas, jos et osta tuotetta ensimmäisestä kaupasta mistä sen löydät, ja varsinkaan erikoisliikkeestä; saat sen halvemmalla tavallisesta kaupasta. JA sitten yksi asia : huomaa keskusta ja muu missä turistit liikkuvat; nehän ovat tosi ryöstöpaikkoja (asiakkaan pitäisi olla hintatietoinen) Siellä maksat useimmiten kalliimman hinnan........kuin siitä vastaavasta täällä Suomessa. Lyhyesti valitse mistä ostat täällä Suomessa. :)))) toivottavasti ymmärsit.

      • Mimita

        Ah aina niin ihana Tallinna.

        Minun ehdoton suosikki kauppani siellä on kenkäkauppa. Jos et hae laadukasta ja kallista vaan erikoisia, halpoja kenkiä vuodeksi tai pariksi, niin tämä kauppa on erittäin jees. Eli se sijaitsee Viru keskusta vastapäätä, kaubamajasta vähän keskustaan päin. Alhaalla on Roxyn liike. Siitä sisään ja sitten rappuset ylös. Samassa kerroksessa on kaksi kenkäkauppaa yhdistettynä. Eli kenkäparatiisi, misää kokonainen kerros on täynnä kenkiä. ;) Toimii.


      • Pianlähdössä
        Mimita kirjoitti:

        Ah aina niin ihana Tallinna.

        Minun ehdoton suosikki kauppani siellä on kenkäkauppa. Jos et hae laadukasta ja kallista vaan erikoisia, halpoja kenkiä vuodeksi tai pariksi, niin tämä kauppa on erittäin jees. Eli se sijaitsee Viru keskusta vastapäätä, kaubamajasta vähän keskustaan päin. Alhaalla on Roxyn liike. Siitä sisään ja sitten rappuset ylös. Samassa kerroksessa on kaksi kenkäkauppaa yhdistettynä. Eli kenkäparatiisi, misää kokonainen kerros on täynnä kenkiä. ;) Toimii.

        Onko siinä Viru hotellin lähellä. Siellä täytyy käydä. Kiitos vinkistä


      • hotellissa
        Pianlähdössä kirjoitti:

        Onko siinä Viru hotellin lähellä. Siellä täytyy käydä. Kiitos vinkistä

        on se kauppakeskus,siellä on pari kivaa kenkäliikettä.Aivan paras on sabo!Sieltä löytyy erikoisia,halpoja ihania kenkiä!!Ei oo hirveen kaukana viru-hotellista,se oli jim&jillin yläkerrassa,en muista kadun nimee..


      • Katalog
        hotellissa kirjoitti:

        on se kauppakeskus,siellä on pari kivaa kenkäliikettä.Aivan paras on sabo!Sieltä löytyy erikoisia,halpoja ihania kenkiä!!Ei oo hirveen kaukana viru-hotellista,se oli jim&jillin yläkerrassa,en muista kadun nimee..

        Käy katalog myymälässä,siellä on postimyynnin tuotteita,elloksen ym...tosi ihania ja halpoja vaatteita,siellä käyn joka kerta.....sit juusto ja jotkut muut ruuat on halvempia tallinassa ,kun suomessa....katalog lähellä stokkaa,löytyy varmasti....


      • vast kännyt
        Katalog kirjoitti:

        Käy katalog myymälässä,siellä on postimyynnin tuotteita,elloksen ym...tosi ihania ja halpoja vaatteita,siellä käyn joka kerta.....sit juusto ja jotkut muut ruuat on halvempia tallinassa ,kun suomessa....katalog lähellä stokkaa,löytyy varmasti....

        catalogi kauppaa ei ole enään, paikalla on abc king kauppa


    • Risto Reipas

      Viina, olut ja ja tupakit poislukien ei ole muuta halpaa kuin autot.

      • monesti käynyt

        ....ja DVD:t edullisia. Joitain ruokaerikoisuuksia tullut ostettua ja ne olivat myös edullisia.

        Niin ja Prisman bonukset sai myös alkoholijuomista.


    • kille

      Alusvaatteet on edelleen halpoja...

      • estonia matkaaja

        bensiini on edelleen aika halpaa suomeen verrattuna.ravintolaruokailu myös edullista,vanhassakaupungissa useita hyviä ruokapaikkoja.rimissä tulee usein käytyä kaupoilla,iso kauppa hyvät valikoimat.


      • charterkuljettaja69
        estonia matkaaja kirjoitti:

        bensiini on edelleen aika halpaa suomeen verrattuna.ravintolaruokailu myös edullista,vanhassakaupungissa useita hyviä ruokapaikkoja.rimissä tulee usein käytyä kaupoilla,iso kauppa hyvät valikoimat.

        Käykääpäs joskus kokeilemassa osoitteessa Gonsiori 9 (Hotelli Gonsiorin kanssa samassa talossa) olevaa Azeri-ravintolaa.

        Avotulella kypsennettyä lihaa.... erittäin edulliset hinnat, hyvä palvelu...

        Ravintola oli siis Azeri Söök

        Vanhankaupungin ravintolat ovat niin kovin hintavia...


    • uniikkii

      Jos arvostaa käsityötä, ni sieltä löytyy vie edullista. Toisaalta ois kivempi tietty tukea suomalaista käsityötä, mutt sanottakoon, ett, jos oot käynny esim. naistenmessuilla, ni samantason kamaa löytyy sieltä puoleen hintaan. Taottua metallia, huovutustöitä jne.

      • korkealaatuisen käsityön te...

        Täytyy myöntää että Eestissä on korkealaatuista käsityötaitoa, mutta Suomessa on kaikki raaka-aineet niin paljon kalliinpia ja koulutuskin tulee maksamaan joten tässä taas on sellainen oman tunnon kysymmys, kannattako työllistää kotimaisia käsityöläisiä vai viedä rahat Eestiin.


    • Tomix

      Kun ostokset on tehty niin hyvä paikka tappaa aikaa tai tehdä jotain muuta kivaa niin Mustanmäen lähellä on kauppakeskus Magistraali siellä on uudehko ja kiva keilahalli ja yläkerrassa on edullisia vaatekauppoja.
      Hyvä paikka jos haluu esim omien poikien kanssa keilata.

    • vaihtoehto

      on Kristiine-keskus, siella voi ostella lahes kaikkea eika hinnat ole laheskaan niin korkeita mita Viru-keskuksessa (esim, kengilla saattoi olla hintaeroa yli 300 kruunua naissa paikoissa, kristiinekeskuksessa tietenkin halvemmat...!!)
      Keskustan pikkukaupat on kivoja mutta kalliita, vanhakaupunki on aika kuiva ostosten tekoa ajatellen mutta kiva paikka nahtavaksi.
      Viru-keskus kiertakaa kaukaa, se on ainoa asia mika kannattaa muistaa.
      Niin eika kannata pitaa passia toisessa housujen takataskussa ja lompakkoa toisessa ja sitten ihmetella kun joku ne varasti (aly hoi ala jata!) :D Tama on nolo kun monille suomalaismiehille varsinki tata tapahtuu, huh huh.

      • löytyy

        kristiine-keskus ???


      • pääsee bussilla
        löytyy kirjoitti:

        kristiine-keskus ???

        esim viru hotellilta käy kysyyn ajat vastaanotosta,lähempänä on rottermannikeskus Tallinnan suurin ja vanhin ostoskeskus, edullista,vaatteet kauniita ja halpoja sijaitsee merekeskuksesta Viruun päin noin 200m


    • vinkki...

      Ülemiste keskus on todella hyvä paikka. Suosittelen! Bussi nro 2 lähtee satamasta suoraan ülemiste- ostoskeskukseen.

      Ai miksi? Kaikki virolaiset käy siellä ja ne jotka tuntee hintatason :) Ei tosiaan kantsi mennä satamien läheiseen kauppoihin.


      sivut http://www.ulemiste.ee

      Sivuilla on esittely myös suomeksi.

      Teet kivoja sisutustarvike löytöi, vaatteita yms muuta mukavaa :) Ainakin noi sisustusjutut on IN mun shoppailussa.

      Niin, ja sisustus puolella virolaiset on edellä :D tää suomi on ainakin vuoden jäljessä tietyistä virtauksissa.

      • marjani

        Tiedätkö, onko tuolla Ulemiste-keskuksessa mitään käsityöliikettä?


      • se_edellinen
        marjani kirjoitti:

        Tiedätkö, onko tuolla Ulemiste-keskuksessa mitään käsityöliikettä?

        Taitaa olla, mut en ole niihin kauheesti perehtynyt x) kaikkee ei voi tietää ku ei ole mulle ajankohtaista ;D


    • aika poika

      lily baarista p.....ä

    • Asdertson

      Yhä vähemmän sieltä mitään kannattaa ostaa. En ole enää viime vuosina Tallinnassa käynytkään. Alkaa uutuudenviehätys jo laskea.

    • (sukulaisia virosssa)

      suosittelisin käymään esim. pärnussa. siellä on kaikki halvempaa kuin tallinnassa, koska tallinna elää lähinnä turismista. pärnusta saa alusvaatteet, paidat , t- paidat juhlavaatteet kengät ym.. torilta suht halvalla.

      • tallinn

        meill huva palvelu autosi otota jo taal


    • mustikas

      Sijaitsee samassa entisessä paikassa. On armottomalle tinkijälle loistopaikka. Aikaa vaan pitää varata ja en nyt ihan ykköspaikaksi tuota mitenkään nosta.
      Mutta jos vähän sovittelee, tinkii ja jatkaa kierrosta, seuraavalla kierroksella on halvempi hinta.
      Hinnat siellä on mielestäni halvemmat kuin satamien rättikaupoissa, matka tosin paljon pidempi.

      Asiakkaita on ollut vähänlaisesti, rauhallinen paikka. Vartijan myös olen siellä nähnyt kiertelevän.
      Ei päiväreissulla kannata tuonne lähtee, mutta muuten sieltä aina jotakin löytää.
      Että vielä tämäkin paikka piti esille tuoda. :)

      • Ekorren

        Minä ostan aina Eestistä pähkinöitä alle puoleen hintaan verrattuna Suomen hintoihin.
        Siis hassel- saksan- ja cashewpähkinöitä irtomyynnissä kaupoista. Ja manteleita.

        Saksanpähkinät on eestiksi kreikapähkli.

        Ja sitten kannattaa ostaa Kalev-valmistajan
        suklaapähkinöitä ja -manteleita. Nam! Niitä ei suomesta saa.


    • kolunnut

      Ei mitään kannata Tallinnasta ostaa. Ei se ole halpa kaupunki. Ylihintaa tulee kun lasket matkat hintoihin. Ja paljon.
      Mutta jo Tartossa käydessä huomaa eron Tallinnaan olevan edullinen. Saatikka Narva. Pärnu on jo pilattu suomalaisten ostokulttuurilla. Maksetaan heti mitä pyydetään ja niin lirautetaan silmään hyväuskoista halvan perässä haahuilijaa.

      • pieni kommentti

        "Ei mitään kannata Tallinnasta ostaa. Ei se ole halpa kaupunki. Ylihintaa tulee kun lasket matkat hintoihin."

        Kyllä siellä on monenlaistakin tavaraa, jota kannattaa sieltä mukaansa ostaa.

        Tuolla tavalla ei ole järkevää hintoja verrata (matkakulut hintoihin lisättynä), jos sinne menee muusta syystä kuin pelkän ostamisen vuoksi. Tuskin kukaan matkustaa pelkästään saadakseen ostokset halvemmalla.

        Jos olet paikassa B, jätätkö edulliset ostokset ostamatta siksi, että olet joutunut kustantamaan syystä tai toisesta matkan A-B-A?


      • Matkalainen

        Maksaahan ne matkat Tartoonkin - saatikka sitten Narvaan ;-)

        Vakavasti puhuen, toki kannattaa ostaa, kun sattuu paikalla olemaan. Jos on tulossa esim. isommat juhlat tai muuten vaan joutuu ostamaan enemmän, niin kyllä siinä matkan hinnankin säästää. Itse ollaan laskettu, että ei tarvitse kuin molemmat meistä käy kampaajalla/parturissa, niin matkan hinta on jo sillä säästetty. Ollaan taatusti plussan puolella.


    • Alex Lepajoe

      Talolle käymään, sieltä saat niin Miehen kuin Naisenkin ;o)

    • Aitous muualta

      Rosvojoukot pyörittää sitä bisnestä. Levyt, DVDt, vaatteet ym. ym. raahataan kiinasta ja venäjältä Viron markkinoille. Sika hintaisia lumppuja ja rojuja ei kaapeistani löydy. Vaatteet Stockmannilta, Sokoksesta ym. aidohkoja..

      • hahhahhaaa

        ...ole näköjään Virossa edes käynyt, kun toistat noita 90-luvun alkupuolen Mustamäki-tarinoita.


      • Suomalainen matkailija
        hahhahhaaa kirjoitti:

        ...ole näköjään Virossa edes käynyt, kun toistat noita 90-luvun alkupuolen Mustamäki-tarinoita.

        Oletko Mustanmäen alueelta? Viron suurin ongelma on edelleen se, mitä kommunismi Viron alkuperäisväestölle teki. Alkuperäiset asukkaat siirrettiin Siperiaan ja tilalle pakkomuutettiin kiven kovia rosvoja.. 90% Virolaisista varastaisi, jos siihen saisi tilaisuuden.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe