Tiedoksenne varoituksen sana. Reilut pari viikkoa sitten on ainakin Reina Sofian kentällä otettu käyttöön tiukka systeemi matkatavaroiden punnituksessa. Jokaisesta yli 20 kg menevästä kilosta maksatetaan 5€/kg. Tämä hidastutti lähtöselvitystä todella pahasti. Check-in luukulta annettiin lasku ylipainosta ja se piti käydä maksamassa johonkin Iberian tiskille. Vasta maksetun laskun esitettyään laukut sai tsekattua sisään. Joillakin oli tosi isoja yli 35kg painavia laukkuja, ja niistä oltiin tosi kärkkäitä maksattamaan. Onneksi meillä oli vain kaksi n. 16kg laukkua, mutta muitten takia jonotettiin ja jonotettiin keskellä yötä.
Matkatavaroiden painorajoitukset
19
3557
Vastaukset
- kokonaispaino!
Se hommahan lasketaan niin, että pariskunnalla saa olla yhteensä 40 kg. Helposti näinä aikoina, kun jengi tunkee viinakset ruumaan, sitä painoa kertyy yllättävän paljon. Hyvä että tarkkailevat. Ihan turvallisuuskysymys minusta.
Mutta yksittäinen laukku voi surutta painaa vaikka 25 kg, jos yhteispaino jää max 40 kiloon.- _aatu
Yhdellä henkilöllä saa olla 20kg matkatavaraa. Eli pariskunnalla yht 40kg. Yksi laukku saa kuitenkin maksimissaan painaa 32kg. Loput on tungettava toiseen laukkuun.
- laukkuja!
Meillä oli kilon yli ja heti oli liimattu punainen lappu "Heavy" ja saatiin se sitten viimeisenä Turun kentällä.
Tämä laukku oli aika iso ja helposti siihen tulee laitettua liikaa tavaroita, kun siellä toisessa päässä ei ole puntariakaan.
Emme ota enään tätä Heavy-laukkua seuraavalla kerralla vaan vaihdamme sen vähän pienempään niin ei tule rahdattua liikaa tavaraa. - noname
laukkuja! kirjoitti:
Meillä oli kilon yli ja heti oli liimattu punainen lappu "Heavy" ja saatiin se sitten viimeisenä Turun kentällä.
Tämä laukku oli aika iso ja helposti siihen tulee laitettua liikaa tavaroita, kun siellä toisessa päässä ei ole puntariakaan.
Emme ota enään tätä Heavy-laukkua seuraavalla kerralla vaan vaihdamme sen vähän pienempään niin ei tule rahdattua liikaa tavaraa.painoraja on 32kg yhdelle laukulle. Voi surku jos olette saaneet sen viimeisenä. Jonkun on oltava aina viimeinen.
- yhden ja kahden hengen
noname kirjoitti:
painoraja on 32kg yhdelle laukulle. Voi surku jos olette saaneet sen viimeisenä. Jonkun on oltava aina viimeinen.
Joo painoraja on 32 kg, mutta siinä on sitten kahden ihmisen tavarat yhteenlaskettuna samassa laukussa. Yhden matkustajan laukun painoraja on se 20 kiloa.
- las palmasin kentältä
Kokemusta on minulla kun Spanairin lennolla las palmasista tultiin suomeen niin silloin oli 10e/ylimenevä kilo. Jouduimme maksamaan 80e siitä että toimme muutamia vaatteita sekä kenkiä ja rommipulloja pari kappaletta sieltä ,eipä tullu halvaksi..
- tarkkana
Vaikka sitten niitä vaatteita ja muuta sallittua koneeseen. Pullojen kuskaaminen ruumassa on sorry vaan, mielestäni jopa turvallisuusriski. Uskon että tämä tullaan kieltämään, koska selvästi koneiden pakkaaminen Kanarian kentillä hidastuu ylipainoisten laukkujen takia.
Voihan ne viinakset ostaa myös kentiltä, eikä ne loppujen lopuksi niin paljon kalliimpia ole. Varmasti pääsee halvemmalla kuin maksamalla esim. 80 egen lisämaksun. Turvatarkastuksen jälkeen koneeseen saa viedä mitä vaan kentällä myytävää..
Esim. Las Palmasin kentän viinakaupat minusta ovat ihan kohtuuhintaiset.
- mitä ihmettä
mikä varoitus se on kun selvästi lukee matkaohjeissa? Jos on liikaa niin maksaa sillä lisäpaino vie polttoainetta ja on oikein että ne maksaa jolla sitä liikaa on eikä tarvitse niiden jotka noudattavat ohjeita...oikein sinulle ja harmi kun ei ollut enempää.
- 20 kiloa
Tarkoitukseni oli varoittaa siitä, että nykyisin todellakin joutuu maksamaan ylipainosta. Aikaisemmin kun ei ole maksatettu ja ihmiset ovat nyt tuudittautuneet siihen uskoon, että asiasta ei välitetä. Miksi ihmeessä täytyy raahata puoli omaisuutta mukaan jonnekin etelänreissulle, jossa pärjää loppujen lopuksi aika vähällä tavaralla. Ihan oikein niille, että joutuvat maksamaan! (Ja oikeastaan saisi maksattaa vähän ylimääräistä myös kaikilla ylipainoisilla, jotka vievät tilaa ahtaassa koneessa ja samalla polttoainetta. T. nimim. 50 kg elopainoa). Ja meille, jotka noudatamme sääntöjä ei ole mitenkään kivaa, että seisomme turhaan jonossa kuormakameleiden takia.
- ylimääräisestä kilosta
Ennen laittoivat villaisella parin ylimääräisen kilon kanssa Kanarialle. Itse olin tammikuussa Teneriffalla ja opas varoitti kentälle mennessä, että painorajoja sitten kytätään tarkasti nykyään ja täytyy varautua maksamaan joka kilosta ylimääräistä. Jono ei tietenkään enää vetänyt samalla lailla kun ennen sen takia. Taisivat viimeiset käydä tiskillä hieman ennen kuin Finskin kone laskeutui jo kentälle.
- nyt on nyt
ylimääräisestä kilosta kirjoitti:
Ennen laittoivat villaisella parin ylimääräisen kilon kanssa Kanarialle. Itse olin tammikuussa Teneriffalla ja opas varoitti kentälle mennessä, että painorajoja sitten kytätään tarkasti nykyään ja täytyy varautua maksamaan joka kilosta ylimääräistä. Jono ei tietenkään enää vetänyt samalla lailla kun ennen sen takia. Taisivat viimeiset käydä tiskillä hieman ennen kuin Finskin kone laskeutui jo kentälle.
eikä aikaisemmin ollu lintulunssaa eikä terroristeja eikä mustia pakolaisia afrikasta eikä säät ollu niin sekaisin kuin nykyään eikä mulla ollu harmaita hiuksia eikä porvarit voittanu suomen vaaleissa eikä kouluissa ollu limsa-ja karkkiautomaatteja eikä ollu kännyköitä eikä jne.
- parempi niin
nyt on nyt kirjoitti:
eikä aikaisemmin ollu lintulunssaa eikä terroristeja eikä mustia pakolaisia afrikasta eikä säät ollu niin sekaisin kuin nykyään eikä mulla ollu harmaita hiuksia eikä porvarit voittanu suomen vaaleissa eikä kouluissa ollu limsa-ja karkkiautomaatteja eikä ollu kännyköitä eikä jne.
Tolla asenteella lienee paras pysyä kotona ja nauttia ne kaljat kotona tai kirkonkylän räkälässä.
Turvatarkastukset ja painorajoitukset ovat kaikkien yhteisen matkustusturvan varmistamiseksi tärkeitä. Jos kolmeltasadalta matkustajalta sallitaan muutaman kilon ylipaino matkatavaroissa, puhumattakaan yleensä kabiinissa kuljetettavasta ylilastista, jokainen voi laskea, mikä liikapaino on lastina.
Erittäin hyvä, että rajoituksista pidetään kiinni ja lisäpainosta veloitetaan asiaan kuuluva hinta.
- mukaan?
Kyllähän sen laukun pystyy kotosuomessa punnita, mutta entä paikanpäällä? meidän ainakin tulee osteltua paljon vaatteita, laukkuja, kenkiä jne. mutta vaikea se on tietää, koska on 20kg täynnä.
- .......
Joissakin hotelleissa pystyy punnitsemaan laukut esim. respan läheisyydessä.
- lentomääräyksiä
kun nyt on tullut niin paljon uusia määräyksiä
ja varsinkin niiden noudattamisesta ollaan tarkkoja.
Ei ole hauskaa mennä takahuoneeseen riisumaan sitten alkkareilleen, kun on farkuissa niitit ja muut ketjut piipailleet. - Viime viikolta
Viime viikolla tultiin Teneriffalta, nelihenkinen perhe ja kaksi matkalaukkua. Toinen painoi 27 kg ja toinen 43 kg. Kokonaispainohan ei ylittynyt, mutta yksittäisen laukun paino oli reippaasti yli. Ei se virkailija mitään sanonut, laittoi vain heavy lapun matkalaukkuun ja kyllä se Helsingin päässä ihan muiden joukossa tuli ulos.
- Friidu
Ovatkohan ne lopettaneet sen rahastusrumban, koska se hidasti lähtöselvitystä tosi pahasti. Itse lensimme Teneriffalta (Reina Sofia) Helsinkiin 10.3.2007.
- rajat
yhtä laukkua kohti on työntekijöiden työsuojelullisesti määrätty. Eli työ aikana ei saa ylittää määrättyä painoa nostelussa. Pykälä on aivan sama kaikkialla työpaikoilla.
- töissään kokenut
rajat kirjoitti:
yhtä laukkua kohti on työntekijöiden työsuojelullisesti määrätty. Eli työ aikana ei saa ylittää määrättyä painoa nostelussa. Pykälä on aivan sama kaikkialla työpaikoilla.
Jep! Jokainen voi kohdallaan kokeilla heittää se 32 kiloinen laukku vaikkapa 50 kertaa peräkkäin tuonne hartioiden korkeudelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628