Onko Zetor 5511 mahdollista saada kippihydrauliikkaa? Jos on niin mihin ja tein?
Onko aivan normaalia ettei nostolaitteet nouse ellei ulosotto pyöri samalla?
Zetor 5511 hydrauliikka
25
8863
Vastaukset
- Zetkassa
Zetoreissa kaikki on normaalia, pyörii tai ei pyöri. Ole onnellinen että jotenkin saat ne nostolaitteet nousemaan. Mitä taas kippihydrauliikkaan tulee niin onnea projektiin.
- kipin ylös
JOs nyt muistan oikein (tarkista asia), niin istuimen alla olevan kannen päällä (etupuolella) on proppu, josta voit ottaa kippihydrauliikan ulosoton. Siihen voi laittaa Banjoliittimen ( banjopultti) tai ehkä kulmanipan, josta kumiletkulla tai metalliputkella pikaliittimella.
- Tauno Takapotku
Kolme proppua löysin penkin alta.
I----------I
I I
I x I
I x I
I I
I x I
I I
I----------I
Tuollaisessa järjestyksessä. Kaksi etummaista ovat normaalin propun näköisiä ja alin on parin sentin kiinteän "nysän" päällä. Toivottavasti hieno kaaviokuvani ei hajoa lähetyksessä. - Tauno Takapotku
Tauno Takapotku kirjoitti:
Kolme proppua löysin penkin alta.
I----------I
I I
I x I
I x I
I I
I x I
I I
I----------I
Tuollaisessa järjestyksessä. Kaksi etummaista ovat normaalin propun näköisiä ja alin on parin sentin kiinteän "nysän" päällä. Toivottavasti hieno kaaviokuvani ei hajoa lähetyksessä.I----------I
I..........I
I.x........I
I.x......L.I
I..........I
I........x.I
I..........I
I----------I
Uusi yritys. X meinaa proppua. Mittasuhteissa ehkä hieman heittoa. Tuo L on jokin vipu. En tiedä mihin se vaikuttaa. - Tauno Takapotku
Tauno Takapotku kirjoitti:
I----------I
I..........I
I.x........I
I.x......L.I
I..........I
I........x.I
I..........I
I----------I
Uusi yritys. X meinaa proppua. Mittasuhteissa ehkä hieman heittoa. Tuo L on jokin vipu. En tiedä mihin se vaikuttaa.Tuosta saa kuitenkin paremmin selvää. Kuvittelee nuo oikean reunan sivun suoraksi niin kaikki täsmää.
- Tauno Takapotku
Kuinkas sitten kipin saa nousemaan ja laskemaan? Ei taida pelkkä letkun laitto riittää...
- ihan ite
Tauno Takapotku kirjoitti:
Kuinkas sitten kipin saa nousemaan ja laskemaan? Ei taida pelkkä letkun laitto riittää...
Mitäs jos yrittäisit vaikka venttiiliä siihen ...
- Ulosotto
Tauno Takapotku kirjoitti:
Kolme proppua löysin penkin alta.
I----------I
I I
I x I
I x I
I I
I x I
I I
I----------I
Tuollaisessa järjestyksessä. Kaksi etummaista ovat normaalin propun näköisiä ja alin on parin sentin kiinteän "nysän" päällä. Toivottavasti hieno kaaviokuvani ei hajoa lähetyksessä.Yritän kuvailla oikean propun paikan. Takaapäin katsottaessa se kansi siellä istuimen alla ei ole tasainen. Noin puolessa välissä kannessa on kohouma ylöspäin jatkuen sitten taaksepäin. Juuri kun tämä kohouma alkaa nousta, niin siinä takaa katsottessa kannen oikealla puolen on se ulosoton proppu. Mielestäni siihen tulee kipin ulosoton liitäntä. Painetta saadaan painamalla alaspäin nostolaitevivun vieressä olevaa vipua.
Jos proppua hiukan löysää ja sitten laittaa painetta siihen, niin varmaan sieltä pitäisi alkaa tihkua öljyä. Löysää vain vähän, ettei tule silmille.
- kyllä
toimii vaikka ulosotto ei pyöri, en vaan muista nyt mikä säätö on sulla pielessä.
- xMarax
Oiskohan Zetorin kytkimenvalintavipu väärässä asennossa? Meinaan traktorissahan voi valita kaksoiskytkimen/normaalikytkimen. Muistaakseni valkopäinen vipu sijaitsee vasemmalla puolen kojetaulua alhaalla.
- pa_turpeinen
liikaa painoa tuli aisoille ja oli korkannu. ei nouse varret eikä pyöri ulosotto. missä vika
- pa_turpeinen
pa_turpeinen kirjoitti:
liikaa painoa tuli aisoille ja oli korkannu. ei nouse varret eikä pyöri ulosotto. missä vika
siis siinä korkannu nostolaite
- Zetoria jo 50 vuotta ajanu
2011-5511 sarjoissa ulosotto pitää pyöriä, jotta hydrauliikka toimii. Näissä traktoreissa saa paikalliskäytössä 5-vaihteella 40 l/min ulkopuolisiin työkoneisiin normaalisti 20 l/min.
4711 ja siitä eteenpäin tämä ominaisuus on pois, mutta hydrauliikka toimii ilman ulosoton pyörimistä.
Traktoreissa on valmiina 2-toiminen ulkopuolisen hydrauliikan venttiili tavallisen nostolaitevivun vieressä. Istuimen alla edessä on vipu, jolla säädetään öljynvirtausta nostolaitteelle/ulkopuolisille. Sen vivun juuresta noin 2 cm taaksepäin on proppu, johonka liität yksitoimisen kipin putken, näin kippi nousee hallintavipua taaksepäin siirtäen. Taaenpaiseen proppuun voi laittaa putken mikäli haluaa käyttää 2-toimisia laitteita.
Zetorin hydrauliikka on siihen aikaan jo ollut paljon edellä muita.- Tauno Takapotku
Kiitos sinulle ja muillekkin vastaajille. Keskusteliua saa toki jatkaa edelleen ja kaikki Zetor vinkit ovat tervetulleita.
Mikäs Zetor Zetoria jo 50 vuotta ajaneella on jos saan näin udella? - Zetori jo 50 vuotta ajanu
Tauno Takapotku kirjoitti:
Kiitos sinulle ja muillekkin vastaajille. Keskusteliua saa toki jatkaa edelleen ja kaikki Zetor vinkit ovat tervetulleita.
Mikäs Zetor Zetoria jo 50 vuotta ajaneella on jos saan näin udella?25A ja K, Super, 2011, 3511, 6711, 8540, 6341 ja 9641
- vielä meille
Mitä muita edellä se Zetkan hydrauliikka on ollut. Meinaan kun ei missään mallissa ole vielä päässyt 60-luvun tasolle siitä mitä muissa markkinoilla olevissa.
- muita
Kyllä olet aivan oikeassa siinä asiassa. Kun isäukkoni 1963 osti Zetor 3011-traktorin (on nykyään kunniapaikalla tuolla hallissa) , niin siinä oli vakiovarusteena mm:
- hydrauliset jarrut
- jarrut sai lukittua toispuolisesti käännöstä varten
- tasauspyörästön lukko
- monipuolinen vaihteisto ja ulosotot
- ajovoimanotto esim vetävää peräkärryä varten
- kaksoiskytkin, jonka ansiosta sai ulosoton helposti päälle
- kyntöä varten tunnustelu (en ihan varma) työntövarresta
- monipuolinen hydrauliikka mm. juuri kippiä varten
Näitä ominaisuuksia ei sai etsiä monesta muusta merkistä. Valmettiin ei tainut saadakaan kaksoiskytkintä siihen aikaan. - Takametsien Mies
muita kirjoitti:
Kyllä olet aivan oikeassa siinä asiassa. Kun isäukkoni 1963 osti Zetor 3011-traktorin (on nykyään kunniapaikalla tuolla hallissa) , niin siinä oli vakiovarusteena mm:
- hydrauliset jarrut
- jarrut sai lukittua toispuolisesti käännöstä varten
- tasauspyörästön lukko
- monipuolinen vaihteisto ja ulosotot
- ajovoimanotto esim vetävää peräkärryä varten
- kaksoiskytkin, jonka ansiosta sai ulosoton helposti päälle
- kyntöä varten tunnustelu (en ihan varma) työntövarresta
- monipuolinen hydrauliikka mm. juuri kippiä varten
Näitä ominaisuuksia ei sai etsiä monesta muusta merkistä. Valmettiin ei tainut saadakaan kaksoiskytkintä siihen aikaan.Käsittääkseni Valmetiin ei ole saanut kaksoiskytkintä sen jälkeenkään? Muistelen että Valmetissa oli saatavana ns. parikytkin, jossa oli erilliset polkimet voimanoton kytkimelle ja ajokytkimelle. Myöhemmin voimanoton kytkintä käytettiin erillisellä käsivivulla, jonka pystyi tilapäisesti lukitsemaan irrotusasentoon.
Valtroista en tiedä mitään, en ole ollut missään tekemisissä tuon merkin kanssa. - kuitenkin...
muita kirjoitti:
Kyllä olet aivan oikeassa siinä asiassa. Kun isäukkoni 1963 osti Zetor 3011-traktorin (on nykyään kunniapaikalla tuolla hallissa) , niin siinä oli vakiovarusteena mm:
- hydrauliset jarrut
- jarrut sai lukittua toispuolisesti käännöstä varten
- tasauspyörästön lukko
- monipuolinen vaihteisto ja ulosotot
- ajovoimanotto esim vetävää peräkärryä varten
- kaksoiskytkin, jonka ansiosta sai ulosoton helposti päälle
- kyntöä varten tunnustelu (en ihan varma) työntövarresta
- monipuolinen hydrauliikka mm. juuri kippiä varten
Näitä ominaisuuksia ei sai etsiä monesta muusta merkistä. Valmettiin ei tainut saadakaan kaksoiskytkintä siihen aikaan.Jos ollaan Zetorin tekniikassa edellä muita niin miksi ei myyntiluvuissa?
- maamies pellollansa
kuitenkin... kirjoitti:
Jos ollaan Zetorin tekniikassa edellä muita niin miksi ei myyntiluvuissa?
Kuinkas voi muistaa vuoden 1963 myyntiluvut? Itselläni ei ainakaan ole käytettävissäni minkäänlaisia merkkikohtaisia tilastoja tuolta ajankohdalta. Käsitykseni kuitenkin on että silloin myytiin Zetoreita suhteellisesti paljon enemmän kuin nykyisin.
Tosiasia kuitenkin on että mainittuna aika Zetorissa oli paljon aikaansa edellä ollutta tekniikkaa. - tuonti
kuitenkin... kirjoitti:
Jos ollaan Zetorin tekniikassa edellä muita niin miksi ei myyntiluvuissa?
Eikös tuolloin 1963 seutuun ollut Suomen ja Sev-maiden kanssa ns bilateraalinen kauppasysteemi? Kun Tsekkoslovakiaan vietiin tavaraa, niin samasta arvosta tavaraa sai tuoda. Ja kun Suomessa alkoi maataloustuotannon koneistaminen kiihtyä, niin oli aika luonnollista, että sieltä sitten tuotiin koneita ja laitteita (esim Zetor, Skoda) länsimaisia halvempaan hintaan.
Kun Valmettia alettiin kehittää traktorina (esim tasalattia, synkronoitu vaihteisto, koppi, lämmityslaite, hydr ohjaus jne), niin siitä alkoi Valmetin etumatka, joka on jatkunut tänne saakka. Ilman kehitystyötä Valmetti olisi muisto vain. Muut ovat tulleet perässä ja niin myös Zetori, joka on edelleen käyttökelpoinen traktori, mutta riisuttu liiallisista hienouksista. - maajussi¨
tuonti kirjoitti:
Eikös tuolloin 1963 seutuun ollut Suomen ja Sev-maiden kanssa ns bilateraalinen kauppasysteemi? Kun Tsekkoslovakiaan vietiin tavaraa, niin samasta arvosta tavaraa sai tuoda. Ja kun Suomessa alkoi maataloustuotannon koneistaminen kiihtyä, niin oli aika luonnollista, että sieltä sitten tuotiin koneita ja laitteita (esim Zetor, Skoda) länsimaisia halvempaan hintaan.
Kun Valmettia alettiin kehittää traktorina (esim tasalattia, synkronoitu vaihteisto, koppi, lämmityslaite, hydr ohjaus jne), niin siitä alkoi Valmetin etumatka, joka on jatkunut tänne saakka. Ilman kehitystyötä Valmetti olisi muisto vain. Muut ovat tulleet perässä ja niin myös Zetori, joka on edelleen käyttökelpoinen traktori, mutta riisuttu liiallisista hienouksista.Mutta niinhän siinä vain kuitenkin kävi, että Valmet katosi traktorimarkkinoilta hiljaa kuin lammen laine...
Ei vissiin pysynyt kovassa kilpailussa mukana? - Tauno Takapotku
Tiedätkö sinä tai kukaan mistä saisi 5511 Zetoriin tuulettajan hihnaa?
Tänään laitettiin Zetkun perään klapikone (750 kg) komeasti jaksoi nostaa. :) Huomenna liittimet hydrauliikkaan niin saadaan kippi pystyyn! - Zetoreihin
Tauno Takapotku kirjoitti:
Tiedätkö sinä tai kukaan mistä saisi 5511 Zetoriin tuulettajan hihnaa?
Tänään laitettiin Zetkun perään klapikone (750 kg) komeasti jaksoi nostaa. :) Huomenna liittimet hydrauliikkaan niin saadaan kippi pystyyn!saat TR-Varaosat Oy
Akkutie 2
60510 Hyllykallio
Postiosoite:
PL 175
60100 Seinäjoki
Puh: 06-4128115
Nimim. jo 50 vuotta Zetorilla ajanut
- 4511
Mikä on 4511 pielessä, kun nostaa hyvin ja ei siinä mitään, mutta ei pidä ylhäällä, kun sammuttaa. Tippuu suht nopeasti alas. Ja tippuu, kun ottaa pumpun pois päältä. Joku venttili vuotanee, mutta mikä ja onko vaikea korjata?=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752