ATOPIA

kraap-kraap

Onko hyviä atopianhoitokeinoja ilmennyt?

14

3269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potter

      Kraap-kraap-->Riippuu vähän miten paha ihottumasi on.
      Jos sinulla on vain kuiva iho,suosittelen rasvausta.
      Jos taas sinulla on verisiäkin läiskiä,niin suosittelen lääkäriin menoa,hän antaa jotain lääkkeitä siihen sitten.
      Minulla on itselläni ihan kuivaiho ja verisiä läiskiä,ei tunnu kivalle :P

      • kalaöljy

        Minun atopiaan on auttanut kun olen syönyt paljon vihanneksia, hedelmiä ja hyvälaatuista proteiinia. Eli ihan tavallista perusruokaa.

        Lisäksi olen syönyt lisäravinteina
        1rkl kalanmaksaöljyä /pv
        3rkl kalaöljyä / pv (möllerin)
        1 berex
        500mg c-vitamiinia
        1 tapletti sinkkiä,seleeniä,kromia /pv

        Lisäksi olen välttänyt runsasta sokerin, alkoholin, vehnäjauhoista valmistettuja ruokia ja omega-6 sarjan rasvahappoja. Niitä saa runsaasti mm. kasviöljyistä.

        Ennen hilseilevä iho on nyt parempi kuin koskaan elämäni aikana. En tarvitse enää kortisonivoiteita ja kosteuttavana voiteena käytän tavallista marketista ostettavaa Erisania johon on lisätty b5 vitamiinia.


    • oiler

      Hyvälaatuisia öljyjä kannattaa harrastaa :) kalaöljyä ja helokkiöljyä vuorotellen ja ainakin jonkinasteinen helpotus on taattu.

    • Potter

      Aurinko auttaa minulla tosi paljon,että kesäisin mielellään kantsii olla lyhyt hihasessa/topissa.
      Ja hameessa/shortseissa,alkaa atopia lähtee!Talvella mulla tulee aina takas :P

    • tervaaja :))

      5-vuotiaalla pojallani on ollut kolmisen vuotta kohtalaisen paha atopia jaloissa koivuallergian pohjalta. Toisiaan iho on rikki, usein kutiseva ja kuiva. Oltiin jo ihan kortisoni kierteessä, eikä pärjätty viikkoakaan ilman. Meitä neuvottiin kokeilemaan vuohenmaito-tervavoidetta. Kokeiltiin ekakerran vuosi sitten eikä olla sen jälkeen kortisonia käytetty!!!!! Se on tosi miellyttävä ja hyvin imeytyvä voide, ja mikä parasta riittää ihon hoitoon pojallani. En tiedä, mihin se perustuu, mutta meillä toimii. Eikä ole niin kalliskaan kuin kortisoni.KAnnattaa kokeilla, mun poikani itse pyytää terveusta iltasin :)) kun tietää sen auttavan. Voidetta ostettiin pellava-aitasta, mutta ehkä löytyy luontaistuotekaupoista.

      Ja toinen uusi juttu. Markkinoille on lanseerattu uusi voide, joka toimii kortisonin kaltaisena, mutta ei käsittäkseni ole niin haitallinen. Itse en tunne, koska emme ole tarvinneet, mutta eräs äiti kertoi,että voide on ainutlaatuinen teholtaan ja pelastus hänen pahasti apoottiselle lapselleen. Voiteen nimi on Protopic, ja sitä saa kirjoittaa vaan ihotautilääkärit.

      Toivottavasti apua noista.

      • Minna

        Onkohan minulla ns.atooppinen iho, kun iho on ohentunut dramaattisesti ja kutisee, hilseilee laikkuina pois. Varsinkin kasvoissa ja raajoissa.Apteekin kosteusvoiteista vain rasvainen Ambilan ja Hydran helpottaa voiteena.
        Olen 30 ja risat, en oleile auringossa, syön terveellisesti, en tupakoi. Näin siitepöly,-ja allergiakaudella koen olevani joku ruttuinen lepakkoeläin.
        Oivallisia vinkkejä ihonhoitoon tällä sivulla! Hieno kuulla, että konstit tepsineet. Taidanpa itsekin kokeilla jotain niistä.


      • tervaaja :))
        Minna kirjoitti:

        Onkohan minulla ns.atooppinen iho, kun iho on ohentunut dramaattisesti ja kutisee, hilseilee laikkuina pois. Varsinkin kasvoissa ja raajoissa.Apteekin kosteusvoiteista vain rasvainen Ambilan ja Hydran helpottaa voiteena.
        Olen 30 ja risat, en oleile auringossa, syön terveellisesti, en tupakoi. Näin siitepöly,-ja allergiakaudella koen olevani joku ruttuinen lepakkoeläin.
        Oivallisia vinkkejä ihonhoitoon tällä sivulla! Hieno kuulla, että konstit tepsineet. Taidanpa itsekin kokeilla jotain niistä.

        vaikea sanoa. Jos ihosi oireilee paljon, kannattaa sun harkita ihotautilääkärillä käymistä. Suosittelen suoraan erikoislääkäriä, koska se säästää lopulta aikaa ja rahaa, kun saat heti oikeat hoidot ja tarvittavat lisätutkimukset.

        Atopiasta lisää
        :http://www.atopialiitto.fi/atopia.html

        http://www.tohtori.fi/ihotautilaakari/4.html

        Aurinkoa.:))


      • Pena
        tervaaja :)) kirjoitti:

        vaikea sanoa. Jos ihosi oireilee paljon, kannattaa sun harkita ihotautilääkärillä käymistä. Suosittelen suoraan erikoislääkäriä, koska se säästää lopulta aikaa ja rahaa, kun saat heti oikeat hoidot ja tarvittavat lisätutkimukset.

        Atopiasta lisää
        :http://www.atopialiitto.fi/atopia.html

        http://www.tohtori.fi/ihotautilaakari/4.html

        Aurinkoa.:))

        Sain oman kasvoissa olleen iho-ongelman
        kuntoon syömallä lisäravinteita sisäisesti ja ulkoisesti.
        Klikkaa linkkiä niin näet miten ne minulla auttoivat.
        http://www.terppa.com/pentti


      • kalaöljy
        tervaaja :)) kirjoitti:

        vaikea sanoa. Jos ihosi oireilee paljon, kannattaa sun harkita ihotautilääkärillä käymistä. Suosittelen suoraan erikoislääkäriä, koska se säästää lopulta aikaa ja rahaa, kun saat heti oikeat hoidot ja tarvittavat lisätutkimukset.

        Atopiasta lisää
        :http://www.atopialiitto.fi/atopia.html

        http://www.tohtori.fi/ihotautilaakari/4.html

        Aurinkoa.:))

        Lääkärit antavat yleensä reseptin kortisonivoidetta ja käskevät rasvaamaan sillä iteseään ja sehän ei poista itse ongelmaa sitä mistä ihottuma johtuu.

        Itselläni auttoi ruokavaliomuutos ryyditettynä lisäravinteilla. Ei enää kortisonia kiitos!

        Voi olla tietenkin parempi että lääkäri katsoo ihottumasi, mutta diagnoosi ja hoito on se perinteinen melkoisella varmuudella.


    • Anneli

      Hei, minulle ja kuulema monelle muillekin on ainakin toiminut homogenoidun maitotuotteiden poisjättäminen, joten sitä kannattaisi kyllä kokeilla. Sillä sain erittäin hankalan käsi-ihottuman häviämään. Aika sitkeästi pitää vaan pysyä "dieetissä", muuten tilanne huononee taas. Eivätkä oireet ihan päivässä häivää. Ite luulen muuten että nämä käsiteltyt ruokaöljytkin voivat aiheuttaa iho-oireita, joten ehdottaisin samalla kylmäpuristetun öljyn käyttöä ruoanlaitossa.

      Sain näillä keinolla kädet taas käyttökuntoon ja työkyky takaisin, joten kokeilkaa ihmeessä jos on hankala ihottuma!

    • minulla auttanut

      Kuuma vesi kutiaviin kohtiin tai syljellä (vedellä kostuttamista en ole vielä kokeillut)kostuttaminen (jonka jälkeen olen hieronut hilseen pois). Kuumaa vettä ei sais käyttää, mutta tänäänkin, kun käsivarsi kutisi, suihkutin kuumaa vettä niin heti lakkasi kutina. Näin olen välttänyt raapimisen. Maitohappobakteerit, valohoito.
      Minulla käsivarret eivät pidä rasvoista eikä niskakaan, joten ne ajan kanssa paranee itsestään ja puuvillainen liina kaulaan; ihottuma paranee pian.

      • suolaa

        Olen liottanut merisuolaa (Joku kehui Orgon-suolaa, joka emäksinen) veteen ja sivellyt sitä vartalooni pari kertaa päivässä. On toistaiseksi tuntunut ihan hyvältä; kutina vähentynyt.
        Nuo maitohappobakteerit pitäisi olla eläviä.


    • oliiviöljy

      On hyvä. Kookosöljyä en ole vielä kokeillut.Taipeet eivät siedä rasvoja, joten esim kylkiin olen oliiviöljyä laittanut.
      Aurinkomatkalle iholiiton kautta.
      Kevyt peitto, koska lämpimässä se jokin alkaa elämään.
      Yritän päästä rasvoista eroon, koska oma rasvaneritys ei toimi. On tosi vaikeaa, mutta vaikka jäsen kerrallaan, vie aikaa.

    • Hajustamaton

      Heippa! Minulla on ollut ihottumaa lähinnä taipeissa ja kaulan ja kasvojen alueella. Ensimmäinen lääkäri neuvoi käyttämään kortisonia ja apteekin perusvoiteita. Voide sai ihohuokoset ja karvatupet tukkeutumaan ja siten ihon näppylöille ja kutiamaan. Raapiminen aiheutti ihon märkimistä. Myös kuumaa ja pitkää suihkua sekä saunaa piti välttää. Kortisonista ei ollut apua. Päätin mennä eri lääkärille ja sehän auttoi. Olen myös itse tarkkaillut ihon käyttäytymistä enkä orjallisesti noudattanut lääkärin ohjeita! Nykyään iho on tosi hyvässä kunnossa seuraavilla keinoilla: - Pahimman ihottuman sain pois ihotautilääkärin määräämällä Protopic -voiteella, joka ei ole kortisoni. Ennen sen laittamista särkylääke, koska muuten ihoa kuumottaa ja kihelmöi entistä enemmän kun voide vaikuttaa. Se saa tulehtuneen ihon hilseilemään pois ja terve iho tulee tilalle. Pitkään aikaan ei ole enää tarvinnut käyttää. - jos iho kutisee paljon, pesen sen niin kuumalla vedellä että kutina helpottaa - käyn joka päivä suihkussa ja pesen itseni lacto line -pesunesteellä jota saa tavallisesta kaupasta - hikoilun, esim. urheilun jälkeen heti suihkuun! - vaihdan pyyhkeen joka suihkun jälkeen, koska pyyhkeessä pesii paljon bakteereja - käytän hajusteettomia pyykinpesu- ja huuhteluaineita ja muutenkin vältän hajusteita - vaihdan petivaatteet mahdollisimman usein - vaatteissa tekokuidut pahentaa, puuvilla on hyvä - perusvoidetta (Eucerin ph5, apteekista) käytän pesun jälkeen kasvoihin, muualle vartaloon vain silloin kun siltä tuntuu, ehkä kerran viikossa tai harvemmin - puuteri, meikkivoide ja liiallinen luomiväri pahentaa, muuten voin meikkiä käyttää huoletta - sitrushedelmät pahentaa - maitohappobakteeria kannattaa ottaa - pitää juoda paljon! - alkoholi pahentaa - aurinko voi auttaa, mutta ei mitään ylitseampuvia aikoja suorassa auringonpaisteessa - saunassa käyminen itse asiassa tuntuu hyvältä jos iho kutisee - kaverit ei anna mun raapia, joka on hyvä :D - talvella lämmitys, esim. auton ilmastointi, kuivattaa - makkarissa pitää olla viileää ettei yöllä hikoile - stressi pahentaa - eläinten hilse pahentaa ainakin jossain määrin, voin kyllä olla eläinten kanssa mutta ainakaan ei kannata ensin rapsutella eläintä ja sen jälkeen itseään, eli käsien pesu. ja muutenkin kynnenaluset puhtaina, siellä on bakteereja! Tällä haavaa ei tuu mieleen muuta. Kaikkeen tottuu ja täytyy muistaa että samat keinot ei välttämättä kaikilla auta tai saattaa vaikka pahentaakin, mutta toivottavasti jotain apua jollekin oli noista :) Aurinkoista kesää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe